YAMAHA R1 YZFR1000 2001R. wymiana świec zapłonowych
Posty: 8
• Strona 1 z 1
YAMAHA R1 YZFR1000 2001R. wymiana świec zapłonowych
To jest dopiero sajgon!!!
Żeby wymienić świece trzeba rozebrać pół motoru!
A dokładniej:
1) Odkręcamy bak - 1 sróba na szczycie baku (imbus)
2) Odkręcamy siedzenie - 2 śróby po bokach kanapy na kluczyk imbusowy
3) ÅšciÄ…gamy siedzenie
4) Zakręcamy kranik paliwa (znajduje się on tuż nad amortuzatorem centralnym, nad trylnym kołem)
5) Rozłączamy wąż główny doprowadzający paliwo
6) Unosimy bak paliwa do góry i blokujemy go aby nie opadł samoczynnie
7) Pod bakiem znajduje się duży czarny plastik, który kryje w sobie filtr powietrza, należy go całkowicie zdemontować. Śróbki znajdują się dookoła krawędzi obudowy filtra, jedna znajduje się centralnie po środku obudowy. Jego dolna część osadzona jest na otworach dolotowych do gaźników za pomocą obejm. Należy je poluzować i pociągnąć do góry całą obudowę.
8) Po zdemontowaniu obudoway filtra ściągamy czarną osłonę, która trzyma się na 2 plastikowych korkach. Pod tą osłoną znajdują się 4 gniazda świec zapłonowych. Świece są dość głęboko osadzone, więc trzeba mieć specjalny klucz nasoadowy aby je powyciągać. Klucz 17 z gumą w środku.
9) Jeśli masz już klucz i grzechotkę to potrzebujesz jeszcze przedłużkę do klucza o dł. około 14-15 cm. Albo giętkki przegub do klucza (polecam)Najtrudniejszy jest dostęp do I i IV świecy z naciskiem na I !!!
10) Jeśli masz już wszystkie narzędzia możesz zdemontować świece i powkręcać nowe w ich miejsce. Nie zapomnij ich dobrze dokręcić.
Niestety klucza dynamometrycznego nie mam więc kręciłem z wyczuciem!
11) Potem wszystko trzeba poskręcać spowrotem i na koniec łyk zimnego piwka i można ruszać !!!
Powodzenia
Maciek
Żeby wymienić świece trzeba rozebrać pół motoru!
A dokładniej:
1) Odkręcamy bak - 1 sróba na szczycie baku (imbus)
2) Odkręcamy siedzenie - 2 śróby po bokach kanapy na kluczyk imbusowy
3) ÅšciÄ…gamy siedzenie
4) Zakręcamy kranik paliwa (znajduje się on tuż nad amortuzatorem centralnym, nad trylnym kołem)
5) Rozłączamy wąż główny doprowadzający paliwo
6) Unosimy bak paliwa do góry i blokujemy go aby nie opadł samoczynnie
7) Pod bakiem znajduje się duży czarny plastik, który kryje w sobie filtr powietrza, należy go całkowicie zdemontować. Śróbki znajdują się dookoła krawędzi obudowy filtra, jedna znajduje się centralnie po środku obudowy. Jego dolna część osadzona jest na otworach dolotowych do gaźników za pomocą obejm. Należy je poluzować i pociągnąć do góry całą obudowę.
8) Po zdemontowaniu obudoway filtra ściągamy czarną osłonę, która trzyma się na 2 plastikowych korkach. Pod tą osłoną znajdują się 4 gniazda świec zapłonowych. Świece są dość głęboko osadzone, więc trzeba mieć specjalny klucz nasoadowy aby je powyciągać. Klucz 17 z gumą w środku.
9) Jeśli masz już klucz i grzechotkę to potrzebujesz jeszcze przedłużkę do klucza o dł. około 14-15 cm. Albo giętkki przegub do klucza (polecam)Najtrudniejszy jest dostęp do I i IV świecy z naciskiem na I !!!
10) Jeśli masz już wszystkie narzędzia możesz zdemontować świece i powkręcać nowe w ich miejsce. Nie zapomnij ich dobrze dokręcić.
Niestety klucza dynamometrycznego nie mam więc kręciłem z wyczuciem!
11) Potem wszystko trzeba poskręcać spowrotem i na koniec łyk zimnego piwka i można ruszać !!!
Powodzenia
Maciek
- SPEEDIE
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 21/12/2006, 22:14
- Lokalizacja: Navan, IRL.
- Pisiu
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 993
- Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
- Lokalizacja: Czarnobyl
A nie prościej zdjąć tylko owiewki i chłodnicę?
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości