Zobacz wątek - Czym mocno z dołu?
NAS Analytics TAG

Czym mocno z dołu?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Czym mocno z dołu?

Postprzez schwarz » 26/5/2009, 18:41

Witam.
Chciałbym prosić o opinie i propozycje motocykli które są elastyczne i dużo oferują w niskich zakresach prędkości obrotowych. Z tego co wiadomo to najlepiej z dołu idą V potem R2 a na końcu R4. Interesuje mnie segment sportowo turystyczny. Plastiki wiadomo odpadają.
Z tego co wyczytałem do tej pory to w klasie 500 wygrywa Cb500 coś większego to Suzuki SV650 i SV1000. Jakie są wasze typy?
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce


Postprzez Qba_Zeus » 26/5/2009, 18:47

Suzuki V-Strom, Gladius - silnik z SV.
Ducati Monster
Kawasaki ER6
Aprilia Shiver
Ktm Duke
Triumph Street Triple
Avatar użytkownika
Qba_Zeus
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 7/1/2009, 15:28
Lokalizacja: Kraków


Postprzez Mike » 26/5/2009, 19:12

Honda VFR, pięknie się zbiera już od 2 tyś obrotów. Przy 40 km/h wrzucasz 6 bieg i też jedziesz :)

Do turystyki idealny, choć to plastik.
Honda VFR 800I
Avatar użytkownika
Mike
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 25/2/2008, 21:10
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Kurt » 26/5/2009, 19:26

Potrzebne coś co ma dużą pojemność i stosunkowo małą moc, wtedy jest duży moment od niskich obrotów. Może Bandit 1200, Yamaha XJR1300 choć to golas, Honda CBF 1000 i tego typu maszyny.
Avatar użytkownika
Kurt
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez Rocks » 26/5/2009, 19:52

Speed Triple, nawet te stare modele.
ZZR 600
Rocks
Świeżak
 
Posty: 105
Dołączył(a): 24/5/2009, 19:21
Lokalizacja: Kielce/Białystok

Postprzez C-bool » 26/5/2009, 19:56

Kurt napisał(a):Może Bandit 1200

Hehe tutaj to nieźle trafiłeś... tego bandita w testach elastyczności lekko pobiła SV 650.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kurt » 26/5/2009, 20:00

Moźe i pobiła ale napewno duży Bandit bardziej nada się do turystyki z racji wielkości a przy pełnym załadowaniu bagażem nie straci wigoru jak SV. W turystyce nic nie zastąpi dużej pojemności a suche dane nie zawsze odzwierciedlają rzeczywistość.
Avatar użytkownika
Kurt
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez C-bool » 26/5/2009, 20:03

Dlaczego sądzisz, że to suche dane?
Poza tym, to autor nic nie pisał o tym, że chce używać motor do turystyki, tylko, że chce coś sportowo - turystycznego. Co do elastyczności to SV 650 jest dużo lepsze od 4 - cylindrowego bandita.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kedar-88 » 26/5/2009, 20:13

suzuki sv 650

Moc maksymalna: 73 KM przy 9000 obr/min
Moment obrotowy: 64 Nm przy 7200 obr/min


bandit 1200

Moc maksymalna: 98 KM/ 72 kW przy 8500 obr/min
Moment obrotowy: 91,7 Nm przy 6500 obr/min


Czy ty uważasz że 91 Nm przegrywa z 64 Nm??
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez schwarz » 26/5/2009, 20:20

Nikogo tu nie interesuje max moment czy moc tylko ich przebieg w funkcji obrotów. SV650 może mieć 50Nm przy 3000rpm a bandit1200 30Nm przy 3000rpm...
Jeszcze nie teraz ale chodzi mi o coś dynamicznego i oszczędnego do latania koło domu. Wiadomo cb 1300 czy xjr 1300 będzie szło sprawnie ale to ciężkie i pali sporo.
Póki co chyba SV650 wygrywa.
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Kedar-88 » 26/5/2009, 20:23

bandit przy 3,5 tys ma już coś ponad 60 Nm więc pozamiatałby ją
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez melvin » 26/5/2009, 20:25

vtr 1000 w starej budzie + szeroka kiera...
co cb za słaba się okazała? :twisted:
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez schwarz » 26/5/2009, 21:34

Cb jest ok. Jestem z niej bardzo zadowolony bo jest idealna na miasto, mało pali i jak na 500 bardzo elastyczna ale... Jakbym miał trochę kasy to bym zakupił coś mocniejszego na wieczory, jako drugie moto, a że nie lubie kręcenia to pytam co zapier ładnie z dołu :D
schwarz
Świeżak
 
Posty: 210
Dołączył(a): 21/12/2008, 01:26
Lokalizacja: Kielce

Postprzez elco » 26/5/2009, 22:10

Mike napisał(a):Honda VFR, pięknie się zbiera już od 2 tyś obrotów. Przy 40 km/h wrzucasz 6 bieg i też jedziesz :)

Do turystyki idealny, choć to plastik.


Przy 40km/h na 6 i 2 nizszych biegach troche szarpie ta maszyna i wcale nie zbiera sie tak gladko na wyzszych biegach. Nie mniej jednak to bardzo ciekawy silnik z, ktorego nie trzeba ciagnac na czerwonym polu aby w pelni wykrzesac z niego cala moc. Trzeba pamietac, ze jest to V4, ktore ma zupelnie inna charakterystyke niz V2.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Landryss25 » 26/5/2009, 22:17

Weź jeszcze pod uwagę Monstera. Jest trochę słabszy od SV ale dla niektórych nadrabia to wyglądem.

Z doświadczenia mogę powiedzieć że moto jest elastyczne i na ostatnim biegu można żwawo przyśpieszać od 70km/h.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Redd » 27/5/2009, 10:12

Po cb500 na tla bym się nie przesiadał, bo może to być bolesne doświadczenie. Natomiast polecam sv 1000 - to taki "łagodny" lytr w V (o niepowtarzalnym dźwięku). No i sportowo-turystyczny. Sam się za takim rozglądam :wink:
http://bikepics.com/members/reddie/ (otwórz link)
Avatar użytkownika
Redd
Świeżak
 
Posty: 312
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:40
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez lonewolf » 27/5/2009, 16:15

Nikt jeszcze nie wymienił Fazerka 1000 ;) Nawiasem, mocno z dołu faktycznie poleci SV 1000, ale 17 litrowy bak to jest nieporozumienie. Bandit 1200 wydaje się być bardzo fajną propozycją. Kolega takiego ma, i sobie go chwali właśnie za elastyczność, dobry zasięg, wygodę oraz niskie spalanie.
Avatar użytkownika
lonewolf
Bywalec
 
Posty: 588
Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48

Postprzez SQ » 27/5/2009, 16:58

Faktycznie czytałem o teście, w którym mała sv ma lepszą elastyczność od dużego bandyty. Jednak tego testu nie widziałem, więc nie wiem czy na każdym biegu, czy tylko na np. 6. Jest to istotne, ponieważ w bandycie 1200 bieg nr 6 jest nazwany przez fabrykę nadbiegiem. Zatem z założenia nie służy do rewelacyjnych przyspieszeń, tylko redukcji spalania.

Co do 2 cylindrowców. Mają niższe obroty niż 4 i dlatego zwykło się mówić, że ciągną z dołu. Każdy, kto takim czymś jechał, wie, że jak jest za nisko lubi poszarpać łańcuchem. 4 cylindry pracują płynnej i rzadziej się to zdarza. A, że moc osiągają przy wyższych obrotach…

Duży bandzior t bardzo fajny sprzęt. Różnica do mojego jest powalająca. Zupełnie inne silniki.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez neuro » 27/5/2009, 19:04

Kedar-88 napisał(a):
Czy ty uważasz że 91 Nm przegrywa z 64 Nm??


Że tak nieśmiało wtrącę: a ile waży B12 w porównaniu z SV> ;]

Pozdr,
p.
SV650S K3
Avatar użytkownika
neuro
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 4/8/2006, 14:31
Lokalizacja: KRK

Postprzez Mike » 27/5/2009, 19:14

elcommendante napisał(a):
Mike napisał(a):Honda VFR, pięknie się zbiera już od 2 tyś obrotów. Przy 40 km/h wrzucasz 6 bieg i też jedziesz :)

Do turystyki idealny, choć to plastik.


Przy 40km/h na 6 i 2 nizszych biegach troche szarpie ta maszyna i wcale nie zbiera sie tak gladko na wyzszych biegach. Nie mniej jednak to bardzo ciekawy silnik z, ktorego nie trzeba ciagnac na czerwonym polu aby w pelni wykrzesac z niego cala moc. Trzeba pamietac, ze jest to V4, ktore ma zupelnie inna charakterystyke niz V2.


No napisałem, że się jedzie, oczywiście przyspieszenia brak i coś tam zawsze szarpnie...ale mam porównanie z CB500, gdzie jak zejdziesz poniżej 3000 to wogóle łańcuch dęba staje :-) Jazda na 6 biegu przy 40 km/h wogóle nie jest możliwa na Cebuli.
Generalnie ja jestem pod wrażeniem i polecam! Nie wiem jak V2, ale wydaje mi się, że V4 jeśli chodzi o elastykę i płynność oddawania mocy będzie lepsza.
Honda VFR 800I
Avatar użytkownika
Mike
Świeżak
 
Posty: 75
Dołączył(a): 25/2/2008, 21:10
Lokalizacja: Łódź

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na gr