Zobacz wątek - Czas na turystyka - chyba się starzeję ;)
NAS Analytics TAG

Czas na turystyka - chyba się starzeję ;)

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Czas na turystyka - chyba się starzeję ;)

Postprzez sarar » 3/1/2010, 00:57

No i nadszedł czas na zmianę motocykla. Tym razem padło na maszynę która ma się dobrze spisać przy dalekiej turystyce (wyprawa do Norwegii)- motocykl ma być przede wszystkim wygodny dla dwóch dwóch osób i stosunkowo pakowny. Generalnie ma pomieścić dwie osoby trzy kufry i jakiś tankbag a do tego ma być w miarę dynamiczny, nie musi to być demon prędkości. Z racji tego, że niestety nie będzie to drugi motocykl ma też radzić sobie w korkach zatłoczonego miasta. Jak narazie moje typy to DL650 i TDM900, tu pierwsze pytanie - który z nich lepiej się nadaje do takiej jazdy?
Ostatnio zacząłem się zastanawiać nad FZ6, ten do miasta idealny ale czy da się to zapakować i w miarę wygodnie podróżować? Jeszcze kilka miesięcy mam na zmianę więc wszelkie sugestie mile widziane
sarar
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 27/8/2008, 14:22
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez Cezarjusz » 3/1/2010, 01:59

<zx12r> / <Suzuki dr 650>

"Moja ulica murem podzielona
Świeci neonami prawa strona
Lewa strona cała wygaszona
Zza zasłony obserwuję obie strony "
Avatar użytkownika
Cezarjusz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 550
Dołączył(a): 9/6/2007, 20:08
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez Koval135 » 3/1/2010, 11:07

A africa twin?
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez Kris2k » 3/1/2010, 11:16

Jak DV650 i TDM900 to zdecydowanie TDM900 :!:
Moze jak juz DL to ale 1000 :?:
lub Triumph Tiger 1050 :?:

FZ6 spoko, no ale to tylko mniej wysilona 600tka, srednia elastycznosc jak dla mnie, nic nie zastapi Niutono-metrow z wiekszych pojemnosc :!:
Radze w szukaniu motocykla porownywac wykresy momentu obrotowego w preferowanym przez siebie predkosci obrotowych silnika.
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Raczek_6 » 3/1/2010, 11:41

Jeśli chodzi o wygodę i dużo miejsca na bagaż proponuję Hondę ST1300 Pan European znajomy objechał taką całą Skandynawię bez większego zmęczenia. Aczkolwiek na miasto bez kufrów jeszcze daję radę.

Jeśli chodzi o dziurawe i nie zbyt równe drogi lepszym wyborem będzie BMW R1150GS.
Kilku znajomych ma takie BMW i są bardzo zadowoleni - szczególnie z komfortu podróżowania i pozycji za kierownicą.


TDM 900 jest również dobrym wyborem do podróżowania w 2 osoby.

Jeśli DL to raczej 1000 - większy zapas mocy i momentu w porównaniu z 650.

FZ6 na miasto OK, w jedną osobę OK, ale dla 2 osób jest niestety słabym wyborem.
Raczej proponował bym Fazera 1000 lub FZ1.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Robson1903 » 3/1/2010, 12:10

Motocykl ideał to - BMW R1150RT
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
Avatar użytkownika
Robson1903
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 700
Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
Lokalizacja: Łódź

Postprzez lonewolf » 3/1/2010, 12:40

Ja bym polecił Honda CBR 1100 XX. Mało pali, 165km, wygodny, jak trzeba to zapier*ala, ma wytrzymały i elastyczny silnik. 3 kuferki zapakujesz bez problemu.
Avatar użytkownika
lonewolf
Bywalec
 
Posty: 588
Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48

Postprzez Robson1903 » 3/1/2010, 17:17

Lonewolf ale on nie chciał demona prędkości a czym jest XX :D
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
Avatar użytkownika
Robson1903
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 700
Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
Lokalizacja: Łódź

Postprzez lonewolf » 4/1/2010, 10:00

On pisze, że nie musi być demonem prędkości, więc może :) XX jest fajny ;->
Avatar użytkownika
lonewolf
Bywalec
 
Posty: 588
Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48

Postprzez Kris2k » 4/1/2010, 10:35

No przeciez sa szybsze mopliki od XX'a ;) :twisted:
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez kastor » 4/1/2010, 11:07

Gdybym miał wybrać coś do turystyki to zdecydowałbym się na FJR 1300.

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56426,4797977.html
ER-5, FZS 600, ZX6R,
kastor
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 1/6/2008, 16:30
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Genji » 4/1/2010, 21:21

BMW GS1200R optymalny wybór w trasę i w teren. Pytanie: jaki budżet?
Aprilia RSV 1000R Tuono 2007
Play it safe or play it cool!
Avatar użytkownika
Genji
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 508
Dołączył(a): 17/1/2007, 14:10
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez elco » 5/1/2010, 00:01

Moze budzet wystarczy na nowa VFR 1200, ktora powinna pojawic sie w salonach na wiosne :)
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Czester » 5/1/2010, 00:53

Znajomy ma FJR-kę, fajna locha stworzona do turystyki. Ma fajny patent z wysuwaną szybą podczas deszczu. Jechaliśmy kiedyś razem i złapał nas deszcz. Ja byłem mokry jak świnia a on miał parę kropelek na rękawach. No ale niestety taki sprzęt swoje kosztuje więc jeśli nie masz zasobnego portfela to pomyśl nad XX-em.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4656
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez Kamusial » 5/1/2010, 01:06

Niestety kolego nie napisałeś jakie masz doświadczenie- chociaż skoro zmieniasz moto to już pewnie jakieś jest, pytanie tylko ile tyś km. i na czym i po czym? Nie napisałeś też jakie masz gabaryty? Jaki styl jazdy preferujesz? Ile masz kasy? Jakie tolerujesz spalanie?

Moto do turystyki jest multum i na upartego na sporcie też pojedziesz w trasę.

Osobiście stałem przed podobnym dylematem, chociaż szukałem moto do wszystkiego. Do wyboru jeszcze dołożyłem Kawasaki Versysa, ale ten jest ciut mniejszy od dwóch pozostałych (na miasto idealny). Wybrałem TDM900, a to na podstawie opinii jakie wyczytałem i zasłyszałem zarówno o nim jak i o DL650. Gdzieś na forum jest temat w którym nie mogłem się zdecydować na motocykl, a zaczynałem od fazera :)
Tak po krótce:
DL- słabszy od TDM pod względem silnika, z przodu 19" -> lepsza jazda w cięższym terenie, nieco gorsza w winklowaniu w porównaniu do TDM (18"), słaby przedni hebel, cięższy od TDMki. Gabarytowo są podobne. Mi osobiście bardziej podchodzi TDMa- jest mocniejsza, bardziej na asfaltowe drogi, no i dźwięk Twina w 900 jest mistrzowski.
Jeżeli zamierzasz jeździć w 2 osoby, to myślę że TDMa będzie lepsza.
Zaznaczam, że nie jeździłem DLem, nawet na nim nie siedziałem- straszna posucha w nich była gdy szukałem dla siebie moto. Opinie o nim tylko z forów, testów i rozmów z użytkownikami :(

Niestety DLa nie znalazłem w odpowiadającym mi stanie i kasie, za to TDMkę się udało. TDMa z 2002 ma miękkie sprężyny z przodu, w 2003 ma twarde, a od 2004 średnie (wszystkie są regulowane, ale nie zawsze to wystarcza). Oczywiście można sprężyny na progresy wymieniać, ale nie spotkałem się u TDMiarzy z takim modem jeszcze. (za krótko siedzę w temacie tej maszyny).

Wpadnij na fora o tych sprzętach- ludzie którzy ich użytkują wiele Ci powiedzą zarówno o nich, jak i o innych moto do których się przymierzali.
Poczytaj porównania w sieci i rozważania na innych forach- jest tego trochę. Na motocykl online masz fajne porównanie motocykli tego typu. Poszukaj też testów. O dziwo filmiki na youtubie z jazdy tymi motocyklami też wiele uświadamiają. Kilka stron wcześniej masz mój temat który kończy się właśnie wyborem TDMki.

Jeżeli masz budżet ~20tys. zł to oferty od BMW, Triumph Tiger, Honda Varadero 1000, Suzuki DL1000, poza tym Aprila Caponord (Bartman ma taką), KTM, Ducati Multistrada, no i parę innych też się znajdzie. Kwestia wyważenia czy bardziej do turystyki czy do miasta. Czy większa moc, czy mniejsze spalanie. Czy ogarniesz te motocykle? Czy chcesz robić offroad? Czy stać Cię będzie na jego naprawę po glebie i multum innych...

No i weź pod uwagę małą popularność tego typu motocykli w PL- ciężko trafić fajną sztukę, także dobrze że teraz zabrałeś się za poszukiwania- może coś znajdziesz przed sezonem. (na forum TDMki ktoś ostatnio się ogłaszał że sprzedaje)

powodzenia
Ostatnio edytowano 29/1/2010, 22:56 przez Kamusial, łącznie edytowano 1 raz
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez sarar » 29/1/2010, 16:41

Dzięki za obszerną odpowiedź w temacie Kamusial. Jeśli chodzi o wybór moto to szala przechyla się w stronę TDM 900. Doświadczenie moje nie jest zbyt wielkie (około 8 tys km na SV650s), jeśli chodzi o kasę to 20 tys jest totalnym maxem. Być już może jutro stanę się właścicielem TDM-ki bo wydaje mi się, że znalazłem naprawdę ciekawą sztukę.
sarar
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 27/8/2008, 14:22
Lokalizacja: Warszawa



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na gr