Rodzaje opon do motocykli sportowych
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Rodzaje opon do motocykli sportowych
Powitać. Mam takie pytanie bo w sumie to raczej nadaje się do działu o sportach motocyklowych ale jak już zacząłem go pisać tu to tu go skończę. Pytanie takie bo często widzę jak motocykle jeżdżące po torze mają takie jakby postrzepione opony po bokach, takie coś w rodzaju farfocli jakby opona się stopiła. I teraz pytanie bo ja też jeżdżę czasem po torze i nie mam czegoś takiego a dodam że coraz bardziej ostro wchodzę w zakręty. I teraz pytanie bo słyszałem że są jakieś kałczukowe opony i czy to prawda? Bo w sumie to opony tych motocykli są dość miękkie w porównaniu do mojej a nie są to slicki gdzie są takie miękkie. I drugie pytanie czy można się poruszać w slickach po ulicy? Jak patrzy na to policja i czy np podczas badania technicznego będzie to zgodne z przepisami poruszanie się w takich oponach? I w ogóle jak się sprawdzają slicki w ruchu ulicznym oraz gdzieś na trasie oczywiście kiedy jest sucho bo w deszczu nie jeżdżę. Pozdrawiam
- emzeta
- Świeżak
- Posty: 174
- Dołączył(a): 22/1/2009, 07:26
1. Na ulicach można poruszać się tylko na oponach dopuszczonych na ulice (również tych z toru) ważne aby była odpowiednia ilość bieżnika.
2. Na torze jeździ się na mniejszym ciśnieniu i nawet seryjne opony lekko się pościerają aczkolwiek nie tak jak te z miększej mieszanki.
2. Na torze jeździ się na mniejszym ciśnieniu i nawet seryjne opony lekko się pościerają aczkolwiek nie tak jak te z miększej mieszanki.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Raczek_6 napisał(a):...Na torze jeździ się na mniejszym ciśnieniu i nawet seryjne opony lekko się pościerają aczkolwiek nie tak jak te z miększej mieszanki.
chcesz przez to powiedziec, ze dlatego ze jezdzisz na miejszym cisnieniu na torze to dlatego scierasz opony ?????
mniejsze cisnienie ladujesz w gume po to by sie szybciej rozgrzala, po rozgrzaniu opony cisnienie w niej wzrasta. Zle cisnienie w oponach jak i zle ustawienia amorow powodowac moze bledne zuzycie opony, bedzie pozerana przez asfalt, ale wyrwy na gumie to normalka przy jezdzie torowej, na jakiej oponie bys nie jezdzil.
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
CBR 1000 RR '08
- griso
- Świeżak
- Posty: 159
- Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15
Jak byś nie wiedział ciśnienie w oponach ma bardzo duży wpływ na jej zużywanie się.
Do tego nawierzchnia (rodzaj asfaltu lub innej nawierzchni) ma również znaczenie przy zużywaniu się opon.
Do tego nawierzchnia (rodzaj asfaltu lub innej nawierzchni) ma również znaczenie przy zużywaniu się opon.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Raczek_6 napisał(a):Jak byś nie wiedział ciśnienie w oponach ma bardzo duży wpływ na jej zużywanie się.
Do tego nawierzchnia (rodzaj asfaltu lub innej nawierzchni) ma również znaczenie przy zużywaniu się opon.
nie rozumiem cie, pytasz czy wiem jaki wpyw ma cisnienie w oponach na jej zuzycie, kiedy to w poscie powyzej dokladnie to napisalem.
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
CBR 1000 RR '08
- griso
- Świeżak
- Posty: 159
- Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Akcesoria motocyklowe
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości