Zobacz wątek - Zimny dwusuw
NAS Analytics TAG

Zimny dwusuw

i inne małe pojemności
_________

Zimny dwusuw

Postprzez Matexosw » 8/9/2009, 07:05

Witam mam skuter dwusuwowy i gdy jest zimny go odpalę bez problemu ale gdy juz chce jechać silnik dziwnie chodzi szarpie nim i wogóle maskara ale jak sie juz rozgrzeje to jest wszystko dobrze silnik dobrze chodzi nic nie szarpie mogłibysie mi powiedziec jak rozwiazac ten problem i czym to jest spowodowane
Matexosw
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 20/8/2009, 08:45
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski


Postprzez domat3 » 8/9/2009, 07:15

Nie jezdzi sie na zimnym silniku...
Avatar użytkownika
domat3
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 26/10/2008, 18:26
Lokalizacja: Białystok


Postprzez Matexosw » 8/9/2009, 07:23

To ciekawie w jaki sposub mam go rozgrać ?? na wolnych obrotach bedzie sie rozgrzewał bardzo długo
Matexosw
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 20/8/2009, 08:45
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Kula07 » 8/9/2009, 07:48

krótko będzie się rozgrzewał, a jeżeli jest chłodzony powietrzem to w ogóle chwila...a ssanie masz?
XR 400R | | Kula daje fula :D | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
Avatar użytkownika
Kula07
Stały bywalec
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
Lokalizacja: Sadłuki

Postprzez Matexosw » 8/9/2009, 08:15

Nie wiem nie zanm sie na tym ale chyba tak jest to Yamaha rex 50
Matexosw
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 20/8/2009, 08:45
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez szybki90 » 8/9/2009, 10:51

musisz rozgrzać silnik!! Chyba że chcesz mieć częstsze remonty;);) nie rozgrzany tłok często puchnie, przez co rysuje powierzchnię cylindra. Potem silnik w skutek rys traci kompresję i masz remont do zrobienia.
Rozgrzanie silnika pozwala zapobiec puchnięciu tłoka. Jeżeli masz powietrzaka wystarczy 3,4 minuty w cieczy troszkę więcej. Dzięki temu dłużej pojeździsz.
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
szybki90
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
Lokalizacja: Grudziadz

Postprzez radio1811r » 8/9/2009, 21:36

ja mam to samo co ty, też mi szarpie i wogule, niewiem co to nawet jak z 5 min i dłużej się rozgrzewa, to szarpie a jak się troche przejedzie znowu się odpali, to jest git,

P.S koledzy czy policja badała was kiedyś alkomatem, jadąc motorowerem?
Avatar użytkownika
radio1811r
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 3/8/2009, 20:39
Lokalizacja: Kwiatkowice

Postprzez Dandi93 » 8/9/2009, 21:42

Jeśli ma podejrzenia to ma prawo, motor powinno się rozgrzać około 5 minut. Ja odpalam, kończę się ubierać, jakąś kurtkę. Wyprowadzam motor, otwieram bramę, zakładam kask i spokojnie ruszam, przejadę jeszcze 1km i już jest nagrzany.
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
Avatar użytkownika
Dandi93
Bywalec
 
Posty: 910
Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez Matexosw » 9/9/2009, 06:47

A mam jeszcze jedno pytanie jak w wariatorze brakuje mi jednej rolki to dużo mi przez to mocy ubywa ??
Matexosw
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 20/8/2009, 08:45
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Pushek » 9/9/2009, 20:34

szybki90 napisał(a):musisz rozgrzać silnik!! Chyba że chcesz mieć częstsze remonty;);) nie rozgrzany tłok często puchnie, przez co rysuje powierzchnię cylindra. Potem silnik w skutek rys traci kompresję i masz remont do zrobienia.
Rozgrzanie silnika pozwala zapobiec puchnięciu tłoka. Jeżeli masz powietrzaka wystarczy 3,4 minuty w cieczy troszkę więcej. Dzięki temu dłużej pojeździsz.

Czy możesz mi wyjaśnić w jaki sposób metal (w tym wypadku tłok) może zwiększyć swoją objętość, kiedy nie jest rozgrzany? Puchnące tłoki są wynikiem przegrzania (tłoki lubią puchnąć szczególnie w okresie docierania), a nie skutkiem obciążania zimnego silnika. Jazda na zimnym silniku jest dla niego niebezpieczna, gdyż zimny olej nie tworzy dokładnego filmu olejowego, przez co smarowanie nie jest takie jak być powinno.
Pushek
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 9/9/2009, 20:29
Lokalizacja: Łódź

Postprzez szybki90 » 10/9/2009, 08:46

tez ale przy zbyt gwałtownym rozgrzaniu tłoka może on się rozwalić:P.
A jak nie masz 1 rolki w wario to pilnie wstaw taką samą, jak teraz masz.
Brak jednej rolki powoduje wibracje na wale gdyż nie ma on wtedy odpowiedniego wyważenia. Strasznie dostają wtedy łożyska od wału.
oczywiście skuter może lepiej przyspieszać bo ma lżej na wale ale gorszy v-max
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
szybki90
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
Lokalizacja: Grudziadz

Postprzez Wojtek-S51 » 11/9/2009, 19:49

A swieca?? moze juz sie konczy lub masz za niska cieplote.
Wojtek-S51
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11/9/2009, 19:31
Lokalizacja: Laskowa

Postprzez krzychu92 » 13/9/2009, 14:13

Moim zdaniem to może być właśnie coś ze świecą
Zipp quantum gt5 2008. :D
|
|
\/
????????????????????
Avatar użytkownika
krzychu92
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 16/5/2009, 09:56
Lokalizacja: Krynica Zdrój

Postprzez szybki90 » 14/9/2009, 15:17

Z takimi objawami świeca raczej w niczym nie pomoże;) w RM 250 2 t miałem świece o Ciepłotach od 6 do 10 i nie było różnicy na zimnym silniku czy ciepły, ani różnicy w odpalaniu. Poprostu jedne świeczki prędzej mi padały a drugie trzymały dłużej;)
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
szybki90
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
Lokalizacja: Grudziadz



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr