Zobacz wątek - Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.
NAS Analytics TAG

Krótkie pytania, szybkie odpowiedzi.

Enduro, Cross
_________

Postprzez Bostorn » 6/7/2012, 09:04

każdy smar do łańcuchów, od elfa po motula kończąc, smaruje się przed każdą jazdą, po myciu i wyschnięciu motocykla i po jeździe jeżeli motocykl nie będzie myty

wpisz sobie w allegro smar do łańcucha albo spray do łańcucha i będziesz miał wielki wybór, kwestia ceny i jakości
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin


Postprzez henio12323 » 6/7/2012, 20:00

ja polecam najtansze smary, wg mnie nie opłaca sie kupowac drogie smary do jazdy. jeszcze zalezy gdzie i jak sie smiga. na tor MX mozna w sumie lepsze smary bo na krótkiej sesji 10-15 minutowej czasem smar sie moze jeszcze utrzymać. do enduro bez sensu jest kupowac drogie smary. smarowałem np motulem który kosztuje sporo ponad 50 zł i valwoline który kosztował mnie około 20 zł. po kilku km i tutaj i tutaj smaru prawie nie było ;P wiec ekonomiczniej wychodzi kupic 3 puszki valwoline niz 1 motula. i smarować sobie podczas dalszego wypadu na trasie po prostu. ja smaruje zawsze obficie po myciu moto. i czasem biore puszke na trase jak wiem że np mokry teren sie konczyt i zaczyna suche pole ( wtedy czasem psikne ) albo smarem, a jak mi sie skonczy leje gęsty olej i też sie trzyma podobnie jak smar, jedynie moto troche bardziej zasyfione jest
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez kris514 » 6/7/2012, 21:19

ja teraz stosuje smar grafitowy i tez jest ok
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Piotr--95 » 6/7/2012, 23:19

Można prosić o jakieś opinie dla tego kasku używał ktoś?
http://allegro.pl/kask-fox-v-1-v-1-race ... 07854.html
Ostatnio edytowano 6/7/2012, 23:21 przez Piotr--95, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Piotr--95
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 20/1/2012, 00:08
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez henio12323 » 7/7/2012, 22:18

grafitowy ? chodzi ci o twardy smar ? przeciez tym smarujesz tylko lancuch z zewnatrz :P a caly bajer polega na tym zeby smarowac rolki w srodku. chyba ze mozna by jakis smar rozgrzac i rozpuscic wtedy goracym smarowac i po wyschnieciu powinna byc fajna trwala warstwa :D

swoja droga kombinowalem z gestym przekladniowym i podgrzany duzo jest rzadszy i lepiej wnika szczeglnie jak sie ma lancuch oringowy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 7/7/2012, 22:24

właśnie też bałem się czy aby nie będzie za gęsty ale porównując go do smaru do łożysk jest on bardzo rzadki (dzięki temu można ładnie go wetrzeć w łańcuch. (http://www.motointegrator.pl/produkty/2 ... afit-800-g) właśnie ten stosuje (mam łańcuch bez oringowy)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Bostorn » 9/7/2012, 17:52

zwykłe 95 wystarczy, jeżeli masz klocki pod swój rocznik, i tarcze to raczej źle wcisnąłeś tłoczki, musisz poluzowac śruby, odpowietrznik i wcisnąc tłoczek do konca, i dopiero wtedy zakladac klocki
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Bostorn » 9/7/2012, 19:16

więc albo się dotrą klocki, albo jak mówiłeś w 1 miejscu stary w miare dobry klocek a w 2giej nowy, ale to bez sensu troszkę, lepiej 2 założyc i niech się oba dopasują

tak przynajmniej mi się wydaje
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Witajcie

Postprzez lenar » 9/7/2012, 20:06

Moja 540 sxc u mechanika - niestety ale chyba trzeba zakończyć tą życiową porażkę. Sprzedać może najlepiej na części. Naprawia Łukasz w Węgrowie - bardzo ogarnięty kolega, polecam wszystkim. Ale nie możemy z jednym dojść. Kupiłem nowy wałek rozrządu w ktm w wawie - założyliśmy , w poprzednim uszkodzone autodeko, teraz po złożeniu do kupy i dopaleniu słychać przeraźliwy stukot - jakby cylinder uderzał w głowicę - nasila się wraz z dodaniem gazu - gdy dostał mocniej w obroty niestety walnął na wałku rozrządu w autodeko jedno z kowadełek - po prostu pękło u góry i element spadł pod lewy dekiel - co zablokowało wał (zębatki). Na szczęście zlokalizowaliśmy ten ułamany kawałek i wyciągneliśmy. Da się kopnąć i wał pracuje prawidłowo. W oleju były delikatne złoto miedziane opiłki ale na prawdę było ich mało.

Jutro z starego wałka zdejmiemy te kowadełko i założymy na nowy i złożymy znów do kupy. Co do jednego co muszę się przyznać. Przednie śruby trzymające cylinder były poluzowane więc - to mogło powodować drgania i pęknięcie owego elementu wałka ? Czy wy też tak jako doświadczeniu koledzy obstawiacie ? Czy co innego ? Zawory ustawione, moto pali prawie że na dotyk. Gdy dodałem gazu w wysokich moto zaczął się dławić i wtedy stanął. Nie wiem już kompletnie co to może być. Zostaje rozpołowienie silnika bo co innego ? !

W ktm powiedział mi serwisant że to napinacz rozrządu padł ? ! możliwe ? Wedle podziałki zostały jeszcze 3 ząbki na nim. Ale coś z Łukaszem nie wierzymy. Może któreś z łożysk ? Nowe uszczelki, nowy tłok, pierścienie , tuleja.

Proszę podpowiedzcie coś ! Z Góry dziękuje !
KTM sx 525 2005 rok :)
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Postprzez kris514 » 9/7/2012, 20:12

Deszczu a nie mozesz zjecahć klocków na papierze ściernym(będą jak nowe tylko cieńsze)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 9/7/2012, 20:13

co do klocków skoro grubsza tarcza spoko mozesz zrobic tak jak mówiles czyli stary klocek, byle nie kompletna blacha :D\
\

lenar daj sobie spokoj z tym moto :P same problemy ;/ i kasy wladowales tyle ze pewnie mozna bylo duzo nowsze sprawne moto kupic. ciezko powiedziec co i jak. trzeba rozbierac i ogladac.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez lenar » 9/7/2012, 20:28

no właśnie :( tyle kasy i się poddać na finiszu ? Eh ... żadnych propozycji ? Zrobię i się pozbędę - i 525 zakupie - ale najpierw chce skończyć jedno by zacząć drugie...
KTM sx 525 2005 rok :)
Avatar użytkownika
lenar
Świeżak
 
Posty: 83
Dołączył(a): 23/10/2010, 20:04
Lokalizacja: węgrów

Postprzez kris514 » 9/7/2012, 21:15

Coś pisałeś że masz 3 ząbki na napinaczu jeszcze. jak kiedyś się pytałem jak sprawdzić stan łańcuszka to mi powiedzieli ze jak zostają 4-3 ząbki na napinaczu to szrot(jak wyjąłem napinacz to przy 4 ząbkach nie chciał się już wyciągać) więc zwróć na to uwagę:D
Jeśli chodzi o papier to nie ważne jaki(dostosuj grubość ziaren do tępa ścierania) w końcu 1 arkusz papieru jest tańszy niż klocki czy tarcza:D
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Pawel221 » 10/7/2012, 11:54

Witam , posiadam Yamahe DTX 125 z 2005 roku, czy rozrusznik z Yamahy DT 125 z 1997 roku będzie do mojej pasował ?
Honda cr 125 2006 rok :)
Avatar użytkownika
Pawel221
Świeżak
 
Posty: 136
Dołączył(a): 11/5/2010, 18:15

Postprzez henio12323 » 10/7/2012, 19:07

kris - zalezy jakie moto. np w EXC fabrycznie na nowym łancuszku masz 2 ząbki ;P dopiero jak wyskoczy cały napinacz mozesz pomału myslec o wymianie ( bo nie dyskwalifikuje od razu do wymiany jak znasz przebieg łancuszka) w yamaszkach i innych moze byc inaczej


pawel powinien pasować bo to sa silniki raczej te same bez zmian. tylko czy dt z 97 miała rozrusznik ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez cichycr » 11/7/2012, 19:08

Siemano. Panowie czy korki chłodnicy, różnią się w zależności od rocznika moto ? Tzn, czy do starszego moto będzie pasował korek chłodnicy z tego samego modelu, tylko z nowszego rocznika, lub na odwrót?
Honda CR 125

fuck the whales, save 2 strokes !!!
Avatar użytkownika
cichycr
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 26/5/2012, 18:00
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez henio12323 » 11/7/2012, 20:02

moze nie musi. np w ktmach od kazdego do kazdego praktycznie pasuje, róznia sie jedynie miedzy modelami cisnieniem otwarcia. EXC szybciej sie otwiera niz SX np. najlepiej patrz w katalogach częsci oryginalnych czy są te same numery w twoim roczniku i w roczniku z którego chcesz kupic. albo zadzwon do serwisu hondy ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez cichycr » 11/7/2012, 22:02

Dzięki za info :) jutro przekręcę do serwisu i mam nadzieję, że się czegoś dowiem na ten temat :)
Honda CR 125

fuck the whales, save 2 strokes !!!
Avatar użytkownika
cichycr
Świeżak
 
Posty: 225
Dołączył(a): 26/5/2012, 18:00
Lokalizacja: Podkarpacie

Postprzez wawzon » 12/7/2012, 10:10

Jak wymienia sie zawory to trzeba wymieniac tez sprezynki czy sprezynki moga zostac stare

jak rozronic zawory tytanowe od stalowych bo jestem ciekaw jakie mialem chce wiedziec czy sprzedajacy mowil prawde
Avatar użytkownika
wawzon
Bywalec
 
Posty: 578
Dołączył(a): 4/8/2009, 10:36

Postprzez henio12323 » 12/7/2012, 19:38

przydalo by sie wymienic. zalezy jakie moto, w wyczynowce bezwzglednie. w motocyklu soft enduro i innych mniej wysilonych mozna na upartego zostawic. ale lepiej zmienic. mozna tez zmnierzyc sewrisowka podaje jaki ma byc max i min wymiar sprezyny. zabezpieczenia trzeba zawsze. na upartego mozna zalozyc stare ale lepiej nie ryzykowac. a to nie kosztuje majatku

tytan widac po kolorze jest czarny i trudniej go zarysowac. stalowe zazwyczaj sa polerowane ( jak nowe )
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr