vtr 1000f - idealny ? prawie ...
Posty: 15
• Strona 1 z 1
vtr 1000f - idealny ? prawie ...
witam
otóż planowałem po tym sezonie kupic VTR 1000F, szczególnie ze względu na wygląd ( szczególnie z pługiem pod silnikiem i silnik ( szczególnie jego brzmienie . Silnik niezawodny, elastyczny no i V2 mówi za siebie. Przepiękny sport - to też sporna sprawa - sprawdzający się do turystyki - takich dwóch kółek szukam. No ale jak sie ma turystyk do tego spalania vtr'ki ? Pali prawie tyle co terenowe cztery kółka na autostradzie.
Tu pojawiają się moje wątpliwości, czy jest sens kupować ten kombajn do codziennej ekspoatacji po miescie, przejazdów po 100-200 km i dłuższe wakacyjne wypady ?
Jak mam spalić 50 litrów w dwie strony po 200km to trochę mnie to odstrasza.
I tu pytanie do was. Szukam jakiegoś zamiennika dla tego moto, sport\turystyk
Ma ładnie wyglądać, pięknie brzmieć, mało palić i być wygodnym, z plecakiem raczej nie jeżdżę. 600 albo litr. Wiem wiem takie rzeczy tylko w erze
czy każdy litr musi tyle palić ?
otóż planowałem po tym sezonie kupic VTR 1000F, szczególnie ze względu na wygląd ( szczególnie z pługiem pod silnikiem i silnik ( szczególnie jego brzmienie . Silnik niezawodny, elastyczny no i V2 mówi za siebie. Przepiękny sport - to też sporna sprawa - sprawdzający się do turystyki - takich dwóch kółek szukam. No ale jak sie ma turystyk do tego spalania vtr'ki ? Pali prawie tyle co terenowe cztery kółka na autostradzie.
Tu pojawiają się moje wątpliwości, czy jest sens kupować ten kombajn do codziennej ekspoatacji po miescie, przejazdów po 100-200 km i dłuższe wakacyjne wypady ?
Jak mam spalić 50 litrów w dwie strony po 200km to trochę mnie to odstrasza.
I tu pytanie do was. Szukam jakiegoś zamiennika dla tego moto, sport\turystyk
Ma ładnie wyglądać, pięknie brzmieć, mało palić i być wygodnym, z plecakiem raczej nie jeżdżę. 600 albo litr. Wiem wiem takie rzeczy tylko w erze
czy każdy litr musi tyle palić ?
- adamof
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 16/8/2009, 13:53
- Lokalizacja: Krk
-
Ciechan666 - Świeżak
- Posty: 262
- Dołączył(a): 12/4/2008, 20:28
- Lokalizacja: Wawa
Ciechan666 napisał(a):A Honda VFR? Wielce zacny sprzęt i na codzień i w trasę.
zaprawdę zacny, spory bak, mocy nie braknie tylko przyciężki po miescie mogło by sie wydawać no i 200 cm mniej a spalanie niewiele mniejsze, tez lekko odstrasza
ten motocykl też biorę pod uwagę z silnikiem 800
- adamof
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 16/8/2009, 13:53
- Lokalizacja: Krk
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5221
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Chcesz pogodzić 2 sprzeczne cechy, ekonomia i duża moc. Tak się nie da, jak będziesz ciągle jeździć na pełnym gazie to będzie palić dużo, jak chcesz oszczędzać to jeździj spokojnie, nie znaczy wolno, albo kup słabszy sprzęt. Przy maszynie typu VTR weź jeszcze pod uwagę koszt opon i napędu bo te szybko się skończą przy ostrej jeździe.
-
Kurt - Świeżak
- Posty: 387
- Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
- Lokalizacja: Pabianice
ja również z dużych turystyków xx(haya mnie się wizualnie nie podoba wiem wiem gusta i guściki), można dostać za dobre pieniądze model na gaźnikach mocniejszy trochę a spalanie jak sie rozsądnie jeździ całkiem niewielkie, dość ciezki ale nisko osadzona kanapa daje możliwośc manewru, pozdrawiam a V jak się kręci nie ma uja w litrach będzie łykać dużo więcej niz rzędówka
Życie zaczyna się powyżej 200km/h, czasami w tym samym momencie sie kończy, jednak gdyby to było regułą każdy z Nas umarłby jako niemowlę... | | moja Diablica http://picasaweb.google.com/PiciuR1/R1# ... 3032004354
- PittR1
- Świeżak
- Posty: 92
- Dołączył(a): 23/6/2009, 17:13
- Lokalizacja: Pyzdry
Przeraza Cie koszt benzyny? To lepiej nie kupuj moto, bo to tylko ulamek kosztow - szczegolnie w lytrze i to w ukladzie V2. Bardziej balbym sie zmian kolejnych kompletow gum czy ukladow napedowych niz spalania na Twoim miejscu jesli juz.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu
-
MadboY - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
- Lokalizacja: Wawa
no niestety motocykle jak się chce jeździć kosztują no ale... coś za coś spełnianie marzeń bezcenne za wszysko inne zapłacisz kartą mastercard hehe, co nawyżej koszta użytkowania można ograniczyć o napęd dbać na gumę nie stawiać i nie podawać do czerwonego no ale wsio zalezy co kto preferuje... a na pytanie ile pali? zawsze u siebie odpowiadam "ile wlejesz tyle spali..."
Życie zaczyna się powyżej 200km/h, czasami w tym samym momencie sie kończy, jednak gdyby to było regułą każdy z Nas umarłby jako niemowlę... | | moja Diablica http://picasaweb.google.com/PiciuR1/R1# ... 3032004354
- PittR1
- Świeżak
- Posty: 92
- Dołączył(a): 23/6/2009, 17:13
- Lokalizacja: Pyzdry
VTR 1000F w trasie przy 120-140km/h mieści się w 6-6,5 l/100km (czy to dużo ?) W mieście zależnie od ręki 8 - 10l/100km. Max spalanie przy oryginalnych dyszach 10,8l/100km
SV 1000 w trasie około 6-7l/100km, miasto 7-8l.
SV 650 wtryskowa (model od 2003 roku) max 7l w mieście w trasie średnio 5-6l.
Oczywiście spalanie zależy od stylu eksploatacji, przy silnikach typu V2 nie ma potrzeby kręcić na obrotach (wtedy tylko spalanie wzrasta), jak jeździ się do 5-6kRPM spalanie nie jest duże i całkiem sympatycznie przyspieszają.
Najbardziej ekonomiczna jest hayabusa (dzięki sporej mocy nie trzeba jej kręcić na obrotach) i średnie spalanie oscyluje w granicach 7l (oczywiście z szybą typu race - na oryginalnej spalanie wzrasta o około 1-1,5 l). Chodzi o model od 2001 roku.
SV 1000 w trasie około 6-7l/100km, miasto 7-8l.
SV 650 wtryskowa (model od 2003 roku) max 7l w mieście w trasie średnio 5-6l.
Oczywiście spalanie zależy od stylu eksploatacji, przy silnikach typu V2 nie ma potrzeby kręcić na obrotach (wtedy tylko spalanie wzrasta), jak jeździ się do 5-6kRPM spalanie nie jest duże i całkiem sympatycznie przyspieszają.
Najbardziej ekonomiczna jest hayabusa (dzięki sporej mocy nie trzeba jej kręcić na obrotach) i średnie spalanie oscyluje w granicach 7l (oczywiście z szybą typu race - na oryginalnej spalanie wzrasta o około 1-1,5 l). Chodzi o model od 2001 roku.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Polecam lekturę:
http://www.martinpoll.dk/diverse/anmeldelse.pdf
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... p?t=185750
http://www.martinpoll.dk/diverse/anmeldelse.pdf
http://www.apriliaforum.com/forums/show ... p?t=185750
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
adamof napisał(a):Ciechan666 napisał(a):A Honda VFR? Wielce zacny sprzęt i na codzień i w trasę.
zaprawdę zacny, spory bak, mocy nie braknie tylko przyciężki po miescie mogło by sie wydawać no i 200 cm mniej a spalanie niewiele mniejsze, tez lekko odstrasza
ten motocykl też biorę pod uwagę z silnikiem 800
Wierz mi, że masy zupełnie nie czuć (no może poza wytaczaniem z garażu ) . Jest super wyważony i bardzo poręczny, no i do tego naprawdę wygodny.
A spalanie ... no cóż podobnie jak VTR 8,9 w mieście łyknie bez mrugnięcia.
Ale tak jak koledzy piszą, koszty beny to ułamek kosztów eksploatacji (np. tarcza hamulcowa cuś koło 900 zeta, a są dwie na przodzie
), także jak Cię wydatki na paliwo przerastają to odpuść sobie.
Honda VFR 800I
-
Mike - Świeżak
- Posty: 75
- Dołączył(a): 25/2/2008, 21:10
- Lokalizacja: Łódź
Nowy jestem,witam wszystkich.
Jesli adamof jeszcze nic nie kupiłeś mogę polecić SV 1000. Jak dla mnie, spalanie moto nie jest najistotniejszym kryterium w jego wyborze. Ale SV jest oszczedny, najniższe spalanie(solo) w trasie to ok.5,3l. A w miescie ok. 7-8 l,wczesniej już napisał to Raczek_6,a ja tylko potwierdzam. Choć jeśli ktoś lubi konkursy w stylu 'jazda o kropelce' to spalanie może być niższe.
Mnie osobiście mile zaskoczyły pierwsze wizyty na stacjach paliw,spodziewałem się że SV więcej będzie palił.Co więcej,całe moto zrobiło na mnie dobre wrażenie. Ale ja tam wymagający nie jestem
Jesli adamof jeszcze nic nie kupiłeś mogę polecić SV 1000. Jak dla mnie, spalanie moto nie jest najistotniejszym kryterium w jego wyborze. Ale SV jest oszczedny, najniższe spalanie(solo) w trasie to ok.5,3l. A w miescie ok. 7-8 l,wczesniej już napisał to Raczek_6,a ja tylko potwierdzam. Choć jeśli ktoś lubi konkursy w stylu 'jazda o kropelce' to spalanie może być niższe.
Mnie osobiście mile zaskoczyły pierwsze wizyty na stacjach paliw,spodziewałem się że SV więcej będzie palił.Co więcej,całe moto zrobiło na mnie dobre wrażenie. Ale ja tam wymagający nie jestem
--------------------------------
Junak M10 i SV ten wiekszy
Junak M10 i SV ten wiekszy
-
Berbim - Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 8/11/2009, 10:44
- Lokalizacja: pków tryb
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości