Zobacz wÄ…tek - Aprilia rs80cm3 i sr 125cm3 pomocy
NAS Analytics TAG

Aprilia rs80cm3 i sr 125cm3 pomocy

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Aprilia rs80cm3 i sr 125cm3 pomocy

Postprzez x_tream162 » 27/12/2009, 11:31

witam panowie zwracam sie do was z pytaniem czy jest duzym problemem wymienic uszczelki w silniki apki i w pompie wodnej...moja wiedza na temat silnikow 2 suwowych jest bardzo mala ale jestem zlota roczka i nie wiem czy zabierac sie za silnik czy nie podolam ???? moge liczyc na jakies propozycje???moze ktos byl w podobnej sytuacji????dodatkowo mam schematy silika co napewno pomoze co prawda sa w jezyku wloskim lecz mysle ze ilustracje wystarcza.
Ostatnio edytowano 29/12/2009, 15:51 przez x_tream162, Å‚Ä…cznie edytowano 2 razy
x_tream162
Świeżak
 
Posty: 76
Dołączył(a): 26/12/2009, 19:41


Postprzez 7beat » 27/12/2009, 14:15

zależy które uszczelki w silniku bo jest ich dużo, pod głowicą, pod cylindrem, między karterami itp. a uszczelkę od pompy wodnej bez problemu wymienisz bo wystarczy parę śrubek odkręcić, a z resztą to jest różnie, ja na początku też myślałem że nie podołam jak musiałem silnik rozebrać ale okazało się to łatwe tylko musisz pamiętać gdzie jaka śrubka była i co jak było zamontowane no i żęby się za to zabrać to musisz mieć jakieś doświadczenie o silnikach (zasada działania i budowa) żebyś jakiejś głupoty nie zrobił
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki


Postprzez maciek.046 » 27/12/2009, 18:51

miedzy karterami nie ma uszczelek w 2t jest silikon...
limit20znaków:evil:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28

Postprzez x_tream162 » 27/12/2009, 20:40

chce wymienic wszytki skoro komplet kosztuje 43zl to za jedym podejsciem chce wymienic wszytkie .....miesza mi sie olej z woda w silniku i dostaje sie to na zewnatrz takim malym cypelkiem cos ala mini kranik i z tego wylatuje wlasnie na mieszanka tak zwane "mleko" mial ktos cos podobnego??
x_tream162
Świeżak
 
Posty: 76
Dołączył(a): 26/12/2009, 19:41

Postprzez 7beat » 28/12/2009, 15:50

zapewne masz uszczelkę pod głowicą do wymiany i dlatego ci się tak robi, i radze ci jeszcze splanować głowicę żeby wszytko było ok. a jak nie masz gdzie jej splanować to bierzesz wodny papier ścierny(degradacja gdzieś 320-500) kładziesz go na kawałku szyby czy lustra i szlifujesz lekko głowicę i jak wszędzie ci się trochę przetrze to znaczy że masz ja równą i śmiało możesz zakładać (sprawdzona metoda) ;)
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez Przemo_rene » 28/12/2009, 16:10

ale po co od razu planować? Jak nie będzie wżerów to tylko odtłuścić porządnie z ew. przypieczonych resztek starej uszczelki aż będzie czysto i po krzyku.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez 7beat » 28/12/2009, 16:23

tak zgadzam się z tobą, ale z doświadczenia wiem że głowice w takich 2t są bardzo wrażliwe i trzeba wszystko solidnie poskręcać, pamiętam jak ja miałem z tym problem głowica i wsio idealne nowa uszczelka pod głowice wszystko dobrze dokręcone z odp. momentem i wywalało mi ciśnienie do układu chłodzenia i dopiero pomogło lekki prze planowanie i danie z obu stron silikonu ;)
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez x_tream162 » 29/12/2009, 10:51

Obrazek


zeby byc bardziej dokladny zdobilem zdjecie abyscie mogli dokladnie powiedzic co jest powodem tego wyciueku tak zwanego "mleka"
\
na zdjeciu zaznaczylem owy cypelek czyli miejsce z ktorego to leci.
x_tream162
Świeżak
 
Posty: 76
Dołączył(a): 26/12/2009, 19:41

Postprzez x_tream162 » 29/12/2009, 10:56

7beat mysle ze bede sie staral z toba kontaktwac bo uwazam ze dobrze mowisz a jak bede juz zabieral sie do tego to licze na twoja pomoc jak i reszty mysle ze dam rady to zrobic ma w sumie dwa motory 125cm3 i 80 cm3 obiie apki i w dwuch ten sam problem tyle ze w 80cm3 jeszcze blok do pospawania bo zerwalo lancuch i udezyll w blok ale to naprawde minimalne pekniecie.
x_tream162
Świeżak
 
Posty: 76
Dołączył(a): 26/12/2009, 19:41

Postprzez 7beat » 29/12/2009, 11:01

ja w tdr 125 też miałem taki jakby kranik tyle że z tyłu silnika przy wahaczu i mi nic z niego nie leciało, a służy on do spuszczania nadmiaru oleju choć nie jestem pewien na 100% a ty pewnie masz wyciek z simeringu i ci mieszanka leci do oleju w skrzyni
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez zdzichu123 » 29/12/2009, 11:11

Śmiało rozkręcaj ten silniczek. Robiłem remont, wczoraj skonczyłem, motorek chodzi i bardzo prosto idzie to zrrobic. Przekieruje Cię na mój temat, tam masz opisane jak rozłozyć silnik. Pozdrawiam :)

viewtopic.php?t=41383

Nawet sÄ… fotki, dzisiaj bedzie EDIT tematu :)
Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250

22.10.08 ====> Zdałem Prawko :)
Avatar użytkownika
zdzichu123
Bywalec
 
Posty: 869
Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
Lokalizacja: Chodzież

Postprzez x_tream162 » 29/12/2009, 13:32

Najpierw zabieram sie za apke 80cm3 chyba nie jest duza roznica miedzy silnikami 125 a 80 tylko tlok wiekszy prwawda i moze troche wiekszy silnik


7beat tak wlasnie z tego leci mi ta mieszanka czyli co zimeringi do wymiany ....czy uszczelki ???


mial ktos moze tez pekniety blok kolo zebatki??? bo zastanawiam sie czy ma to sens spawanie tego ....??? moze juz nie byc takie trwale



zdzichu123 jezeli masz na komputerze plany silnikow do aprili to jak bys mogl to dostal bym je na email od ciebie??? pewnie naprawa poszla ci sprawnie bo znasz sie na tym wiecej niz ja ...moja wiedza na temat silnikow jest 3/10 tak wiec wiesz...a jak koles zaspiewal mi ile chce za naprawienie tego odemnie to pomyslalem znajde jakies dobre forum i sam sie za to zlapie zobaczymy ...rozkrecic rozkrce z tym nie mam problemow...tylko martwia mnie czesci i ich stan nie wiem jak to wyglada dokladnie wewnatrz ....a ze lubie motoryzacje to bede sie z tym bawil mam nadzieje ze skonczy sie to sukcesem narazie apke doprowadzilem do tego stanu jak widac na zdjeciach .... powoli bede zabieral sie za wyciagnie silnika

Obrazek

I jeszcze jedno pomozcie mi znalesc regolator napiecia w tym okablowaniu

ja mam 2 miejsa gdzie on moze byc ale nie jestem pewien sa to zdjecia z aprili rs80

moim zdaniem :

1: to albo ten regolator albo klakson
2: to moze wlasnie ten regolator bo podobny jak w rs 125

3: to jakis rozdzielacz


co wy sadzicie????



Obrazek



i jeszcze od boku jedno zdjecie

Obrazek
x_tream162
Świeżak
 
Posty: 76
Dołączył(a): 26/12/2009, 19:41

Postprzez miki1406 » 29/12/2009, 15:25

2 - moduł zapłonowy ze zintegrowaną cewką zapłonową,
3 - przekaźnik rozrusznika,
1 - klakson

Ten a'la kranik to odpowietrzenie skrzyni biegów... Wypust jest bo można założyć wężyk w kierunku ziemi coby nie syfiło na silnik. Poziom oleju jest znacznie niżej... Moim zdaniem jeździsz na mieszance oleju z płynem chłodniczym... Skończy się to zniszczeniem skrzyni biegów i/lub sprzęgła...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez x_tream162 » 29/12/2009, 15:45

CZyli czy jest spowodowany ten wyciek ????uszczelki do wymiany czy co???? czy to cos wogole powaznego

mowiono mo ze to tez moze byc uszczelka w pompie wody z tad tez ta mieszanka

a co to statnich zdjec to szukam regolatora napieca poniewaz moto nie laduje mi akumlatora .aku kupilem nowu i nadal nic tak wiec szukam dalej mechanik powidzial ze to tegolatpr napiecia a ze zdjec wynika ze go tam nie ma. co radzicie???
x_tream162
Świeżak
 
Posty: 76
Dołączył(a): 26/12/2009, 19:41

Postprzez x_tream162 » 29/12/2009, 15:48

i jeszcze jedno co jest odpowiedzianle w silniku z napedzanie obrotomiesza nie kreci wogole linek jest tam jakis slimak w silnika podobny jak do predkosciomierza czy co????
x_tream162
Świeżak
 
Posty: 76
Dołączył(a): 26/12/2009, 19:41

Postprzez miki1406 » 29/12/2009, 15:51

przeciekać płyn do oleju może simmering'iem pod pompą płynu...

Poszukaj jeszcze po kablach "pudełeczek" ;-)
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez x_tream162 » 29/12/2009, 15:55

czyli simmeringi do wyjmiany sa i ile ich jest w tym silniku z apki???a co z reszta uszczelek ????
x_tream162
Świeżak
 
Posty: 76
Dołączył(a): 26/12/2009, 19:41

Postprzez miki1406 » 29/12/2009, 15:57

Ja zakładam tylko simmering'i, gładkie łączenia składam na dirko z InterCars'u
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez x_tream162 » 29/12/2009, 16:00

Mozesz troche jasniej mowic moja wiedza nie jest tak szeroka jak twoja o niektore slownictwo jest malo zrozumiale zla mnie???? na jakich czesciach silnika sa te simmernigi i czy ich wymiana jest ciezka??
x_tream162
Świeżak
 
Posty: 76
Dołączył(a): 26/12/2009, 19:41

Postprzez x_tream162 » 29/12/2009, 17:10

Prosze mnie zle nie zrozumiec ale poprostu nie znam sie na tym dokladnie silniki to cos nowego dla mnie tak wiec chce sie dowiedzic od was cos na ten temat wiec prosze o wyrozumialosc i licze na wasza pomoc,na codzin zajmuje sie kulturystyka jak rowniez edukacja i nie mam za bardzo czasu by dociekac wszytkiego z roznych zrodel skupiam sie glownie na tym forum i licze na wasza pomoc.
x_tream162
Świeżak
 
Posty: 76
Dołączył(a): 26/12/2009, 19:41

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê