Czas na turystyka - chyba się starzeję ;)
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Czas na turystyka - chyba się starzeję ;)
No i nadszedł czas na zmianę motocykla. Tym razem padło na maszynę która ma się dobrze spisać przy dalekiej turystyce (wyprawa do Norwegii)- motocykl ma być przede wszystkim wygodny dla dwóch dwóch osób i stosunkowo pakowny. Generalnie ma pomieścić dwie osoby trzy kufry i jakiś tankbag a do tego ma być w miarę dynamiczny, nie musi to być demon prędkości. Z racji tego, że niestety nie będzie to drugi motocykl ma też radzić sobie w korkach zatłoczonego miasta. Jak narazie moje typy to DL650 i TDM900, tu pierwsze pytanie - który z nich lepiej się nadaje do takiej jazdy?
Ostatnio zacząłem się zastanawiać nad FZ6, ten do miasta idealny ale czy da się to zapakować i w miarę wygodnie podróżować? Jeszcze kilka miesięcy mam na zmianę więc wszelkie sugestie mile widziane
Ostatnio zacząłem się zastanawiać nad FZ6, ten do miasta idealny ale czy da się to zapakować i w miarę wygodnie podróżować? Jeszcze kilka miesięcy mam na zmianę więc wszelkie sugestie mile widziane
- sarar
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 27/8/2008, 14:22
- Lokalizacja: Warszawa
<zx12r> / <Suzuki dr 650>
"Moja ulica murem podzielona
Świeci neonami prawa strona
Lewa strona cała wygaszona
Zza zasłony obserwuję obie strony "
"Moja ulica murem podzielona
Świeci neonami prawa strona
Lewa strona cała wygaszona
Zza zasłony obserwuję obie strony "
-
Cezarjusz - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 550
- Dołączył(a): 9/6/2007, 20:08
- Lokalizacja: Warszawa
-
Koval135 - Mieszkaniec forum
- Posty: 1807
- Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
- Lokalizacja: Racibórz/Warszawa
Jak DV650 i TDM900 to zdecydowanie TDM900
Moze jak juz DL to ale 1000
lub Triumph Tiger 1050
FZ6 spoko, no ale to tylko mniej wysilona 600tka, srednia elastycznosc jak dla mnie, nic nie zastapi Niutono-metrow z wiekszych pojemnosc
Radze w szukaniu motocykla porownywac wykresy momentu obrotowego w preferowanym przez siebie predkosci obrotowych silnika.
Moze jak juz DL to ale 1000
lub Triumph Tiger 1050
FZ6 spoko, no ale to tylko mniej wysilona 600tka, srednia elastycznosc jak dla mnie, nic nie zastapi Niutono-metrow z wiekszych pojemnosc
Radze w szukaniu motocykla porownywac wykresy momentu obrotowego w preferowanym przez siebie predkosci obrotowych silnika.
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
-
Kris2k - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1617
- Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Jeśli chodzi o wygodę i dużo miejsca na bagaż proponuję Hondę ST1300 Pan European znajomy objechał taką całą Skandynawię bez większego zmęczenia. Aczkolwiek na miasto bez kufrów jeszcze daję radę.
Jeśli chodzi o dziurawe i nie zbyt równe drogi lepszym wyborem będzie BMW R1150GS.
Kilku znajomych ma takie BMW i są bardzo zadowoleni - szczególnie z komfortu podróżowania i pozycji za kierownicą.
TDM 900 jest również dobrym wyborem do podróżowania w 2 osoby.
Jeśli DL to raczej 1000 - większy zapas mocy i momentu w porównaniu z 650.
FZ6 na miasto OK, w jedną osobę OK, ale dla 2 osób jest niestety słabym wyborem.
Raczej proponował bym Fazera 1000 lub FZ1.
Jeśli chodzi o dziurawe i nie zbyt równe drogi lepszym wyborem będzie BMW R1150GS.
Kilku znajomych ma takie BMW i są bardzo zadowoleni - szczególnie z komfortu podróżowania i pozycji za kierownicą.
TDM 900 jest również dobrym wyborem do podróżowania w 2 osoby.
Jeśli DL to raczej 1000 - większy zapas mocy i momentu w porównaniu z 650.
FZ6 na miasto OK, w jedną osobę OK, ale dla 2 osób jest niestety słabym wyborem.
Raczej proponował bym Fazera 1000 lub FZ1.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
-
Robson1903 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 700
- Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
- Lokalizacja: Łódź
Lonewolf ale on nie chciał demona prędkości a czym jest XX
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
-
Robson1903 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 700
- Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
- Lokalizacja: Łódź
Gdybym miał wybrać coś do turystyki to zdecydowałbym się na FJR 1300.
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56426,4797977.html
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56426,4797977.html
ER-5, FZS 600, ZX6R,
- kastor
- Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 1/6/2008, 16:30
- Lokalizacja: Warszawa
Znajomy ma FJR-kę, fajna locha stworzona do turystyki. Ma fajny patent z wysuwaną szybą podczas deszczu. Jechaliśmy kiedyś razem i złapał nas deszcz. Ja byłem mokry jak świnia a on miał parę kropelek na rękawach. No ale niestety taki sprzęt swoje kosztuje więc jeśli nie masz zasobnego portfela to pomyśl nad XX-em.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
-
Czester - Administrator
- Posty: 4656
- Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
- Lokalizacja: Suwałki
Niestety kolego nie napisałeś jakie masz doświadczenie- chociaż skoro zmieniasz moto to już pewnie jakieś jest, pytanie tylko ile tyś km. i na czym i po czym? Nie napisałeś też jakie masz gabaryty? Jaki styl jazdy preferujesz? Ile masz kasy? Jakie tolerujesz spalanie?
Moto do turystyki jest multum i na upartego na sporcie też pojedziesz w trasę.
Osobiście stałem przed podobnym dylematem, chociaż szukałem moto do wszystkiego. Do wyboru jeszcze dołożyłem Kawasaki Versysa, ale ten jest ciut mniejszy od dwóch pozostałych (na miasto idealny). Wybrałem TDM900, a to na podstawie opinii jakie wyczytałem i zasłyszałem zarówno o nim jak i o DL650. Gdzieś na forum jest temat w którym nie mogłem się zdecydować na motocykl, a zaczynałem od fazera
Tak po krótce:
DL- słabszy od TDM pod względem silnika, z przodu 19" -> lepsza jazda w cięższym terenie, nieco gorsza w winklowaniu w porównaniu do TDM (18"), słaby przedni hebel, cięższy od TDMki. Gabarytowo są podobne. Mi osobiście bardziej podchodzi TDMa- jest mocniejsza, bardziej na asfaltowe drogi, no i dźwięk Twina w 900 jest mistrzowski.
Jeżeli zamierzasz jeździć w 2 osoby, to myślę że TDMa będzie lepsza.
Zaznaczam, że nie jeździłem DLem, nawet na nim nie siedziałem- straszna posucha w nich była gdy szukałem dla siebie moto. Opinie o nim tylko z forów, testów i rozmów z użytkownikami
Niestety DLa nie znalazłem w odpowiadającym mi stanie i kasie, za to TDMkę się udało. TDMa z 2002 ma miękkie sprężyny z przodu, w 2003 ma twarde, a od 2004 średnie (wszystkie są regulowane, ale nie zawsze to wystarcza). Oczywiście można sprężyny na progresy wymieniać, ale nie spotkałem się u TDMiarzy z takim modem jeszcze. (za krótko siedzę w temacie tej maszyny).
Wpadnij na fora o tych sprzętach- ludzie którzy ich użytkują wiele Ci powiedzą zarówno o nich, jak i o innych moto do których się przymierzali.
Poczytaj porównania w sieci i rozważania na innych forach- jest tego trochę. Na motocykl online masz fajne porównanie motocykli tego typu. Poszukaj też testów. O dziwo filmiki na youtubie z jazdy tymi motocyklami też wiele uświadamiają. Kilka stron wcześniej masz mój temat który kończy się właśnie wyborem TDMki.
Jeżeli masz budżet ~20tys. zł to oferty od BMW, Triumph Tiger, Honda Varadero 1000, Suzuki DL1000, poza tym Aprila Caponord (Bartman ma taką), KTM, Ducati Multistrada, no i parę innych też się znajdzie. Kwestia wyważenia czy bardziej do turystyki czy do miasta. Czy większa moc, czy mniejsze spalanie. Czy ogarniesz te motocykle? Czy chcesz robić offroad? Czy stać Cię będzie na jego naprawę po glebie i multum innych...
No i weź pod uwagę małą popularność tego typu motocykli w PL- ciężko trafić fajną sztukę, także dobrze że teraz zabrałeś się za poszukiwania- może coś znajdziesz przed sezonem. (na forum TDMki ktoś ostatnio się ogłaszał że sprzedaje)
powodzenia
Moto do turystyki jest multum i na upartego na sporcie też pojedziesz w trasę.
Osobiście stałem przed podobnym dylematem, chociaż szukałem moto do wszystkiego. Do wyboru jeszcze dołożyłem Kawasaki Versysa, ale ten jest ciut mniejszy od dwóch pozostałych (na miasto idealny). Wybrałem TDM900, a to na podstawie opinii jakie wyczytałem i zasłyszałem zarówno o nim jak i o DL650. Gdzieś na forum jest temat w którym nie mogłem się zdecydować na motocykl, a zaczynałem od fazera
Tak po krótce:
DL- słabszy od TDM pod względem silnika, z przodu 19" -> lepsza jazda w cięższym terenie, nieco gorsza w winklowaniu w porównaniu do TDM (18"), słaby przedni hebel, cięższy od TDMki. Gabarytowo są podobne. Mi osobiście bardziej podchodzi TDMa- jest mocniejsza, bardziej na asfaltowe drogi, no i dźwięk Twina w 900 jest mistrzowski.
Jeżeli zamierzasz jeździć w 2 osoby, to myślę że TDMa będzie lepsza.
Zaznaczam, że nie jeździłem DLem, nawet na nim nie siedziałem- straszna posucha w nich była gdy szukałem dla siebie moto. Opinie o nim tylko z forów, testów i rozmów z użytkownikami
Niestety DLa nie znalazłem w odpowiadającym mi stanie i kasie, za to TDMkę się udało. TDMa z 2002 ma miękkie sprężyny z przodu, w 2003 ma twarde, a od 2004 średnie (wszystkie są regulowane, ale nie zawsze to wystarcza). Oczywiście można sprężyny na progresy wymieniać, ale nie spotkałem się u TDMiarzy z takim modem jeszcze. (za krótko siedzę w temacie tej maszyny).
Wpadnij na fora o tych sprzętach- ludzie którzy ich użytkują wiele Ci powiedzą zarówno o nich, jak i o innych moto do których się przymierzali.
Poczytaj porównania w sieci i rozważania na innych forach- jest tego trochę. Na motocykl online masz fajne porównanie motocykli tego typu. Poszukaj też testów. O dziwo filmiki na youtubie z jazdy tymi motocyklami też wiele uświadamiają. Kilka stron wcześniej masz mój temat który kończy się właśnie wyborem TDMki.
Jeżeli masz budżet ~20tys. zł to oferty od BMW, Triumph Tiger, Honda Varadero 1000, Suzuki DL1000, poza tym Aprila Caponord (Bartman ma taką), KTM, Ducati Multistrada, no i parę innych też się znajdzie. Kwestia wyważenia czy bardziej do turystyki czy do miasta. Czy większa moc, czy mniejsze spalanie. Czy ogarniesz te motocykle? Czy chcesz robić offroad? Czy stać Cię będzie na jego naprawę po glebie i multum innych...
No i weź pod uwagę małą popularność tego typu motocykli w PL- ciężko trafić fajną sztukę, także dobrze że teraz zabrałeś się za poszukiwania- może coś znajdziesz przed sezonem. (na forum TDMki ktoś ostatnio się ogłaszał że sprzedaje)
powodzenia
Ostatnio edytowano 29/1/2010, 22:56 przez Kamusial, łącznie edytowano 1 raz
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
Dzięki za obszerną odpowiedź w temacie Kamusial. Jeśli chodzi o wybór moto to szala przechyla się w stronę TDM 900. Doświadczenie moje nie jest zbyt wielkie (około 8 tys km na SV650s), jeśli chodzi o kasę to 20 tys jest totalnym maxem. Być już może jutro stanę się właścicielem TDM-ki bo wydaje mi się, że znalazłem naprawdę ciekawą sztukę.
- sarar
- Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 27/8/2008, 14:22
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości