Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
Jakie muszę mieć narzędzia, żeby otworzyć silnik?? Chciałbym zobaczeć jak po sezonie wygląda tłok, cylinder, głowica i zawory. Obecnie mam klucz dynamometryczne i klucze nasadowe i oczka?/ Co jeszcze muszę kupic??
- mikozniak
- Świeżak
- Posty: 210
- Dołączył(a): 13/6/2010, 08:52
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Jeśli będziesz chciał rozebrać górę (głowic, cylinder) potrzebujesz:
Zestawy kluczy nasadkowych, nasadkowych długich i wąskich (w zależności od motoru), zestaw imbusów, zestaw kluczy oczkowych i widlastych, oraz młotek gumowy.
Najważniejsze... Serwisówkę.
Klucz do ściągania zabezpieczeń sprężyn zaworowych. Szczelinomierz. Jeśli chciałbyś pomierzyć cylinder to zestaw ze średnicówką mikrometryczną i odpowiedni mikrometr zewnętrzny.
Cylinder i głowicę radzę oddać do odpowiednich zakładów, aby je zweryfikowali i sprawdzili szczelność.
Zestawy kluczy nasadkowych, nasadkowych długich i wąskich (w zależności od motoru), zestaw imbusów, zestaw kluczy oczkowych i widlastych, oraz młotek gumowy.
Najważniejsze... Serwisówkę.
Klucz do ściągania zabezpieczeń sprężyn zaworowych. Szczelinomierz. Jeśli chciałbyś pomierzyć cylinder to zestaw ze średnicówką mikrometryczną i odpowiedni mikrometr zewnętrzny.
Cylinder i głowicę radzę oddać do odpowiednich zakładów, aby je zweryfikowali i sprawdzili szczelność.
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
mozna miec duzo narzędzi - ja mam prosty zestaw, od 10 lat mam
i co troche dokupuje jak czegos brakuje. nikt ci nie powie konkretnie czego potrzebujesz bo to zalezy od danego silnika. czasem wymagany jest własnie długa wąska nasadka. a czasami wszystko zwykłym płaskim kluczem zrobisz
P
potrzebował byś jeszcze zakuwki do łancuszka rozrządu.
a co do sprawdzania i mierzenia cylka/zaworów to warto jednak oddac to do fachowca
sprzęt dobry jest drogi, no i trzeba miec troche wprawy w posługiwaniu sie tym sprzetem. a serwis wcale duzo za to nie kosi
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
potrzebował byś jeszcze zakuwki do łancuszka rozrządu.
a co do sprawdzania i mierzenia cylka/zaworów to warto jednak oddac to do fachowca
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
Ojej a ja myślałem że każde Kawasaki będzie odstawało od mojej Hmki no ale trudno się mówi. Dobra tera na serio co doradzacie, co do dźwięku to ciężko znaleźć na YT jakieś przykłady brzmienia przy Hmce, chociaż można się chyba odnieść do Yamahy DT bo ten sam silnik jest. Czekam na jakieś rady.
- omim
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 27/12/2010, 13:27
jak nie ma miejsca na pchełkę (luz jest za mały a zmniejszyć pchełkę się chyba już nie da) to co to za oznaka??
mam pchełkę 2,1 a przydało by się założyć 2,08 a w serwisówce podają że najmniejsza to 2,5 jakim cudem
Jak się zużywają zawory to luz się zwiększa czy zmniejsza ??
Przy regulacji lepiej regulować na największy czy najmniejszy luz
mam pchełkę 2,1 a przydało by się założyć 2,08 a w serwisówce podają że najmniejsza to 2,5 jakim cudem
Jak się zużywają zawory to luz się zwiększa czy zmniejsza ??
Przy regulacji lepiej regulować na największy czy najmniejszy luz
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
pchełka ? tak nazywasz płytki ?
bo nie rozumiem....
jak zawór jest stary to sie scienia z grubości. i brzegi robią sie ostre. jc pisz na PW to moge ci podesłac foto co i jak bo ja takie miałem
i wtedy luz sie nie powieksza tylko zmniejsza, czyli zawory podpierają dzwigienki. wtedy trzeba uwazac bo moze silnik wybuchnąc raz że zawór moze wpaść, a 2 że zabezpieczenie spręzyny zbliza sie ku dzwigience. i potrafi wybuchnąc ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
jak zawór jest stary to sie scienia z grubości. i brzegi robią sie ostre. jc pisz na PW to moge ci podesłac foto co i jak bo ja takie miałem
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
a jak można zobaczyć stan zaworów bez zdejmowania głowicy??
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
nie mozna ;P mozna jedynie obserwować w jaką strone zmierzają luzy. jak bedą ciagle podwieszały zawory ( zmniejszały luz) to wiadomo że wpadaja pomału i są do wymiany
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
a te luzy to w końcu jak ustawić??
na największe czy na najmniejsze??
na największe czy na najmniejsze??
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
na takie jak podaje serwisówka
albo jakie sam uwazasz. u mnie w kajtku jest np 0.12 ja daje 0.10 ( sporo osób tak polecało ) i jest delikatna róznica na plus...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
chodzi mi o to że serwisówka podaje na wlocie od 0,10 do 0,15 na wylocie od 0,17 do 0,22 i ostawić na największe czy najmniejsze??
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
to juz od Ciebie zalezy
tak sie zmienia delikatnie charakterystyke silnika ;P aby nie wychodzic poza te wskazania i bedzie ok. ustaw na te nizsze wartosci to bedziesz mógł dłuzej ganiac bez zaglądania :>D
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN
jaki motor jeśli 2t to tłoczka możesz oceniać za pomocą spojrzenia w wydech(zdejmujesz dyfuzor i sprawdzasz stan teflonu)
a korba z mojego doświadczenia jest tak że pod koniec zaczyna się tłuc
a korba z mojego doświadczenia jest tak że pod koniec zaczyna się tłuc
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości