Zobacz wÄ…tek - Hamulec ZX9R-"problem"...
NAS Analytics TAG

Hamulec ZX9R-"problem"...

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Hamulec ZX9R-"problem"...

Postprzez hugo2003 » 27/5/2009, 20:34

Witam mam lekki problem z moim przedni hebelkiem.. a mianowicie chodzi o to ze chwyta on na ok 1/3 odleglosci od manetki gazu.... myslalem ze jest zapowietrzony wiec dzis wymienilem plyn ...trosze sie poprawilo ale nie na tyle jak np u kumpla w CBR (chwyta na samym poczatku).... i tu pytanie jak mozna sprawic zeby pompa chwytala wyzej???
-klocki jeszcze sa ok 1/4grubosci
-przy pompie nie mam mozliwosci regulacji "wcisniecia tloka " pompy
-nie ma wyciekow
-regulacje przy klamie mam na 1-czyli maxymalnie wychylona w "tył"(inne polozenia przysuwaja klamke blizej-trace kompletnie heble)

Tak jak jest nie jest najgorzej.... Hamuje a nawet zrobie stoppie ale chcialbym zeby hebel byl mocniejszy i chwytal szybcirej.... macie jakies propozycje czy moze pompa prosi sie o uszczelniacze???
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez Raczek_6 » 27/5/2009, 23:10

Jeśli masz gumowe przewody zamontuj w stalowym oplocie, do tego rozruszaj tłoki i sprawdź czy zaciski lekko się ruszają (czy nic ich nie blokuje).

Moim zdaniem jest to kwestia tłoków które zbyt mocno się chowają.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez hugo2003 » 28/5/2009, 16:25

no wlasnie tak tez podejrzewam tylko przeciez one nie powinny sie az tyle chowac po puszczeniu klamy.... wszystko sie ladnie rusza..... wiec nie wiem co to moze byc..;/
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Raczek_6 » 28/5/2009, 21:45

BlokujÄ…ce gumki ?
A jamie masz przewody ?
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez hugo2003 » 29/5/2009, 20:13

przewody mam zwykle gumowe.... klocki sie koncza ale czy to by bylo przyczyna hamulce w polowie???
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez inek01 » 30/5/2009, 09:06

U mojego kumpla jest to samo w ZX6-R 2001.
Regulacja tez na jedynce i klamka prawie sciska palce.
Dziwne zeby to byla norma przy szesciu tloczkach.
U mnie w F3 97' przy dwoch tloczkach i zacisku plywajacym bierze wczesniej i mocniej...
inek01
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 29/2/2008, 06:22
Lokalizacja: Ciechanów

Postprzez hugo2003 » 30/5/2009, 10:34

wiec chyba pozostaje mi demontaz zaciskow i sprawdzenie czy wszystkie 6 tloki pracuja rowno.....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mattR1 » 31/5/2009, 15:07

w mojej r1 2001 polerowalem tloczki 3 razy chodza idealnie tyle samo razy wymienialem plyn zalozylem nowe klocki i odpowietrzalem tyle razy ze juz nawet zliczyc nie moge na wszystki opisane na tym forum sposoby i dalej mam miekki hebel takze to nie norma w 6 tloczkowych zaciskach... chetnie poslucham rad;) przewody mam gumowe nie zmienialem ich bo klamka jeszce w tamtym sezonie byla ok...
mattR1
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 8/12/2008, 18:58
Lokalizacja: Nysa

Postprzez hugo2003 » 31/5/2009, 18:52

mysle ze tez nie warto zmieniac na stalowe ... owszem sa one "zbrojone"-wzmocnione.... ale gumowe tez sa stworzone do takiej a nie innej pracy wiec nie nalezy ich chyba skazywac na niepowodzenie.....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Pawel BMW » 31/5/2009, 22:33

gumowe maja ograniczona trwalosc, wymienia sie je co pare lat, nie wiem dokladnie ile, oploty maja dozywotnia gwarancje
Pawel BMW
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 3/3/2008, 21:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Raczek_6 » 2/6/2009, 21:10

Przeważnie w manualu jest opisane co ile.
W niektórych motocyklach co 4-ry lata.

Po za tym warto sprawdzić czy tarcze hamulcowe nie są krzywe, jak będą to klamka hamulca może być miękka.

Kiedyś opisywałem ten problem i dopiero po 2-ch tygodniach walki ktoś doszedł do tego że tarcze były lekko skrzywione.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez hugo2003 » 16/6/2009, 19:40

juz wszystko sie wyjasnilo ... wczoraj troche polatalem z kumplami i cos mi zaczelo ocierac ....okazalo sie ze klcki sie skonczyly... wiec dzis wymienilem ... i hamulec stal sie znow twardy lapie na samej gorze i ostrzejszy niz byl .. wiec twmat nadaje sie do zamkniecia lub archiwum.... dzieki wszystkim ...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê