Nakaz jazdy na światłach w dzień - co o tym myślicie ?
Nakaz jazdy na światłach w dzień - co o tym myślicie ?
Witajcie,
zarejestrowałem się tutaj aby zapytać Was co sądzicie o tym jakże (według mnie) głupim i bezsensownym przepisie jazdy na światłach 24h.
Pytam motocyklistów bo to Wy zostaliście miedzy innymi poszkodowani tym przepisem.
Zapraszam do odwiedzenia strony www.dadrl.pl w celu szerszego zapoznania siÄ™ z tematem i do dyskusji.
Dodam oczywiście, że chodzi mi o nakaz używania świateł w samochodach nie motocyklach.
zarejestrowałem się tutaj aby zapytać Was co sądzicie o tym jakże (według mnie) głupim i bezsensownym przepisie jazdy na światłach 24h.
Pytam motocyklistów bo to Wy zostaliście miedzy innymi poszkodowani tym przepisem.
Zapraszam do odwiedzenia strony www.dadrl.pl w celu szerszego zapoznania siÄ™ z tematem i do dyskusji.
Dodam oczywiście, że chodzi mi o nakaz używania świateł w samochodach nie motocyklach.
Ostatnio edytowano 24/3/2010, 23:08 przez siekieramotyka, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
- siekieramotyka
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 24/3/2010, 16:23
Ja jednak jestem za całodobową jazdą z włączonymi światłami. Naciskałbym jedynie aby te światła były prawidłowo ustawione (nie raziły innych). Wg mnie dużo lepiej ocenić odległość do auta z naprzeciwka, poza tym widać samochód lepiej zwłaszcza na wąskich drogach w wysokim lesie. Jeżeli jest to szary samochód to ciężko go dostrzec. Oczywiście jeżeli jedzie się zgodnie z prędkością zgodną z przepisami, to takiego problemu nie ma... tylko pytanie kto dziś jeździ zgodnie z przepisami?
Jeśli chodzi o zużycie paliwa to trzeba z czasem wprowadzić oddzielne światła do jazdy dziennej (które świecą tylko z przodu i pobierają dużo mniej energii), dużo światła nie dają ale za to inni cię widzą.
Bo równie dobrze możemy zakazać używać klimy, która podejrzewam, że powoduje podobne zwiększone zużycie paliwa.
No i co z autami które nie mają możliwości jazdy bez świateł? A więc przy uruchomieniu silnika automatycznie włączają się światła?
A więc podsumowując jestem ZA, ale z pewnymi zmianami.
Jeśli chodzi o zużycie paliwa to trzeba z czasem wprowadzić oddzielne światła do jazdy dziennej (które świecą tylko z przodu i pobierają dużo mniej energii), dużo światła nie dają ale za to inni cię widzą.
Bo równie dobrze możemy zakazać używać klimy, która podejrzewam, że powoduje podobne zwiększone zużycie paliwa.
No i co z autami które nie mają możliwości jazdy bez świateł? A więc przy uruchomieniu silnika automatycznie włączają się światła?
A więc podsumowując jestem ZA, ale z pewnymi zmianami.
VFR 02'
-
navi - Świeżak
- Posty: 459
- Dołączył(a): 17/4/2007, 12:24
- Lokalizacja: Wawa
napiszę więcej, jestem za wszystkim, co poprawia widocznośc na drodze i czytelność zachowań
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
dokładnie, zgadzam się... przecież nie niszczy to motocykla/samochodu
XR 400R | | Kula daje fula | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
-
Kula07 - Stały bywalec
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
- Lokalizacja: Sadłuki
zdecydowanie jestem za. znacznie poprawia to widoczność motocykla a co za tym idzie poprawia również bezpieczeństwo
SPRZEDAM r1 rn04 8500zł
-
wasil1993p - Bywalec
- Posty: 765
- Dołączył(a): 23/3/2009, 21:02
- Lokalizacja: Suwałki
Cytat z tej strony ,, Nakaz jazdy z włączonymi światłami w dzień to: *Więcej wypadków drogowych w dzień i w nocy"
Co ma nakaz jazdy na światłach w dzień do wypadków w nocy?
Światła w dzień poprawiają widoczność pojazdów co jest dużym plusem. W wielu nowych samochodach są montowane światła do jazdy dziennej wykonane w technologi LED. Pobierają one znikome ilości energii. Można je też zamontować do każdego samochodu.
Jeśli komuś przeszkadza to że rząd ma z tego zysk w postaci podatku od paliwa niech wyłączy klimę albo wyrzucić z samochodu zbędne rzeczy.
Klimatyzacja przyczynia się znacznie bardziej do wzrostu spalania niż światła. Ponieważ wymaga ona napędzania pompy przez silnik a dodatkowe opory to większe spalanie. Ciągnie też sporo prądu.
Ludzie też często wożą w samochodzie na prawdę zbędne rzeczy. Różne dokumenty zalegające w schowkach i wiele niepotrzebnych przedmiotów. Gdzieś przeprowadzali test i wyszło że zbędne rzeczy w samochodzie przeciętnego Kowalskiego mogą ważyć od kilku do kilkudziesięciu kilogramów. A to też ma wpływ na spalanie.
Może zacznijmy walczyć z nadwagą kierowców? Wyobraźcie sobie o ile wtedy by spadło zużycie paliwa.
Świateł się nie czepiajcie...
Co ma nakaz jazdy na światłach w dzień do wypadków w nocy?
Światła w dzień poprawiają widoczność pojazdów co jest dużym plusem. W wielu nowych samochodach są montowane światła do jazdy dziennej wykonane w technologi LED. Pobierają one znikome ilości energii. Można je też zamontować do każdego samochodu.
Jeśli komuś przeszkadza to że rząd ma z tego zysk w postaci podatku od paliwa niech wyłączy klimę albo wyrzucić z samochodu zbędne rzeczy.
Klimatyzacja przyczynia się znacznie bardziej do wzrostu spalania niż światła. Ponieważ wymaga ona napędzania pompy przez silnik a dodatkowe opory to większe spalanie. Ciągnie też sporo prądu.
Ludzie też często wożą w samochodzie na prawdę zbędne rzeczy. Różne dokumenty zalegające w schowkach i wiele niepotrzebnych przedmiotów. Gdzieś przeprowadzali test i wyszło że zbędne rzeczy w samochodzie przeciętnego Kowalskiego mogą ważyć od kilku do kilkudziesięciu kilogramów. A to też ma wpływ na spalanie.
Może zacznijmy walczyć z nadwagą kierowców? Wyobraźcie sobie o ile wtedy by spadło zużycie paliwa.
Świateł się nie czepiajcie...
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Na drodze wszystko co się rusza szybko powinno mieć włączone światła non stop
Argumenty za tym, że jazda 24h z włączonymi światłami jest niby niepotrzebna uważam za całkowicie chybione.
Nie wiem jak Wy, ale ja we wstecznym lusterku jak zerkam to widzę po pierwsze światła samochodu a dopiero później jak się "dłużej przyjrzę" to zarys samochodu
Argumenty za tym, że jazda 24h z włączonymi światłami jest niby niepotrzebna uważam za całkowicie chybione.
Nie wiem jak Wy, ale ja we wstecznym lusterku jak zerkam to widzę po pierwsze światła samochodu a dopiero później jak się "dłużej przyjrzę" to zarys samochodu
Honda cb 450s -> FZS600
- mianps
- Świeżak
- Posty: 490
- Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
- Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.
Re: Nakaz jazdy na światłach w dzień - co o tym myślicie ?
siekieramotyka napisał(a):Witajcie,
zarejestrowałem się tutaj aby zapytać Was co sądzicie o tym jakże (według mnie) głupim i bezsensownym przepisie jazdy na światłach 24h.
Pytam motocyklistów bo to Wy zostaliście miedzy innymi poszkodowani tym przepisem.
Zapraszam do odwiedzenia strony www.dadrl.pl w celu szerszego zapoznania siÄ™ z tematem i do dyskusji.
Dlaczego sugerujesz, że zostaliśmy poszkodowani, jak dla mnie to bardzo dobry przepis, jeden z niewielu serio poprawiający bezpieczeństwo. Tak, więc jestem za.
Kawasaki ER5 2005
-
Traperoso - Mieszkaniec forum
- Posty: 1645
- Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
- Lokalizacja: Szczecin
Glupi temat... i moim zdaniem wszyscy przeciwnicy jazdy 24h na swiatlach to idioci, no albo jezdza tylko puszkami i nie wiedza co to znaczy "byc niezauwazonym na drodze". Hmm to tak jakby spytac czy jestescie za tym, zeby kierunkowskazy byly z przodu i z tylu pojazdu, czy moze tylko po srodku? Tak jak napisaliscie na gorze, im lepiej nas widac na drodze, tym lepiej, a dyskusja wokol tego tyczy sie chyba kosztu kilkunastu zlotych co rok, na zmiane zarowek...
PS: Autor, mowiac "Wy", automatycznie wykluczyl sie z grona motocyklistow, wiec guzik wie co to znaczy uslyszec po wymuszeniu pierszenstwa przez samochod, na motocyklu tlumaczenie: "Bo ja Cie nie widzialem...".
PS2: Nakaz jazdy na swiatlach, to chyba jedyny sensowny pomysl ministerstwa infrastruktury w tym stuleciu.
PS: Autor, mowiac "Wy", automatycznie wykluczyl sie z grona motocyklistow, wiec guzik wie co to znaczy uslyszec po wymuszeniu pierszenstwa przez samochod, na motocyklu tlumaczenie: "Bo ja Cie nie widzialem...".
PS2: Nakaz jazdy na swiatlach, to chyba jedyny sensowny pomysl ministerstwa infrastruktury w tym stuleciu.
Na końcu będziemy pamiętać nie słowa naszych wrogów, ale milczenie naszych przyjaciół.
-
herbatkowy - Bywalec
- Posty: 608
- Dołączył(a): 12/8/2008, 14:22
- Lokalizacja: Ostrołęka
Landryss25 napisał(a):Cytat z tej strony ,, Nakaz jazdy z włączonymi światłami w dzień to: *Więcej wypadków drogowych w dzień i w nocy"
Co ma nakaz jazdy na światłach w dzień do wypadków w nocy?
Ano ma, światła mijania nie służą do jazdy w dzień. To są światła, które mają oświetlać Ci drogę a nie poprawiać widoczność pojazdu w dzień, do tego aby widzieć w dzień służy słońce, 95% ludzi na świecie tak działa i jakoś się nie zabijają. Używając ich w dzień bardzo szybko tracą swe właściwości (gorsza widoczność w nocy), przepalone żarówki są teraz plagą a o źle ustawionych światłach już nie wspomnę. Do tego wszystkie te instalacje dziennych, które świecą razem z mijania bo ludzie nie wiedzą i montują je aby ładniej wyglądało auto.
Landryss25 napisał(a):Światła w dzień poprawiają widoczność pojazdów co jest dużym plusem. W wielu nowych samochodach są montowane światła do jazdy dziennej wykonane w technologi LED. Pobierają one znikome ilości energii. Można je też zamontować do każdego samochodu.
Równie dobrze poprawić mogą zamontowanie koguta oraz pomalowanie go w pasy koloru żółtego, czy według Ciebie wtedy nie będzie jeszcze lepiej widać ? Może dasz przykład i tak zrobisz. Nie w wielu. Aktualnie taki nakaz (montowania - nie używania a to duża różnica) będzie w Europie bo UE tak chce (a od niej chce Hella, Bosch itp) a my oczywiście wszystko akceptujemy. Niedługo będziesz musiał w kamizelce chodzić bo Cie lepiej widać.
Landryss25 napisał(a):Jeśli komuś przeszkadza to że rząd ma z tego zysk w postaci podatku od paliwa niech wyłączy klimę albo wyrzucić z samochodu zbędne rzeczy.
Klimatyzacja przyczynia się znacznie bardziej do wzrostu spalania niż światła. Ponieważ wymaga ona napędzania pompy przez silnik a dodatkowe opory to większe spalanie. Ciągnie też sporo prądu.
Ludzie też często wożą w samochodzie na prawdę zbędne rzeczy. Różne dokumenty zalegające w schowkach i wiele niepotrzebnych przedmiotów. Gdzieś przeprowadzali test i wyszło że zbędne rzeczy w samochodzie przeciętnego Kowalskiego mogą ważyć od kilku do kilkudziesięciu kilogramów. A to też ma wpływ na spalanie.
Może zacznijmy walczyć z nadwagą kierowców? Wyobraźcie sobie o ile wtedy by spadło zużycie paliwa.
Świateł się nie czepiajcie...
Ale to jest ich decyzja, ktoś Ci każe wyrzucać coś z auta ? Chcesz to woź. Twoja sprawa. Ktoś Ci każe używać klimy (nie każde auto ma klime!) ? Chyba nie czaisz o co chodzi.
Nie spodziewałem się takiego odzewu, to przecież przez ten nakaz wzrosła liczba wypadków z waszym udziałem i to nie o 1 czy 2 % ale o prawie 28% !!
Nie wyróżniacie się a przecież o to chodziło gdy wprowadzono ten przepis kilka lat wcześniej niż obowiązek w 2007.
Żaden kraj na zachodzie nie ma takiego obowiązku, każdy śmieje się z Polaków i z tego głupiego przepisu.
Jedyny Wasz (podświetloncyh) argument to to, że lepiej widać. Co to za argument ? Statystyka mówi twardo, liczba wypadków wzrosła. Przepis nic nie dał (tak jak w Austrii gdzie został zniesiony) i trzeba się z nim pożegnać raz na zawsze.
Jak nie widzicie samochodów bez świateł to moim zdaniem samochodami nie powinniście jeździć o motocyklach już nie wspomnę...
- siekieramotyka
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 24/3/2010, 16:23
Chłopie, czy Ty jeździłeś w ruchu ulicznym na motocyklu?
Z tego co piszesz to nie - więc o jeździe na motocyklu i tego co widzimy - nie wypowiadaj się
Wypadkowość wzrosła bo przez te lata rośnie znacząco liczba motocykli w kraju jak i samochodów
Z tego co piszesz to nie - więc o jeździe na motocyklu i tego co widzimy - nie wypowiadaj się
Wypadkowość wzrosła bo przez te lata rośnie znacząco liczba motocykli w kraju jak i samochodów
Honda cb 450s -> FZS600
- mianps
- Świeżak
- Posty: 490
- Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
- Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.
mianps napisał(a):Na drodze wszystko co się rusza szybko powinno mieć włączone światła non stop
Argumenty za tym, że jazda 24h z włączonymi światłami jest niby niepotrzebna uważam za całkowicie chybione.
Nie wiem jak Wy, ale ja we wstecznym lusterku jak zerkam to widzę po pierwsze światła samochodu a dopiero później jak się "dłużej przyjrzę" to zarys samochodu
Wszystko ? A pieszy to co, ma se na głowie światła założyć ? Rowerzysta też ? Jak będzie kamień leżał to też ma mieć światło bo inaczej go nie zauważysz i się swoim jednośladem rozwalisz ?
Drzewa, znaki też ? Chyba za bardzo się zgalopowałeś.
To podaj swoje argumenty. Chętnie posłucham.
A jakby nie miał włączonych świateł to kiedy byś go zobaczył ? Dziwne, żeby zobaczyć samochód trzeba się dłużej przyjrzeć... A jak to się robi na zachodzie gdzie nie ma tego obowiązku, jak myślisz ? Ciężko byłoby Ci tam chyba..
- siekieramotyka
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 24/3/2010, 16:23
herbatkowy napisał(a):Glupi temat... i moim zdaniem wszyscy przeciwnicy jazdy 24h na swiatlach to idioci, no albo jezdza tylko puszkami i nie wiedza co to znaczy "byc niezauwazonym na drodze". Hmm to tak jakby spytac czy jestescie za tym, zeby kierunkowskazy byly z przodu i z tylu pojazdu, czy moze tylko po srodku? Tak jak napisaliscie na gorze, im lepiej nas widac na drodze, tym lepiej, a dyskusja wokol tego tyczy sie chyba kosztu kilkunastu zlotych co rok, na zmiane zarowek...
PS: Autor, mowiac "Wy", automatycznie wykluczyl sie z grona motocyklistow, wiec guzik wie co to znaczy uslyszec po wymuszeniu pierszenstwa przez samochod, na motocyklu tlumaczenie: "Bo ja Cie nie widzialem...".
PS2: Nakaz jazdy na swiatlach, to chyba jedyny sensowny pomysl ministerstwa infrastruktury w tym stuleciu.
Ten post jest najlepszy, powtórzę się ale inaczej nie mogę, cała Europa Zachodnia, mało tego, 95% świata to idioci bo nie jeżdżą na światłach ? Bardzo mnie rozbawiłeś.
- siekieramotyka
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 24/3/2010, 16:23
Tak szczerze to uważam że większość na zachód od nas to idioci . Wystarczy zapoznać się z ich programem nauczania . To debile . Jak u nas zdasz mature to tam możesz sie doktoryzować , a że mają lepsze drogi to tylko dlatego że mają inne położenie geograficzne . Jakby leżeli miedzy ruskami i frycami dawno by ich już nie było .
YZF R6 2007
-
Trener - Stały bywalec
- Posty: 1198
- Dołączył(a): 11/5/2009, 14:14
- Lokalizacja: Z pod Kalisza jestem
siekieramotyka napisał(a):mianps napisał(a):Na drodze wszystko co się rusza szybko powinno mieć włączone światła non stop
Argumenty za tym, że jazda 24h z włączonymi światłami jest niby niepotrzebna uważam za całkowicie chybione.
Nie wiem jak Wy, ale ja we wstecznym lusterku jak zerkam to widzę po pierwsze światła samochodu a dopiero później jak się "dłużej przyjrzę" to zarys samochodu
Wszystko ? A pieszy to co, ma se na głowie światła założyć ? Rowerzysta też ? Jak będzie kamień leżał to też ma mieć światło bo inaczej go nie zauważysz i się swoim jednośladem rozwalisz ?
Drzewa, znaki też ? Chyba za bardzo się zgalopowałeś.
To podaj swoje argumenty. Chętnie posłucham.
A jakby nie miał włączonych świateł to kiedy byś go zobaczył ? Dziwne, żeby zobaczyć samochód trzeba się dłużej przyjrzeć... A jak to się robi na zachodzie gdzie nie ma tego obowiązku, jak myślisz ? Ciężko byłoby Ci tam chyba..
Jakbyś nie zauważył to napisałem w poście "co się rusza szybko"
Wszedłem sobie na tą stronkę, którą podałeś i troszkę poczytałem...masakra, stronka wyglądem przypominająca akcję ulepszaczy do benzyny, że niby spalanie zmniejsza, moc powiększa. Lub jeszcze lepiej, do takich stron co to reklamują preparaty powiększające penisa.
A forum to już w ogóle jakaś sekta nawiedzonych ludzi
Honda cb 450s -> FZS600
- mianps
- Świeżak
- Posty: 490
- Dołączył(a): 20/5/2009, 19:49
- Lokalizacja: Radom/Opole/Tomaszów Maz.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość