Zobacz wątek - niewiem jaki mam olej wlać do motocykla
NAS Analytics TAG

niewiem jaki mam olej wlać do motocykla

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

niewiem jaki mam olej wlać do motocykla

Postprzez obcia 500 » 6/4/2009, 21:09

mam yamahe xj650 z 81r jaki olej mam doniej wlać w opisie jest ze sawe20w40 co się stanie jak wjeję 10w40????
obcia 500
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12/10/2008, 21:44


Postprzez CBRF4i » 6/4/2009, 21:35

jesli silnik jest mocno zuzyty to prawdopodobnie bedzie glosniejszy na oleju 10w40 poniewaz jest duzo rzadszy od 20w.... no i pewnie bedzie sporo tego oleju spalal poprzez zuzyte pierscienie.....proponuje pozostac przy oleju mineralnym i nie kombinowac z zadnymi posyntetykami bo mozna narobic tylko balaganu.....dobry olej nie naprawi zuzytego silnika,pozatym nigdy sie nie przechodzi z mineralnego oleju na polsyntetyk itd...tylko wrecz odwrotnie....no ale to jest chyba oczywiste
CBRF4i
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 6/4/2009, 08:52


Postprzez obcia 500 » 6/4/2009, 22:14

tylko że ja niewiem czy jest zurzyty ten silnik wlałem mu 10w40 i chodzi cichutko tylko boję się to dalsze rezultaty jerzdżenia na tym oleju a jak bym wlał 20w40 to byłoby lepiej??
Ostatnio edytowano 6/4/2009, 22:17 przez obcia 500, łącznie edytowano 1 raz
obcia 500
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12/10/2008, 21:44

Postprzez PAJĄK1984 » 6/4/2009, 22:19

CBRF4i dobrze Ci pisze, jednakze jezeli sie okaze ze silnik nie jest mocno zmeczony to spokojnie mozesz jezdzic na tym oleju 10w/40 a najlepiej to bedzie widac po przejechaniu kilkuste kilometrow, poprostu badaj czesto poziom oleju, po tym stwierdzisz czy silnik bierze olej czy nie, jezeli sie okaze ze apetyt na olej nie jest zbyt wielki to mozesz spokojnie zostac przy tym oleju, jesli jednak silnik bedzie bral olej w znacznych ilosciach przejdz na olej o wiekszej gestosci, czyli odpowiednio najgesciejszy 20w/40
Ostatnio edytowano 7/4/2009, 07:48 przez PAJĄK1984, łącznie edytowano 1 raz
PAJĄK1984
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 8/7/2008, 20:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Adam M. » 7/4/2009, 02:18

Zacznimy od tego ze wszystko co ci tu napisano to wierutne bzdury :)
Wlales dobry olej i jego sie trzymaj, w tej chwili o olej 20W40 bedzie raczej trudno.
Gdybys wlal 20W50 to tez nic sie nie stanie - o wiele wazniejsze od tego jaki olej wlejesz jest to zebys go regularnie wymienial, specjalnie jesli wlewasz olej mineralny.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez PAJĄK1984 » 7/4/2009, 07:43

Adam M. nie bede z Toba dyskutowal, nie wiem mam Ci wyslac specjalna ulotke zebys sobie przeczytal jaka jest roznica miedzy olejem mineralnym a polsyntetycznym ??? tak sie sklada ze sprzedaje oleje motocyklowe od osmiu lat i powiem Ci ze jesli bys zalal nowy motocykl olejem typu 20W........ no to zycze powodzenia, czytaj tekst ze zrozumieniem, napisalem ze jezeli ten silnik nie jest zuzyty to spokojnie moze chodzic na tym oleju 10w/40 ale to bedzie widac juz po niedlugim przebiegu.....no ale jak to w swiecie bywa opinie sa rozne.... powodzenia
PAJĄK1984
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 8/7/2008, 20:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez jacekj » 7/4/2009, 07:59

PAJĄK1984 napisał(a):...nie wiem mam Ci wyslac specjalna ulotke zebys sobie przeczytal jaka jest roznica miedzy olejem mineralnym a polsyntetycznym ...

gdyby wierzyć wszystkim ulotkom to świat nie miałby żadnych tajemnic :D

PAJĄK1984 napisał(a):...tak sie sklada ze sprzedaje oleje motocyklowe od osmiu lat ...

to na pewno wiesz co oznacza 20W-..... i nie dziwisz się, dlaczego założyciel tematu pisze, że w jego instrukcji jest napisane aby stosować oleje 20W-40 :shock:

PAJĄK1984 napisał(a):...jesli bys zalal nowy motocykl olejem typu 20W........ no to zycze powodzenia...

to co niby ma się stać ??? patrz wyżej

Kolego, Twoje radykalne i zasadnicze podejście do tematu sugeruje, że Twoje doświadczenie w branży daje Ci podstawy do takiego stanowiska. Proponuję czytanie ze zrozumieniem i doradzanie innym kolegom tylko wtedy, gdy przemyślisz problem.
jacekj
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 26/3/2009, 15:18
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez CBRF4i » 7/4/2009, 08:22

z tego co ja tu widze to czemu wogole mowa jest o nowych motocyklach ???? skoro temat dotyczy motocykla z 81 roku !!!
i mysle ze nic dziwnego w tym nie ma ze w instukcji motocykla ktory ma 28 lat pisze zeby zalewac go olejem 20W40 ....ehhhh......
obecnie nowe motocykle w serwisach sa zalewane olejami odpowiednio:
10W/50 pelny syntetyk (nowe motocykle)
10W/40 polsyntetyk
20w/40 sa olejami mineralnymi........
po cos te grupy olejowe sa i do czegos sluza, takze na pewno nie mozna zalac motocykla pierwszym lepszym olejem......bo dobry i drogi...
CBRF4i
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 6/4/2009, 08:52

Postprzez PAJĄK1984 » 7/4/2009, 08:35

jak widac nie wszyscy te wartosci rozumieja.....
PASS
PAJĄK1984
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 8/7/2008, 20:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez jacekj » 7/4/2009, 08:45

PAJĄK1984 napisał(a):jak widac nie wszyscy te wartosci rozumieja.....
PASS


z pewnością nie wszyscy rozumieją te wartości, skoro piszą :

PAJĄK1984 napisał(a):jesli jednak silnik bedzie bral olej w znacznych ilosciach przejdz na olej o wiekszej gestosci, czyli odpowiednio najgesciejszy 20w/40


Bo jeśli ktoś nie rozróżnia :oops: gęstości od lepkości to znaczy, że chyba pomylił wątek a wypowiada się jak znawca
jacekj
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 26/3/2009, 15:18
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez obcia 500 » 7/4/2009, 08:46

ok to wleję tego 20w40 myślę że bardziej to polepszy niż pogorszy pracę silnika . dzięki za pomoc :)
obcia 500
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 12/10/2008, 21:44

Postprzez PAJĄK1984 » 7/4/2009, 08:55

jacekj czyli chcesz mi powiedziec ze olej 20w/40 jest rzadszy od 10w/40 ????????? hehehe nie przesadzaj
moja honda ma najechane 17 tys. km i mam wlany olej 10W/40 polsyntetyk........... powiedz ze zly....nie zdiwie sie
PAJĄK1984
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 8/7/2008, 20:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez wszok » 7/4/2009, 11:01

CBRF4i napisał(a):z tego co ja tu widze to czemu wogole mowa jest o nowych motocyklach ???? skoro temat dotyczy motocykla z 81 roku !!!
i mysle ze nic dziwnego w tym nie ma ze w instukcji motocykla ktory ma 28 lat pisze zeby zalewac go olejem 20W40 ....ehhhh......
obecnie nowe motocykle w serwisach sa zalewane olejami odpowiednio:
10W/50 pelny syntetyk (nowe motocykle)
10W/40 polsyntetyk
20w/40 sa olejami mineralnymi........
po cos te grupy olejowe sa i do czegos sluza, takze na pewno nie mozna zalac motocykla pierwszym lepszym olejem......bo dobry i drogi...


jedyna zdrowa odpowiedz.
(chociaż trochę z błędem bo 10w40 może być minerałem a 10W60 syntetykiem )

Tak jak kolega napisał po to jest KLASYFIKACJA LEPKOŚCIOWA WEDŁUG SAE (stowarzyszenie inżynierów samochodowych) np. SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W

- lepkość w 100°C - Odpowiada w przybliżeniu lepkości oleju w normalnych warunkach pracy silnika
- wskaźnik lepkości - Mówi o tym, jak zmienia się lepkość oleju wraz ze zmianami temperatury

Najniższą lepkość ma olej SAE 0W a najwyższą SAE 25W
co oznacz "W" otóż oznacza (Winter- zima) sa jeszcze oleje letnie np 10/50 bez litery "W" rzadko spotykane u nas w europie bo i nie potrzebne, dlatego my znamy nazwy w postaci członów np. 15W40 Wówczas mówimy, że w niskich temperaturach olej zachowuje się jak SAE 15W, natomiast po rozgrzaniu silnika jak SAE 40.

KLASYFIKACJA EUROPEJSKA ACEA (CCMC) jest odpowiednikiem ( Amerykańskiego SAE ) ale mi sie juz nie chce o tym pisac.... - pomijam


To jest KLASYFIKACJA JAKOŚCIOWA OLEJÓW SILNIKOWYCH Według klasyfikacji API (Amerykański Instytut Naftowy) np.
1. Silniki benzynowe: SA, SB, SC., SD, SE, SF, SG, SH, SJ, SL
1. Silniki wysokoprężne: CA, CB, CC, CD, CDII, CE, CF, CF-4, CL

przy czy piewsza litera
S- oznacz zapłon iskrowy ,
C- zapłon samoczynny(diesel)

druga litera oznacza jakość kolejno od A do L.

i co najważniejsze :
W razie braku zaleceń producenta (książka serwisowa) co jest niemożliwe... powyższe organizacje o których napisałem (SAE i ACEA (CCMC) nalezy stosowac odpowiednio:

Olej niższej klasy jakościowej można zastąpić olejem klasy np. SG/CD, ale nigdy odwrotnie. Nie jest również wskazane przechodzenie na stosowanie oleju lepszego o kilka klas np. z klasy SD na SG.

przechodzimy z lepkością - syntetyka półsyntetyk i minerał.
przechodzimy z jakością - SA, SB, SC., SD, SE, SF, SG, SH, SJ, SLNie


nie ma innych magicznych "polskich sposobów" Koniec i kropka!
wiec dajcie już spokój z kolejnymi nowymi postami o olejach....

Oczywiście z minerału każdy może przejść i na syntetyk. pojedzie? pewnie ze pojedzie.... ale jest to błędem i tyle.
:wink: :D dodam jeszcze ze czy to motul czy castrol czy made in "kinkrzas" jest mało ważne. Ma spełniać wymogi klasyfikacji i tyle, wiec nie trzeba zapłacić za olej 500zl -chyba ze dla komfortu psychicznego
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Postprzez Adam M. » 7/4/2009, 17:54

wszok napisał(a):
jedyna zdrowa odpowiedz.
(chociaż trochę z błędem bo 10w40 może być minerałem a 10W60 syntetykiem )


Oczywiście z minerału każdy może przejść i na syntetyk. pojedzie? pewnie ze pojedzie.... ale jest to błędem i tyle.


Niby dlaczego ???
A poza tym klasy lepkosciowe nie determinuja tego czy olej jest mineralem,polsyntetykiem czy syntetykiem jedno z drugim nie ma nic wspolnego.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez wszok » 7/4/2009, 22:07

Adam M. napisał(a):
wszok napisał(a):
jedyna zdrowa odpowiedz.
(chociaż trochę z błędem bo 10w40 może być minerałem a 10W60 syntetykiem )


Oczywiście z minerału każdy może przejść i na syntetyk. pojedzie? pewnie ze pojedzie.... ale jest to błędem i tyle.


Niby dlaczego ???
A poza tym klasy lepkościowe nie determinują tego czy olej jest mineralem, polsyntetykiem czy syntetykiem jedno z drugim nie ma nic wspolnego.



a czy ja napisałem ze detronizuje... ? :wink:

a ze sie nie zmienia z minerału na syntetyk to nie ja twierdze tylko organizacja inż. tym się zajmująca. olej gęściejszy lepiej doszczelnia pierścienie z tłokami wiec jak ci "bierze 2 lity syntetyku na 1000km" to zmieniasz na gęściejszy i tyle. no chyba ze jak zwykle my Polacy wiemy lepiej niż inż. którzy sie tym zajmują Bóg wie ile lat....
:wink: ale wiem ze i tak znajda sie ludzie i będą tu pisać swoje teorie "bo ja wlałem i silnik chodzi" - a o by miał nie chodzić hehe szkoda pisania. ja tam się nie kluce tylko pisze co wyczytałem pozdrawiam i róbta co chceta :)
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Postprzez Adam M. » 8/4/2009, 01:51

wszok napisał(a):a ze sie nie zmienia z minerału na syntetyk to nie ja twierdze tylko organizacja inż. tym się zajmująca. olej gęściejszy lepiej doszczelnia pierścienie z tłokami wiec jak ci "bierze 2 lity syntetyku na 1000km" to zmieniasz na gęściejszy i tyle.



Kolego, masz taki groch z kapusta w glowie na ten temat, ze nie wiadomo od czego zaczac tlumaczenie, dlatego raczej dam sobie spokoj.
Jednakze jak mi tu pokazesz oryginalny dokument np API gdzie napisano "ze nie zmienia sie z mineralu na syntetyk" to odszczekam to co pisze spod stolu.
Czytalem mase literatury anglojezycznej na tematy olejowe i jakos nigdzie czegos takiego nie przeczytalem. Znaczylo by to ze jezeli docieram silnik na oleju mineralnym ( co jest polecane ) to nie moge potem przejsc na syntetyk z jakichs tajemniczych powodow, a wlasnie taki manewr zrobilem ze swoim silnikiem i jak narazie dziala swietnie.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez wszok » 8/4/2009, 10:52

Adam M. napisał(a):
wszok napisał(a):a ze sie nie zmienia z minerału na syntetyk to nie ja twierdze tylko organizacja inż. tym się zajmująca. olej gęściejszy lepiej doszczelnia pierścienie z tłokami wiec jak ci "bierze 2 lity syntetyku na 1000km" to zmieniasz na gęściejszy i tyle.



Kolego, masz taki groch z kapusta w glowie na ten temat, ze nie wiadomo od czego zaczac tlumaczenie, dlatego raczej dam sobie spokoj.
Jednakze jak mi tu pokazesz oryginalny dokument np API gdzie napisano "ze nie zmienia sie z mineralu na syntetyk" to odszczekam to co pisze spod stolu.
Czytalem mase literatury anglojezycznej na tematy olejowe i jakos nigdzie czegos takiego nie przeczytalem. Znaczylo by to ze jezeli docieram silnik na oleju mineralnym ( co jest polecane ) to nie moge potem przejsc na syntetyk z jakichs tajemniczych powodow, a wlasnie taki manewr zrobilem ze swoim silnikiem i jak narazie dziala swietnie.


co ma docieranie do eksploatacji? o docieraniu to ja tyle teorii slyszalem ze sam nie wiem w co wierzyć. jedni jeżdżą 10km/h drudzy daja do odcinki trzeci leje syntetyk czwarty minerał a piaty czeka az sie samo dotrze.... coś labo czytałeś widzę.... przeczytaj jeszcze z 5 razy... znalazłem na szybcika dwie 1 lepsze strony w googlach gdzie o tym piszą. i wiele wiele innych i tym popieram moje wypowiedzi. dziwnym zbiegiem okoliczności nigdy nie natknąłem się żeby bylo napisane z minerału na syntetyk.... tak samo nie wskazane jest przejście sie z klasy jakościowej z np. SF od razu na SJ

http://www.oiltrading.pl/pl/wszystko_o_ ... nkcje.html

http://www.motofakty.pl/artykul/oleje_s ... ierac.html
:shock:

może to caly świat sie myli...... a ty masz racje... napisz prace doktorska. i nie pisz ze ty docierałes na minerale i wlales syntetyk i działa....bo czym sie tu opierasz? ze ty tak zrobiles i jedzie i kolega tez?

pisałem wyżej "a co by miał nie działać" haha made in Tesco wlejesz tez pojedzie. kolega ma motor z lat 80 a ty pierdoły o docieraniu opowidasz. nic już nie pisze bo szkoda czasu. pozdrawiam .
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49

Postprzez Adam M. » 8/4/2009, 14:56

Dzieki za zamieszczenie tych stron bo wreszcie zobaczylem na wlasne oczy skad biora sie bzdury wypisywane potem na roznych forach internetowych.
Piszac o oryginalnym dokumencie, mialem troszke co innego na mysli, mianowicie chodzilo mi o oryginalny dokument Amerykanskiego Stowarzyszenia Inzynierow, a nie literature marketingowa producenta, czy wypisy jakiegos polskiego dziennikarza.
Pozniej w ciagu nocy ( waszej ) znajde i zamieszcze cos z oficjalnych danych na temat olejow stworzone przez API.
Na razie mozesz mi uwierzyc na slowo ze mineral na syntetyk zmienialem wielokrotnie w swoich motocyklach, jezdzilem na syntetyku samochodowym w moto ( w obu przypadkach bez zadnych zlych skutkow dla sprzegla czy silnika ), a od konca lat 80 tych rozebralem wiele silnikow motocyklowych w ktorych nie bylo zadnych szlamow, czy nagarow o ktorych pisza na podanych przez ciebie stronach.
Wynika to po prostu stad ze oleje mineralne tez maja pakiety dodatkow myjacych czesto wieksze niz syntetyki.
Na razie tyle, wroce do tego pozniej.
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Adam M. » 8/4/2009, 19:08

Mowimy tu o normalnej eksploatacji, a nie o probach oszukania klienta przez obecnego wlasciciela pojazdu.
"Wymywanie osadow" to raczej relikt okresu przelomu lat 80 / 90 tych gdy nowe oleje spotkaly sie z owczesnymi jezdzacymi reliktami PRL.

Link do dokumentu okreslajacego mieszalnosc olejow silnikowych z zaplonem iskrowym i diesla zgodna z warunkami API.
Wynika z niego ze wszystkie oleje oznaczone sygnaturka API sa mieszalne miedzy soba, bo musza spelniac okreslone tu warunki.

http://www.api.org/certifications/engin ... -24-08.pdf
Adam M.
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr