Jak zmieniać biegi?
Jak zmieniać biegi?
No dobra pomyślałem, że i ja o coś zapytam: jak uważacie, czy efetywniej jest zmieniać biego ze sprzęgłem, czy bez? Są motocykle w których skrzynia dużo lepiej, ciszej i gładziej chodzi bez sprzęgła (np.Buell, Bandit 650). Ale czy wbijając biegi bez sprzęgła nie traci się wtedy zbyt dużo na odejściu, bo trzeba przymykać gaz, a jak się używa sprzęgła to nie jest to konieczne... Jakie są wasze opinie?
Test Buell XB12S: | http://www.global.net.pl/16201.xml
-
makus - Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 2/9/2005, 08:27
- Lokalizacja: z ulicy
ja nie przymykam gazu wiecej bez sprzegla niz robiac to ze sprzeglem normalnie, poza tym zmieniam bez sprzegla w 90% przypadkow, bo w R6 chodzi mi wtedy skrzynia lepiej
<a href="http://www.v10.pl">V10.pl</a>, <a href="http://www.wroom.pl">Wroom.pl</a>
Były: GS500, SV650S, Yamaha R6, Yamaha Bulldog 1100
Były: GS500, SV650S, Yamaha R6, Yamaha Bulldog 1100
-
Richie - Administrator
- Posty: 250
- Dołączył(a): 23/8/2005, 19:49
..ja w sradzie ostatnio tez coraz czesciej wbijam biegi bez sprzegła(nie mowiac juz o wbijaniu 2jki na kole..),, naprawde mozna uzyskac o wiele lepsze przyspieszenia bez niz ze sprzegłem ,nie wiem tylko czy ma to jakis wpływ na stan techniczny skrzyni.. (narazie wszystko ok) ..Evil jak to jest?,moze cos paść?
weed,sex and wheelie...,..dont trust nobady on hundred %...
- Jarzabek
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 8/9/2005, 11:52
- Lokalizacja: Augustów
No skrzynia w bule jest ciekawa... Jedyna na jakiej jeździłem, na tórej można redukować bez sprzęgła gładko i bez szarpania. Zupełnie jak z quick shifterem... Do sprzęgła to bym się przyczepił, ale do skrzyni to nie za bardzo... (no może za ciężko chodzi...)
Test Buell XB12S: | http://www.global.net.pl/16201.xml
-
makus - Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 2/9/2005, 08:27
- Lokalizacja: z ulicy
evil napisał(a): poszły pierścienie zabezpieczające, czyli taka część, która w np. Yamasze sypie się w standardze podczas jazdy na ulicy
skrzynia mojej 25-letniej xj650 przetrwała w stanie oryginalnym do dzisiaj i nawet ostatnio (wczoraj) sprawdzałem czy da się w niej zmieniać biegi bez sprzęgła. dało się bezboleśnie - cichutko i szybciutko
balth
XJR1300 (głównie)
XJR1300 (głównie)
- balth
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 25/8/2005, 06:07
- Lokalizacja: DC
Słuchajcie, jestem nowy, jeździłem sporo ale na automatach. Chciałbym Was prosić o szybki kurs jak zmieniać biegi (najlepiej ze zdjęciami). Biegi chyba zmienia się tak samo we wszystkich :> (zwłaszcza chodzi mi o Honde NSR 125, Yamahe TZR 125 i Aprilie RS 80) :> pozdrawiam
Moje marzenie: Aprilla RS / Yamaha TZR 125 / Honda NSR 125R
Chciałbym posiadać jeden z nich. Niech każdy użytkownik złoży się po stówce!
Chciałbym posiadać jeden z nich. Niech każdy użytkownik złoży się po stówce!
-
mOOd.o - Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 24/9/2005, 13:11
- Lokalizacja: Wieluń
no biegi zmienia siÄ™ w bajecznie prosty sposub
wciskasz spżęgło to jest wajche po lewej stronie jesli jezdziles automatem to pamiętaj ze niema tam hamulca tylko spżęgło no więc jak masz wcisnięte spżęgło to pierwszy bieg wzuca sie wciskając wajche po lewej stronie w duł (ta po prawej to tylni hamulec ) następne biegi wżuca sie tak samo z tym ze tzeba uwazac na gaz zeby silnik nie whodziła na gigantyczne obroty a i wajcha józ nie w dul tylko w góre
powodzenia i milej zabawy
wciskasz spżęgło to jest wajche po lewej stronie jesli jezdziles automatem to pamiętaj ze niema tam hamulca tylko spżęgło no więc jak masz wcisnięte spżęgło to pierwszy bieg wzuca sie wciskając wajche po lewej stronie w duł (ta po prawej to tylni hamulec ) następne biegi wżuca sie tak samo z tym ze tzeba uwazac na gaz zeby silnik nie whodziła na gigantyczne obroty a i wajcha józ nie w dul tylko w góre
powodzenia i milej zabawy
-
PajÄ…k - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 704
- Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa Gocław
nie nie. z tym to mam pojęcie. jeździłem na simsonie. tam biegi sie wrzuca tak ze wajcha w dół = jedynka, potem 2x w góre = dwójka, w góre = trójka
ale jak jest w ścigaczach?
ale jak jest w ścigaczach?
Moje marzenie: Aprilla RS / Yamaha TZR 125 / Honda NSR 125R
Chciałbym posiadać jeden z nich. Niech każdy użytkownik złoży się po stówce!
Chciałbym posiadać jeden z nich. Niech każdy użytkownik złoży się po stówce!
-
mOOd.o - Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 24/9/2005, 13:11
- Lokalizacja: Wieluń
hehehehe opisz mi to w bardziej obrazowy sposob co mam zrobic po nacisnieciu sprzegla? zmniejszyc gaz na nizsze obroty i po wskoczeniu biegu wrocic? :>
Moje marzenie: Aprilla RS / Yamaha TZR 125 / Honda NSR 125R
Chciałbym posiadać jeden z nich. Niech każdy użytkownik złoży się po stówce!
Chciałbym posiadać jeden z nich. Niech każdy użytkownik złoży się po stówce!
-
mOOd.o - Świeżak
- Posty: 28
- Dołączył(a): 24/9/2005, 13:11
- Lokalizacja: Wieluń
obrotów nie tzeba specjalnie zmniejszac tak wlasciwie moga pozostac takie jakie byly zresztą na kazdej sztuce dziala to troche innaczej ale po kilku prubach nabiezesz wprawy a jesli nie zmnieszasz obrotów to zmieniaj biegi w dość żwawym tępie zeby motocykl nie zwalnial mozesz tez sprubowac zmieniac biegi bez spżęgła ale musisz pamietac zeby w czasie kiedy bedziesz zmienial bieg juz niepzyspieszac powyzsze informacje dotycza biegów w góre a biegi w dół koniecznie ze spżęgłem i najlepiej jeszcze z międzygazem
-
PajÄ…k - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 704
- Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa Gocław
jest to pzegazuwka w czasie gdy masz wcisnięte spżęgło ułatwia zapiąć niższy bieg np na 3 biegu pzy 120 km/h masz powiedzmy 3 tysiące obrotów a
na 2 biegu pzy 120km/h masz 6 tysięcy pzegazówka jest po to by zniwelować te różnice
na 2 biegu pzy 120km/h masz 6 tysięcy pzegazówka jest po to by zniwelować te różnice
-
PajÄ…k - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 704
- Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa Gocław
- Pająk chyba będziesz musiał przedstawić to na wykresie, tudzież wspomódz swoją pracę
dydaktyczną środkami audio - video,
lub zastosować pokaz praktyczny,
z ewntualnym wskazaniem na metodę prób i błędów...
dydaktyczną środkami audio - video,
lub zastosować pokaz praktyczny,
z ewntualnym wskazaniem na metodę prób i błędów...
amator trakcji
- Maroń
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 22/9/2005, 21:24
- Lokalizacja: Polska c
Ja jóż niemam siły zwolnienie nic nieda
pżykład obroty z głowy i wogóle niemają nic wspólnego z żeczywistością
prędkość 50 km/h
1-bieg 10.000 rmp
2-bieg 6.000 rmp
3-bieg 4.000 rmp
analogicznie pży 100 km/h
1-bieg 20.000 rmp
2-bieg 12.000 rmp
3-bieg 8.000 rmp
jak widać mimo zmiany prędkości różnica obrotów silnika na różnych biegach jest zawsze proporcjonalna i niezmienia się wraz ze zmianą prędkości więc niema znaczenia czy zwolnisz czy nie i tak tzeba niwelować tę różnice więc lepiej zeby robił to kierowca zwiększając obroty iż zeby robił to motocykl trąc zębatkami co z pewnością pżyśpieszy żywot skrzyni biegów
pżykład obroty z głowy i wogóle niemają nic wspólnego z żeczywistością
prędkość 50 km/h
1-bieg 10.000 rmp
2-bieg 6.000 rmp
3-bieg 4.000 rmp
analogicznie pży 100 km/h
1-bieg 20.000 rmp
2-bieg 12.000 rmp
3-bieg 8.000 rmp
jak widać mimo zmiany prędkości różnica obrotów silnika na różnych biegach jest zawsze proporcjonalna i niezmienia się wraz ze zmianą prędkości więc niema znaczenia czy zwolnisz czy nie i tak tzeba niwelować tę różnice więc lepiej zeby robił to kierowca zwiększając obroty iż zeby robił to motocykl trąc zębatkami co z pewnością pżyśpieszy żywot skrzyni biegów
-
PajÄ…k - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 704
- Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa Gocław
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości