Motocykl Z czy BEZ ABSu ? POMÓŻCIE!
Posty: 77
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Motocykl Z czy BEZ ABSu ? POMÓŻCIE!
Czesc wszystkim, szukam dla siebie moto i wybralem sobie Honde HORNET i mam dylemat... Kupic motocykl Z ABS`em czy sobie ABS odpuscic. Pytalem paru osob i ABS ma zarowno tyle samo zwolennikow co i przeciwnikow.
Pomozcie...
Pozdrawiam
M.
Pomozcie...
Pozdrawiam
M.
-
kirass - Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 27/6/2009, 12:01
- Lokalizacja: Toruń
Jak dla mnie to bez ABS i już piszę dlaczego :
otóż zasada działania tego systemu jest chyba znana juz dla każdego - system który nie pozwala zablokować koła hamjuącego i umożliwia w ten sposób ominąć potencjalną przeszkodę i zarazem niestety wydłuża drogę hamowania .
Ja nie jeżdzę w deszcz i po śniegu również , więc nie widze jak dla mnie jakichkolwiek korzyści z tego systemu .
otóż zasada działania tego systemu jest chyba znana juz dla każdego - system który nie pozwala zablokować koła hamjuącego i umożliwia w ten sposób ominąć potencjalną przeszkodę i zarazem niestety wydłuża drogę hamowania .
Ja nie jeżdzę w deszcz i po śniegu również , więc nie widze jak dla mnie jakichkolwiek korzyści z tego systemu .
<B>Yamaha R ONE 2009 and 2010 by Trimix</B>
-
Trimix - Świeżak
- Posty: 356
- Dołączył(a): 6/9/2009, 21:01
- Lokalizacja: Wrocek
ja jestem za ABS'em, wystarczy, że będziesz hamował na jakimś sufie (piasek np) bez ABS gleba z może się udać wyjść z opresji bez szwanku
XR 400R | | Kula daje fula | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
-
Kula07 - Stały bywalec
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
- Lokalizacja: Sadłuki
Dandi93 - na mokrej nawierzchni skraca i utrzymuje stabilność pojazdu, natomiast na suchej wydłuża. Wiele testów można znaleźć, wystarczy wpisać w google: abs droga hamowania.
Ja bym na Twoim miejscu brał z absem. No chyba, że będziesz jeździł tylko kiedy warunki będą idealne - wtedy nie warto.
Ja bym na Twoim miejscu brał z absem. No chyba, że będziesz jeździł tylko kiedy warunki będą idealne - wtedy nie warto.
-
puff - Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 10/2/2009, 11:48
- Lokalizacja: Bytom/Wrocław
Moim zdaniem jak masz możliwość to tylko z abs. Jeden będzie twierdził, że abs wydłuża drogę hamowania inny wręcz odwrotnie ale moim zdaniem nie o to chodzi. W życiu jest inaczej niż na teście hamowania. Czasem ci ktoś wyskoczy na pasach, wyleci pies, ktoś zajedzie drogę i odruchowo zablokujesz kóło i leżysz. Abs w takich sytuacjach ratuje dupe i koniec. Nie bez powodu producent nie może sprzedać samochodu bez absu. Ja szukam moto i tylko z abs, może trzeba dopłacić ale warto.
- schwarz
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
- Lokalizacja: Kielce
Z tego co czytałem testy moto, to współczesne absy (od 08 roku) już dają radę u wszystkich producentów (łącznie ze stoppie). Słyszałem różne opinie, od: kilka kilo zbędnego badziewia, do: uratował mi tyłek. Ja bym brał z absem, szczególnie jak nie ma się mistrzowsko wyrobionych odruchów.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
No jak kupujesz nowe to faktycznie nieciekawie dołożyć 3-5 tyś do moto bo tyle średnio chcą. Wyjątkiem jest Suzuki które bardzo mało sobie liczy za ABS. Z drugiej strony jak cię stać na nowe moto to cię stać na ABS który zwiększa bardzo bezpieczeństwo jazdy. Ja mówie o motocyklach do normalnej jazdy. Jak ktoś chce walić stopale i się wygłupiać to niech sobie da spokój z ABS.
Daje również trochę do myślenia, że ABS zaczyna się pojawiać w sportach. I to nie jakoś niezauważenie. Honda szczyci się tym, że włożyła do CBRek ABS. Testy pokazują, że to naprawdę sukces. To chyba pokazuje w jakim kierunku idą producenci. Moim zdaniem za 5 lat wszyscy będą chcieli moto z ABS
Daje również trochę do myślenia, że ABS zaczyna się pojawiać w sportach. I to nie jakoś niezauważenie. Honda szczyci się tym, że włożyła do CBRek ABS. Testy pokazują, że to naprawdę sukces. To chyba pokazuje w jakim kierunku idą producenci. Moim zdaniem za 5 lat wszyscy będą chcieli moto z ABS
- schwarz
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
- Lokalizacja: Kielce
Zdecydowanie z ABS. Tu do poczytania na Wiki (otwórz link) . Tekst w większości odnosi się do samochodu, ale większość zalet przenosi się na motocykl. Co do wydłużania drogi hamowania na dobrej nawierzchni:
To prawda, ale motocykl bez tego systemu poprostu w takich sytuacjach wyglebi podczas awaryjnego hamowania.
Ja mam ABS i nie zrezygnuję z tego jestem tylko amatorem i na tor raczej nie zawitam, a poruszając się po drogach publicznych lepiej mieć takiego wspomagacza pod ręką... i nogą
Jeszcze jeden ciekawy materiał (otwórz link)na temat efektywności hamowania.
W pewnych sytuacjach system ABS wydłuża drogę hamowania np, gdy na nawierzchni o dobrej przyczepności znajduje się cienka warstwa luźna (np. liście, piasek, śnieg, błoto). W takiej sytuacji zablokowane koła przetarłyby słabą warstwę i nastąpiłoby zwiększenie siły hamowania, a w układzie z systemem ABS koło hamuje na warstwie o niższym współczynniku przyczepności[4].
To prawda, ale motocykl bez tego systemu poprostu w takich sytuacjach wyglebi podczas awaryjnego hamowania.
Ja mam ABS i nie zrezygnuję z tego jestem tylko amatorem i na tor raczej nie zawitam, a poruszając się po drogach publicznych lepiej mieć takiego wspomagacza pod ręką... i nogą
Jeszcze jeden ciekawy materiał (otwórz link)na temat efektywności hamowania.
FZ6S...S2
(otwórz link)
(otwórz link)
-
t_racer_ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 427
- Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
- Lokalizacja: Warmia
Nawet sprowadzanych nie ma wiele z ABSm. Jest jeden na allegro, ale jest zbyt tani.. zbyt wielka okazja,zeby sie na nia rzucic jak pies z wywieszonym jezorem dlatego odpuszczam. No nic... Generalnie temat mozna zamknac.
Kupie bez ABSu a w przyszlym sezonie rozejrze sie za czyms z tym systemem.
Szerokosci chlopaki i jezdzijcie nie utrudniajac zycia innym.
pozdrawiam
Kupie bez ABSu a w przyszlym sezonie rozejrze sie za czyms z tym systemem.
Szerokosci chlopaki i jezdzijcie nie utrudniajac zycia innym.
pozdrawiam
-
kirass - Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 27/6/2009, 12:01
- Lokalizacja: Toruń
Ja zdecydowanie bez ABSa bym brał. Z natury nie lubię jak ktokolwiek bądź cokolwiek robi coś za mnie. Jeździłem w deszczu, po piachu i takie tam. Zawsze sobie potrafiłem obrać optymalną prędkość i naciskałem tyle hamulca ile potrzeba i nigdy mi się nic nie stało więc po ch... mi to. Na nast. sezon zastanawiam się m.in nad CBR1100 i już mi też znowu nie gra ten od nich wynalazek, że moto hamuje obydwoma hamulcami na raz w przypadku naciśnięcia którejkolwiek z klamek. To jak będzie mokro, będę na winklu złożony i będę chciał zahamować jednym hamulcem a nie dwoma na raz, to układ mi na to nie pozwoli? dziwne... moje techniki hamowania są różne dla różnych przechyłów, warunków pogodowych i innych pierdół, więc wolałbym w 100% sam panować nad tym co mi kiedy hamuje i z jaką siłą...
-
lonewolf - Bywalec
- Posty: 588
- Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48
tzn,ze w jaki sposob hamowanie na zakretach jest bezpieczne? Mam za soba ... polowe zeszlego sezonu i nie ukrywam. Nie nabylem technik jazdy takich jak bym chcial, bo nie mial kto poinstruowac... Jakies sugestie?
Moze macie linki jakies przydatne nawiazujace do techniki jazdy ?
Moze macie linki jakies przydatne nawiazujace do techniki jazdy ?
-
kirass - Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 27/6/2009, 12:01
- Lokalizacja: Toruń
Posty: 77
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 100 gości