Zobacz wątek - kranik przy baku
NAS Analytics TAG

kranik przy baku

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

kranik przy baku

Postprzez Dayan » 20/12/2006, 20:16

co wlasciwie daje ustawienie "res" (czy jakos podobnie). bo "off" i "fuel" to wiadomo. i czy mozna na tym caly czas jezdzic?
Avatar użytkownika
Dayan
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 3/12/2006, 18:11
Lokalizacja: zagłębie


Postprzez taju25 » 20/12/2006, 20:22

jest to rezerwa
CBR600
MondeoTDCI
taju25
Świeżak
 
Posty: 102
Dołączył(a): 13/11/2006, 09:13
Lokalizacja: Ozo


Postprzez Thrillco » 20/12/2006, 20:49

czyli mieszanka stosunkowo uboga..można jexdzic ale nigdy nie ma się pełni szczęścia pod dupą i silnikowi skraca żywot...w imię oszczędności i to niemal niezauwazalnych biorac pod uwage jak zwykle korzysta się z motocykla
brak opisu...
Avatar użytkownika
Thrillco
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2598
Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Saimek » 20/12/2006, 21:37

ja w XJ600 u siebie mam PRI ON i RES

PRI - uzywa sie tylko do odpalania w zimie, paliwo idzie bezposrednio do gaznikow nie przez filtry co zmniejsza opory i ulatwia sprawe
ON - normalna pozycja do jazdy ;)

RES - rezerwa... nie zmienia sie sklad mieszanki (to co pisal thrillco) po prostu jak jedziesz na ON i zaczyna sie dlawic motor to wiadomo ze zostala Ci juz tylko rezerwa (no bo nie ma wskaznika nigdzie) i wtedy wlaczasz RES i wiadomo ze trzeba jechac na stacje tankowac bo zostaly 3l (w moim przypadku)
Avatar użytkownika
Saimek
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 623
Dołączył(a): 17/10/2006, 22:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Thrillco » 20/12/2006, 21:56

no i pitolisz kolego bo pozycja res otwiera naniższa przelotke, która podaje mniejsze ilości wahy niż normalnie...czyli mieszanka jest uboższa
brak opisu...
Avatar użytkownika
Thrillco
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2598
Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Dayan » 20/12/2006, 22:22

Thrillco napisał(a):i silnikowi skraca żywot...w imię oszczędności i to niemal niezauwazalnych


serio skraca zywot silnika? a jak duza roznica w ilosci spalania wychodzi? tak mniej wiecej? 1-2 l/100km??

Pytanie z innej beczki: czy trzeba czekac az silnik sie dobrze rozgrzeje aby pojechac czy mozna na ssaniu cisnac? jak lepiej? bo przy tej pogodzie to dopiero po 10min mi nie gasnie bez ssania.
noobie na Suzuki VS 600
Avatar użytkownika
Dayan
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 3/12/2006, 18:11
Lokalizacja: zagłębie

Postprzez mlody » 20/12/2006, 22:40

Dayan ,Ty tak poważnie ?
Skoro poważnie no to:
-możesz jechac na ssaniu,nic sie nie stanie, po kilku km mozesz ssanie wylaczyc
-co do spalania,może i troche mniej na rezerwie spali.ale i tak w to nie wierze
-jeśli masz stary zasyfiony zbiornik to podaje Ci do gaznikow to co jest na dnie,czyli wszystkie paprochy
Avatar użytkownika
mlody
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1350
Dołączył(a): 10/5/2006, 20:55
Lokalizacja: opo

Postprzez Thrillco » 21/12/2006, 09:54

noooooooooooooooooooooooooooooooo...w dotychczasowych bzynach w mojej karierze zawsze tak było, że na RES były już lekko zamulone...wniosek jest prosty-skoro powietrza zawsze idzie tyle samo to...idzie mniej wachy...a bywało że z odkręceniem do oporu też można się było pożegnać, szczególnie po dłuższej jeździe na RES...moze w nowych sprzetach, szczególnie tych na wtrysku to jest inaczej...w sumie myślę ze na pewno jest inaczej:)
brak opisu...
Avatar użytkownika
Thrillco
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2598
Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Manhatan » 21/12/2006, 10:23

Rezerwa to takie niby ''powiadomenie'', źe naleźy zajechać na stację benzynową :P Tak mi się przynajmniej wydaje 8) W nowszych sprzętach niema bo mają kontrolki rezerwy.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez Dayan » 21/12/2006, 10:30

mlody napisał(a):Dayan ,Ty tak poważnie ?


wole sie zapytac 3 razy niz zrobic cos czego bede zalowac. wiem ze niektore pytania sa dla was oczywiste ale to moje pierwsze moto, qpe kasy w nie wladowalem wiec chce dbac o nie lepiej niz o siebie :D

evil napisał(a):benzyna jest wtedy pobierana z niższych partii zbiornika, a samo ustawienie informuje kierowcę o zbliżającej się potrzebie zatankowania


i chyba o to mi chodzilo :D
noobie na Suzuki VS 600
Avatar użytkownika
Dayan
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 3/12/2006, 18:11
Lokalizacja: zagłębie

Postprzez Grubas » 21/12/2006, 11:04

evil - piłeś wczoraj i nie łapiesz ?
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Thrillco » 21/12/2006, 11:23

dobra...nie wyspałem sie...ale jednak...nie wiem..może to były jakieś subiektywne odczucia...w sumie....w jedym przypadku to pamiętam ze po zaciągu rezerwy moto szło nawet lepiej niz na OK:O....pewnie kranik pozapychany:)
brak opisu...
Avatar użytkownika
Thrillco
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2598
Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Wiewiór81 » 21/12/2006, 12:57

Jeżu, czytam i oczom nie wierzę :)
Thrillco, widziałeś kiedyś motocykl na żywo?
1. W motocyklach na wtrysku nie ma kranika rezerwy.
2. W gaźnikowcach - w baku są dwie rurki, jedna umieszczona nieco wyżej, druga przy dnie baku. Jeśli poziom paliwa spadnie poniżej wyżej umieszczonej, czyli tej, którą leci paliwo w pozycji "on", to przekręcasz kranik na pozycję "res", czyli rezerwa, moto zaczyna ssać z niższej rurki, a Ty wiesz, że musisz jechać na stację. Ot i cała filozofia... jaka mieszanka? Jakie zamulenie? Silnik mógł ci gorzej pracować ewentualnie, jeśli miałeś muł w baku, w niższych jego partiach :lol:
Black Wind always follows
Where my white horse rides
Avatar użytkownika
Wiewiór81
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 632
Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz

Postprzez Thrillco » 21/12/2006, 15:02

przejedx się dookoła bloku to Ci się polepszy:P
brak opisu...
Avatar użytkownika
Thrillco
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2598
Dołączył(a): 22/2/2006, 20:57
Lokalizacja: Białystok

Postprzez lysy1976 » 21/12/2006, 17:33

no to mnie rozbawiłeś do łez Thrillco... :lol:

Wiewiór81 wystarczająco dobrze opisał sprawę, tylko taka rada dla tych, którzy kupili używany motocykl i nie mają pojęcia z tego powodu, co w ich baku leży na dnie. Najlepiej wyczyśćcie bak zdejmując go i płukając parokrotnie małą ilością benzyny lub nafty (dobrze "zbiera" osad i wodę), ewentualnie sprawdźcie tylko zdejmując przewód paliwowy od kranika i włączając "RES" czy paliwo poleci (czy niżej usytuowana rurka w baku nie jest zatkana) i czy jest w miarę czyste. UNIKNIECIE DZIĘKI TEMU PRZYKREJ NIESPODZIANKI W NAJMNIEJ OCZEKIWANYM MOMENCIE (czyli gdy braknie Wam benzyny w trakcie jazdy w położeniu kranika "ON"), KIEDY ODKRĘCAJĄC KRANIK NA "RES" PALIWO POPROSRTU NIE POLECI LUB CO GORSZA ZABIERZE ZE SOBĄ TOTALNY SYF Z DNA BAKU I ZATKA PO DRODZE PRZEWODY UKŁADU ZASILANIA, DYSZE ITD..... a wtedy nici z udanego wypadu. :twisted:

Pozdrawiam.
<b>Łysy `76

ZXR 750 `95</b>
Avatar użytkownika
lysy1976
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 3/11/2006, 20:26
Lokalizacja: Górny Śląsk



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr