Kilka pytań dotyczących mojej TZR 125
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kilka pytań dotyczących mojej TZR 125
Witam, mam do Was kilka pytań dotyczących mojej Yamahy TZR 125. Motocykl jest z 99r. jego przebieg to niecałe 14tys. km, oto moje pytania :
1. Jaki olej będzie najlepszy do mieszanki? Wiem, że sporo ludzi polecało Castrol'a, ale kilka osób także motul'a. Proszę o dokładny model i opis, czy jest to syntetyk/pół.
2. Kończy mi się płyn w tylnym hamulcu, więc prosiłbym również o Wasze typy, jaki będzie najlepszy. Tutaj też takie pytanie, czy płyn hamulcowy może być ten sam w tylnym, co w przednim?
3. Jak moto postoi kilka godzin, to muszę je odpalić na ssaniu, inaczej nie łapie. Wszystko jest tutaj ok? Oczywiście po nocy na chwilę też musi tak pochodzić, ale 4h odpoczynku od jazdy i tak samo.
4. Czasami, jak wyłączę motocykl na chwilkę (zgasiłem go i jestem w sklepie 5min) i odpalam go, wrzucam jedynkę, to moto mi gaśnie (mimo, że sprzęgło oczywiście wciśnięte). Nie zdarza się to często, nigdy jak np. stoję na światłach i wrzucę luz, tylko po tym jak postoi trochę wyłączony. Czy może być mało oleju w skrzyni biegów?
Proszę o odp. i zarówno o to, żeby admin nie zamykał tego tematu, to kiedy będę miał jakieś pytania, to walnę w tym temacie.
Pzdr i szerokości wszystkim xD
1. Jaki olej będzie najlepszy do mieszanki? Wiem, że sporo ludzi polecało Castrol'a, ale kilka osób także motul'a. Proszę o dokładny model i opis, czy jest to syntetyk/pół.
2. Kończy mi się płyn w tylnym hamulcu, więc prosiłbym również o Wasze typy, jaki będzie najlepszy. Tutaj też takie pytanie, czy płyn hamulcowy może być ten sam w tylnym, co w przednim?
3. Jak moto postoi kilka godzin, to muszę je odpalić na ssaniu, inaczej nie łapie. Wszystko jest tutaj ok? Oczywiście po nocy na chwilę też musi tak pochodzić, ale 4h odpoczynku od jazdy i tak samo.
4. Czasami, jak wyłączę motocykl na chwilkę (zgasiłem go i jestem w sklepie 5min) i odpalam go, wrzucam jedynkę, to moto mi gaśnie (mimo, że sprzęgło oczywiście wciśnięte). Nie zdarza się to często, nigdy jak np. stoję na światłach i wrzucę luz, tylko po tym jak postoi trochę wyłączony. Czy może być mało oleju w skrzyni biegów?
Proszę o odp. i zarówno o to, żeby admin nie zamykał tego tematu, to kiedy będę miał jakieś pytania, to walnę w tym temacie.
Pzdr i szerokości wszystkim xD
- Parker
- Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 5/8/2009, 12:00
- Lokalizacja: Pruszków
1. Z tego, co czytałem, to układa się to w takiej kolejności : syntetyk>półsyntetyk>mineralny. Więc Castrol Power 1 Racing 2T będzie dobry?
2. Pod korkiem, gdzie wlewa się płyn do tylnego hamulca mam wskaźnik :upper i lower. Wnioskuję, że płyn powinien się znajdować pomiędzy nimi, a jest go mniej niż norma. Bel-Ray płynu na allegro żadnego nie znalazłem, ale ten Agip widzę, że jest do wszystkich pojazdów, czy to znaczy, że płyn hamulcowy od samochodu będzie dobry również do motocykla?
3. W takim razie tutaj ok. 4 suwowe silniki też tak szybko "tracą ciepło", że po każdym odstaniu trzeba je rozgrzać, czy dotyczy to tylko 2T?
4. Zwrócę na to uwagę, ale jeśli stópka jest odsunięta jak najdalej i jest to wina czujnika to w jaki sposób to naprawić?
Dzięki za szybką odpowiedź
Pzdr
2. Pod korkiem, gdzie wlewa się płyn do tylnego hamulca mam wskaźnik :upper i lower. Wnioskuję, że płyn powinien się znajdować pomiędzy nimi, a jest go mniej niż norma. Bel-Ray płynu na allegro żadnego nie znalazłem, ale ten Agip widzę, że jest do wszystkich pojazdów, czy to znaczy, że płyn hamulcowy od samochodu będzie dobry również do motocykla?
3. W takim razie tutaj ok. 4 suwowe silniki też tak szybko "tracą ciepło", że po każdym odstaniu trzeba je rozgrzać, czy dotyczy to tylko 2T?
4. Zwrócę na to uwagę, ale jeśli stópka jest odsunięta jak najdalej i jest to wina czujnika to w jaki sposób to naprawić?
Dzięki za szybką odpowiedź
Pzdr
- Parker
- Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 5/8/2009, 12:00
- Lokalizacja: Pruszków
1.lej jakiegoÅ› syntetyka, najlepiej midlanda shella valvoline castrola...
2. kup na stacji benzynowej lub w motoryzacyjnym płyn dot-4(koszt około 10zł), napewno bedzie dobry...
4. ja usiebie poprostu to odłączyłem... może być tak że gdzieś kabelki się przetarły i trzeba je będzie złączyć... jak to nie to to czujnik ale tego chyba nie naprawisz
ps. zapraszam na mapkÄ™
info pod spodem
2. kup na stacji benzynowej lub w motoryzacyjnym płyn dot-4(koszt około 10zł), napewno bedzie dobry...
4. ja usiebie poprostu to odłączyłem... może być tak że gdzieś kabelki się przetarły i trzeba je będzie złączyć... jak to nie to to czujnik ale tego chyba nie naprawisz
ps. zapraszam na mapkÄ™
info pod spodem
limit20znaków:evil:
-
maciek.046 - Bywalec
- Posty: 834
- Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28
1.Ok, w takim razie będę lał syntetyka, może tego Castrola Racing.
2. Ok, a w płynie hamulcowym firma gra rolę? Macie faworytów? Chcę podpytać, bo jutro przejechałbym się kupić wszystko.
4. Zobaczę jeszcze jak będzie z tą stopką. Jeśli nadal będzie mi gasł to łatwo jest to odłączyć, czy będę musiał jechać do mechanika?
PS. Na mapkÄ™ jak znajdÄ™ chwilkÄ™ czasu to obczajÄ™ jak to wyglÄ…da i na pewno siÄ™ zapiszÄ™
2. Ok, a w płynie hamulcowym firma gra rolę? Macie faworytów? Chcę podpytać, bo jutro przejechałbym się kupić wszystko.
4. Zobaczę jeszcze jak będzie z tą stopką. Jeśli nadal będzie mi gasł to łatwo jest to odłączyć, czy będę musiał jechać do mechanika?
PS. Na mapkÄ™ jak znajdÄ™ chwilkÄ™ czasu to obczajÄ™ jak to wyglÄ…da i na pewno siÄ™ zapiszÄ™
- Parker
- Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 5/8/2009, 12:00
- Lokalizacja: Pruszków
1. W takim razie zaraz udajÄ™ siÄ™ po stacjach w poszukiwaniu tego Casrol'a. SpuszczÄ™ stary olej i go wlejÄ™.
2. Również go poszukam, jeśli nie znajdę, to zamówię na allegro.
4. Z tą stopką jeszcze zobaczę jak będzie to wyglądało, w razie dalszych kłopotów, rzucę okiem na te kabelki.
Thx za odpowiedzi.
Pzdr
2. Również go poszukam, jeśli nie znajdę, to zamówię na allegro.
4. Z tą stopką jeszcze zobaczę jak będzie to wyglądało, w razie dalszych kłopotów, rzucę okiem na te kabelki.
Thx za odpowiedzi.
Pzdr
- Parker
- Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 5/8/2009, 12:00
- Lokalizacja: Pruszków
4.pod bakiem masz terminal box (czy jakoś tak) a w nim jest niebieska kostka, wypinasz, robisz pętle (z czepiasz dwa kable w kostce- tylko nie w tej co idzie od nóżki tylko po drugiej stronie ) ładnie chowasz w tym boxie i jest git...
limit20znaków:evil:
-
maciek.046 - Bywalec
- Posty: 834
- Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28
A na co syntetyk do takiego moto? Półsyntetyk w zupełności wystarczy. Silnikowi to różnicy nie zrobi a jeśli ktoś dużo jeździ to przez sezon wyjdzie trochę taniej.
,,De gustibus non est disputandum"(Å‚ac.)-O gustach siÄ™ nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Wlałem już syntetyka tego Castrol'a 2T Racing. 45zł za litr, nie wiem czy długo jeszcze moja kieszeń to wytrzyma Płyn hamulcowy uzupełniłem, a co do tej stopki, to widziałem, że z czujnika odchodzą kabelki, ale przy stopce można je tylko uciąć. Pod bakiem tam jeszcze nie zaglądałem, ale wystarczy, że rozkręcę owiewkę, czy coś więcej trzeba będzie?
- Parker
- Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 5/8/2009, 12:00
- Lokalizacja: Pruszków
owiewki nie musisz... siedzenie -> zdejmujesz bak -> airbox ... i twoim oczom ukazuje siÄ™ terminal box...
limit20znaków:evil:
-
maciek.046 - Bywalec
- Posty: 834
- Dołączył(a): 10/9/2007, 16:28
Witam.
Mam otóż pewien problem z moją Yamahą i nie chciałem zakładać nowego tematu.
Otóż jeżdżąc przedwczoraj motor po prostu nie chciał mi odpalić. Znaczy się odpaliłem go na ssaniu, chciałem go chwilę rozgrzać i nagle zgasł i nie dał się odpalić. Dopiero po długim pchaniu udało się go odpalić. Mówiono mi, że może to być zalana świeca i dlatego tak się z nim działo, ale dzisiaj również nie chciał mi odpalić. Na początku odpalił ładnie, na ssaniu, chwilę pochodził i jak już chciałem jechać to znów zgasł i nie dał się więcej odpalić. Co to może być? Czy to wina świecy? Może jakoś paliwo ma problem z przejściem? Proszę o pomoc, bo chciałbym jakoś problem rozwiązać i dalej jeździć bez problemów.
Tak z innej beczki, to słyszałem, że na noc powinno się wyłączyć dojście paliwa. Czy Wy tak robicie?
Pzdr
Mam otóż pewien problem z moją Yamahą i nie chciałem zakładać nowego tematu.
Otóż jeżdżąc przedwczoraj motor po prostu nie chciał mi odpalić. Znaczy się odpaliłem go na ssaniu, chciałem go chwilę rozgrzać i nagle zgasł i nie dał się odpalić. Dopiero po długim pchaniu udało się go odpalić. Mówiono mi, że może to być zalana świeca i dlatego tak się z nim działo, ale dzisiaj również nie chciał mi odpalić. Na początku odpalił ładnie, na ssaniu, chwilę pochodził i jak już chciałem jechać to znów zgasł i nie dał się więcej odpalić. Co to może być? Czy to wina świecy? Może jakoś paliwo ma problem z przejściem? Proszę o pomoc, bo chciałbym jakoś problem rozwiązać i dalej jeździć bez problemów.
Tak z innej beczki, to słyszałem, że na noc powinno się wyłączyć dojście paliwa. Czy Wy tak robicie?
Pzdr
- Parker
- Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 5/8/2009, 12:00
- Lokalizacja: Pruszków
tak powinienes zakrecac kranik na noc, i moze masz ssanie za długo włączone i go zalewa a puzniej musi przepalic to nagromadzone paliwo po przez pchanie, jezeli ci odpali to odrazu wyłacz ssanie
-
andrzej551 - Bywalec
- Posty: 691
- Dołączył(a): 23/5/2009, 16:08
- Lokalizacja: starachowice
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości