Zobacz wątek - fazer 1000
NAS Analytics TAG

fazer 1000

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

fazer 1000

Postprzez Robas » 29/12/2009, 09:03

cześć,
czy to prawda że w fazerze 1000 2005 r. wentylator chłodnicy chodzi na stałe i wogóle się nie wyłącza? i drugie pytanie, w silniku słychać delikatny metaliczny dzwięk, można to porównać do dzwoniących niedokręconych śróbek z podkładkami? z góry dzięki za pomoc... :)
Robas
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 11/7/2008, 19:12
Lokalizacja: Chodzież


Postprzez macs » 29/12/2009, 11:14

Jak kupilem beemke to tez wentylator ciagle kreci ale tak wlasnie ma byc.
Co do Twojego moto to za bardzo nie wiem ,raczej poprzedni wlasciciel zrobil obejście by ciagle krecil.
O tym dzwieku to napisz wiecej szczegolow:
-przy jakich obrotach
-czy tylko na zimnym,cieplym lub ciagle
Co robiles przy moto??
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie


Postprzez AndrewK » 29/12/2009, 13:32

Ja powiem tak : z całą pewnością to nieprawda! (hmm nie wierzę że w moto użyto visco :) to w końcu nie jest Żuk!!
GSXR 1100W 153KM 1996
AndrewK
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 7/8/2009, 15:47

Postprzez macs » 29/12/2009, 14:20

hehehe,no wlasnie visco w motocyklach
Dlatego napisalem,ze poprzedni wlasciciel musial cos grzebac i zrobil tak by wentylator ciagle krecil
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez miki1406 » 29/12/2009, 15:22

Jeśli masz w chłodnicy wodę, to mógł podłączyć na stałe bo mu się non stop gotowało... Wentyl np. w SC28 załącza się przy 104-108 stopni i to jest po gotowaniu... Czyli gotuje się najpierw, a potem chodzi wentyl...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Grzybu » 29/12/2009, 15:51

Albo siepnięta w chłodnicę i zgniotło czujnik temp. Poszukaj z jakiegoś roztłucza czujnika i wymień. Sprawdź od razu, czy kabel jest wogóle do niego podłączony, czy gdzieś sobie poprostu zwiera do masy.
Teraz mnie olśniło - mogło też przetrzeć gdzieś kabel i zwiera cały czas z masą.

Co do tych hałasów. Może być setka powodów ;) Mojemu kumplowi np. rozkręciło się jedno mocowanie kolektora i blaszka luźno dzwoniła o rurę.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Robas » 29/12/2009, 20:31

będzie trzeba samemu spróbować obcykać temat a jak nie to do specjalisty uderzyć :) moto jutro przyjeżdża do mnie. faktycznie powodów dzwonienia może być wiele, dzwoniłem do serwisu yamahy i powiedzieli, że wentylator włącza się odrazu po odpaleniu i wyłącza po wrzuceniu jedynki ale przy oględzinach nie zwróciłem na to uwagi.dzięki
Robas
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 11/7/2008, 19:12
Lokalizacja: Chodzież

Postprzez t_racer_ » 29/12/2009, 21:02

Śróbki z podkładkami? W FZS1000? oj chyba złoma kupiłeś... i wentylator działa na okrągło? oj... skucha...
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez Robas » 29/12/2009, 21:18

bujasz mnie :)
Robas
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 11/7/2008, 19:12
Lokalizacja: Chodzież

Postprzez Robson1903 » 30/12/2009, 02:03

Grzybu napisał(a):Co do tych hałasów. Może być setka powodów ;) Mojemu kumplowi np. rozkręciło się jedno mocowanie kolektora i blaszka luźno dzwoniła o rurę.
Taa mi też tak się stało, po czym podbiega nagle do mnie gościu z odpicowanej zx10 i wali tekstem "to napewno panewki się odwróciły albo wał pękł." wtedy myślałem że ja pękne xD

Ten dźwięk to dużo rzeczy moge powodować.

A wentylator pewnie tak jak piszesz :)
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
Avatar użytkownika
Robson1903
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 700
Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Przemo_rene » 30/12/2009, 09:55

znajomy ma takiego właśnie litra i wentyl od odpalenia też mu chodził od razu, więc to co mówią w ASO jest prawdą.

A co do metalicznego dźwięku to są dwa główne powody jeżeli wydobywa się to z okolic środka silnika - tłoki wyrobione i mają luzy na gładzi cylindra oraz jeżeli zmienia się wraz ze wzrostem temperatury to zawory do regulacji.

To drugie jest proste w serwisie. Pierwsza przypadłość może wystąpić niezależnie od rocznika - wszystko kwestia traktowania na zimno...i naprawa jest kosztowna bo w najlepszym wypadku ograniczy się do polerowania gładzi (nie szlifu!) i nowych tłoków pomierzonych wcześniej mikrometrem po średnicach przy bokach pracujacych.

Na oko wszystko wygląda idealnie...ale tylko na oko.

A dla tych co myślą, że to bzdura to polecam zaznajomić się z czymś takim jak diagnostyka silnika po dźwiękach wydobywających się z niego. Masę rzeczy można wstępnie zdiagnozować.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Raczek_6 » 30/12/2009, 23:36

Wentylator załącza się na chwilę po uruchomieniu silnika (Test - około 10 - 15 sekund) wyłącza się i załączy przy około 100st.C.
Jeśli działa cały czas znaczy że jest usterka i zmień ASO.

Silniki od R1 taki dźwięk mają - tu bez osłuchania przez dobrego mechanika się nie obejdzie (ewentualnie możesz obsłuchać inne Fazery 1000)
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na gr