Zobacz wÄ…tek - Gmole + Crash Pady - opinie
NAS Analytics TAG

Gmole + Crash Pady - opinie

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Gmole + Crash Pady - opinie

Postprzez rosomak2000 » 2/2/2007, 19:31

Witam,

Proszę o subiektywne opinie czy montaż na raz Gmoli i Crash Padów to przejaw schizofremii? ;)

Przyznam się że sam mam takie przemyślenia i zastanawiam się nad tym - gmole już mam ale bezpieczeństwa nigdy dość...

Z góry dzięki za konstruktywne opinię

PZDR
Bart
Pozdrawiam

Bartek
rosomak2000
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 7/12/2006, 17:36
Lokalizacja: Szczecin


Postprzez Manhatan » 2/2/2007, 19:55

Tak to przejaw schizofrenii :P Po ki kij Ci te crashpady skoro będziesz miał klate? (czyt. gmole)

Pozatym gmole są bezpieczniejsze niż crashpady, bo siła udeżenia rozkłada się na większą powieżchnię przez co trudniej sobie uszkodzić mocowania :wink:
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE


Postprzez harry89 » 2/2/2007, 20:30

a co to sa gmole?
Kawasaki ZX-6R
Avatar użytkownika
harry89
Bywalec
 
Posty: 647
Dołączył(a): 30/9/2006, 11:34
Lokalizacja: Piotrowice/Lublin

Postprzez Manhatan » 2/2/2007, 20:49

To są prosze ja Ciebie takie rurki, które się zakłada w okolicach silnika, aby w razie ślizu/przewrócenia się motocykla nieuszkodził dekli, chłodnicyi niezmesturbował (sorry za wyrażenie) zabardzo twojego lakieru na baku, i innych częściach narażonych podczas upadku :wink:
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez rosomak2000 » 2/2/2007, 20:54

Kolego Gmole jest to taka klatka (orurowanie metalowe) które osłania silnik -otarcia upadki - sprawia że nie uszkadzasz istotnych części maszyny.

No dobrze Gmole są bezpieczniejsze ale czy nie będzie lepiej jak zamontuję również Crash Pady? Przecież Gmole nie osłonią bocznej części motoru - mimo że to naked to jednak parę rzeczy można porysować w razie tfu tfu upadku. :twisted:

Ok przyznam się że już je kupiłem :lol: rozumiem że nie będą ze sobą w jakikolwiek sposób kolidować?
Pozdrawiam

Bartek
rosomak2000
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 7/12/2006, 17:36
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez kravec » 2/2/2007, 21:14

jezeli zalozysz gmole to prawdopodobnie crash pady nie beda juz spelniac swej funkcji... po prostu nie beda na tyle "odstawac" od motocykla co gmole (albo beda na rowni) i nie dadza praktycznie nic w czasie upadku... przynajmniej mi sie tak wydaje jak patrze na motocykl ojca z gmolami...
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez rosomak2000 » 2/2/2007, 21:20

Wydaje mi się że podczas kontaktu z podłóżem (tfu tfu) jednak będą się stykać z asfaltem a nic tak nie wyhamowuje ślizgu jak dobry crash pad.

Może się mylę - specjallistą nie jestem - jeśli ktoś ma inne zdanie proszę o opinię.

PZDR
Bart
Pozdrawiam

Bartek
rosomak2000
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 7/12/2006, 17:36
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez kravec » 2/2/2007, 21:29

mam jeszcze pytanko... chcesz do fz6 zalozyc gmole?? (chyba ze beda w czarnym macie) bo inaczej to troche kiepsko bedzie chyba wygladac??

moze tez tak byc ze masz dosc male gmole na dole silnika... i crash pady dosc wysoko... wtedy to spelni swoja funkcie bo w razie czego oprze sie i na tym i na tym...
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez rosomak2000 » 2/2/2007, 21:36

Mam gmole czarne matowe z Louisa (niewielkie) osłaniają boczno-dolne części silnika (3 punkty mocowania)

Wygląda to w nawet nawet estetycznie - dla niezorientowanego obserwatora wygląda to tak jakby musiało tak być od nowości :) Bardzo łądnie komponują się w całość. - jeśli kogoś interesuje to moge podesłać zdjęcia jak to wygląda.

Właśnie o tym myślę, już raz moja druga połowa przewróciła mi moto i gdyby nie szczęśliwie miękka nawierzchnia to czuję że boczki mogłyby się poniszczyć - choć nie powiem gmole spełniły swoje zadanie ale jakoś tak chyba bezpieczniej będę się czuł (może tylko psychicznie :lol: ) mając jeszcze coś.
Pozdrawiam

Bartek
rosomak2000
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 7/12/2006, 17:36
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez kravec » 2/2/2007, 21:50

no to ladnie.... to moze wrzuc fote do tematu z fotkami sprzetow w hydeparku...

i mi tez wiktor1991@o2.pl
Ostatnio edytowano 2/2/2007, 22:26 przez kravec, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez sebolno1 » 2/2/2007, 22:19

rosomak2000 ..........................
Jak mozesz podeslij mi na e-mail'a sebolno1@wp.p
Dzieki i pozdro
sebolno1
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): 3/11/2006, 13:09

Postprzez t_racer_ » 2/2/2007, 22:26

rosomak2000 napisał(a):Właśnie o tym myślę, już raz moja druga połowa przewróciła mi moto i gdyby nie szczęśliwie miękka nawierzchnia to czuję że boczki mogłyby się poniszczyć - choć nie powiem gmole spełniły swoje zadanie ale jakoś tak chyba bezpieczniej będę się czuł (może tylko psychicznie :lol: ) mając jeszcze coś.


Nie wpuszczaj swej "drugiej połowy" do garażu, nawet jak jest wyłożony materacami... ;) poprostu kup jej drugą sztukę będzie bardziej uważać :D
A póki co obuduj całe moto w klatkę bezpieczeństwa :D Para gmoli i crashpadów nie pomoże na destruktywny wpływ kobiety.
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez harry89 » 2/2/2007, 22:48

rosomak2000 napisał(a):jeśli kogoś interesuje to moge podesłać zdjęcia jak to wygląda.

jesli bys mogl to poprosze na kwasspass@wp.pl :)
Avatar użytkownika
harry89
Bywalec
 
Posty: 647
Dołączył(a): 30/9/2006, 11:34
Lokalizacja: Piotrowice/Lublin

Postprzez harry89 » 2/2/2007, 22:56

to ja sie jeszcze podlacze i zrobie malego offtopa, zeby nie tworzyc osobnego watka. pierwszy raz spotkalem sie z pojeciem gmoli i bardzo mnie zainteresowaly. mam pare pytan, jesli ktos zna odpowiedz to prosilbym o pomoc:

1. co lepiej chroni motocykl w razie upadku: crashpady czy gmole?
2. jaka jest ich cena w stosunku do crashpadow?
3. czy gmole mozna zamontowac w calej Polsce bez problemow, czy trzeba gdzies jezdzic?

jesli mi sie cos jeszcze przypomni, to dopiszÄ™ :)
Avatar użytkownika
harry89
Bywalec
 
Posty: 647
Dołączył(a): 30/9/2006, 11:34
Lokalizacja: Piotrowice/Lublin

Postprzez kravec » 2/2/2007, 23:15

to ja Ci troszke odpowiem (bo nie na wszystko)... mam małe doswiadczenie ale podepre sie tym co mi sie wydaje i co widze po gmolach na motocyklu u ojca..... wydaje mi sie ze gmole lepiej chronia motocykl poniewaz maja wieksza powierzchnie (nie tak jak pady ze tylko jeden punkt) i chronia wiekszy obszarm motocykla....
co do ceny- zalezy jakie gmole i jakie crash pady (zalezy kto to robi i jak to robi- ceny sa rozne)... mysle ze sa porownywalne z tym ze wiadomo ze w niektorych motocyklach gmole beda "psuc" ogolny wyglad.... no i wiadomo ze do choppera sobie nie zalozysz crash padow...
crash pady zamowisz w wiekszosci internetowych sklepow motocyklowych no i oczywiscie w salonach... z tym ze o ile crash pady sobie sam zamontujesz (zazwyczaj) to gmole trzeba chyba robic pod okreslone moto- wiadomo ksztalt, wielkosc, miejsca mocowan (i chyba nie ma za duzo miejsc w Polsce gdzie robia gmole).... to tyle co mialem do powiedzenia.. jezeli cos napisalem zle to przepraszam i niech ludzie ktorzy sie na tym bardziej znaja mnie poprawia...
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez harry89 » 2/2/2007, 23:39

dzieki kravec :) jeszcze jedno pytanie, które mi się w miedzyczasie nasunęlo: czy gmole (które są, jak się juz zorientowalem, rodzajem rurek) montuje sie do wszystkich rodzajow motocykli? tzn. czy takie rurki nie beda psuly "agresywnego" charakteru typowego scigacza?
Kawasaki ZX-6R
Avatar użytkownika
harry89
Bywalec
 
Posty: 647
Dołączył(a): 30/9/2006, 11:34
Lokalizacja: Piotrowice/Lublin

Postprzez kravec » 2/2/2007, 23:45

w scigaczu bylby problem z zamontowaniem ich... oczywiscie sie da wystarczy spojzec na maszynki stunterow- oni maja cos w rodzaju gmoli na sprzecikach (r1 itp).... ale raz ze wedlug mnie psuje wyglad... dwa ze zeby je zamontowac do sciga mysialbys chyba powycinac spore czesci owiewek....
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez harry89 » 2/2/2007, 23:49

a crash pady oprocz tego, ze chronia motocykl, skracaja rowniez droge "szlifa"?
Kawasaki ZX-6R
Avatar użytkownika
harry89
Bywalec
 
Posty: 647
Dołączył(a): 30/9/2006, 11:34
Lokalizacja: Piotrowice/Lublin

Postprzez kravec » 2/2/2007, 23:53

a tego nie wiem.... moge tylko gdybac.... ale zalezy to przede wszystkim od materialu z ktorego zrobione sa pady.... jezeli sa z twardego plastiku to szlif raczej bedzie dlugi... jezeli sa z czegos w miare miekkiego to powinny troche hamowac... ale w kwestii praktycznej nie mam pojecia nie mialem nigdy doswiadczenia z takimi sprawami....
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez harry89 » 2/2/2007, 23:57

ok, wielkie dzieki kravec za pomoc ;)
Kawasaki ZX-6R
Avatar użytkownika
harry89
Bywalec
 
Posty: 647
Dołączył(a): 30/9/2006, 11:34
Lokalizacja: Piotrowice/Lublin

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê