Zobacz wątek - Duzy Problem PILNE
NAS Analytics TAG

Duzy Problem PILNE

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Duzy Problem PILNE

Postprzez Robson1903 » 31/8/2009, 22:40

Witam
Mam Fireblade 93' i mam duży z nim kłopot. Opisze całą sytuację i proszę Was o pomoc w sprawie. Motocykl kupiłem i jeździłem było wszystko okey do czasu, nagle spalił mi się regulator napięcia. Winą tego było nie odprowadzanie ciepła do ramy (nie był przykręcony) ale to nadmierne ciepło brało się ze zbyt wysokiego napięcia ? Tak chyba to rozumiem. Regulator wymieniłem i przykręciłem do ramy, wszystko było super do dziś. Jadąc nagle coś mi zaczęło świstać (jak palony plastik) i nagle motocykl stanął. Dopchnąłem go do działki tam było blisko rozkręciłem, zacząłem sprawdzać bezpieczniki. Ogólnie objawy były dziwne bo po przekręceniu kluczyka tylne światła działały, przednie nie, rozrusznik nie, migacze też nie. Sprawdzam bezpiecznik główny a tam co ! Cały stopiony, kostka i wszystko. Najciekawsze jest to że nie przerwała się ta nitka w bezpieczniku a cały się stopił :/ Ogólnie dziś rano miałem dziwne objawy, jakby padł mi aku. Rozrusznik cmentarz. Wiec z po pychu i się naładował. A i czułem taki dziwny zapach jakby zgniłe jajko ale to może po wymianie sprzęgła(bo wczoraj to robiłem) się jakoś docierało. Co z tą elektryką może być nei tak ? Alternator daje za dużo napiecia i się nie odcina czy jakoś tak i dalej pracuje co powoduje nadmierne napięcie ?

Proszę o jaką kol wiek pomoc w tej sprawie bo zaraz ogłupieje :(

Sorry za szyk zdań i niezrozumiałość może ale jestem bardzo podenerwowany :( Bo znowu coś jest mojej kochanej :(
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
Avatar użytkownika
Robson1903
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 700
Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
Lokalizacja: Łódź


Postprzez miki1406 » 31/8/2009, 23:58

Hmm robiliśmy z młodym fajera z 95' Spalił kostkę od regulatora, to ją wymieniliśmy a pod regulator daliśmy pasty termicznej (taką jak się daje między procesor, a wentylator - do kupienia w komputerowym). Podłączyliśmy też oryginalną lampę bo pomyśleliśmy, że może pojawiać się nadzysk prądu, który "wyładowuje" się temperaturą.


Możesz mieć też spalone uzwojenie alternatora...

Najlepiej zaglądnij na forum http://www.fireblade.pl (otwórz link) i użyj funkcji SZUKAJ!!!
To częsta awaria w fajerach SC28 i SC33

Pozdro
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice


Postprzez Robson1903 » 1/9/2009, 00:02

Miki1406 bardzo pomogłeś a jak można sprawdzić na szybko czy to na pewno to uzwojenie i czy wczesniej jak jezdzilem to moglo caly czas byc to zepsute ?
CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
Avatar użytkownika
Robson1903
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 700
Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
Lokalizacja: Łódź

Postprzez zomodj » 1/9/2009, 01:04

odpalasz moto i sprawdzasz czy podaje napięcie na każdym z trzech przewodów wychodzących z alternatora (te co wchodzą do regulatora jednokolorowe), jako że jest to alternator podaje on prąd przemienny (to już jak mantra) sprawdzasz czy napięcie jest i czy jest równe na każdym z uzwojeń, ale z racji że diody są w reglerze to uzwojenie z reguły albo ten prąd podaje taki jak ma być albo nie podaje go w ogóle.
Avatar użytkownika
zomodj
Świeżak
 
Posty: 256
Dołączył(a): 2/7/2008, 21:33

Postprzez falconiforme » 1/9/2009, 07:09

Do sprawdzenia lub wymiany:
-Akumulator
-Regulator napięcia
-złączki i okablowanie
-alternator

W niektórych motocyklach usuwa się wtyczki łączące od regulatora, czasem mają za dużą rezystancję i się topią.

Nowe gniazdo od bezpieczników i bezpieczniki konieczne. Zależnie od motocykla są dwa bezpieczniki po 15A lub jeden 30A. Cała instalacja wytrzymuje góra 40A.

Kable też możesz mieć popalone między regulatorem napięcia a alternatorem. Ja u siebie przeciągnąłem nowe grube kable usuwając dwie wtyczki. Jeśli łączymy kable to tylko przez LUTOWANIE!

Alternator daje 60V (wg Manual Aprilia w innych motocyklach może być inaczej) prądem zmiennym między trzema przewodami. Jeśli nie daje 60V wtedy jest do wymiany.
Obrazek
Obrazek
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na gr