Zobacz wątek - jak dobrać twardość sprężyny amora dr-z400.
 
NAS Analytics TAG

jak dobrać twardość sprężyny amora dr-z400.

Enduro, Cross
_________

jak dobrać twardość sprężyny amora dr-z400.

Postprzez krzychun73 » 15/2/2010, 18:46

witam... posiadam od nie dawna suzuki dr-z400s 2001r i mam pytanie! w tylnym amortyzatorze mam chyba za miękką sprężynę- ważę z gratami około 115kg..i mi siada tył jak w mopiku...jest tam jakaś żółta sprężyna-ponoć fabryczna na ile kilo one są ? jak mam dobrać twardość po kolorach czy jakiś numer- jest coś na necie o tym-albo jakieś oferty kupna,no bo muszę to zmienić ..(ktoś przechodził tą chorobę)?... :wink:
krzychun73
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 15/6/2009, 19:03


Postprzez henio12323 » 15/2/2010, 20:47

po 1 moze to nie wina spręzyny ? tylko po prostu padłą ci zawiecha ? byc moze wystarczy regeneracja i bedzie jak nowa... jeżeli nie to mozna dobrac spręzyny z tego co kiedyś patrzyłem to mozna dobrac spręzyny + i - czyli np + 1 do twardosci lub + 3 do twardosci skale były chyba od - 4 do + 4 .. ale to zależy jaki motór. poszukaj w necie twardszych jakie bys nie wsadzil powinny byc dobre :) ale najpierw zorientuj sie w jakim stanie masz amorka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez krzychun73 » 16/2/2010, 16:56

henio12323 napisał(a):po 1 moze to nie wina spręzyny ? tylko po prostu padłą ci zawiecha ? byc moze wystarczy regeneracja i bedzie jak nowa... jeżeli nie to mozna dobrac spręzyny z tego co kiedyś patrzyłem to mozna dobrac spręzyny + i - czyli np + 1 do twardosci lub + 3 do twardosci skale były chyba od - 4 do + 4 .. ale to zależy jaki motór. poszukaj w necie twardszych jakie bys nie wsadzil powinny byc dobre :) ale najpierw zorientuj sie w jakim stanie masz amorka


no...amor od razu dałem do regeneracji bo nie wiadomo co się kupiło i jest dobry,to prędzej muszę szukać sprężyny...jest na allegro wibishi czy jakoś tak ale max +15% czyli jak oryginał jjest do 80kg to z tym =92kg trochę moło...no ale dzięki będę szukał...ciekawe jaka jest w ktm cl4 ?niby motor większy..
krzychun73
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 15/6/2009, 19:03

Postprzez Bostorn » 16/2/2010, 17:51

a nie przyszło wam do głowy że jest naciąg spręzyny??

jest regulacja, miękkości itp

a mierzy się to tak że bierzesz metrówkę, stawiasz motor na podstawce aby nie dotykał kołami ziemi
mierzysz odległośc wachacza od np plastiku czy tam czego, bliżej siedzenia i masz wynik np 90.45

następnie sciągasz moto, siadasz i tak samo mierzysz, lepiej to z kimś robic , samemu sobie nie poradzisz

następnie odejmujesz od wiekszego mniejszy i masz np 15cm jest to różnica napięcia sprężyny pod twoim cięzarem+ motoru

w krosach na piachy zalecana jest ok 10-10.5cm tolerancji

powyżej zawiecha jest bardziej miękka i bd dupa latac, skakac i dobijac

czym twardszy tor tym miększe ustawiamy zawieszenie, czym bardziej piaszczyste,miękkie to ta tolerancja jest ok 10 10.5cm
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez krzychun73 » 16/2/2010, 20:02

Bostorn napisał(a):a nie przyszło wam do głowy że jest naciąg spręzyny??

jest regulacja, miękkości itp

a mierzy się to tak że bierzesz metrówkę, stawiasz motor na podstawce aby nie dotykał kołami ziemi
mierzysz odległośc wachacza od np plastiku czy tam czego, bliżej siedzenia i masz wynik np 90.45

następnie sciągasz moto, siadasz i tak samo mierzysz, lepiej to z kimś robic , samemu sobie nie poradzisz

następnie odejmujesz od wiekszego mniejszy i masz np 15cm jest to różnica napięcia sprężyny pod twoim cięzarem+ motoru

w krosach na piachy zalecana jest ok 10-10.5cm tolerancji

powyżej zawiecha jest bardziej miękka i bd **** latac, skakac i dobijac

czym twardszy tor tym miększe ustawiamy zawieszenie, czym bardziej piaszczyste,miękkie to ta tolerancja jest ok 10 10.5cm



niestety jest inaczej..czytałem o tym ..regulacja sprężyną nie zmienia twardości tylko likwiduje zwis negatywny czy jakoś tak.cytat ze stronki..( Dobra . Ale jak jest sprężyna pod naszą wagę za miękka, to może ją podkręcić by była twarda? Nie idzie. Podkręcanie napięcia sprężyny nie zwiększa jej twardości! Twardość sprężyny zawsze pozostaje taka sama, niezależnie od stopnia napięcia. Podkręcając sprężynę zmienimy zwis negatywny, który wcześniej już ustawiliśmy na 3 - 3,5 cm.,)>>>>>myślałem że to coś da i dawno już podkręciłem na max-młotek +maizel i che-ja samemu..a wyczytałem to w wczoraj na ...http://www.scigacz.pl/Regulacja,zawiesz ... ,9267.html

Kolego nie cytujemy całych postów które są nad naszym. Landryś
krzychun73
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 15/6/2009, 19:03

Postprzez henio12323 » 16/2/2010, 21:37

to jak nie to tylko kwestia poszukania w necie spręzyny :P ja jak w CR podkręcałem spręzyne moto stawal sie sporo wyższy ale musiałęm regulowac go na soft bo był twardszy ;d
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Bostorn » 16/2/2010, 23:51

ja mialem ponad 12cm luzu...

teraz ustawilem na 10.5 i od razu moto twardsze ;d

nie jest jak jajko.. jeździc sie nie dało ...;/
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez gh_joker » 19/2/2010, 17:23

To ciekawe po co zrobili ta regulacje skoro to nie utwardza moto - jakbys wazyl 70 kilo i dokrecil na max to bys sie przekonal.... Albo ja sobie poprostu poluzuj do zera i zobaczymy czy dalej bedzie miala ta zama twardosc :lol:

Jesli chcesz znalezc sprezyne do swojej wagi to robisz tak jak bostorn powiedzial + po ustawieniu roznicy 10cm z toba na moto zchodzisz z niego i w tym momencie sam motor powinien usiasc ok 3cm wtedy wiesz ze sprezyna jest odpowiednia do twojej wagi....

Skoroo skreciles go na max i dalej siadal to poprostu jest za miekka, wydaje mi sie ze kupujac twardsza to juz powinni jakos je rozrozniac wagowo...

Ale jesli te pomiary wyjda dobrze to sprezyna jest ok i zawsze mozesz wyminic Å‚Ä…czniki amortyzatora zeby go troche dzwignac...
...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
Avatar użytkownika
gh_joker
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
Lokalizacja: cambridge

Postprzez Bostorn » 19/2/2010, 23:18

kazda sprezyna powinna byc odpowiednio do danej wagi

kupujesz moto i sprzedawca podaje że masa całkowietego obciązenia wynosi np 200kg
tak więc przy odpowiednim ustawieniu 200kg powinno nie sprawiac problemów i sprężyna powinna dobrze sie zachowywac, byc miększa niż przy 100 ale nie sprawiac problemów

wydaje mi się ze to kwestia tylko ustawienia, ew spręzyna ta jest miękka, supermoto mają miękkie sprężyny
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez krzychun73 » 20/2/2010, 18:43

[quote="gh_joker"]To ciekawe po co zrobili ta regulacje skoro to nie utwardza moto - jakbys wazyl 70 kilo i dokrecil na max to bys sie przekonal.... Albo ja sobie poprostu poluzuj do zera i zobaczymy .


no tak chyba zrobię,pomierzę to najpierw! a powiesz mi coś więcej o tych łącznikach?-bo leżałem pod moto i tak kminiłem właśnie co by tu podnieść albo coś wymienić...idzie to gdzie kupić?(tanio)...to by było nawet dobre podnieść i siądzie tyle co oryginał...chyba... :o
krzychun73
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 15/6/2009, 19:03

Postprzez henio12323 » 20/2/2010, 18:55

szukaj w necie :) gdzie indziej na szybko nie znajdziesz. kiedys cos na allegro widziałem ;D ale nie pamiętam do jakiego moto :P regulacja spręzyny jest po to żeby podnieśc lub opuscic moto. jak sie ją skręci na maxa to tez troche daje twardosci. moze jak masz za miekko to idz do serwisu żeby ci dopompowali gazu ? moze zaworkiem ci uciekło troche i nie ma pełnej twardosci ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Manhatan » 20/2/2010, 21:17

Proponuje wszystkim, żeby się najpierw zapoznali z poniższą lekturą, a dopiero później udzielali swoich "błyskotliwych" rad.

http://www.scigacz.pl/Regulacja,zawiesz ... ,9267.html

Pzdr.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez gh_joker » 21/2/2010, 00:19

Skoro za przyklad wzieto sx-f to dlaczego pomiar "rider SAG" jes wyliczony dla motocykli drogowych a pozatym jestesmy na forum OFF-ROAD wiec kazdy z gory przyjmuje, ze moto porusza sie w terenie i ja nadal podtrzymuje 10cm z kolesiem na moto i 3cm sam moto - wagowo odpowiednia sprezyna...

Akurat tak sie sklada, ze bardzo duzo o tym czytalem i pytalem i taka wyszla srednia wszystkich expertyz...

A co do ustawienia dobicia i odbicia, ustawia sie typowo pod kazdego kierowce i nie koniecznie za glowny czynnik bierze sie wage...

Arytkul jest bardzo dobry ale sredno zrozumialy dla kogos kto kupuje drz z zamiarem wykorzytania jej jako maszyny uniwersalnej DUAL-SPORT, bo malo kto bierze takie moto typowo na tor albo typowo w teren... Wiec musimy obczaic ustawienie w miare optymalne...

Wiec moje blyskotliwe pytanie - jak na tej podstawie zestroic zawias w dual-sporcie, na droge, w teren i okazyjnie na tor????? Za kazdym razem regulacja????? Np supermoto mialo byc motocyklem flagowym, ktory mial dawac czadu w kazdym z wyzej wymienionych terenow a zestrajane jest na max sztywno............
...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
Avatar użytkownika
gh_joker
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
Lokalizacja: cambridge

Postprzez krzychun73 » 21/2/2010, 19:37

.Arytkul jest bardzo dobry ale sredno zrozumialy dla kogos kto kupuje drz z zamiarem wykorzytania jej jako maszyny uniwersalnej DUAL-SPORT, bo malo kto bierze takie moto typowo na tor albo typowo w teren... Wiec musimy obczaic ustawienie w miare optymalne...

no... kolega to dobrze powiedział--kupiłem moto żeby normalnie pojeździć,nie tam wyścigi na torze ,i mam amor po regeneracji wymienione uszczelki itp .itd gazu w zbiorniczku mam 12bar tak koleś z serwisu mówił,sprężyna podkręcona na max bo mam wzrost 186 i tak stoję normalnie bez kołyski..ważę z gratami 115kg no i po usiadnięciu na motor tył siada jakieś dobre 8-10cm gołym okiem widać że siad,nawet ręką idzie tyle nacisnąć. nie wiem czy tak to ma być?-chyba mi zostaje wymiana sprężyny.....nie bawiłem się tymi śrubkami regulacji ma zbiorniczku h-s no bo chyba serwis mi to już ustawił? korci mnie tym pokręcić ale jak coś pierd...to zas do serwisu....chyba że ktoś ma jakiś pomysł ....oprócz sprzedawania lub zamiany moto...he.he..a na tym allegro to huja jest do drz o zawieszeniu...kaj co kupić....
krzychun73
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 15/6/2009, 19:03

Postprzez henio12323 » 21/2/2010, 19:51

ja ci powiem tak kiedys nie znałem sie na ustawieniu zawiasów i robiłem tak kręciłem spręzyną aż moto był na dobrej wysokosci dla mnie nie za wysoko nie za nisko. potem ustawiałem śrubkami na połowe odpuszczanie i tłumienie... i potem jechałem na tor i co pół kółka zatrzymywałem sie i regulowałem troche aż mi najlepiej odpowiadało. czasami np był za twardy czasami na małych częstych wybojach za wolno odpuszczał i ustawiłem pod siebie zajeło mi to 10 minut :P mozna ustawiac na sucho jak ktos jeździ po jednym torze jednym sprzętem z jedną wagą. a jak ja latam raz tu raz tu :P czasem ubieram sie i biore plecak czasami w tenisówkach jade sie przejechac :P i jak dla mnie było ok. nie jeste pro zawodnikiem że mi nie odpowiadały detale. ale przynajmniej nie było za twardo lub po skoku nie wybijało mnie na wysokosc hopki ;P także jak sam pokręcisz nic sie nie stanie od tego to jest. mi w serwisie jak regenerowali to ustawili wszystko na mniej więcej połowe.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Bostorn » 21/2/2010, 22:33

Serwis nigdy nie ustawi Ci amorków tak jak byś chciał

mają tylko katalogi, w których jest zapewne podana waga, ilosc obrotów i tak dalej

ale to są spekulacje, obliczenia, wymysły

1 na 10 na pewno to bd odpowiadało, ale co z resztą??

jeżeli sam tego nie zrobisz, nie bd wiedział na czym siedzisz. Takie moje zdanie.

Jeżeli sam nie dojdziesz do tego, samo nie przyjdzie;d a na pewno bd zadowolony jeśli to właśnie sam zrobisz, ustawisz, poprosisz o radę kolegi;d i razem ustawicie zawias
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez gh_joker » 21/2/2010, 23:56

Wyczytalem, ze eibach ma dobry wybor sprezyn i podobno dosc przystepne cenowo ale jesli jest to 10cm to wyglada na dobra do twojej wagi...

Wiec jesli wydaje ci sie za nisko to mozesz zalozyc ktotsze Å‚Ä…czniki amortyzatota (to sa te 2 widoczne pod osia wachacza) niemy je bardzo chwalili bo podobno zwieksza to przyczepnosc przedniego kola kladac na nie wieksza wage...

Kolesie na supermoto-junkie pisza ze oryginal racetech sie sprawuje dobrze przy wadze 110..

A co do miekkich sm panie bostorn to tak samo jak sportowe sprezyny do auta, niby sa mieksze ale dluzsze od ori i do pewnego stopnia sa miekutkie az sie doslownie zchodza zwoje i robi full twardo a pozniej jest twardszy zwoj na ktorum zawieszenie pracuje - troche to ciezko tak opisac ale niby miekkie a pojazd robi sie zdecydowanie twardszy... Wystarczy obejrzec jakis poslizg w sm....
...Life is the lesson - LEARN AND NEVER DIE!!!...
Avatar użytkownika
gh_joker
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 7/8/2008, 23:00
Lokalizacja: cambridge

Postprzez Bostorn » 22/2/2010, 15:29

panie dzioker a ja polece koledze aby udał się do speca offroadowego ;d powiedział co mu nie pasi w zawiasach i niech on razem z nim podejmą decyzję;d

bo my tu spekulujemy, kombinujemy i 1 od 2go sie wymÄ…drza ;d a facet sam siÄ™ pewnie gubi ;d

niech znajdzie jakis sklep porządny ze sprężynami +serwisem i tam dokładnie dobiorą do jego wymagań sprężynę;d
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Bostorn » 22/2/2010, 21:23

Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Manhatan » 23/2/2010, 20:23

Na ustawienie Moto SAGu i Rider SAGu składa się napięcie wstępne sprężyny i odpowiednie ustawienie dobicia. To stanowi podstawę dla późniejszych kombinacji z ustawieniami. W serwisówce masz podany ile ma wynosić Moto SAG i Rider SAG. Jeżeli na obecnej sprężynie jesteś w stanie poprawnie ustawić oba SAGi, to nie ma problemu, masz wstępnie dobrze ustawione zawieszenie tylne, teraz pozostaje już tylko odpowiednie zestrojenie go pod Twój styl jazdy i nawierzchnię. Od razu zaznaczam, że w zależności czy to będzie droga utwardzona, czy teren, dla prawidłowej pracy tylnego zawieszenia i zachowania właściwej trakcji trzeba będzie zmienić ustawienie (głównie odbicie) Zawieszenie musi być rozgrzane, żeby je prawidłowo ustawić. Aaa, i skręcanie sprężyny wcale nie zmienia JEJ twardości! Ludzie, na Boga, jak można zmienić twardość czegoś bez wcześniejszej obróbki chemicznej, czy termicznej? To tak samo jak powiedzieć, że zmienia się sprężystość... Tylne zawieszenie jest wtedy twardo zestrojone - bądźcie konkretni.

gh_joker, piszesz o zmianie łączników. W tym przypadku zostanie zmieniony kąt i punkt mocowania tylnego amortyzatora. Wszelkie, nawet minimalne modyfikacje spowodują zmiany w jego prawidłowej pracy - nie koniecznie będzie to dobre rozwiązanie. Nie po to ekipa Japońskich konstruktorów uwzględnia każdy element w swoim projekcie i rozważa go w każdym możliwym aspekcie, żeby później ktoś w garażu dodatkowo to "polepszał". Pojawia się między innymi zmiana geometrii i właściwości jezdnych. Wystarczy znać nieco podstaw mechaniki ogólnej, żeby to tak na prawdę wydedukować.

Gwoli ścisłości, motocykl typu supermoto nie nadaje się w żadnym wypadku w teren! Już same felgi i opony dyskwalifikują ten motocykl z jazdy w terenie. Nie mówiąc już o zestrojeniu zawieszenia.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê