Zobacz wątek - Triumph Sprint 1050 ST silnik i jego dżwięk
NAS Analytics TAG

Triumph Sprint 1050 ST silnik i jego dżwięk

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Triumph Sprint 1050 ST silnik i jego dżwięk

Postprzez maxvmax » 9/1/2010, 11:10

Pozwolę sobie zadać pytanie.
Chodzi o odgłos pracy silnika,wiem że ciężko wytłumaczyć ale postaram się.
Po uruchomieniu silnika na zimno(wiadomo że praca jest głośniejsza do momentu osiągnięcia normalnej temperatury),ale niepokoi mnie jedna sprawa.
W przypadku moim na zimno silnik oddaje dźwięk bardzo metaliczny,a w zasadzie stuk podobny do walącego zaworu.Po paru minutach może 3ch gdy temperatura już wzrośnie ustępuje powoli,a po osiągnięciu normalnej temp.zanika całkowicie.
Bardzo bym prosił abyście powiedzieli mi ten typ tak ma.Czy już mam zacząć liczyć kasę na serwis.
Jest to mój pierwszy Triumph i jeszcze nie znam tego typu silników.
Dzieki za odpowiedzi
Pozdro Marcin
P.S Tylko piszcie na temat a nie że trzeba było japonie kupić itp
Avatar użytkownika
maxvmax
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8/1/2010, 12:48
Lokalizacja: North Poland


Postprzez macs » 9/1/2010, 21:01

Ogolnie to po odpaleniu zimnego silnika dzwiek wydobywający sie z glowicy jest bardziej odczuwalny gdyz olej jeszcze nie dotarl ,lecz po kilkudziesięciu sekundach powinien dzwiek sie zmienic na pryjemniejszy dla uszu (jak dla mnie) .
Napisz czy ten klekot jest tylko na wolnych obrotach oraz czy jest rownomierny na wolnych jak i na wyzszych??
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie


Postprzez maxvmax » 10/1/2010, 12:12

Dzięki za zainteresowanie się moim problemem.
Słuchaj ten dźwięk jest równomierny na wolnych obrotach,na powolnym wkręcaniu na obroty po prostu jest z większą częstotliwością i niknie dopiero jak silnik nabierze normalnej temperatury.
Stukot tak to nazwę jest głośny i przypomina dźwięk źle wyregulowanych zaworów w polonezie,z tym że jest pojedyńczy.
Teraz się uśmiejesz takie: tyg,tyg ,tyg.... :D zgodnie z częstotliwością obrotów.
Po zniknięciu tego odgłosu wszystko jest ok,obroty równomierne,wkręca się pięknie i brzmi rewelacyjnie.
Powoli boje się go odpalać.
Co sÄ…dzisz?
Pozdrowiska Marcin
Avatar użytkownika
maxvmax
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8/1/2010, 12:48
Lokalizacja: North Poland

Postprzez igor_z1 » 10/1/2010, 20:07

Może to banalne ale sprawdź luzy zaworowe oraz napinacz łańcuszka.

P.S. Pozdrawiam użytkownika triumpha
Avatar użytkownika
igor_z1
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 20/8/2009, 16:59
Lokalizacja: Płońsk

Postprzez maxvmax » 10/1/2010, 21:25

Ok Dzięki wszystkie podpowiedzi dobre.
A czym kolego się odpychasz?czy może angol?
Pozdrowiska
Avatar użytkownika
maxvmax
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8/1/2010, 12:48
Lokalizacja: North Poland

Postprzez macs » 10/1/2010, 21:34

Wedlug mnie to albo cos ze sprzeglem albo zawory lub rozrzad.
Odpal moto i jak bedzie stukac wcisnij sprzeglo jesli stukot zniknie to cos ze sprzeglem.
Nastepnie bym sprawdzil zawory
Jaki kolego masz przebieg?
Robiles jakies regulacje??
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez maxvmax » 10/1/2010, 21:43

ok jutro sprawdzę młody ma dopiero 5300 tyś km
Osobiście nie regulowałem nic jeszcze,kupiłem go po1800km udokumentowane i tyle.
Sprawdzony przebieg w serwisie.
Ok jutro dam znać jakie sąobiawy.
Pozdrowiska
Avatar użytkownika
maxvmax
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8/1/2010, 12:48
Lokalizacja: North Poland

Postprzez maxvmax » 11/1/2010, 10:54

Wiatm ponownie
Odpaliłem i jest to samo nawet ze wciśniętym sprzęgłem.
Tak więc chyba regulacja się kłania?
Avatar użytkownika
maxvmax
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8/1/2010, 12:48
Lokalizacja: North Poland



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê