Zobacz wÄ…tek - Czy ABS wyklucza przewody w stalowym oplocie?
NAS Analytics TAG

Czy ABS wyklucza przewody w stalowym oplocie?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Czy ABS wyklucza przewody w stalowym oplocie?

Postprzez t_racer_ » 2/9/2009, 06:48

Kupiłem moto z ABS, ponieważ w poprzednim ( bez ABS ) mam przewody w oplocie i przyzwyczaiłem się do dobrego ;) chciałem w nowym też takie wstawić. A tu niespodzianka... podobno układ może wariować. Proszę o wypowiedzi osoby któe miały doświadczenia z ABS w motocyklu. Dyskusja nad przydatnością ABS w motocyklu nie ma sensu, bo już go mam ;)
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia


Postprzez falconiforme » 2/9/2009, 07:14

Nie mam ABS-u.

ABS pracuje w bardzo różnych warunkach:
- opona zimna/opona rozgrzana/rodzaj opony
- asfalt zimny/asfalt w mieście/asfalt za miastem/mokry asfalt/piasek na asfalcie
- powierzchni inne niż asfalt
- różne klocki hamulcowe
- różne tarcze hamulcowe zimne/rozgrzane
- akcesoryjna inna pompa hamulcowa np. radialna Brembo

Teraz przy takiej ilości zmiennych czynników układu hamulcowego ABS ma się nie zgubić, a to że usztywnisz sobie przewody robi całą różnicę????
NIE SĄDZĘ.

ABS jak sama nazwa wskazuje na przeciwdziałać zablokowaniu koła, w zmiennych warunkach na drodze. Przeczytaj dokładnie jakie inne czujniki ma ABS oprócz mierzenia prędkości i będziesz wiedział wszystko.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze


Postprzez skwy » 2/9/2009, 07:36

Niby dlaczego miałby wariować?
W samochodach przecież przewody hamulcowe są stalowe i tam to działa.
Także i w moto będzie działać.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Nal » 2/9/2009, 11:13

spokojnie możesz zmieniać, na upartego nawet zmiana tarczy hamulcowej na większą nie czyni różnicy
<a href="http://szkolnis.pl">szkolnis.pl</a>
Avatar użytkownika
Nal
Świeżak
 
Posty: 408
Dołączył(a): 13/6/2009, 14:05
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki / Warszawa

Postprzez swirus2007 » 2/9/2009, 15:10

przewody sa w stalowym oplocie po to zeby nie pęczniały podczas dużego ciśnienia i hamowanie było bardziej efektywne
bez problemu mozesz zmieniac
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez t_racer_ » 2/9/2009, 20:14

Przeczytaj dokładnie jakie inne czujniki ma ABS oprócz mierzenia prędkości i będziesz wiedział wszystko.


Tu może być "pies pogrzebany". Rozmawiałem z jednym ze sprzedających takie przewody i odradził mi, ponieważ układ ma wkalkulowaną kompensację rozszerzania się przewodów gumowych. Domyślam się , że w momencie gdy czujnik prędkości obrotowej koła podaje sygnał o zblokowaniu koła układ zmniejsza ciśnienie, a gdy koło się zaczyna toczyć, to znowu je zwiększa. Jeśli ma wliczoną kompensację rozszerzalności przewodu gumowego to zwiększa ciśnienie odpowiednio mocniej, a tu zonk... bo przewód w oplocie nie potrzebuje tego dodatkowego ciśnienia i koło znowu się blokuje, więc układ odpuszcza i znowu zwiększa ciśnienie... znów zbyt mocno... i tak w koło. W efekcie motocykl nie hamuje efektywnie.

Pytanie brzmi, czy to czego się domyślam jest zgodne z prawdą, czy nie. To dla tego kieruję moje pytanie do posiadaczy motocykli wyposażonych w ABS. Może się jakiś znajdzie na tym forum?

Znalazłem komplet przewodów do mojego moto na ebayu, więc zwróciłem się do dystrybutora tych przewodów w Polsce i w rozmowie telefonicznej otrzymałem podobną odpowiedź, że lepiej nie bo np. kontrolka ABS potrafi ciągle się świecić. Poprosiłem o sprawdzenie u producenta, czy mają takie przewody... i okazało się, że tak naprawdę to nie, ale mogą mi zrobić na zamówienie.

A co do przewodów stalowych w samochodach to tylko częściowo są stalowe, bo odcinki elastyczne nie mają stalowego oplotu. W moim motocyklu, też duża część przewodów to stalowe rurki, natomiast część to klasyczne przewody hamulcowe.

Pewnie będę musiał sobie odpóścić fanaberię pod tytułem przewody w oplocie, ale tak naprawdę nie mam na co narzekać, jak przegnę z naciskiem na klamkę... no to ABS ;)
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez Artur 666 » 3/9/2009, 00:50

zaloz i sie przekonaj przeciez do starych wrocic latwo stawiam ze nic sie nie stanie to bez sensu
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez falconiforme » 3/9/2009, 10:28

Jestem takiego samego zdania co Artur 666.
System się dostosuje do zmiennych warunków przecież po to go zrobili do cholery.

Jak będziesz miał nawierzchnię o zmniejszonym tarciu to nawet lekkie hamowanie nie rozszerzy ci przewodów a zablokuje koło.
By hamulce pęczniały musi być to naprawdę duża siła nacisku na klamkę.

Fakt zablokowania koła jest jak pisałem w różnych warunkach. Więc też przy różnym ciśnieniu w układzie hamulcowym. A rozszerzalność dla przewodów będzie inna gdy są nowe i gdy mają 5 lat.

A co jeśli sam zmieniasz nacisk na klamkę przy działaniu ABS-u ?? O kant dvpy wtedy rozszerzalność przewodów.

Jak koło się zablokuje ABS zmniejszy ciśnienie w układzie. Nie ma innej filozofii.

A efektywne hamowanie masz bez ABS-u.
ABS nie hamuje efektywnie. ABS pozwala utrzymać sterowność.
Zresztą nie ma dobrych ABS-ów.
Najlepszy jaki jest to o dziwo nie w turystycznym motocyklu,
a u najnowszej Hondy Fireblade.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Nal » 3/9/2009, 15:40

teoria tego mechanika wydaje mi się bzdurna tylko dla tego że hamujemy w różnych warunkach, raz potrzeba większą siłę by zablokować kolo raz mniejszą, jeżeli było by tak jak mówi mechanik to tak naprawdę ów ABS nie był by efektywny
<a href="http://szkolnis.pl">szkolnis.pl</a>
Avatar użytkownika
Nal
Świeżak
 
Posty: 408
Dołączył(a): 13/6/2009, 14:05
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki / Warszawa

Postprzez Artur 666 » 3/9/2009, 17:57

przeciez on sie dostosowuje do kola czy sie blokuje czy sie obraca co ma przewod do tego?? te mechaniki i ludzie od przewodow to coz ( nie napisze co dopóki nie kupisz i zalozysz i powierz ze wszystko ok)
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez t_racer_ » 3/9/2009, 21:35

rozszerzalność dla przewodów będzie inna gdy są nowe i gdy mają 5 lat

No i z tego powodu przewody wymienia siÄ™ na nowe po czterech latach...

Fajnie, że staracie się pomóc...

Może ktoś ma jakieś doświadczenia? Pytanie nadal kieruję do posiadaczy motocykli z ABS.
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez Artur 666 » 3/9/2009, 22:09

zostan przodownikiem zrob to !!
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez miki1406 » 3/9/2009, 23:21

Naprawiałem ABS, w oplach i bmw... I nie sądze, aby przewody w stalowym oplocie zmieniły diametralnie pracę systemu. Co więcej, pokuszę się o stwierdzenie, że poprawią jego skuteczność...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez zomodj » 4/9/2009, 00:51

powiem ci szczerze że zaintrygowała mnie sprawa, sam nie mam pojęcia ale pozaglądałem na angielskojęzyczne i niemieckojęzyczne fora, na żadnym z nich nikt nie podzielił twoich obaw, (mówię o ludziach co piszą że założyli stahlflexy pod ABSem), co więcej niemiecki Tuv nie widzi problemów przy Stahlflexach i ABSie, a jak wiadomo słyną oni z wnikliwości i dbałości o bezpieczeństwo. Niketórzy w BMW tylko mówią że czasami ABS wyświetla błędy przy przekręceniu kluczyka ale ogólnie działa jak przed założeniem przewodów w oplocie.
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez t_racer_ » 4/9/2009, 07:48

Nie miałem obaw do momentu rozmów ze sprzedawcami przewodów w oplocie firmy Hel. W zasadzie nie mam się co czepiać moich hamulców, poprostu przyzwyczaiłem się do hamowania dwoma palcami i to samo chciałem mieć w nowym moto, a tu klamka jest "gumowa" ;) Może jeszcze się przyzwyczaję?

zomodj, chyba faktycznie powiniennem poszukać informacji na forum BMW, w tych sprzętach ABS jest chyba najpopularniejszy, no i w Hondach.

Ponieważ nikt z tego forum nie może podzielić się ze mną swoimi osobistymi doświadczeniami na temat oplotu i ABS, dziękuję wszystkim którym chciało się wypowiedzieć w tym temacie.
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez Artur 666 » 5/9/2009, 02:02

a jak nie to silownia i trening palcy :) bedziesz wtedy jednym hamowal jak ja :)
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Postprzez t_racer_ » 8/9/2009, 19:41

Artur 666 napisał(a):a jak nie to silownia i trening palcy :) bedziesz wtedy jednym hamowal jak ja :)


Spoko daję radę ;) tylko, że jak ściskam klamkę dwoma palcami to dochodzi do pozostałych dwóch, a mam ustawioną regulację klamki na maksa. Po wymianie płynu sie poprawi, zresztą teraz nawet dwa palce wystarczą by na suchym asfalcie doprowadzić do poślizgu, tzn. zadziałania ABS.
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez falconiforme » 9/9/2009, 07:27

Zmień sobie oponę na lepszą.
Polecam Pilot Power 2CT.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez t_racer_ » 10/9/2009, 17:54

falconiforme napisał(a):Zmień sobie oponę na lepszą.
Polecam Pilot Power 2CT.



Nie mam pytań odnośnie opon, tylko hamulców. Mam teraz klamkę gumiastą bo takie mam przewody ( no i płyn do wymiany, ale jego chciałem wymienić z przewodami ), a chcę klamkę "twardą" i precyzyjną. Do opon nie mam zastrzeżeń.

Jeszcze raz proszę o zabieranie głosu przez osoby które mają doświadczenie z ABS + przewody w oplocie.
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez Artur 666 » 10/9/2009, 21:39

sory ale czego oczedkujesz po tym forum ?? to tak jak bys od katolikow oczekiwal przestrzegania 10 przykazan zreszta kazda firma ma inny abs na jednego to wplynie na innego nie zaloz i sie przekonaj
Tl 1000r
Pieprze raperów psełdo gangsterów
prawdziwym wyzwaniem jest zakręt
Avatar użytkownika
Artur 666
Bywalec
 
Posty: 551
Dołączył(a): 26/8/2009, 10:22
Lokalizacja: Kozia Wola

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê