Zobacz wątek - Jak zostać mechanikiem?:) Literatura motocyklowa i Serwis
NAS Analytics TAG

Jak zostać mechanikiem?:) Literatura motocyklowa i Serwis

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Jak zostać mechanikiem?:) Literatura motocyklowa i Serwis

Postprzez maciekmoto » 30/11/2009, 10:29

Witam, planuje na nowy sezon otworzyć mechanike motocyklową w swoim warsztacie, niejako niema szkół ad. mechanik motocyklowy, dlatego pytam o literature motocyklową.

1. Skąd goście w serwisach wiedzą jak zrobić każdą nawet najbardziej zagmadfaną usterkę skoro nie mają żadnej szkoły? Oczekuje obszernej wypowiedzi od kogoś kto tam robił lub ma znajomego i wie jak to wygląda.

2. Jakie znacie tytuły literatury mechaniki motocyklowej która wskaże mi odpowiednie środki i wskazówki przy rozkładaniu i składaniu silnika, układzie hamulcowego, itd inne układów w motocyklu i da odpowiednie rady i wskazówki jak to wykonać sprawnie i o czym pamiętać. Np podpowie że jak świece są tłuste to silnik łapie olej itp rady. Jeśli by nie było po polsku to ewentualnie może być wydanie angielskie.

Elcomendante coś gdzieś kiedyś pisał że ma jakieś książki Więc syp tytułami zacnie i obficie:) Chciałbym żeby to było mniej wiecej rozpisane tak jak porady na tym portalu odnośnie mechaniki, zmiany płynów itd.

3. Znacie inne sposoby dzięki którym będę wiedział jak profesjonalnie naprawić motocykl?



Głupie wypowiedzi prosił bym bezlitośnie siekać warnami.
maciekmoto
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 26/11/2009, 22:40


Postprzez macs » 30/11/2009, 10:51

Koles Ty jako pierwszy powinienes dostac warna w temacie "Słabo świecą światła ZZR 600" ktory to kolega Przemo-rene zalozyl by sie dowiedziec co z jego swiatlami a Ty piszesz jakies glupoty i lejesz na to .
Wiec stwierdzam,ze robisz sobie normalnie jakies jaja z Twoim tematem.Chcesz otworzyc warsztat a pytasz o tluste swiece itp. to kur.. zenada .
Myslisz ,ze goscie z serwisow po przeczytaniu paru ksiazek wiedza juz wszytsko ,to tylko teoria w praktyce nie jest dokladnie tak samo,starzy ucza mlodszych i tak to sie kreci .Potrzeba rozebrac sporo motocyklow,silnikow,nie wystarczy dwu miesieczne szkolenie czy praktyka na mechanika potrzeba czasu i chęci.

Powodzenia
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie


Postprzez Przemo_rene » 30/11/2009, 10:57

maciek-moto: najpierw sprawdź kto jakie autorskie posty pisze (remont, lagi, hamulce, technika jazdy itp) a później sie wymądrzaj - to tak propo mojego tematu ze śwatłami.

Dokładnie - Ja się uczę na mechanika w policealnej zawodowej po 3 latach na polibudzie, bo to mi bardziej odpowiada i powiem, że książek trochę jest na rynku jak np poradniki Haynesa ale to tylko literatura. Reszta zasad podstawowych jest często podobna jak w obsłudze samochodów (podstawy mechaniki, elektryki, elektroniki)

Mechanikiem samochodowym można się stać tak po prostu - po szkole i po praktyce. Mechanikiem motocyklowym stajesz się defacto sam, z zamiłowania rozbierając i naprawiając sprzęty. Dopiero później może ktoś weźmie takiego mechanika samochodowego z doświadczeniem i hobby motocykle na warsztat motocyklowy.

Do tego będę z resztą dążył.

ps. a co do świec itp. to na stronie NGK masz rodzaje przypadłości świec i co je powoduje z obrazkami....
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez maciekmoto » 30/11/2009, 11:11

2 post klasyfikuje sie do warna i wywalenia z tego tematu.
A najdbardziej żałosne jest zdanie" Chcesz otworzyc warsztat a pytasz o tluste swiece itp. to kur.. zenada .
"
Ciekawe gdzie się PYTAM o tłuste świece. Mniej pij jak piszesz posty krecie spinający sie na wszystko.
Napisałem tylko że to że światła przygasają na wolnych obrotach to zupełna normalka z pewnym żartem i według mnie pisanie tematu o to to jak latanie z każdym pierdem do doktora... Jeśli nie masz poczucia chumoru to nie moja wina żeś ułomny i nie rozumiesz czegoś w okolicach sarkazmu.

Jak by jeszcze ktoś nie zauwarzył, odnośnie świec to tylko przykład który uczy doświadczenia w prognozowaniu usterek który był by opisany w lekturze.


O książkach hayensa już wiem itp serwisówkach. Mnie interesuje kompleksowy poradnik mechanika który przekaże merytoryczną wiedzę bez studiów.Generalnie wiem jak wykonać większość napraw tyle że nie mam pewności że sposób w jaki ją wykonuje jest wskazany. Np ostatnio się dowiedziałem że płyn hamulcowy nie może mieć kontaktu z wodą a wcześniej nie wiedziałem....

Zajmuje sie handlem częściami zatem rozbieramy różne modele po kilka sztuk w miesiącu, niektóre na goło do ostatniej śrubki więc znam podstawy i nie jestem kowalskim co zobaczył w sklepie "jamache R11 RR" i nagle w 2 miesiące zapragnął być mechanikiem.

Proszę o odpowiedzi na moje konkretnie postawione pytania wyłącznie. Musze to napisać bo te forum ma w każdym jednym temacie tendencje do dziwnych zjazdów.
maciekmoto
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 26/11/2009, 22:40

Postprzez Przemo_rene » 30/11/2009, 12:09

nie che cie martwić ale przygasanie świateł na jałowych obrotach to przy sprawnej instalacji nie jest normalne - jak kupujesz nowy sprzęt to tak nie ma. A dla niektórych (jak dla mnie np) taka rzecz to jest jedna z ostatnich których potrzeba do tego by moto latało jak nówka, stąd odróżniaj problemy "min i padak zajechanych" od problemów kosmetycznych bo takie też się zdarzają w warsztatach.

I co wtedy zrobisz jak Ci klient przyjedzie i powie: " Panie, bo bo bym chciał by mi podnóżki były wyżej ale nie chce kupować całych setów za 1600zł. Zrobi Pan coś z tym? Zapłacę extra..." Z uwagi, że wiekszość mechanioró to "wymieniacze" a nie naprawiacze i ew. wymieniacze to takie zabiegi często przekraczają ich pojęcie i odsyłają gościa z kwitkiem...a czasem wystarczy pomyśleć i porobić przedłużki na CNC wycięte...i już pare stówek do kieszeni i klient szczęśliwy...i renoma rośnie.


albo przyjeżdża klient i mówi: "mam sprzet po remoncie - gaźniki są totalnie rozregulowane. Zlecam pełną regulację" To co? Zrobisz mu tylko synhro, powiesz, że czyściłeś i może na ucho ustawisz mieszankę? Niestety tak wielu robi choć nie wiedzą, że czasem klienci się znają i przyjeżdżają do serwisu z braku akurat czasu...i później tylko wtopy...i reklamacje....

Słuchaj - poza tym jak masz TAK BARDZO DUżE ELEMENTARNE BRAKI W WIEDZY TECHNICZNEJ jak chociażby brak znajomości hygrospopijności różnych płynów, czy zasad kinetyki czy statyki to polecam jednak iść na zaoczną szkołę techniczną jak nie masz czasu na dzienną. Inaczej będziesz tylko uczył się na błędach - i to bardzo kosztownych. Oby tylko na swoich.

Nikt ci nic innego rozsądnie patrząc jak chcesz naprawiać i serwisować czyjeś motocykle i dawać na to gwarancję nie powie.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez maciekmoto » 30/11/2009, 12:24

"nie che cie martwić ale przygasanie świateł na jałowych obrotach to przy sprawnej instalacji nie jest normalne - jak kupujesz nowy sprzęt to tak nie ma."

Mam iść do kolegi z aparatem pod wieczór żeby udowodnić ci to na podstawie CBR 2006 ? Czy może lepiej jak sie przejde z aparatem do swojej CBR do garażu? Skończ, bo to nie temat na to.


"I co wtedy zrobisz jak Ci klient przyjedzie i powie: " Panie, bo bo bym chciał by mi podnóżki były wyżej ale nie chce kupować całych setów za 1600zł. Zrobi Pan coś z tym? Zapłacę extra..." Z uwagi, że wiekszość mechanioró to "wymieniacze" a nie naprawiacze i ew. wymieniacze to takie zabiegi często przekraczają ich pojęcie i odsyłają gościa z kwitkiem...a czasem wystarczy pomyśleć i porobić przedłużki na CNC wycięte...i już pare stówek do kieszeni i klient szczęśliwy...i renoma rośnie"

Pisze do batona i mam za 3 dni nówexy powycinane jak sobie tylko chce, nawet z wzorem kutasa na stelażu. Poza tym odesłał bym go z kwitkiem bo nie jestem zwolennikiem przerabiania motocykli bo jes tylko naprawiam. Szkoda że jeszcze nie poprosił żeby do nowej R1 dospawać mu metalowe rogi zamiast czachy. I chyba nie myślisz że popełnie tak fatalny błąd że wydam pare tysi na CNC żeby jakiemuś knypkowi podnóżki podwyższać - katastroficzne posunięcie startującego biznesu.

"albo przyjeżdża klient i mówi: "mam sprzet po remoncie - gaźniki są totalnie rozregulowane. Zlecam pełną regulację" To co? Zrobisz mu tylko synhro, powiesz, że czyściłeś i może na ucho ustawisz mieszankę?
"
Wpiepszam gaźniki do wanienki myjki ultradźwiękowej a następnie reguluje według parametrów modelu.


i żesz w końcu sie zamknij i nie udzielaj w temacie bo nic do niego nie wnosisz.
maciekmoto
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 26/11/2009, 22:40

Postprzez Przemo_rene » 30/11/2009, 13:00

poczekaj no modów albo admina...

Jak piszesz używaj opcji cytat - wtedy jest przejrzyście.

Co do reszty to gdzie ja powiedziałem, że kupuje maszynę cnc?? Zlecam.

A co do tego motywu z gaziorami to możesz teraz tak pisać, a zobaczymy czy po 200 kliencie nadal bedziesz kasował z mycie ultradzwiekami i to faktycznie robił i kasował 300zł jak wiekszość, która tego nie robi niestety a tylko tak mówią. Bo na razie wnioskując z podejscia do ludzi masz je z dupy a bedąc handlarzem, nie wierze, że jakoś nagle zmiani ci sie podejscie prowadząc serwis...nie znam handlarza w 100% uczciwego a znam ich kilku osobiście i na kilkunastu się naciąłem w różnych sprawach.

A jak jeszcze jeszcze raz powiesz do mnie "zamknij siÄ™" to dostaniesz wjeb.

Tyle, że tutaj, bo nawet nie raczyłeś wpisać gdzie mieszkasz.


ps. a co hondy - to gówno mnie obchodzi jaki rocznik, a 2006 widziałem tak zajechane, że szkoda gadać. Tam regiel pada notorycznie więc podałeś z dupy przykład.

Tak nie powinno być i tyle.

zobacz tutaj -
http://www.youtube.com/watch?v=7TxMXaZ_25Q
na jałowych jak kolesiowi lampa świeci jak już kamera jest ustawiana od tyłu. Tak powinno być.

Nie tak jak opisujesz.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez miki1406 » 30/11/2009, 13:30

Otwierasz mechanikę... Z literatury... Oczywiście wszystko musisz mieć legalnie na fakture VAT jako środek trwały...
1. AutoData - motocyklowa,
2. Haynes - Jak najwięcej tytułów do różnych motocykli...

Z narzędzi carbtune, colortune, śrubokręty kątowe... Zestaw powarznych profesjonalnych narzędzi... Jonnesway na przykład... Zegar do badania kompresji z kilkoma rodzajami wkrętek... Porządne śrubokręty oraz płaskooczkowe klucze... Tester elektrolitu, płynu chłodniczego... Sprężarka i komplet narzędzi pneumatycznych, pojemniki do przechowywania starego oleju... Prostownik z rozruchem, Spawara typu mig-mag... Dobra opcja to posiadanie kilku kompletów płytek do regulacji zaworów (spory koszt do hondy młody płacił za sztuke jakieś 20-25zeta)... Porządne imadło... Super byłaby prasa hydrauliczna (do łożysk)

Z elektroniki... Lapek kupiony legalnie, z całym legalnym oprogramowaniem... Najlepiej też interfejs diagnostyczny do motocykli (np. od InterCars'ów)

Pomieszczenie zatwierdzone z gaśnicami i wentylacją...

Więcej nie pamiętam, ale jak mi się przypomni to Ci napisze
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Przemo_rene » 30/11/2009, 13:51

do tego dodałbym podnośniki, zestawy kluczy do filtrów oleju, porządny klucz dynamometryczny, stroboskop do badania kąta wyprzedzenia zaplonu, stoliki warsztatowe, wyciąg do spalin z końcówkami na dwa kominy, zakuwarki do łąńcuchów napędowych i łańcuszków rozrządu, zestaw voltomierz, amperomierz, zestaw kluczy hakowych do sprzęgła i łożysk główki ramy, mikrometry rozporowe i , chwytaki do ściskania pierścieni, podnośnik łańcuchowy na wózku (do silników), zestaw do gwintowania. Pistolet pneumatyczny udarowy, młotki gumowe, stalowe, ściski do przewodów gumowych o różnych FI, chwytaki magnetyczne,

ogólnie jest tego w cholere dużo - sam bym chciał tyle mieć w garażu:)

A co do marki to ja polecam narzędzia które używa firma BREMBO w swoich zakładach i do serwisu swoich produktów oraz ich wytwarzania. Marka tych narzędzi to GARANT z grupy Hoffmann Group. Przedstawiciel na Polskę - Perschamnn- nie kupisz ich w markecie czy samochodowym. To są zestawy z najwyższej półki i biją na głowe Stanleye czy im podobne uznawane za już dobre. Inna sprawa to ich cena. No ale takie mają gwarancję dozywotnią , własny serwis, oraz starczają do końca zakładu ;)

Sam miałem komplet nasadowych kluczy na 3/8 i 1/2 cala pożyczone-pierwsza liga serio.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez maciekmoto » 30/11/2009, 14:04

Jak piszesz używaj opcji cytat - wtedy jest przejrzyście.
Sporo z tym piepszenia używam szybkiej edycji.
Ty i tak nie masz tu po co zaglądać.

Co do reszty to gdzie ja powiedziałem, że kupuje maszynę cnc??
A jaki to ma zwiÄ…zek z tematem?????????????????????

A co do tego motywu z gaziorami to możesz teraz tak pisać, a zobaczymy czy po 200 kliencie nadal bedziesz kasował z mycie ultradzwiekami i to faktycznie robił i kasował 300zł jak wiekszość, która tego nie robi niestety a tylko tak mówią.
A dlaczego mam nie używać myjki po 2setnym kliencie ?? Chyba po to wydałem 1400 zł żeby jej używać i świadczyć profeske.

"Bo na razie wnioskując z podejscia do ludzi masz je z **** a bedąc handlarzem, nie wierze, że jakoś nagle zmiani ci sie podejscie prowadząc serwis...nie znam handlarza w 100% uczciwego a znam ich kilku osobiście i na kilkunastu się naciąłem w różnych sprawach. "

Kupuj motocykle w takim razie u pana boga . a najlepiej motor w serwis wyślij do japonni wtedy będziesz miał 100% ukojenie swojej zrytej psychiki

"A jak jeszcze jeszcze raz powiesz do mnie "zamknij siÄ™" to dostaniesz wjeb."

Zamknij sie bo nie masz nic do powiedzenia odnośnie moich pytań


"ps. a co hondy - to g.... mnie obchodzi jaki rocznik, a 2006 widziałem tak zajechane, że szkoda gadać. Tam regiel pada notorycznie więc podałeś z **** przykład.Tak nie powinno być i tyle. "
Tyle że moto zwłaszcza długo nie palone albo palone w zimny dzień zawsze ma drgania świetlne w rytm pracy silnika. Dopiero po wyłączeniu światła sie stabilizują i nie rób z siebie durnia bo jak chcesz to możemy zrobić ankiete i sie wypowie całe forum. Jak ci para poleci z wydechu to rozbierz silnik bo napewno to nie para tylko olej. Powodzenia nawiedzony.

"zobacz tutaj -
http://www.youtube.com/watch?v=7TxMXaZ_25Q
na jałowych jak kolesiowi lampa świeci jak już kamera jest ustawiana od tyłu. Tak powinno być.
Co ty mi pokazujesz ? Tylną lampe i filmik gdzie kamera ledwo nadąża za odświeżaniem obrazu? :)





Już pominąc to że zadałem tylko 3 pytania, powiem wam że kupując te wszystkie graty wydał bym na marne ładne pare grubych tysi i odzyskał bym te pieniądze w moim regionie dopiero po 10 latach regulując te gaźniki i inne bzdety a to czysta głupota ja mam do dyspozycji 10 000 na podstawowe nażędzia a reszte wyspawam sobie sam. Ograniczając wydatki do minimum dopiero można odnieść sukces. Nie sztuka palnąć 100 000 w biznes i czekać. sztuka palnąć 10 0000 zł w 10 biiznesów z takim samym efektem i wtedy czekać.
Ostatnio edytowano 30/11/2009, 14:30 przez maciekmoto, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
maciekmoto
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 26/11/2009, 22:40

Postprzez Raczek_6 » 30/11/2009, 22:50

Ad. 3. Udać się do pracy do profesjonalnego serwisu motocyklowego i tam latami zdobywać wiedzę, doświadczenie oraz praktykę.

Sam z książek niewiele się nauczysz ...

Za 10000PLN nawet nie masz co szukać z serwisem motocykli, chyba że motorów.
Nawet podstawowego sprzętu za to nie kupisz ...

Niestety musisz się z tym liczyć że jak zainwestujesz w sprzęt i narzędzia to nawet 5 lat może się zwracać.
Nie dziwie się że sporo ludzi nie ma zaufania do mechaników jak trafią na osobę bez doświadczenia i zamiast naprawić zepsuje im motocykl.

Oraz najbardziej istotne to wiedzieć jakie części można montować, a jakich należy unikać - nikt tego nie powie ...

Powodzenia ...
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez elco » 1/12/2009, 20:40

Mechanicy z Hondy sa wysylani na specjalne szkolenia.

Majac nawet zloty sprzet i zlote maszyny, mechanik bez doswiadczenia, wiedzy teoretyczno-praktycznej i zdolnosci manualnych nie jest wiele wart.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Szczerze

Postprzez Daga » 4/12/2009, 10:24

Maciekmoto-nikomu nie zycze,by zostal twoim przyszlym klientem.
Totalna ignorancja i obrazliwe teksty do madrzejszych uzytkownikow tego forum niestety niezbyt dobrze o tobie swiadcza.Pzdr
Avatar użytkownika
Daga
Świeżak
 
Posty: 195
Dołączył(a): 4/12/2009, 10:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez maciekmoto » 15/12/2009, 19:21

Co mnie to obchodzi ? Nie musze być miły i mam to totalnie w dupie co osobie o mnie myślisz. I nie będę się spowiadał co umiem wiem itd a co nie aby ci się wyprodukować i abyś miała o mnie dobre wrażenie swym kobiecym móżdżkiem który nie kieruje sie faktami tylko emocjami. I jak juz piszesz o mądrości to zapoznaj się najpierw z tym co te słowo znaczy.

Najbardziej mnie śmieszą ludzie myślący stereotypowo, wyobrażeniami, i arozumni wyłącznie z emocjonalnym podejściem do sprawy. Powiesz takiem że jest przykładowo tępakiem to nie zapyta się dlaczego tylko skacze z pazurami.

Najbardziej satysfakcjonującej mnie odpowiedzi udzielił Elcomendante i chyba zarazem najbardziej inteligentnej, bo trafnie odpowiadajacej na zadane pytanie. To na tyle bo i tak tu się niczego nie dowiem oprucz taniego moralizatorstwa.
maciekmoto
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 26/11/2009, 22:40

Postprzez maciekmoto » 15/12/2009, 19:51

Raczek_6 napisał(a):
Za 10000PLN nawet nie masz co szukać z serwisem motocykli, chyba że motorów.
Nawet podstawowego sprzętu za to nie kupisz ...



No wiesz jak będę tak inteligentny że kupie sobie "profesjonalne urządzenie do rozkuwania łańcucha" za 1018,- PLN co można zastąpić wybijakiem młotkiem i szlifierką albo komplet podnośników toczonych wzmacnianych za 535,- PLN podczas gdy uspawam lepsze z regulowanym chwytakiem wahacza tył i chwytakiem imadłowym goleni przód za 50 zł to wiadomo że nie postawie:)
maciekmoto
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 26/11/2009, 22:40

Postprzez Raczek_6 » 15/12/2009, 21:49

Mając doświadczenie wiesz ile i na co trzeba wydać.

Wcale nie trzeba kupować od razu narzędzi z najwyższej półki, które i tak trzeba czasami nawet 1 - 2 razy w sezonie wymieniać na nowe (zużywają się - nawet te z najwyższej półki).

Po za tym najistotniejsze jest doświadczenie.
Oraz stosowanie zasady - nie robię klientowi tego czego sam nie chciał bym aby mi zrobił serwis.

Jakość usług i odpowiednie części to podstawa.

Ale jak już wspomniałem tego się uczy latami, z żadnej książki i z żadnego z for dla motocyklistów nie dowiesz się tego co z praktyki ....
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez zdzichu123 » 15/12/2009, 22:18

Tak jak wszyscy mówią, nie jestes w stanie stac sie z dnia na dzien czy z roku na rok mechanikiem motocyklowym. W sumie możesz, ale nie bedziesz umiał nic zrobic, tylko bedziesz nazywał sie mechanik i mial pusty garaż :) Ze swojego doświatczenia poiwem tak, jestem w szkole mechanicznej, o specjalizacji samochodowej. PRzez pierwszy rok mielismy naprawe i budowe motocykli. Pierwszy semestr budowa, naprawa, diagnoza silników dwusówowych a drugi semestr pierwszej klasy czterosuwowych. Na tym stanęlismy i skupiamy sie teraz tylko i wyłącznie na mechanice pojazdowej a konkretnie samochody osobowe i dostawcze. Jestem na 2 roku i konczy mi sie juz pierwszy semestr 2 klasy. Mimo to, nie nazywam siebie nawet Laikiem Mechanika, mechanikiem bede jesli skoncze szkołę, zdam mature i obronie egzamin zawodowy. Wtedy dopiero jesli bede miał na papierku Technik Pojazdów Samochodowych, mogę nazwac sie mechanikiem. Wiec prosze nie wyjezdzaj z takim czyms "jak stac sie mechanikiem po przeczytaniu ksiązki". Tak naprawde ksiązki mało co dają (nie mowie ze nic, poniewaz teoria jest wazna bardzo) Ale praktyka to podstawa. Mam za sobą mnóstwo przeczytanych ksiązek o mechanice i z teorii mogę naprawde duzo rzeczy wytlumaczyc, lecz nie przekłada sie to nawet w kilku % na praktyke.

Trzeba miec w sobie to cos, pasje, troszke talentu aby byc mechanikiem z prawdziwego zdarzenia. Tego nie da sie nauczyc lecz trzeba miec to we krwi i wybierając kierunek życiowy jako młody chlopak, wybrac Mechanike i żyć z tym.

Spróbuj moze jakiejs praktyki w jakimkolwiek warsztacie, mozesz isc w moje slady, ja np. co weekend chodzę do warsztatu Motocyklowego i siedze tam normalne godziny pracy i po godzinach, nic za to nie mam. JEstem tam i robie to co mi powiedzą, ale kręce sie i patrze na ręce co daje strasznie dużo :)

Myśle ze naprawde znajdziesz jakis impuls, który pozwoli Ci zacząc jakos drogę Mechanika :)

Jutro napisze Ci tytuły ksiązek jakich ja używałem :) Moze cos sie przyda.

Pozdrawiam i życzę powodzenia w dązeniu do obranego celu :)
Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250

22.10.08 ====> Zdałem Prawko :)
Avatar użytkownika
zdzichu123
Bywalec
 
Posty: 869
Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
Lokalizacja: Chodzież

Postprzez KAWA7777 » 15/12/2009, 23:35

Witam wszystkich ! maciekmoto- otwierac coś nie mając odpowiedniego doświadczenia oraz sprzętu,to trochę ryzykowne nie sądzisz?.Czy nie lepiej ci będzie zatrudnic wykfalifikowanych pracowników, którzy mają pojęcie o serwisie, moim zdaniem porywasz się z motyką na słońce.
KAWA7777
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 18/9/2007, 14:47

Postprzez Duriv » 16/12/2009, 17:10

ho ho :lol:
Anarchia :D
Mogę wiedzieć po jakim wykształceniu jesteś ? Twoje czysto teoretyczne myślenie o abstrakcyjnej nucie doprowadza mnie do szału :?
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez maciekmoto1 » 17/12/2009, 11:53

Raczek_6 napisał(a):Mając doświadczenie wiesz ile i na co trzeba wydać.
Po za tym najistotniejsze jest doświadczenie.
Oraz stosowanie zasady - nie robię klientowi tego czego sam nie chciał bym aby mi zrobił serwis.
Jakość usług i odpowiednie części to podstawa.
Ale jak już wspomniałem tego się uczy latami, z żadnej książki i z żadnego z for dla motocyklistów nie dowiesz się tego co z praktyki ....


Bzdura, tego uczy się latami nie posiadając ksiażek ! Ksiązki to skarb wiedzy a bez czegoś takiego jak wiedza jadł byś kamienną łyżką zupe z kurzych łapek a swoją kobiete za włosy wciagał do jaskini a może nawet stawał nią na kole zamiast motocykla :lol: Latami to może może uczy się stawiania diagnozy.
Ale karwasz tważ, przecież jak znasz budowe silnika instalacje wszystkie połączenia o których dowiesz się z KSIĄŻEK to postawisz diagnozę.
Mi chodzi o taką książke która powie np że do składania pierścieni jest takie i takie urządzenie, kartery rozdziela się w taki i taki sposób zapobiega to temu i temu, śruby dokręca się tak i tak według wartośći momentów obrotowych opisanych w instrukcjach obsługi, śruby od sprzęgieł trzeba odkręcać takimi i takimi kluczami nazywają sie one tak, przy składaniu silnika trzeba pamietac o tym i o tym, gaźniki czyści się w taki i taki sposób a najlepiej włożyć je do ultradźwiękówki itp itp

W skrócie mówiąc chodzi o książke która zapoda nam całe doświadczenie w pigułce, i proszę nie mówić że się nie da bo nieda bo nieda to się w dupie parasola otworzyć, są setki takich ksiązek z różnych dziedzin i żeby zdjąć i założyć kosz sprzęgłowy itp nie musze znać takich zbędnych rzeczy jak twardości metali itd. tylko wiedzzieć jak wykonuje się taką naprawę uwzględniając wszystkie możliwe uchybienia.. Boje się że nie wiem jeszcze wszystkiego o metodach postępowania z motocyklami mimo że robiłem już takie naprawy jak przekładka ramy itd itd czy remonty silnika dwusuwowego w technologii sportowych 125 stąd piszę taki temat bo czuje sie na siłach ale ciągle się obawiam bo nie mam merytorycznego zagadnienia które by mnie uspokoiło że robie dobrze swą prace i np jak składam uszczelkę to nie mam uspokojenia że mimo że dobrze założona to ciągle myśle ż inaczej się to robi. Albo jak składam silnik to ciągle obmywa benzyną części aby nawet kuż się do środka nie dostał i myje 15 razy ręce na godzine... paranoja jak człowiek się uczy na własnym doświadczeniu.
KAWA7777 napisał(a):Witam wszystkich ! maciekmoto- otwierac coś nie mając odpowiedniego doświadczenia oraz sprzętu,to trochę ryzykowne nie sądzisz?.Czy nie lepiej ci będzie zatrudnic wykfalifikowanych pracowników, którzy mają pojęcie o serwisie, moim zdaniem porywasz się z motyką na słońce.

Co ty o mnie wiesz? Nikt cie nie prosił o moralizatorstwo tylko o udzielenie porady na wyłącznie zadane przezemnie pytania. Ja wiem co robie i nie sądzę. Jak chcesz wykwalikwikowanych pracowników to mi ich sprowadź z japonni bo takich w pl niema a i płać za nich zus to skończysz z tym biznesem szybciej niż myślisz a do wyregulowania gaźnika czy zaworów nie trzeba gwardii ludzi. Siedzieli by tylko i szlugi jarali bo to nie warszawa tylko miasto skupiające góra 50 000 ludzi. I ta mechanika to tylko okazyjna działalnośc bo w rzeczywistości to te narzędzia klucze itd są potrzebne tylko do mojej innej działalności ale chcąc być efektywnym otwieram też mechanike. Wsumie tez dla konkurencyjności bo u nas tylko 1 osoba to robi i drze na tym taki hajs że nigdy do niego motocykla nie zaprowadziłem i o to efekt, wszystko robie sam.

zdzichu123 napisał(a): Technik Pojazdów Samochodowych, mogę nazwac sie mechanikiem. Wiec prosze nie wyjezdzaj z takim czyms "jak stac sie mechanikiem po przeczytaniu ksiązki". Tak naprawde ksiązki mało co dają (nie mowie ze nic, poniewaz teoria jest wazna bardzo) Ale praktyka to podstawa. Mam za sobą mnóstwo przeczytanych ksiązek o mechanice i z teorii mogę naprawde duzo rzeczy wytlumaczyc, lecz nie przekłada sie to nawet w kilku % na praktyke.
Myśle ze naprawde znajdziesz jakis impuls, który pozwoli Ci zacząc jakos drogę Mechanika :)
Jutro napisze Ci tytuły ksiązek jakich ja używałem :) Moze cos sie przyda.


Widocznie czytasz jakieś bzdety skoro się nie przekładają na praktyke to są nie potrzebne. Wiedza to podstawa bez niej nie osiągniesz działania i inteligencji zatem wiesz... jak mam się uczyć na błędach latami to OK tylko ty będziesz rozmawiał z właścicielami motocykli na ktorych się uczyłem na błędach ok ?:) Podaj te tytuły zobacze czy warto przeczytać, aha i wnapewno jestem mechanikiem pojazdów lecz motocyklowych i nie jestem wykwalikwikowany. To o czym mówisz to wykwalikwikowany mechanik. Mylisz pojęcia. Ja nie che zaczynać kariery mechanika tylko zrobić sobie i przy okazji inym motocykle na lux a będzie ich sporo, będąc mechanikiem samym w sobie zarobi się tyle co rumun na tace zbierze przed kościołem a to mnie nie zadowala więc jak już mówiłem wcześniej...
maciekmoto1
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17/12/2009, 11:16

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê