Zobacz wątek - wymiana sprzęgła
NAS Analytics TAG

wymiana sprzęgła

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

wymiana sprzęgła

Postprzez glajdak » 15/3/2010, 20:41

witam wymieniał ktoś talerze w sprzęgle jaka tego jest cena z góry dziękuje :P a a chodzi o R6 2002
glajdak
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 28/10/2009, 19:02
Lokalizacja: Rybnik


Postprzez elco » 15/3/2010, 20:53

co to sa talerze w sprzegle ?
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław


Postprzez glajdak » 15/3/2010, 21:25

to jest to o co ociera tarcza taki metalowy ring już wiesz co
glajdak
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 28/10/2009, 19:02
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Traperoso » 15/3/2010, 21:50

Tarcze sprzęgła około 350 - 400 złotych
Przekładki sprzęgła około 150 złotych
Sprężyny sprzęgła około 50 złotych

To wszystko musisz wymienić, jeżeli tarcze sprzęgła uległy normalnemu zużyciu, lub jeśli po jakimś czasie spaliłeś sprzęgło. Jeśli kupiłeś taki zestaw niedawno to możesz wymienić tylko tarcze, to niestety najdroższa rzecz tej zabawki. Pozdrawiam
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez elco » 15/3/2010, 22:50

Zatem chodzi ci o przekladki sprzegla. Ceny mozesz sprawdzic sobie w sklepie scigacza albo allegro. Traperoso z reszta opisal ci mniej wiecej koszt. Jezeli zlecisz to serwisowi to taka przyjemnosc kosztuje okolo 150-200zl. Zatem lacznie ok. 800zl.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez glajdak » 16/3/2010, 12:48

ok dzięki dzisiaj po to jadę a wymieniać to sam będę dużo techniki z tym nie ma tarcze trochę dużo bo mi powiedział ze 200 z hakiem za lukasa tylko nie wiem ile te przekładki
glajdak
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 28/10/2009, 19:02
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez wamnok » 20/3/2010, 19:59

A ja mam pytanko o sprzęgło w CBR F2. Swego czasu uczyłem się w ślizgać, trochę ją na półsprzęgle dojechałem i w końcu sprzęgło zrobiło się bardzo twarde (wydawało mi się, że jak się przypali to zrobi się miękka klamka), musiałem przy silniku poluzować linkę aby móc jechać, poluzowalem i było ok, na gume rwała jak trzeba, niby nic się nie ślizgało. Dzisiaj polatałem sobie ostrzej i zauważyłem, że ślizga się sprzęgło przy szybkiej zmianie biegu na wysokich obrotach kiedy nie puszczę prawie wcale gazu. Jeśli zmienię bieg spokojniej to jest ok. Slizga się też kiedy jadąc wcisnę na sekundę sprzęgło nie puszczając gazu, po puszczeniu klamki obroty zostają wysoko i po chwili dopiero spadają do wartości obrotów z którą rzeczywiście jadę. Jeśli chodzi o stawianie na gumę z gazu na jedynce to nie ma zadnych problemow, nic się nie ślizga. Mam dwa pytania w związku z tym problemem. Dlaczego sprzęgło (klamka) zrobiło się twarde po przegrzaniu a nie miękkie? Czy te objawy które u mnie teraz występują to nie przypadkiem same spręzyny byłyby do wymiany, skoro ślizga się tylko zaraz po puszczeniu sprzegła z ostrzej dodanym gazem, kiedy daję ostro gazu bez używania sprzegła to rwie na gumę jak powinna? Mam nadzieję, że opisalem to w miarę zrozumiale i wiecie o co mi chodzi. Co wy o tym sądzicie?
SHL M11 175 --> MZ TS 150 --> MZ ETZ 250 --> YAMAHA FZR 600 --> HONDA CBR 600 F2
wamnok
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 16/3/2008, 16:44

Postprzez Traperoso » 20/3/2010, 20:44

Przykro mi spaliłeś tarcze na 90%, może się okazać, że linka od sprzęgła gdzieś haczy.
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez elco » 20/3/2010, 23:11

Niestety spaliles sprzeglo. Dlaczego klamka zrobila sie twarda - calkiem mozliwe, ze przekladki odszktalcily sie termicznie tj. powyginaly sie. Sprezyny nie koniecznie ponosza wine. Moze nawet nie trzeba bedzie ich wymieniac.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez wamnok » 21/3/2010, 12:05

Czyli zostaje zdjąć dekiel i rozebrać sprzęgło aby ocenić temat. Powiedzcie mi jak ocenić poszczególne elementy, czy są zużyte? Rozumiem, że kompletnym zestawem naprawczym sprzęgła były by tarcze, przekładki i spręzyny. Jak mozna ocenić zużycie tych elementów? Tarcze chyba pomierzyć sówmiarką i porównać z wymiarami z serwisówki, przekładki czy nie są zwichrowane i przylegają równo całą powierzchnią a sprężyny jak ocenić? Niedługo czeka mnie wymiana oleju więc zrobię to sprzegło przed wymianą. Czy tarcze długo trzeba moczyć w oleju przed założeniem, czy wystarczy tylko nim nasączyć, czy można na sucho zakladać?
SHL M11 175 --> MZ TS 150 --> MZ ETZ 250 --> YAMAHA FZR 600 --> HONDA CBR 600 F2
wamnok
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 16/3/2008, 16:44

Postprzez glajdak » 24/3/2010, 20:49

witam powiedzcie mi ile powinno być tych przekładek sprzęgła tyle co tarcz 8 czy 7 bo jak siedem to pierwsza ma być tarcza a potem przekładka
glajdak
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 28/10/2009, 19:02
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez krystian250 » 23/9/2010, 20:28

Witam
W mojej F1 podejrzewam, że ślizga się sprzęgło.A dlaczego? A no bo przy 11 tys.obr czasem wskoczy na 12 oraz ma straszny problem ze stawaniem na koło, kiedy wcześniej szła bez problemu. Biegi wskakują normalnie.
Kolego od F2 i jak poradziłeś sobie ze sprzęgłem?
krystian250
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 24/6/2007, 15:22
Lokalizacja: Brańsk

Postprzez rosa » 23/9/2010, 20:35

wymienił????
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
Avatar użytkownika
rosa
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1190
Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
Lokalizacja: Sopot



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê