Zobacz wątek - Kufer centralny- jaka pojemność, skąd wziąć stelaż itp...
NAS Analytics TAG

Kufer centralny- jaka pojemność, skąd wziąć stelaż itp...

Jakie rękawice, kask, gmole?
_________

Kufer centralny- jaka pojemność, skąd wziąć stelaż itp...

Postprzez Kamusial » 10/9/2009, 00:41

Witam,

stwierdziłem, że pora zwiększyć pojemność motocykla- przestać targać ze sobą wszędzie kask, móc zmienić buty i odpocząć od plecaka...

Pomyślałem o kufrze centralnym jako najlepszym rozwiązaniu i przeglądając różne oferty ustaliłem co następuje:
potrzebny mi kufer o pojemności 2 kasków, czyli pewnie coś koło 45L. Fajnie by było, żeby nie był za szeroki z uwagi na to, że 80% czasu na motocyklu spędzam w mieście.
Do kufra potrzebujÄ™ 2 rzeczy:
płytę- z oferty Givi widziałem płyty M3, bądź M5 - różnią się ilością mocowań i którą z nich warto brać?
stelaż- mam XJ 600 (96-03) i nowy stelaż do niej stoi po jakieś 200 zł.- pewnie stelaż pasuje tylko do jednego rodzaju płyty- M3, albo M5?

Jako, że kasy za dużo nie mam, a jeździć bym chciał, to ciekaw jestem waszych opinii na temat:

jaki kufer brać- pewnie używkę, więc jakiej firmy polecacie i jaka pojemność byłaby ok?

płyta- M5 czy M3, czy też skorzystać z wynalazków innej firmy niż GIVI?

monorack, czy windrack- w przyszłości pewnie najdzie mnie chęć na turystykę, nie wiem co prawda czy nie zmienię motoru do tego czasu... Czy wingrack można stosować, gdy ma się już zamontowany monorack? Skąd wytrzasnąć w dobrej cenie i jakości te elementy?

Pozdrawiam i dzięki za ewentualne uwagi.
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy


Postprzez Kris2k » 10/9/2009, 10:39

A jaki masz juz ten centralny stelaz???

Generalnie plyty M3 i M5 pasuja do innych stelazy - M3 do monaracka typu F a M5 do monracka typu FZ, wiec wracam do pytania 1... jaki juz masz ten stelaz?
Bo musisz kupic plyte taka zeby do niego pasowala.

Czy WingRack bedzie pasowac gdy masz juz zalozony stelaz centralny:
1. Tak, jesli zalozysz tylko boki a ich mocoania nie beda sie pokrywac z tymi z monoracka, wiec moze pasowac lub nie.
2. Nie, jesli zalozysz WingRacka pod 3 kufry, wtedy stelaz centralny ktory juz masz idzie do wyrzucenia.

Jesli do XJ'ty chcesz 3 kufry to zamiast calego wingracka mozesz kupic tylko boczne stelaze serii PL jesli takowe Givi produkuje do tego modelu.

Jesli zmienisz motocykl to zabawa zaczyna sie od nowa, mozesz wted zalozyc od razu:
- calego wingracka pod 3 kufry,
- lub uborzsza wersje tylko pod 2 boczne kufry
- lub monoracka tylko pod kufer centralny
- lub monoracka i do niego boczne stelaze serii PL i znowu miec 3 kufry
wariantow jest sporo.

Jak chcesz tanio to polowac na uzywki na allegro, jak nowki to sklep.scigacz sie klania.
Mozesz tez kupic to samo w wersji Kappa (to samo co Givi tylko troche taniej [tak jak Grex jest tansza alternatywa Nolana]) lub szukac zupelnie innych firm jak Five-Stars, SW-Motech, Hepco&Becker itd.
W tym wypadku odsylam do sklepu motoakcesoriow bo majaj tam tego od zatrzesienia.


EDIT:
Zwiad na stronie givi.it mowi ze do swojej XJ'ty nie zapniesz ani WingRaca ani bocznych stelazy PL, wiec zostaje tylko Monorack (symbol 325F) z plytami M2,M3 + jakis duzy kufer centralny.

Aha... co do kufrow centralnych to wybor tez jest spory, Givi, Kappa, Moto-Detail itp. Wszystko znajdziesz w/w podanych sklepach internetowych.
Ostatnio edytowano 10/9/2009, 10:48 przez Kris2k, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry


Postprzez leff » 10/9/2009, 10:44

a jesli chodzi o pojemnosc dwoch kaskow to nie sugeruj sie podawana pojemnoscia kufra tylko pojedz gdzies i przymierz. ja mam kufer chyba cos 42 l i nawet jeden kask nie wchodzi bo jest szeroki i plaski
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Kamusial » 10/9/2009, 18:30

Dzięki za wskazówki

Do XJty znalazłem jednak wingracka: http://sklep.scigacz.pl/zestaw-mocujacy ... 12930.html

Odnośnie kufrów, to mniemam, że inni producenci mają swoje patenty na ich montaż i tak o ile Kappa i Givi idą w parze, o tyle np kufry Hepco & Backer do płyt Givi nie przypasują...??

Przymierzam się do motobajzlu w weekend i być może tam wynajdę coś godnego uwagi, powiedzcie tylko czym dobry kufer/stelaż powinien się charakteryzować, jakich modeli unikać, na co patrzeć?
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez leff » 10/9/2009, 21:45

ja uzywam GIVI i moim zdaniem jednak warto zaplacic za jakosc
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez Kris2k » 11/9/2009, 07:52

No prosze, jednak jest zestaw mocujacy WingRacka do XJ'ty... az dziwne ze nie maja go na stronie Givi wpisanego :/

Tez uzywam stelaza Givi i kufra Kappy i z czystym sumieniem moge polecic.
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Kamusial » 21/9/2009, 14:28

Zdecydowałem się póki co na topcase. Stelaż już mam, kufer z resztą też (E36), tyle że kasków to on niestety nie pomieści (jest za niski).

Muszę kupić więc większy kufer, zastanawiam się właśnie nad tym jaki rozmiar i model wziąć. Jako że budżet nie jest za duży, to skończy się na używce z Allegro.

Pytanka co do kufrów:
1.Czy wszystkie modele GIVI są warte uwagi, czy też były jakieś modele, których nie warto brać?
2.Jak bardzo Kappa odstaje od GIVI, a Moto-detail od Kappy?
3. Z tego co widzę, to większe kufry mają 2 standardowe szerokości- 56 i 60 cm. Czy te 4 cm zwiększające obrys motocykla wpływają na łatwość poruszania się w korkach, czy też jest to tak marginalna różnica, że lepiej wziąć większą pojemność?

Kufra potrzebuję w 90% do miasta i chciałbym aby pomieścił dwa kaski. Oczywiście im większy tym lepiej. Mam dodatkowo takie wątpliwości:
1. Jak bardzo kufer utrudnia jazdę w mieście- czy odczuwacie różnicę, przy kufrach 56 cm szer. w zwiększeniu ogólnego obrysu motocykla i ciężej jest się przepchnąć w korku? Może lepiej sobie odpuścić kufer i dalej bawić się w siatkę i plecak?
2. Czy podczas jazdy z większymi prędkościami jest odczuwalne zwiększenie oporów, lub czy przy bocznych podmuchach bardziej wynosi motocykl?
3. Co z trakcją- zmienia się położenie środka ciężkości- do góry i do tyłu- czy jest to uciążliwe?

Może lepiej brać jakieś maleństwo na jeden kask?

Jakie są wasze wrażenia z jazdy z kuframi 46/52 L?

pozdro i dzięki za help.
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez michael » 22/9/2009, 07:45

na pewno dobrze wsadzasz kaski do do tego kufra? Ja mam e36 i integral suomy w rozmiarze xl i szczękowiec airoha wchodzą bezproblemowo! co do znoszenia to jest odczuwalne przy bardzo dużym wietrze i trochę gorzej się prowadzi przy prędkościach bliskich 200km/h, także raczej nie miejskich. u mnie lusterka są szerzej niż obrys kufra, więc zupełnie w korkach nie odczuwam tego-jak przejdą lusterka to cały przejdzie.
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Kamusial » 22/9/2009, 16:45

Zastanawia mnie jeszcze kwestia ewentualnego zabezpieczenia kufra przed kradzieżą- zakładając, że zostawiłbym tam kurtkę ze zbroją, spodnie, buty i kask, to okaże się, że kufer będzie wart więcej niż reszta motocykla... Trochę to stresuje :)

Wykręciłem instrukcję z kufra i o dziwo oba HJC i Shoei (oba S), mieszczą się na styk (radość), ale i tak fajniej byłoby mieć większy kufer :)

edit:
odnośnie zabezpieczenia, to znalazłem fajny kufer coocase:
http://sklep.scigacz.pl/kufer-coocase-a ... 20863.html (na allegro za 700zł), tylko jak teraz wyczaić używkę?
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez Kris2k » 22/9/2009, 17:54

- Nie spotkalem sie z kuframi Givi ktore mialy jakies wady wrodzone
- Kappa i Givi to w zasadzie to samo i ja tam roznic w jakosci nie dostrzegam, kwestia gustu co do stylistyki bo robia kufry nieco inne (choc czesc modeli jest ta sama)
- Szerokosc kufra centralnego nie ma zadnego znaczenia, jak dla mnie czy 56cm czy 60cm w korkach nie odczujesz bo kierownica i lusterka i tak jest szersza
(wystarczy ze zmierzysz swoja kierownice w motocyklu przeciez :!: )

- W jezdzie miejskiej nie czuc roznicy z kufrem
- Tak czuc roznice w trasie przy duzych predkosciach i przy wietrze bocznim, dodatkowo dociazopny tyl moze powodowac drzenie kierownicy przy jezdzie na wprost, moze, nie musi
- Z trakcja klopotow nie ma, nawet dociazony tyl przewaznie lepjej wybiera nierownosci

Zabezpieczenie przed kradzierza? No standardowe mocowanie musi wystarczyc niestety, lepjej zamykany kufer niz rolka bagazowa na siedzeniu.
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Kamusial » 22/9/2009, 21:17

Kierownicę mierzyłem- 83 cm, czasem jednak robi się mały myk między lusterkami samochodów i przechodzi ona na styk. Czasem lusterka np tirów są wyżej i nie zaczepiając o nie kierownicą/lusterkami, zaczepię wyżej umieszczonym kufrem. Jakby nie było- wydaje mi się, że trochę przesadzam i poszukam kufra 60 cm szer.

Co do zabezpieczenia, to w podanym wyżej linku jest właśnie kufer z alarmem (i pilotem)- całkiem ciekawy pomysł...
Myślałem nad zamontowaniem jakiegoś czujnika w kufrze- zobaczymy co z tego wyjdzie i czy da się to jakoś rozsądnie zmajstrować.

Dzięki za wskazówki
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy



Powrót do Akcesoria motocyklowe



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê