Zobacz wÄ…tek - Srad 600 nierowno chodzi i przerywa
NAS Analytics TAG

Srad 600 nierowno chodzi i przerywa

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Srad 600 nierowno chodzi i przerywa

Postprzez macs » 30/3/2009, 22:44

Witam,od niedawna jestem posiadaczem srada 600 z 97r.Kupilem go nie do konca sprawnego.Objawy sa tego type,ze gixer nie rowno chodzi na wolnych obrotach oraz przerywa (jak by nie palil na 1 gar) do 4-5tys.obrotow,powyzej 5tys.obr. moto smiga jak trza.Jednak kiedy moto jest slabo rozgrzane(do 50 stopni)wszystko jest jak nalezy ,rowno chodzi na wolnych i nie przerywa podczas jazdy,po prostu chodzi jak nalezy jednak jak sie nagrzeje to objawy powracaja.Moto pali na zimnym jak i na rozgrzanym silniku bdb,wkreca sie do odciecia zaplonu.
Gazniki sam czyscilem i wyregolowalem wedlug serwisowki(nie zostaly synchronizowane),swiece sprawdzalem dwa razy,maja prawidlowa barwe(kawy z mlekiem),zadna nie rozni sie od pozostalych,lecz swiec nie zmieniale na nowe.
Czy moga byc takie objawy nie synchronizowanych gaznikow lub jedna ze swiec nawala jak sie nagrzeje?Jesli macie inne sugestie to piszcie.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie


Postprzez Adam M. » 30/3/2009, 23:25

Czy sprawdzales stan zaworkow iglicowych gdy czysciles gazniki ?
Pierwsze co mi sie nasunelo to przylewanie z ktoregos zaworka, ale swiece mialbys wowczas przykopcone.Uszkodzenie elektryczne raczej odpada bo ze wzrostem temp by nie zniknelo, a piszesz ze powyzej 5 tys obr moto smiga.
Rowniez mozliwe jest ze mimo czyszczenia przyblokowany jest przeplyw do przejscia z wolnych wyzej - wowczas swiece wygladalyby normalnie.
Synchro gaznikow nie ma nic do tego - bardzo wyraznie slychac podczas przyspieszania jak jeden z gaznikow "ciagnie" szybciej niz pozostale.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56


Postprzez macs » 30/3/2009, 23:57

Zaworki iglicowe sa jak nowe.Tak jak napisalem wyzej moto powyzej 5tys. nie przerywa ,jezdzie normalnie.Wedlug mnie gdyby ten przeplyw do przejscia z wolnych wyzej byl przyblokowany to moto by ciagle przerywalo i nierowno chodzilo na wolnych,a nie robi tego jak odpale moto na ssaniu,pochodzi okolo minuty,spuszcze ssanie,lecz gdy dostanie temp.Powyzej 50stopni objawy wracaja,jak by nie dostawal paliwa na jeden gar lub jak by nie przepalal na jeden.
Objawy sa dokladnie takie,ze mam ustawione wolne obroty na 1tys.obr. i co jakies 2sekundy wskazowka podskakuje do 1.3tys.obr,jak by dostawal w tym momecie mala dawke paliwa i ja przepalil.Podczas jazdy jest tak ze przerywa do 4-5tys.obr. ,nastepnie szarpnie i wtedy juz zapier..... jak szalony.
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Adam M. » 31/3/2009, 00:30

Ssanie daje dodatkowa dawke paliwa idaca innym kanalem niz ten dotyczacy wolnych / przejscia.
Sprawdz jeszcze po ciemku czy nie ma zadnych przebic na kablach WN i iskry po nich nie skacza, ale to malo prawdopodobne.
Sprawdz czy ssanie na pewno domyka sie do konca.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez LukasBST » 31/3/2009, 06:39

Hmmm powiem ci ze od niedawna sam mam srada 600 z 99' coprawda ale jeden kij.I szczerze mowiac tez mialem wrazenie ze moto na poczatku wlasnie ponizej 5 -6 tys obr szarpie,ale wymienilem swiece,wyczyscilem filtr powietrza,schynchronizowalem gazniki i dalej jest tak samo jadac np na 1 biegu w nizszej partji obrotow czuc przy delikatnym przyspieszaniu takie poszarpywanie na wyzszym bieg to nie wystepuje, wiec:

-moja ulomnosc w obsludze manetki gazu
-ten typ tak ma
-obydwoje mamy cos pizgni#$e z gaznikami

Ktos ma jakies sugestie?
Sracz 600
Avatar użytkownika
LukasBST
Świeżak
 
Posty: 343
Dołączył(a): 8/4/2007, 10:04

Postprzez PajÄ…k » 31/3/2009, 06:43

Dać się przejechać komus kto miał taki model lub sie na tym naprawdę zna i niech obiektywnie oceni OCB ;)
Avatar użytkownika
PajÄ…k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław

Postprzez macs » 31/3/2009, 21:24

Dzis odpalilem moto i od samego poczatku nie chodzil jak powinnien,nawet jak sie jeszcze nie rozgrzal to juz przerywal,po 2 godzinach odpalilem go ponownie juz bez ssania ,pochodzi okolo 30sekund i go zgasilem,Sprawdzilem reka koletrory i jeden byl zimniejszy od 3 pozostalych ,to wskazuje na swiece.
Moje pytanie,czy to przerywanie i nierowna praca silnika na wolnych obrotach moze byc przyczyna zlej swiecy,lecz powyzej 5-6tys.obrotow juz nic nie przerywa i wkreca sie na max obroty,na pewno wtedy pali na wszystkie gary.
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Raczek_6 » 31/3/2009, 21:30

Może to być równie dobrze synchronizacja.
Przy zamkniętych przepustnicach dostaje nierówną dawkę paliwa na poszczególnych cylindrach.

Wpływ na taką pracę silnika również może mieć przelotowy układ wydechowy bądź wkład filtra powietrza typu K&N lub BMC.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez macs » 4/4/2009, 23:14

Niestety ale wykrylem(slyszec)nastepna usterke w moim moto,a mianowicie jak slinik sie nagrzeje i przy obrotach 2.5-3.5tys.obrotow jest wyczuwalny metaliczny dzwiek,wydaje mi sie ze z prawej strony slinika.Gdy moto chodzi na ssaniu jak i temperatura jest ponizej 60stopni nie ma tego dzwieku.
Bardziej objawy pasuja na lancuszek rozrzady czy napinacz???
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Adam M. » 5/4/2009, 01:43

Jedno i drugie brzmi tak samo.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez gozdzik77 » 5/4/2009, 08:23

macs napisał(a):Sprawdzilem reka koletrory i jeden byl zimniejszy od 3 pozostalych ,to wskazuje na swiece.
Moje pytanie,czy to przerywanie i nierowna praca silnika na wolnych obrotach moze byc przyczyna zlej swiecy,lecz powyzej 5-6tys.obrotow juz nic nie przerywa i wkreca sie na max obroty,na pewno wtedy pali na wszystkie gary.


Jeżeli któryś kolektor ma inna temperature od pozostałych to prawie napewno jest to świeca(powtarzam prawie napewno).
Ja zaczoł bym od wymiany świec najlepiej na DENSO ale trudno je dostać
I pamiętaj że po wymianie świeć na nowe świece te należy wygrzać więc wsiadasz na motocykl i jeżdzisz przynajmniej 30min bez gaszenia silnika.(pierwsze odpalenie po zamontowanych nowych świecach)
gozdzik77
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 20/7/2006, 17:33

Postprzez macs » 5/4/2009, 23:31

Powracam do poczatku mojego tematu ,chodzi o to przerywanie i nierowna prace silnika,jak by nie palil na wszystkie gary.
Czy te objawy ktore opisalem wyzej na pewno wykluczaja modul zaplonowy,czy to on nie nawala.Jak moge sprawdzic ,ze jest modul dobry???
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Adam M. » 6/4/2009, 02:21

Jezeli na wysokich obrotach wszystko dziala to modul jest dobry.
Jak chcesz go sprawdzac to sposob podano w sewisowce i jest to dosc skomplikowane.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez macs » 7/4/2009, 20:54

Dzis kupilem i wkrecilem nowe swiece ,a moto tak jak chodzil tak chodzi dalej,swiece nic nie daly.Jednak wydaje mi sie ze znalazlem przyczyne FAJKOCEWKA,w fajkach sa cewki i obojetnie w jaka swiece wloze fajke to na ten gar nie pali,no nieraz cos przepali .Pare dni wczesniej sprawdzalem iskre na swiecach i na kazdej iskra byla.
Czy te objawy to na pewno zla fajkocewka,jaka mogla byc przyczyna ze nie daje prawidlowej iskry???
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Adam M. » 8/4/2009, 01:56

Ciezko powiedziec, ale doswiadczenie jakie zrobiles pokazuje ze to ja trzeba wymienic.
Cewki tak latwo nie siadaja, fajki rowniez wiec sadze ze d.. dalo polaczenie miedzy nimi.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Grzybu » 8/4/2009, 15:48

A dlaczego nikt nie mówi o za ciasnych zaworach? Jak się nagrzeją to się rozszerzają jeszcze bardziej i mogą powodować słabszą kompresję - czytaj złe warunki zapłonu.
Poza tym również gaźnik może mieć jakąś nieszczelność.
Jeśli zawsze są problemy z tym samym cylindrem, to zamień fajki i przewody i sprawdź czy inny cylinder też będzie miał takie objawy. Wtedy wykluczysz kilka opcji.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez macs » 8/4/2009, 16:05

co do zaworow jak i cisnienia w cydlinrach wszystko jest jak powinno,sprawdzone.
GRZYBU jesli chodzi Ci o zmienianie cewkofajek miejscami(w inny gar)to jest tak ze wedlug mnie jedna fajka nawala,przekladam ta fajke i w obojetnie jaki gar ja wloze to na ten gar nie pali a trzy pozostale pala.Wiec to bedzie CHYBA jedna cewkofajka.
Mam jeszcze pytanie,czy od srada 750 bedzie pasowala cewkofajka.Na kazdej jest u gory nakleja na ktorej znajdyje sie firma i numery oraz jest tzw.nabity dodatkowy numer,np09R17.
Na jakie oznaczenia,numery mam patrzec,czy wszystkie musza byc identyczne??
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Grzybu » 9/4/2009, 07:28

A to OK. Chyba miałem jakąś zaćme, bo rzeczywiście wszystko jest napisane ;) A co do cewkofajek - przełóż coś na próbę jeśli masz możliwość.
Mój znajomy do starego gixera 1100 założył cewy od CBR 1000F i spokojnie to chodziło. Myślę, że zamiana cewkofajek od 750 czy nawet tylko jednej, też nie będzie problemem

A wogóle to w serwisówce masz napewno podane oporności uzwojeń cewek itp. dane. Pomierz wszystkie - a nawet bez serwisówki możesz sprawdzić czy ta jedna odbiega od pozostałych. Miernik to jakieś 20zł.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez macs » 22/4/2009, 20:48

Witam ponownie
Przyczyna,ze moj srad przerywal i nie przepalal na jeden gar na wolnych i srednich obrotach,a nawet w ostatnich dniach zalewalo swiece ,byla JEDNA FAJKOCEWKA.Kupilem cztery fajkocewki z allegro i moto chodzi jak nowe,nawet bez synchronizacji jest git.
Dzieki wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez maestro10 » 7/10/2012, 20:19

Witam serdecznie, jestem nowym użytkownikiem. Mój SRAD ma te same objawy. Próbowałem wszystkiego począwszy od czyszczenia gazników, synchro, pomiar kompresji, świece, sprawdzenie cewkofajek, regulatora napięcia. Nawet podniesieni iglic nic nie dało. Dodam, iż jeżeli zastawię dolot i gazniki nie dostają ile powietrza ile powinny jest ok. Może mi podpowiecie jak mogę wzbogacić mieszankę na wysokich obrotach ew proszę o jakiś nowy pomysł. Ewidentnie SRAD dostaje za mało paliwa.
Pozdrawiam i proszÄ™ o pomoc.
Robert
GSX-R 600 SRAD 2000r
Avatar użytkownika
maestro10
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 7/10/2012, 20:07

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości




na górê