Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez zbyho222 » 25/11/2010, 19:49

hejo..... W moim cr-szczaku zrobiłem to co podpowiedzieliscie wyczysciłem gaznik.... filter....... napewno sie mu poprawiło bo od razu nawet w głosie jak jest odpalony az sie łezka z radosci zakreciła i jescz jedno pytanie pisaliscie ze najlepiej go wymoczyc w jakims płynie jak sie nazywa ......??? ale tak juz nie pojezdze bo od dzisiaj u mnie prawie 20 cm sniega.....
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31


Postprzez mentorsct » 25/11/2010, 20:37

Jest środek motula do czyszczenia gaźników, układów paliwowych itp. Poszukaj na allegro bo ostatnio sam tym sie zainteresowałem. Ale z tego co tam chłopaki wcześniej pisali to chyba ropę ci polecali.

PS. Zbyho nie masz juz sx'a?
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: IÅ‚owo-Osada


Postprzez Bostorn » 25/11/2010, 20:42

omg.. nie mow chłopie że jeździleś na brudnym f.pow od miesiąca i nie był nawet płynem nasączony :O

http://moto.allegro.pl/motorex-olej-do- ... 07637.html

ja używam tego http://moto.allegro.pl/olej-do-filtra-p ... 64739.html

http://moto.allegro.pl/olej-do-filtrow- ... 51172.html

a wiec robi sie to tak, wpierw czyscisz robą nasączasz filtr, dusisz troche go tam zmiękczasz, następnie woda+plyn do mycia naczyc i pierzesz jak skarpetki

pozniej pluczesz dokladnie kilka razy wodą a pod koniec jak f. wyschnie w 100% polewasz nie duzą iloscią tego płynu, wcierasz go w filtr i tak jak bys skarpetki prał tak samo tylko ze wcierasz too ;d

kiedy to skonczysz powies to na 1 noc aby sobie luźno wisiał i podstaw jakis pojemnik pod niego aby nadmiar płynu sciekł, bo za duzo jest źle i za mało jest źle

wiec niech to lepiej spłynie, bo widze że nie znasz sie zupełnie na tym :)
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez grunder » 25/11/2010, 21:11

i nie kupywać w sprayu bo 2-3 razy i kasa w błoto lepiej kupić taki baniak 1l. Ja stosuje Putoline i jestem zadowolony. Te wszystkie oleje do filtra powietrza różnią się tylko tym że jeden jest rzadki drugi gęsty, no i oczywiście kolorem. Może też się różnia minimalnie lepkością. Polecam też taką siatke na filter powietrza, Henio ma i sie sprawuje :D

Filter się czyści co 1-2 jazdy max.

To sÄ… podstawy zbycho...
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa

Postprzez Bostorn » 25/11/2010, 21:51

ale dodam ze te siatki potrzebne w tych jebanych ktmach.. i chyba tylko w nich siÄ™ je stosuje....
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez henio12323 » 25/11/2010, 22:31

co do marki płynów stosowałem kilka i nie widze większych róznic w lepkosci taki czy taki to masz niemalże 100% zabezpieczenia. spreje byłem do nich nie bardzo przekonany ale rzeczywiscie łatwos stosowania jest fajna :D psikasz i wcierasz (kiedys widziałem sprej jak farba dosłownie mgiełka teraz obczaiłem ze są spreje które psikają tym samym co jest stosowane w bankach tyle ze masz to wspreju ) ale tak czy siak sprej wychodzi duzo drożej. cena za pół litra praktycznie podobna - sprej 30 kilka zł a za 60 zł masz litrówke. tyle że pół litrowy sprej to ściema :d tak serio to tam masz płynu koło 300 ml reszta to rozpuszczalnik i spręzone powietrze. bańka to wiadomo co litr to litr. no i co do gęstosci to są 2 szkoły. ja miałem najpierw rzadki. zalewasz ładnie sie rozprowadza ale musisz czekać aż wyschnie czyli odparuje rozpuszczalnik. teraz mam belraya gęsty tez dobrze wnika moze troche dłuzej trzeba pougniatac gabke. ale szybciej wysycha :D
co do siatki. no ktm niestety ma dosyc słabą obudowe filtra powietrza i troche syfu ssie ;/ ja latałem ze 3 razy na torze plus sporo po asfalcie i piaszczystych sciezkach przez miesiąc sciągnałem siatke i filta praktycznie nie było z czego myć ;D okruszka piasku nie było :P a siatke myje sie duzo szybciej no i nie trzeba niczym jej nasączac :d na prawde godny polecenia bajer i nie drogi ok 50 zł
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez wawzon » 26/11/2010, 17:00

grunder napisał(a):i nie kupywać w sprayu bo 2-3 razy i kasa w błoto lepiej kupić taki baniak 1l. Ja stosuje Putoline i jestem zadowolony. Te wszystkie oleje do filtra powietrza różnią się tylko tym że jeden jest rzadki drugi gęsty, no i oczywiście kolorem. Może też się różnia minimalnie lepkością. Polecam też taką siatke na filter powietrza, Henio ma i sie sprawuje :D

Filter się czyści co 1-2 jazdy max.

To sÄ… podstawy zbycho...



Ja bym sie klocil ze w sprayu 2-3 razy. Mam w sprayu z MOTULA i co jazde nasaczam i juz ponad sezon a w puszce dalej jest
Avatar użytkownika
wawzon
Bywalec
 
Posty: 578
Dołączył(a): 4/8/2009, 10:36

Postprzez grunder » 26/11/2010, 18:39

Ta co ty nie powiesz? Kupiłem go raz. I to był ostani raz, starczył mi na 2 razy. Naprawdę nie wiem oco ci chodzi, ale z Twojej wypowiedzi wnioskuję że mało używasz tego środka na czystość silnika- tutaj się nie oszczędza. Twoja sprawa.

Pozdróffka:*
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa

Postprzez henio12323 » 26/11/2010, 20:01

zalezy jak kto uzywa ;) co innego nasączyć filtr a co innego spryskac z zewnątrz i pozostawic tylko troche na filtrze płynu. powinno sie tak nasączac że z filtra ścieka. popatrz jak to robią w serwisie - wsadzają do kuwetki z płynem lub zalewają płynem aż jest cały w płynie i nastepnie wyciskają go z nadmiaru i kładą na czyms żeby ociekł z nadmiaru - to jest nasaczenie. i fizycznie niemozliwe jest zeby z puszczki gdzie sie miesci koło 250-300 ml płynu smarowac kilkanascie raz filtr ;d
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez zbyho222 » 26/11/2010, 22:19

mentorsct mam jescze tego sx-a ..... Stoi teraz w garazu po zimie cos w niego zainwestuje i sprzedam..... Narazie tylko sprzęgło jest troche było niedawno przypalone i slizga jak cholera///// zrobiłem tak jak chłopaki radziliscie teraz czekac do wiosny.... aaaa znacie moze jaki sklep internetowy zeby szło kupic jakies fajne i nie drogie okleiny...???
zbyho222
Świeżak
 
Posty: 462
Dołączył(a): 11/8/2010, 18:31

Postprzez henio12323 » 27/11/2010, 08:07

nie bardzo sam teraz do kata poluje na fajne okleiny i niestety duzego wyboru nie ma ;/ tez nie sztuka kupic byle co. te tansze do 200 zl kpl nie bardzo sie oplacaja fakt fajnie wygladaja ale klej jest slaby i wystarczy ze ci sie różek odklei i cała naklejka w ciagu chwili ci zejdzie. no i wytrzymalosc nie wiem jak ty ale u mnie w kacie kolana wypadają na srodku skrzeli. i tam naklejka ostro dostaje butami ;D ale jest oryginalna i praktycznie nie widac sladów zuzycia choc sie przeciera szybciej na krawędzi. nie wyobrazam sobie taniej naklejki zamiennika :D poszła by pewnie po miesiacu :P dlatego jak teraz kupuje to kupuje równiez oryginałke
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez mentorsct » 27/11/2010, 10:35

henio12323 co ty gadasz. Ja kiedyś tu pokazywałem swojego kata jak go zrobiłem. Kupiłem okleinę z allegro firmy Blitz. Możesz do nich wysłać plastki a oni ci okleją lub kupić od nich i sam okelić. Mają stronkę na której są filimiki jak oklejać. Robią okleiny pod model dla mnie taką zrobili bez problemu. Cena juz nie pamiętam ale chyba 250zł maks. Pytają sie ciebie z jakiej chcesz fili czy grubuje czy cienkiej dodatkowo pod lakier. A klej tam jest taki ze niespsób go oderwać, dlatego trzeba od początku dobrze kleić. Mam tą okleinę już kilka miechów od wakacji i lałem kata wodą i nie odchodzi. Ja posiadam taką okleinę: http://wstaw.org/w/fle/
KTM SX 520
Suzuki GSR 600 K7
Avatar użytkownika
mentorsct
Bywalec
 
Posty: 582
Dołączył(a): 8/7/2009, 17:37
Lokalizacja: IÅ‚owo-Osada

Postprzez grunder » 27/11/2010, 11:33

wyjebana :D
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa

Postprzez Bostorn » 27/11/2010, 14:50

ty slimaku zamiast sobie popryskac filtr pow to go nim nasÄ…czyles a reszte wessales jak mleko smakowe ;]

bo sÄ… ludzie i taborety ;d

ja też uzywalem castrola w spreju ale jakos nie umialem sie nim obslugiwac i kupilem plyn do nasączania
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez barek253 » 27/11/2010, 15:42

co do sprayu to jak kupowalem castrola to mi w sklepie powiedzial gosc ze wystarczy tylko spsikac troche bo powstaje jakas warstwa taka niby pajenczynka
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 27/11/2010, 17:39

haha w róznych moto mozna stosowac zwykłą gąbke lub filtr papierowy bez zadnych preparatów. jednak do crossówek uzywa sie tylko i wyłącznie na maxa nasączonego płynem filtru gąbkowego :D jak spryskasz z zewnątrz to piasek moze sie przedostac wgłąb gąbki a jak tam nic nie zatrzyma piasku to leci prosto na tłocze :d nie warto na tym oszczędzac.

co do oklein tez sie na d tymi zastanawiałem. co oryginał to oryginał :D w sumie 250 masz te a za troche ponad 300 są oryginałki kata :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez barek253 » 27/11/2010, 19:17

na jakiej mieszance docierac tuleje w mojej cr?
i na jakiej pozniej jezdzic
czy musze stopniowo zmniejszac ilosc oleju czy np;najpierw 1:20 i pozniej 1:50 czy jeszcze cos pomiedzy?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez henio12323 » 27/11/2010, 19:30

a jak chcesz :d
to zalezy jak moto da rade sobie z wieksza iloscią oleju. z tego co widze i z doswiadczenia wiem że jeden moto przepali ci bez dymienia 1:15 a jeden przy 1:25 pochodzi ci 5 min i swiece diabli wezmą. próbuj im wiecej oleju na początku tym lepiej wiadomo nie ma co schodzic ponizej 1;15. ja jak docierałem lałem koło 1:15 potem po niecałym baku wskoczyłem na 1:20 i tak mniej wiecej pozostało do konca. zobacz jak twój moto bedzie reagował. zawsze lepiej stopniowo schodzic bo na tuleji moto sie jakis czas dociera. wiec lepiej najpierw np 1:20 potem 1:25 1:30 i tak z kazdym bakiem sobie zmniejszaj :D to nie zaszkodzi :P no chyba ze bedzie ci swiece jarało przy zbyt duzej ilosci oleju co tez nie jest dobre. to samo zobacz dymienie. nie powinien dymic. moja CRka przy 1:20 nic a nic nie dymiła :D przy odpalaniu troszke jedynie ale to norma ile bys nie nalał :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez grunder » 27/11/2010, 19:39

napewno nie lej 1:50 haha :D

Dla mojej CR z tuleją lałem 1:27 i było great, no oprócz zmieniania świec co 5-8 wyjazdów. Przy takiej mieszance byłem przynajmniej pewny.
Avatar użytkownika
grunder
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2969
Dołączył(a): 19/9/2010, 20:29
Lokalizacja: LBN/WÅ‚odawa

Postprzez barek253 » 27/11/2010, 19:44

nie wiecie jak zblokowac kosz sprzeglowy zeby go odkrecic?
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości




na górê