Suzuki odblokowanie silnika gsxr sv tl
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Suzuki odblokowanie silnika gsxr sv tl
Witam. Ostatnio znalazłem ciekawy temat być może wielu już znany. Chodzi o TRE (Timing Retard Eliminator). Motocykle suzuki w celu "ochrony kierowcy" mają inne mapy zapłonowe na pierwszych trzech biegach niż na 4,5,6. Mówiąc krótko twój silnik osiąga pełną moc dopiero od 4 biegu. Krótki opis jak tego sie pozbyć:
Suzuki gsxr 600 750 k1k2k3...:
Znajdujesz pod zbiornikiem kostke od czujnika biegów(trzy przewody niebieski różowy czarny). Odcinasz przewód różowy i czarny nad kostką ale od strony komputera a nie czujnika położenia biegów(niebieskiego nie ruszamy). Sprawa polega na tym aby połaczyć przewód czarny i różowy opornikiem o wartości 15k. Dlaczego 15k? Bo ta wartość odpowiata 6 biegowi w naszym moto.
Suzuki gsxr 1000 k1k2k3....:
Sprawa wygląda identycznie jak dla 600 i 750 z tym, że tu stosujemy rezystor o wartości 6800 omów. 6800 omów odpowiada wartości rezystancji czujnika przy jeździe na 5 biegu. Zapytacie czemu w litrówce ustawiamy dla 5 biegu a w 750 dla 6. Ustawiając wartość 6800 omów dla piątego biegu powoduje to, że nasz licznik bedzie przekraczał wartosć 299 km/h.
Suzuki sv650:
Postępujemy tak jak napisane wyżej i stosujemy rezystor 15k omów.
Suzuki tl 1000:
Postępujemy tak jak napisane wyżej i stosujemy rezystor 15k omów.
Najlepiej będzie zmontować układ z wyłacznikiem tak abysmy mogli przełączać raz na nasz opornika a raz standarwode połaczenie z czujnikiem biegów. Posiadając taki wyłącznik mozemy sprawdzić czy nasze TRE naprawde działa. Po rozgrzaniu silinika zostaw go na wolnych obrotach i wtedy włacz TRE obroty powinny sie nieco zwiększyć o jakies 300-500 rpm.
Myśle, że może sie komuś to przydać:). Pozdro
Suzuki gsxr 600 750 k1k2k3...:
Znajdujesz pod zbiornikiem kostke od czujnika biegów(trzy przewody niebieski różowy czarny). Odcinasz przewód różowy i czarny nad kostką ale od strony komputera a nie czujnika położenia biegów(niebieskiego nie ruszamy). Sprawa polega na tym aby połaczyć przewód czarny i różowy opornikiem o wartości 15k. Dlaczego 15k? Bo ta wartość odpowiata 6 biegowi w naszym moto.
Suzuki gsxr 1000 k1k2k3....:
Sprawa wygląda identycznie jak dla 600 i 750 z tym, że tu stosujemy rezystor o wartości 6800 omów. 6800 omów odpowiada wartości rezystancji czujnika przy jeździe na 5 biegu. Zapytacie czemu w litrówce ustawiamy dla 5 biegu a w 750 dla 6. Ustawiając wartość 6800 omów dla piątego biegu powoduje to, że nasz licznik bedzie przekraczał wartosć 299 km/h.
Suzuki sv650:
Postępujemy tak jak napisane wyżej i stosujemy rezystor 15k omów.
Suzuki tl 1000:
Postępujemy tak jak napisane wyżej i stosujemy rezystor 15k omów.
Najlepiej będzie zmontować układ z wyłacznikiem tak abysmy mogli przełączać raz na nasz opornika a raz standarwode połaczenie z czujnikiem biegów. Posiadając taki wyłącznik mozemy sprawdzić czy nasze TRE naprawde działa. Po rozgrzaniu silinika zostaw go na wolnych obrotach i wtedy włacz TRE obroty powinny sie nieco zwiększyć o jakies 300-500 rpm.
Myśle, że może sie komuś to przydać:). Pozdro
- zgredxx
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 7/11/2009, 12:30
mam to obroty na jalowym rzeczywiście wyraznie wyzsze ale na zimnym na cieplym mniejsza roznica. i podobno dziure w obrotach mi wyrownal przy 3,5 tys tak twierdzi poprzedni wlasciciel
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
-
Artur 666 - Bywalec
- Posty: 551
- Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
- Lokalizacja: Kozia Wola
polecam firmę która sprzedaję gotowe urządzenia TRE (otwórz link) lub wyświetlacze z funkcją TRE (otwórz link)
- vito19
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 25/6/2008, 11:32
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości