Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
każdy smar do łańcuchów, od elfa po motula kończąc, smaruje się przed każdą jazdą, po myciu i wyschnięciu motocykla i po jeździe jeżeli motocykl nie będzie myty
wpisz sobie w allegro smar do łańcucha albo spray do łańcucha i będziesz miał wielki wybór, kwestia ceny i jakości
wpisz sobie w allegro smar do łańcucha albo spray do łańcucha i będziesz miał wielki wybór, kwestia ceny i jakości
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
ja polecam najtansze smary, wg mnie nie opłaca sie kupowac drogie smary do jazdy. jeszcze zalezy gdzie i jak sie smiga. na tor MX mozna w sumie lepsze smary bo na krótkiej sesji 10-15 minutowej czasem smar sie moze jeszcze utrzymać. do enduro bez sensu jest kupowac drogie smary. smarowałem np motulem który kosztuje sporo ponad 50 zł i valwoline który kosztował mnie około 20 zł. po kilku km i tutaj i tutaj smaru prawie nie było ;P wiec ekonomiczniej wychodzi kupic 3 puszki valwoline niz 1 motula. i smarować sobie podczas dalszego wypadu na trasie po prostu. ja smaruje zawsze obficie po myciu moto. i czasem biore puszke na trase jak wiem że np mokry teren sie konczyt i zaczyna suche pole ( wtedy czasem psikne ) albo smarem, a jak mi sie skonczy leje gęsty olej i też sie trzyma podobnie jak smar, jedynie moto troche bardziej zasyfione jest
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
ja teraz stosuje smar grafitowy i tez jest ok
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
Można prosić o jakieś opinie dla tego kasku używał ktoś?
http://allegro.pl/kask-fox-v-1-v-1-race ... 07854.html
http://allegro.pl/kask-fox-v-1-v-1-race ... 07854.html
Ostatnio edytowano 6/7/2012, 23:21 przez Piotr--95, łącznie edytowano 1 raz
-
Piotr--95 - Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 20/1/2012, 00:08
- Lokalizacja: Warszawa
grafitowy ? chodzi ci o twardy smar ? przeciez tym smarujesz tylko lancuch z zewnatrz a caly bajer polega na tym zeby smarowac rolki w srodku. chyba ze mozna by jakis smar rozgrzac i rozpuscic wtedy goracym smarowac i po wyschnieciu powinna byc fajna trwala warstwa
swoja droga kombinowalem z gestym przekladniowym i podgrzany duzo jest rzadszy i lepiej wnika szczeglnie jak sie ma lancuch oringowy
swoja droga kombinowalem z gestym przekladniowym i podgrzany duzo jest rzadszy i lepiej wnika szczeglnie jak sie ma lancuch oringowy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
właśnie też bałem się czy aby nie będzie za gęsty ale porównując go do smaru do łożysk jest on bardzo rzadki (dzięki temu można ładnie go wetrzeć w łańcuch. (http://www.motointegrator.pl/produkty/2 ... afit-800-g) właśnie ten stosuje (mam łańcuch bez oringowy)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
zwykłe 95 wystarczy, jeżeli masz klocki pod swój rocznik, i tarcze to raczej źle wcisnąłeś tłoczki, musisz poluzowac śruby, odpowietrznik i wcisnąc tłoczek do konca, i dopiero wtedy zakladac klocki
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
więc albo się dotrą klocki, albo jak mówiłeś w 1 miejscu stary w miare dobry klocek a w 2giej nowy, ale to bez sensu troszkę, lepiej 2 założyc i niech się oba dopasują
tak przynajmniej mi się wydaje
tak przynajmniej mi się wydaje
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Witajcie
Moja 540 sxc u mechanika - niestety ale chyba trzeba zakończyć tą życiową porażkę. Sprzedać może najlepiej na części. Naprawia Łukasz w Węgrowie - bardzo ogarnięty kolega, polecam wszystkim. Ale nie możemy z jednym dojść. Kupiłem nowy wałek rozrządu w ktm w wawie - założyliśmy , w poprzednim uszkodzone autodeko, teraz po złożeniu do kupy i dopaleniu słychać przeraźliwy stukot - jakby cylinder uderzał w głowicę - nasila się wraz z dodaniem gazu - gdy dostał mocniej w obroty niestety walnął na wałku rozrządu w autodeko jedno z kowadełek - po prostu pękło u góry i element spadł pod lewy dekiel - co zablokowało wał (zębatki). Na szczęście zlokalizowaliśmy ten ułamany kawałek i wyciągneliśmy. Da się kopnąć i wał pracuje prawidłowo. W oleju były delikatne złoto miedziane opiłki ale na prawdę było ich mało.
Jutro z starego wałka zdejmiemy te kowadełko i założymy na nowy i złożymy znów do kupy. Co do jednego co muszę się przyznać. Przednie śruby trzymające cylinder były poluzowane więc - to mogło powodować drgania i pęknięcie owego elementu wałka ? Czy wy też tak jako doświadczeniu koledzy obstawiacie ? Czy co innego ? Zawory ustawione, moto pali prawie że na dotyk. Gdy dodałem gazu w wysokich moto zaczął się dławić i wtedy stanął. Nie wiem już kompletnie co to może być. Zostaje rozpołowienie silnika bo co innego ? !
W ktm powiedział mi serwisant że to napinacz rozrządu padł ? ! możliwe ? Wedle podziałki zostały jeszcze 3 ząbki na nim. Ale coś z Łukaszem nie wierzymy. Może któreś z łożysk ? Nowe uszczelki, nowy tłok, pierścienie , tuleja.
Proszę podpowiedzcie coś ! Z Góry dziękuje !
Jutro z starego wałka zdejmiemy te kowadełko i założymy na nowy i złożymy znów do kupy. Co do jednego co muszę się przyznać. Przednie śruby trzymające cylinder były poluzowane więc - to mogło powodować drgania i pęknięcie owego elementu wałka ? Czy wy też tak jako doświadczeniu koledzy obstawiacie ? Czy co innego ? Zawory ustawione, moto pali prawie że na dotyk. Gdy dodałem gazu w wysokich moto zaczął się dławić i wtedy stanął. Nie wiem już kompletnie co to może być. Zostaje rozpołowienie silnika bo co innego ? !
W ktm powiedział mi serwisant że to napinacz rozrządu padł ? ! możliwe ? Wedle podziałki zostały jeszcze 3 ząbki na nim. Ale coś z Łukaszem nie wierzymy. Może któreś z łożysk ? Nowe uszczelki, nowy tłok, pierścienie , tuleja.
Proszę podpowiedzcie coś ! Z Góry dziękuje !
KTM sx 525 2005 rok
-
lenar - Świeżak
- Posty: 83
- Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
- Lokalizacja: węgrów
Deszczu a nie mozesz zjecahć klocków na papierze ściernym(będą jak nowe tylko cieńsze)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
co do klocków skoro grubsza tarcza spoko mozesz zrobic tak jak mówiles czyli stary klocek, byle nie kompletna blacha \
\
lenar daj sobie spokoj z tym moto same problemy ;/ i kasy wladowales tyle ze pewnie mozna bylo duzo nowsze sprawne moto kupic. ciezko powiedziec co i jak. trzeba rozbierac i ogladac.
\
lenar daj sobie spokoj z tym moto same problemy ;/ i kasy wladowales tyle ze pewnie mozna bylo duzo nowsze sprawne moto kupic. ciezko powiedziec co i jak. trzeba rozbierac i ogladac.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Coś pisałeś że masz 3 ząbki na napinaczu jeszcze. jak kiedyś się pytałem jak sprawdzić stan łańcuszka to mi powiedzieli ze jak zostają 4-3 ząbki na napinaczu to szrot(jak wyjąłem napinacz to przy 4 ząbkach nie chciał się już wyciągać) więc zwróć na to uwagę:D
Jeśli chodzi o papier to nie ważne jaki(dostosuj grubość ziaren do tępa ścierania) w końcu 1 arkusz papieru jest tańszy niż klocki czy tarcza:D
Jeśli chodzi o papier to nie ważne jaki(dostosuj grubość ziaren do tępa ścierania) w końcu 1 arkusz papieru jest tańszy niż klocki czy tarcza:D
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
kris - zalezy jakie moto. np w EXC fabrycznie na nowym łancuszku masz 2 ząbki ;P dopiero jak wyskoczy cały napinacz mozesz pomału myslec o wymianie ( bo nie dyskwalifikuje od razu do wymiany jak znasz przebieg łancuszka) w yamaszkach i innych moze byc inaczej
pawel powinien pasować bo to sa silniki raczej te same bez zmian. tylko czy dt z 97 miała rozrusznik ?
pawel powinien pasować bo to sa silniki raczej te same bez zmian. tylko czy dt z 97 miała rozrusznik ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Siemano. Panowie czy korki chłodnicy, różnią się w zależności od rocznika moto ? Tzn, czy do starszego moto będzie pasował korek chłodnicy z tego samego modelu, tylko z nowszego rocznika, lub na odwrót?
Honda CR 125
fuck the whales, save 2 strokes !!!
fuck the whales, save 2 strokes !!!
-
cichycr - Świeżak
- Posty: 225
- Dołączył(a): 26/5/2012, 18:00
- Lokalizacja: Podkarpacie
moze nie musi. np w ktmach od kazdego do kazdego praktycznie pasuje, róznia sie jedynie miedzy modelami cisnieniem otwarcia. EXC szybciej sie otwiera niz SX np. najlepiej patrz w katalogach częsci oryginalnych czy są te same numery w twoim roczniku i w roczniku z którego chcesz kupic. albo zadzwon do serwisu hondy ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
przydalo by sie wymienic. zalezy jakie moto, w wyczynowce bezwzglednie. w motocyklu soft enduro i innych mniej wysilonych mozna na upartego zostawic. ale lepiej zmienic. mozna tez zmnierzyc sewrisowka podaje jaki ma byc max i min wymiar sprezyny. zabezpieczenia trzeba zawsze. na upartego mozna zalozyc stare ale lepiej nie ryzykowac. a to nie kosztuje majatku
tytan widac po kolorze jest czarny i trudniej go zarysowac. stalowe zazwyczaj sa polerowane ( jak nowe )
tytan widac po kolorze jest czarny i trudniej go zarysowac. stalowe zazwyczaj sa polerowane ( jak nowe )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość