Zobacz wątek - Wymiana skrzyni biegów - Kawasaki ZZR
NAS Analytics TAG

Wymiana skrzyni biegów - Kawasaki ZZR

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Wymiana skrzyni biegów - Kawasaki ZZR

Postprzez levis » 30/10/2009, 10:02

Witam.
Mam pytanie czysto techniczne.
Czy w Kawasaki ZZR400/600 90-92' , aby wymienic skrzynie biegow, trzeba sciagac glowice ?

Zakładam, że trzeba będzie sciągnąć głowicę. Trzeba więc będzie kupić komplet uszczelek silnika za 500 złotych i planować glowicę.
Ewentualnie sprawdzić stan zaworów i gniazd.

Jakie jeszcze ukryte koszty mogą wystąpić ?

Dodam, że motor jest żwawy, zrywny i zapala od dotknięcia...
levis
Świeżak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 7/6/2009, 11:29
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez Przemo_rene » 30/10/2009, 10:47

Słuchaj, najpierw to ściągnij sobie serwisówkę tego zygzaka. To najpierw.

Tam masz dział "crakcase removal" i tam dokładnie jest napisane wraz z ilustracjami co jest co i co trzeba najpierw pokolei.

Na pewno musisz wyciągnąć silnik z ramy.
Zdjąć pokrywy alternatora(sam alternator może zostać), sprzęgła (dodatkowo wyciągnąć sprzegło)
Musisz ściągnąć głowicę, cylindry, tłoki odkręcić z panewek.

Później zdjąć miskę olejową. Ogólnie to by naprawić skrzynie trzeba niestety rozebrać zdecydowanie więcej silnika niż odbywa isę to przy remoncie góry (głowia, tłoki, cylindry)

Zabawa na około miesiąc spokojnej pracy bez pośpiechu, który tutaj nie jest zalecany)

z uszczelek to ta między głowicą a cylindrami jak wygląda spoko to po odtłuszczeniu jej i stykających się z nią cześci może zostać. Pod głowicą - nowa. Przy misce olejowej - nowa, od pokrywy sprzęgła nowa, od alternatora powinna być nowa ale możesz spróbować na silikon cieniutko.

Ogólnie to jest to OGROM roboty no ale wsam raz na zimę.

Z tym zygzakiem gdyż jego wartość pewnie nie przekracza 6000 zł. spróbuj znaleźć caly silnik np z walniętym tłokiem, głowicą, rozrządem - ogólnie z niesprawną górą ale sprawną skrzynią. Powinna być poniżej 800zł.
Wtedy tylko Twój silnik wyciągasz, zdejmujesz do tłoków, wykręcasz je i to samo robisz z zakupionym silnikiem. Z tym, że gdy dostaniesz np z dobrymi tłokami to korbowody zostaw w tym silniku zakupionym a przełóż ze swojego tylko denka tłoków wraz ze swożniami. Wtedy koszt uszczelek to tylko ta pod głowicą (160zł).

Cały koszt wyniesie Cie wtedy około:

silnik dawca skrzyni: około 800zł
uszczelka pod głowicą: 180zł z przesyłką.
olej z filtrem - 220zł
dobre narzędzia jak nie masz
(klucz dynamomometryczny, nasadki imbusowe wysokiej klasy oraz nasadki głównie 8(ważny!) 10, 12, 14, 17, 19, . parę Hexów różnych rozmiarów)) około 300zł
aceton techniczny (do odtłuszczania) 8zł ;)

DOdatkowo masz wtedy zapas części na przyszłość. Jakieś śrubki, płytki pod szklanki zaworów, same zawory co nie jest bez znaczenia.

Jak wymieniałeś wcześniej sprzęgło w swoim to możesz je później po złożeniu w całość silnika przełożyć ze swojego dołu.

ja bym tak zrobił.

Pozdrowił!


edit: teraz zobaczyłem ze jest to 400....nie 600....to będzie ogólnie problem z częściami :(

ps. pomierz może wymiary ramy oraz mocowań i porównaj gdzieś na necie z tymi od zzr600 model D. Może się okaże, że można przełożyć silnik cały z tego modelu bez żadnych modyfikacji. bo wymiary tej 400 wydając mi się na oko identyczne co w 600. SPRAWDŹ TO! Wtedy nie miałbyś wogóle roboty z grzebaniem w silniku a miałbyś 600 i o części na póxniej łątwiej jakby co.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R


Postprzez levis » 30/10/2009, 10:53

Generalnie mam juz skrzynie biegow kupiona od tego samego modelu...

Nie chcialbym rozbebeszac calego silniczka, bo naprawde, pali od strzala, dobrze sie zbiera, nic nie kopci i nie bierze oleju...

Mam nadzieje, ze zakonczy sie tylko na zdjeciu glowicy, rozpolowieniu silnika, obroceniu, zdjeciu dolnej czesci i podmiany skrzyni...

Olej i tarcze sprzeglowe maja przejechane 600km

Narzedzia mam bardzo dobre. Boje sie tylko odkrecania tej durnej nakretki za tarczami sprzeglowymi...
levis
Świeżak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 7/6/2009, 11:29
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Przemo_rene » 30/10/2009, 10:56

no to już wiesz co bedziesz robił przez najbliższe wieczory ;)

Jak Ci napisałem w skrócie jak to wygląda w praktyce. DO tego serwisówka nie kłamie nigdy. Oblookaj ją koniecznie przed tym.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez humungus » 30/10/2009, 15:52

Czy w przypadku naprawy skrzyni CBR 600 F3 też trzeba rozbierać cały silnik w mak? bo mam service manual od tego modelu i wyglada na to że wystarczy rozebrać sam spód . P.S Jak ktoś potrzebuje serwisówke do f3 w formacie pdf to pisać na pw.
humungus
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 5/6/2008, 06:49

Postprzez Przemo_rene » 30/10/2009, 16:09

tak potrzeba. Zygzaki w serwisowaniu skrzyni to bieda...no cóż ;)

na szczeście tak samo jak padające panewki w starych 1100 oraz skrzynie w modelach 600D , w modelach 600E zostały te problemy całkowicie wyeliminowane :)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Skrzynia

Postprzez kargulvmax » 30/10/2009, 23:46

Przemo_rene wez przestań chlopakom wciskać jakies dyrdymały bo słabo mi sie robi.Wymiana skrzyni w zzr to tylko rozpołowienie silnika od dołu, góry się wogóle nie rusza mi to zajmuje ok 5-6 godzin.Jakies pytania,Zapraszam.Pozdr
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Postprzez Przemo_rene » 2/11/2009, 09:39

kargulvmax - to czekam na foty jak to zrobisz bez wyciągania silnika z ramy. Poza tym kłuć się z japońcami co taką kolejność wymyślili a nie inną. Jak robisz jakieś wygibasy i inne sztuki wyciągania rzeczy z silnika obchodząc połowę procedur to super.

Chyba zygzaka nie robiłeś.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

????

Postprzez kargulvmax » 2/11/2009, 10:08

Widzę że masz powazne problemy z rozumieniem czytanego tekstu.Odpisujesz chłopakom ze trzeba rozebrac silnik w mak ,rozebrac góre ,głowice cylindry zeby wymienić skrzynię.
A ja twierdze ze nie trzeba.Trzeba w FZ i FZR ale pewnie wiesz dlaczego?
Gdzie tu kto pisze o wyciaganiu silnika z ramy nie wiem.Logiczne ze trzeba go wyjać.A zygzaków zrobiłem ze 30 w swoim zyciu i nie wiem co mozna robic przez miesiac wymieniajac skrzynie ,jak piwo pic to rozumiem.Pozdr
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê