Posiadacze KTM RC8
Wiesz, odnośnie skrzyni to ja nic złego nie napisze, mi podczas na prawdę szybkich zmian wszystko pasuje, tak jak Ci pisałem mam skróconą dźwignię i sam skok na maxa ( z luzem jest problem to fakt:)))) ), z tymi diodami to nie bylo nawet dyskusji bo w jednej chwili trzy sztuki od drgań raczeń się nie skończą( w lusterkach praktycznie nic nie widac przez drgania i umiejscowienie, nie wiem jak Ty ale ja muszę patrezc przez nie miedzu łokciem a tułowiem w pełnym scyzorykowym złożeniu )))
-
alexktm - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 3/3/2010, 20:55
- Lokalizacja: Rawicz
To fakt w lusterkach normalnie nic nie widać trzeba zaglądać pod łokciami hehe spróbuje ustawić dźwignie biegów na krótki skok zobaczę czy coś to pomoże najwyżej jakoś przeżyje ten luz. Parę razy mi się zdarzyło wrzucić luz zamiast dwójki kiedy go kręciłem do odcięcia, ale do tego też dochodzi moja niedbałość przy zmianie biegu ;P
- selihel
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 26/8/2009, 19:19
- Lokalizacja: Białystok
Ja przed skróceniem skoku miałem to samo, często wskakiwał na luz lub po prostu nie wskakiwał wyższy bieg. Mam też delikatnie opuszczoną dźwignie i biegi do góry są wbijane przez to z większą siłą (z twoim wzrostem może się to przydać ponieważ masz bardziej zgiętą nogę w kolanie i przez to palce niżej). Jeśli chodzi o gaśnięcie to też mi się to zdarza(po prostu on lubi obroty i czasem o tym zapominam). Mam pytanie czy czasem zdarzy Ci się, że rozrusznik ustawi się w takiej pozycji, że nie może przekręcić ? Ja wtedy muszę puścić starter i zrobić to ponownie. Dowiedziałem się, że to się zdarza z powodu dużej kompresji tego V-twina.
-
alexktm - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 3/3/2010, 20:55
- Lokalizacja: Rawicz
Pogrzebałem trochę przy tym i znalazłem najlepsze ustawienie: shift rod (nie mam pojęcia jak to może się nazywać po polsku) mam przykręconą po obu stronach na górne śrubki, teraz dopiero zobaczyłem w instrukcji, że nie ma opisanej takiej konfiguracji, ale dla mnie to najlepiej działa i ku mojemu zaskoczeniu nie ma kompletnie żadnego problemu z wrzuceniem luzu, a dźwignia ma krótki skok. "Śrubę z gumą" (jakkolwiek to się nazywa...) wstawiłem na środkową pozycję (miałem na ostatnią), a cała dźwignia jest na wysokości stopy tzn mam taki sam dystans ruchu stopą do zmiany biegu w górę i w dół.
Po paru jazdach testowych to jest dla mnie najlepsze ustawienie.
Po paru jazdach testowych to jest dla mnie najlepsze ustawienie.
- selihel
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 26/8/2009, 19:19
- Lokalizacja: Białystok
Powiem Ci, że doszukałem się wykresu mocy na tylnym kole RC8 fabrycznego bez jakiejkolwiek ingerencji i wynosiła ona 134,9KM. Zastanawiam się jak to się ma do Twojego wykresu bo różnica jest 21KM to raczej samym filtrem chyba nie do osiągnięcia??? Pisałeś,że zmienili Ci mapy, ale żadnego PowerCommandera nie masz???
-
alexktm - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 3/3/2010, 20:55
- Lokalizacja: Rawicz
Nie, były zmieniane tylko czasy zapłonów sama mieszanka itp została bez zmian. Powiem szczerze, że sam się zdziwiłem. Poszukałem trochę i znalazłem parę wykresów mocy m. in. porównanie RC8 i Ducati 1098 i tam dziennikarze mierzyli moc na kole i w KTMie wyszło im też ok. 150. Pogadałem z paroma osobami i doszliśmy do wniosku, że prawdopodobnie to zależy od standardu. W europie mierzą moc w niemieckim standardzie DIN, a w stanach SAE więc może to wynikać z obliczeń. Ale z drugiej strony mimo wszystko spora rozbieżność.
Koniec końców widziałem parę wykresów z mocą na kole ok. 150 koni więc to nie jest jakaś fikcja hehe
Koniec końców widziałem parę wykresów z mocą na kole ok. 150 koni więc to nie jest jakaś fikcja hehe
- selihel
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 26/8/2009, 19:19
- Lokalizacja: Białystok
Dziś trafiłem na jakiś artykuł z 2008 roku na www.motorcycle.com gdzie było napisane że właśnie chłopaki z KTM chwała się, że podają w spec. 155KM zmierzone na kole a nie na korbie lub wynikające z obliczeń matematycznych (jak to bywa u konkurencji), wiec możliwe, że wg. jakiegoś innego standardu wychodzi tak jak pisałem 135 prawie a wg. innego 155KM. Dołączam wykres ze zmienionym filtrem i dynojetem (jak widac standard SEA)
- Załączniki
-
- dyno.jpg
- (144.83 KiB) Pobrane 1071 razy
Ostatnio edytowano 12/5/2010, 21:29 przez alexktm, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
-
alexktm - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 3/3/2010, 20:55
- Lokalizacja: Rawicz
Wracając do tematu skrzyni to sprawdź sobie w serwisie KTMa czy masz wymienioną częśc (nie wiem dokładnie jak ją nazwac), która odpowiada za płynniejszą zmianę chyba z jedynki na dwójkę. Robią to darmowo. W modelu 2009 zostało to poprawione. Podajesz im tylko 4 ostatnie cyfry VINu i powiedzą Ci co i jak.
-
alexktm - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 3/3/2010, 20:55
- Lokalizacja: Rawicz
Jeszcze nie miałem okazji, tak się wybieram do Kowna bo tu mam najbliżej (250km vs 500 do Poznania i zdecydowanie lepsza droga), ale nie wiem czy się w końcu wybiorę. Paru znajomych jedzie w czerwcu to może się z nimi przelecę.
LausitzRing chodzi o EuroSpeedway gdzie się ścigają miedzy innymi MotoGP? Genialny tor też bym się tam chętnie wybrał po Katarze chyba najnowocześniejszy tor świata.
LausitzRing chodzi o EuroSpeedway gdzie się ścigają miedzy innymi MotoGP? Genialny tor też bym się tam chętnie wybrał po Katarze chyba najnowocześniejszy tor świata.
- selihel
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 26/8/2009, 19:19
- Lokalizacja: Białystok
Na Euro mam 270km do Poznania 100km, do Brna 330. Wejdz sobie na www.eurospeedway.de tam jest opis. Najpierw 2 czerwca jadÄ™ do miejscowosci Most w Czechach, tez fajny obiekt(Czesi tam organizuja jazdy z instruktorem w grupach (tam mam okolo 250km).
-
alexktm - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 3/3/2010, 20:55
- Lokalizacja: Rawicz
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości