Zobacz wątek - Kilka pytań dotyczących mojej TZR 125
NAS Analytics TAG

Kilka pytań dotyczących mojej TZR 125

i inne małe pojemności
_________

Kilka pytań dotyczących mojej TZR 125

Postprzez Parker » 25/8/2009, 19:27

Witam, mam do Was kilka pytań dotyczących mojej Yamahy TZR 125. Motocykl jest z 99r. jego przebieg to niecałe 14tys. km, oto moje pytania :
1. Jaki olej będzie najlepszy do mieszanki? Wiem, że sporo ludzi polecało Castrol'a, ale kilka osób także motul'a. Proszę o dokładny model i opis, czy jest to syntetyk/pół.
2. Kończy mi się płyn w tylnym hamulcu, więc prosiłbym również o Wasze typy, jaki będzie najlepszy. Tutaj też takie pytanie, czy płyn hamulcowy może być ten sam w tylnym, co w przednim?
3. Jak moto postoi kilka godzin, to muszę je odpalić na ssaniu, inaczej nie łapie. Wszystko jest tutaj ok? Oczywiście po nocy na chwilę też musi tak pochodzić, ale 4h odpoczynku od jazdy i tak samo.
4. Czasami, jak wyłączę motocykl na chwilkę (zgasiłem go i jestem w sklepie 5min) i odpalam go, wrzucam jedynkę, to moto mi gaśnie (mimo, że sprzęgło oczywiście wciśnięte). Nie zdarza się to często, nigdy jak np. stoję na światłach i wrzucę luz, tylko po tym jak postoi trochę wyłączony. Czy może być mało oleju w skrzyni biegów?

Proszę o odp. i zarówno o to, żeby admin nie zamykał tego tematu, to kiedy będę miał jakieś pytania, to walnę w tym temacie.

Pzdr i szerokości wszystkim xD
Parker
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 5/8/2009, 12:00
Lokalizacja: Pruszków


Postprzez Parker » 25/8/2009, 21:17

1. Z tego, co czytałem, to układa się to w takiej kolejności : syntetyk>półsyntetyk>mineralny. Więc Castrol Power 1 Racing 2T będzie dobry?
2. Pod korkiem, gdzie wlewa się płyn do tylnego hamulca mam wskaźnik :upper i lower. Wnioskuję, że płyn powinien się znajdować pomiędzy nimi, a jest go mniej niż norma. Bel-Ray płynu na allegro żadnego nie znalazłem, ale ten Agip widzę, że jest do wszystkich pojazdów, czy to znaczy, że płyn hamulcowy od samochodu będzie dobry również do motocykla?
3. W takim razie tutaj ok. 4 suwowe silniki też tak szybko "tracą ciepło", że po każdym odstaniu trzeba je rozgrzać, czy dotyczy to tylko 2T?
4. Zwrócę na to uwagę, ale jeśli stópka jest odsunięta jak najdalej i jest to wina czujnika to w jaki sposób to naprawić?

Dzięki za szybką odpowiedź
Pzdr
Parker
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 5/8/2009, 12:00
Lokalizacja: Pruszków


Postprzez maciek.046 » 25/8/2009, 21:28

1.lej jakiegoÅ› syntetyka, najlepiej midlanda shella valvoline castrola...
2. kup na stacji benzynowej lub w motoryzacyjnym płyn dot-4(koszt około 10zł), napewno bedzie dobry...
4. ja usiebie poprostu to odłączyłem... może być tak że gdzieś kabelki się przetarły i trzeba je będzie złączyć... jak to nie to to czujnik ale tego chyba nie naprawisz ;)

ps. zapraszam na mapkÄ™ ;)
info pod spodem
limit20znaków:evil:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28

Postprzez Parker » 25/8/2009, 22:24

1.Ok, w takim razie będę lał syntetyka, może tego Castrola Racing.
2. Ok, a w płynie hamulcowym firma gra rolę? Macie faworytów? Chcę podpytać, bo jutro przejechałbym się kupić wszystko.
4. Zobaczę jeszcze jak będzie z tą stopką. Jeśli nadal będzie mi gasł to łatwo jest to odłączyć, czy będę musiał jechać do mechanika?

PS. Na mapkÄ™ jak znajdÄ™ chwilkÄ™ czasu to obczajÄ™ jak to wyglÄ…da i na pewno siÄ™ zapiszÄ™ :P
Parker
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 5/8/2009, 12:00
Lokalizacja: Pruszków

Postprzez Parker » 26/8/2009, 11:24

1. W takim razie zaraz udajÄ™ siÄ™ po stacjach w poszukiwaniu tego Casrol'a. SpuszczÄ™ stary olej i go wlejÄ™.
2. Również go poszukam, jeśli nie znajdę, to zamówię na allegro.
4. Z tą stopką jeszcze zobaczę jak będzie to wyglądało, w razie dalszych kłopotów, rzucę okiem na te kabelki.

Thx za odpowiedzi.
Pzdr
Parker
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 5/8/2009, 12:00
Lokalizacja: Pruszków

Postprzez maciek.046 » 27/8/2009, 00:48

4.pod bakiem masz terminal box (czy jakoś tak) a w nim jest niebieska kostka, wypinasz, robisz pętle (z czepiasz dwa kable w kostce- tylko nie w tej co idzie od nóżki tylko po drugiej stronie ;)) ładnie chowasz w tym boxie i jest git...
limit20znaków:evil:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28

Postprzez Landryss25 » 27/8/2009, 09:44

A na co syntetyk do takiego moto? Półsyntetyk w zupełności wystarczy. Silnikowi to różnicy nie zrobi a jeśli ktoś dużo jeździ to przez sezon wyjdzie trochę taniej.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Parker » 27/8/2009, 11:32

Wlałem już syntetyka tego Castrol'a 2T Racing. 45zł za litr, nie wiem czy długo jeszcze moja kieszeń to wytrzyma :D Płyn hamulcowy uzupełniłem, a co do tej stopki, to widziałem, że z czujnika odchodzą kabelki, ale przy stopce można je tylko uciąć. Pod bakiem tam jeszcze nie zaglądałem, ale wystarczy, że rozkręcę owiewkę, czy coś więcej trzeba będzie?
Parker
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 5/8/2009, 12:00
Lokalizacja: Pruszków

Postprzez maciek.046 » 27/8/2009, 20:27

owiewki nie musisz... siedzenie -> zdejmujesz bak -> airbox ... i twoim oczom ukazuje siÄ™ terminal box...
limit20znaków:evil:
Avatar użytkownika
maciek.046
Bywalec
 
Posty: 834
Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28

Postprzez Parker » 23/9/2009, 17:41

Witam.
Mam otóż pewien problem z moją Yamahą i nie chciałem zakładać nowego tematu.
Otóż jeżdżąc przedwczoraj motor po prostu nie chciał mi odpalić. Znaczy się odpaliłem go na ssaniu, chciałem go chwilę rozgrzać i nagle zgasł i nie dał się odpalić. Dopiero po długim pchaniu udało się go odpalić. Mówiono mi, że może to być zalana świeca i dlatego tak się z nim działo, ale dzisiaj również nie chciał mi odpalić. Na początku odpalił ładnie, na ssaniu, chwilę pochodził i jak już chciałem jechać to znów zgasł i nie dał się więcej odpalić. Co to może być? Czy to wina świecy? Może jakoś paliwo ma problem z przejściem? Proszę o pomoc, bo chciałbym jakoś problem rozwiązać i dalej jeździć bez problemów.

Tak z innej beczki, to słyszałem, że na noc powinno się wyłączyć dojście paliwa. Czy Wy tak robicie?

Pzdr
Parker
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 5/8/2009, 12:00
Lokalizacja: Pruszków

Postprzez andrzej551 » 23/9/2009, 18:46

tak powinienes zakrecac kranik na noc, i moze masz ssanie za długo włączone i go zalewa a puzniej musi przepalic to nagromadzone paliwo po przez pchanie, jezeli ci odpali to odrazu wyłacz ssanie
Avatar użytkownika
andrzej551
Bywalec
 
Posty: 691
Dołączył(a): 23/5/2009, 16:08
Lokalizacja: starachowice



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê