Zobacz wÄ…tek - REGULACJA RF 900
NAS Analytics TAG

REGULACJA RF 900

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

REGULACJA RF 900

Postprzez marynarz1 » 19/1/2010, 21:07

Witm. Od niecałego roku posiadam Suzuki RF 900 i szykuje sie pomału do regulacji zaworów i gaźników. Co do gaźników nie mam pytań standard czyszczenie i synchronizacja, ale nie miałem nigdy do czynienia z zaworami na płytki i nie wiem dokładnie jak sie za to zabrać. Moze ktos jest bardziej w tym doswiadczony a jeszcze lepiej jak miał lub ma RF-ke. Prosiłbym o kilka wskazówek a dokładnie czy musze ściągac wałki rozrządu czy jest moze jakis specjalny przyrząd do wyciągniecia płytek który mozna kupic oraz jakie dokłądnie tam powinny byc płytki. Z góry dziekuje i pozdrawiam.
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka


Postprzez macs » 19/1/2010, 23:23

Co do gaznikow to zapomniales o regulacji gaznikow.
Zawory,a dokladnie luzy zaworowe mierzy sie szczelinomierzem (jak nie masz to pozycz od jakiegosc mechaniora).
Patrzysz w manuala i mierzysz luz jesli luz miesci sie w granicach luzu podanego w serwisowce jest ok,jesli nie to wtedy zaczyna sie dluga droga przed Toba(jesli robisz to po raz pierwszy)

Wiec najpierw zmierz luz,wystarczy odkrecic gorna pokrywe,walki zostaja to powinnienes wiedzies jak chcesz sie brac za takie regulacje.
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie


Postprzez marynarz1 » 20/1/2010, 11:56

O tym ze trzeba najpierw zmnierzyc to wiem przeciez nie m co rozbierac od razu wałków jak by nie było co do regulacji, ale chodzi mi o to czy sie da wymienic płytki bez wyciagania wałków rozrządu bo wiem ze w niektórych motorach juest taka mozliwosc przez wcisniecie zaworu.
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka

Postprzez macs » 20/1/2010, 14:15

Na 100% nie jestem pewien ale trzeba zdemontowac walki do regulacji
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Przemo_rene » 20/1/2010, 14:24

jeżeli płytki mas POD szklankami to o czym tu gadać. Tylko po zdjęciu wałków wyjmiesz płytkę. Jeżeli płytki masz NA szklankach to przez wciśniecie zaworu uda się wyciągnąć płytkę.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez marynarz1 » 20/1/2010, 14:45

Dzieki wielkie z zaworami juz sobie poradze ale jeszcze moze ktos mi pomoze z tymi gaźnikami. Wiem ze sie ustawia sie poziom paliwa w komorze pływakowej, synchro i chyba dawke paliwa sie ustawia ale nie jestem pewien co do tego, moze ktos kto to robił pomoze. Chodzi mi tez o to w jakiej kolejnosci to robić? Ja bym zaczął od czyszczenia potem poziom paliwa ale co dalej?
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka

Postprzez Przemo_rene » 21/1/2010, 08:57

Najpierw czyszczenie z dokładnym rozebraniem dysz i sprawdzeniu ich przelotów. To samo rozpylacze (patrz pod światło)

Później ustaw pływaki w takich wartościach jakie podaje serwisówka (tutaj niezbędna będzie suwmiarka z możliwością mierzenia tym bolcem wgłąb)

Sprawdzasz to w ten sposób, że do krawędzi komory pływakowej przytykasz pod kątem prostym tę suwmiarkę i mierzysz do najwyższego punktu pływaka, który musi delikatnie spoczywać na bolcu zaworka iglicowego nie wciskając go)
Odległość korygujesz poprzez wyginanie blaszki pływaka do wewnątrz lub na zewnątrz.

Jeżeli masz, np odległość wg. serwisówki 9-13mm to ustaw na 12mm. Im wyżej wym bardziej ubogo, ale trzeba mieć na uwadze, że po czasie gniazda zaworków i one same sie wyrabiają i poziom się obniża, tak wiec ustawiając przykładowo na 12mm po czasie wylądują na 11mm co jest dobrym środkiem.

Jak to poustawiasz to w dalszej kolejności przyda się ustawić śruby mieszanki paliwo/powietrze na wartość serwisową (np 2 obroty wykręcone-podkreślam - to jest tylko przyklad - ile dokładnie masz w serwisówce)

To traktujesz jako bazę. Teraz odpalasz sprzęta (najlepiej na podwieszonym zbiorniczku do benzyny by mieć dostęp do świec łatwy.)

Grzejesz sprzęta do temperatury normalnej po czym go wyłączasz po paru przegazówkach i jak troszkę ostygnie (będzie letni) to wyciągasz świece z każdego cylindra i patrzysz jaki mają kolor. Mają być kawa z mlekiem (taka mocniejsza ;) )

Jeżeli są czarne i okopcone to mieszankę masz zabogatą (wykręcasz śruby od mieszanki od dodatkowe pół obrotu), jeżeli masz białe z takimi wżerami jakby to masz zbyt ubogą (wkręcasz o pół obrotu od tego co miałeś)
Skłądasz wszystko do kupy i dalej odpalasz sprzęta i procedura jak poprzednio. Znowu patrzysz na świece i ustawiasz tak długo aż będą odpowiedniego koloru (po zagrzaniu dobrze sprzęta!)

Teraz gdy masz już ustawioną mieszankę odpowiednio możesz zacząć synhronizację.Odpalasz sprzęta i go rozgrzewasz do temp. pracy.Podłączacz do krućsców jakiś carbtuner (najlepiej słupkowy - np morgana) za ok.300zł i ustawiasz aż będzie zsynhronizowane.

Składasz do kupy moto i przejażdzka pare kilometrów. Jak wszsytko jest w normie i np nie strzela w tłumik, nie grzeje się nadmiernie i ogólnie spoko się zbiera to tyle w temacie;)

Jak coś jest nie halo to po powrocie wykręć świece i sprawdź jak wyglądają lub popraw synhro gdy to nie skłąd mieszanki jest powoderem;)
Patrz też byś nie miał żadnych "luk" na lewe powietrze po złożeniu wszsytkiego bo inaczej nie będzie wogóle dobrze latał.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez marynarz1 » 21/1/2010, 13:20

Dzieki wielkie teraz to juz sobie napewno poradze, bardzo dokładny opis i tego mi trzeba było. Z tymi wskazówkami to moge juz prawie warsztat otwierać :P . Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
marynarz1
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 19/1/2010, 20:55
Lokalizacja: Jelonka



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości




na górê