Zobacz wÄ…tek - "Lagowy Problem"(Przednie Zawieszenie) Paioli
NAS Analytics TAG

"Lagowy Problem"(Przednie Zawieszenie) Paioli

Enduro, Cross
_________

"Lagowy Problem"(Przednie Zawieszenie) Paioli

Postprzez Cwikla » 25/6/2009, 21:16

Witam.
Otóż dzisiaj postanowiłem wyciągnąc uszczelniacz gdyż laga sikała nie miłosiernie.
No wiec wykręciłem koło po pierwsze i już coś zaczęło śmierdzieć bo ta co sika po zdjęciu koła nie wyciągneła się w przeciwieństwie do tej "zdrowej". No dobra to wykręcam z mocowań. Następnie odkręcam koreczek wyjmuje krótką rurke, ale sprężyny już nie mogłem, no więc zostawiam ją i zaczynam się trudzić z osłonką(to pierwsze,gumowe). No w końcu zdjęłem i zobaczyłem no i widze pełno syfu i uszczelniacz(amorek "chodził" bezproblemowo). No to zaczynam wyjmować "brudasa" ale ten w ogóle nie ma ochoty wyjść. Wbiłem gwóźdź i zacząęm podwarzać ale dalej nic. Próbowałem kilkunastu metod - bez powodzenia. Próbowałem jeszcze odkręcić dół ale piekelnie ciężko szło i nic się nie odkręcało(tylko sprężyna się kręciła) No to dalej zacząłem go podważać itp no i przy którejś z prób laga się zablokowała tz, nie idzie jej ruszyć ani w góre ani w dół. Postanowiłem wyjąć sprężyne, jakąś ją wykręciłem i wylałem Olej, tz olejem trudno było by to nazwać ponieważ było to jakieś 150ml brązowej mazi ale dalej. W końcu troszkę ruszyłem ale chodzi - tak jakby w ogóle nie chodził. Nalałem na próbę zwykłego oleju no ale bez żadnej różnicy. No to skręcam go. Ogólnie wydaję mi się że gdy go wykręcałem sprężyna była troche niżej.
Z trudem zakręciłem koreczek i począłem wkładać lage w mocowania. Skręciłem wszystko trochę się odepchnąlem i zahamowałem amorek z trudem się wcisnał wydając syczący dźwięk, ale potem już nie chciał odbić musiałem go pociągnać w góre.

No i moje pytanie co się stało. Dodam że przed całą operacją chodził normalnie(Nie szło go dobić nawet)
tylko że pocił się. Może coś tam się przestawiło? coś haczy? Z tego co wywnioskowałem po wlaniu oleju i jego wylaniu laga jest troche zasyfiona. A no i jeszcze jak wyjąc ten badziew (uszczelniacz) Dłubałem w tym z tego co widać jest tam guma i blaszka(oring)?

Jest to zawieszenie Klasyczne PAIOLI w motorze enduro Sachs ZX 50.
Cwikla
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 31/8/2008, 20:32
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez szybki90 » 26/6/2009, 10:45

po pierwsze wlej olej do lag a nie jakiÅ› silnikowy.
Rozłóż sobie dwie lagi i porównaj wszystko, może w jednej czegoś nie ma, albo jest zużyte.
Pamiętaj o odpowietrzeniu zawieszenia, oraz ustawieniu jego, miękkości/ twardości, siły odbicia.
I wlej olej 10W.
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
szybki90
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
Lokalizacja: Grudziadz


Postprzez Cwikla » 26/6/2009, 11:33

Tak rozumiem, ale chodziło mi tylko o wyjęcie uszczelniacza gdyż nie znam jego wymiarów. No i w trakcie tej całej operacji Laga zesztywniała.
Prawie w ogóle nie mogę ich ruszyć. Czy to w górę czy w dół, w lewo i prawo aby poruszyć też nie idzie. I właśnie w tym problem że nie mogę go/nie wiem jak go rozłożyć. Śruba imbusowa od dołu chodzi z nie wyobrażalnym oporem(Nawet gdy odkręcam z przedłużeniem). Gdy była w środku spręzyna to kręciła się ona wtedy gdy kręciłem tą śrubą od dołu. Nie wiem co teraz jest grane. Myślałem też, że może jakiś syf wlecia między szklanke a rure, ale nie wiem już.

Robię to po raz pierwszy wieć nie wszystko wiem co i jak...

Daje zdjęcia w razie czego:

Obrazek (otwórz link)

Obrazek (otwórz link)

Obrazek (otwórz link)
Cwikla
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 31/8/2008, 20:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez henio12323 » 26/6/2009, 11:53

zrób tak wszystko co mozesz polej np benzyną i spręzarką dmuchnij żeby pozbyc sie piachu od dołu i uszczelniacz od góry uszczelniacz od góry mozesz wybic np rozcinając go srubokrętem na w kawałki i wyciągając go. od dołu normalne że idzie cięzko ale pokręc troche ja u siebie robiłem tak że to sie kręciło i nie chciało sie ani odkręcic ani potem dokręcic. wiec zastosowałem obroty przerobiłem klucz imbusowy tak aby mozna było go wkręcic w wiertarke max obroty 2 sekundy i wszystko ładnie sie rozeszło :P to samo z dokręcaniem :D tyle że robiłem to w starej DT i tam jest pewnie nieco inne rozwiązanie ale moze sie okazac że to samo jest w dt jak i tu tyle że ty paioli :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez szybki90 » 27/6/2009, 10:03

odkręcasz, lagę od dołu, spuszczasz olej, wyciągasz ją całą w dół. Jeżeli nie idzie, a cały olej zejdzie to próbuj ją obracać moze puści. Jeżeli nie to nawal wszędzie gdzie się da płynu hamulcowego, na jakieś 30 minut odłóż i powinno puścić. no i odkręć wszystkie śrubki na ladze które są przy półce.
A rozmiary uszczelniaczy znajdziesz na necie, lub szukaj na allegro uszczelniaczy np do derbi senda... tam też jest zawieszenie PAIOLI
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
szybki90
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
Lokalizacja: Grudziadz

Postprzez Cwikla » 27/6/2009, 11:36

Próbowałem wielu rzeczy, nie wiem czy można go jakoś od dołu odkręcić bo tamta śruba jest chyba od regulacji i się nie wykręca w ogóle. Ogólnie już trochę puścił, nie jest taki sztywny, Ale uszczelnia nie wyjąłem. Kręciłem w różne strony, ale nie chce wyjść ze szklanki.....
W Sendzie jest paioli ale inne. Moje mają większą średnice.
Płynu nalewałem już wcześniej...

A co dziwne to po odkręceniu drugie lagi nie było tam sprężyny tylko taki pałąk z kilkoma nakrętkami....
Cwikla
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 31/8/2008, 20:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez szybki90 » 29/6/2009, 19:33

możliwe że jedna laga jest odbijająca albo cos w tym stylu. wg. mnie powinieneś odkręcić ją od dołu, a raczej musisz. górą nie wylejesz oleju z lagi, a przynajmniej będize bardzo cięzko, przerabiałem ten temat w kilku sprzętach;)musisz zlac olej dołem bo jak inaczej;)
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
szybki90
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
Lokalizacja: Grudziadz

Postprzez henio12323 » 29/6/2009, 19:39

jak to nie górą tez niekiedy da sie :) trzeba odkręcic srubke od dołu i to normalne że cięzko idzie. prubuj pneumatem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Rockstein » 20/7/2009, 21:14

Bardzo przepraszam za odświeżenie tematu ale uszczelniacze tych amortyzatorów jakie mają numery ???
Avatar użytkownika
Rockstein
Świeżak
 
Posty: 69
Dołączył(a): 15/2/2008, 12:36
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê