Zobacz wątek - Honda CB500 synchronizacja gaźników,ustawianie zaworów...
 
NAS Analytics TAG

Honda CB500 synchronizacja gaźników,ustawianie zaworów...

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Honda CB500 synchronizacja gaźników,ustawianie zaworów...

Postprzez Kamillo » 26/3/2009, 23:21

Witam wszystkich mam pewien problem a,do rzeczy wczoraj przyprowadziłem Honde od mechanika który wyregulował mi zawory i zsynchronizował gaźniki.Niestety dziś rano odpaliłem moto,pochodził ok 2min na ssaniu a po spuszczeniu ssania,obroty zaczeły spadać poniżej 1000 obrotów,a po przegazowaniu do ok 4000 obroty również zaczeły spadać poniżej 1000 aż moto zgasł,leczy gdy złapie temp (wskazówka od temperatury na połowie) to moto już nie gaśnie i trzyma 1000obr.I z tad moje pytanie,czy to zjawisko jest noramalne??Obroty czasem nie powinny być wyższe niż 1000??Aha i jeszcze jedno czy za ustawienie zaworów i zsynchronizowanie gaźników 200zł to przystępna cena??
Z góry dziękuje za odpowiedzi,i przepraszam gdy podobny temat był już poruszany na forum.
Ostatnio edytowano 26/3/2009, 23:56 przez Kamillo, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
kamilo1533
Avatar użytkownika
Kamillo
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 17/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Radom


Postprzez Raczek_6 » 26/3/2009, 23:55

za 200PLN same gaźniki można zrobić + sprawdzenie świec i filtra powietrza.
Jak to mówią jaka praca taka płaca.

Chociaż sama synchronizacja + regulacja zaworów może tyle kosztować.

Niestety sama synchronizacja bez sprawdzenia, wyczyszczenia i odpowiedniego ustawienia gaźników oraz bez sprawdzenia świec i filtra powietrza trochę mija się z celem.

Obroty w CB500 po nagrzaniu silnika powinny trzymać się w okolicy 1300 +- 50 lub 100 (dokładnie nie pamiętam i nie mam teraz jak sprawdzić).

1000obr to zdecydowanie za mało.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez Adam M. » 27/3/2009, 02:00

Jest zimno, wiec mozliwe ze silnik trzeba trzymac dluzej na ssaniu zmniejszajac je razem ze wzrostem obrotow silnika. Wracaj do tego mechanika i niech ci podniesie obroty do wlasciwego poziomu.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Kamillo » 27/3/2009, 13:05

Dzięki panowie a jeszcze jedno pytanie,jak jadę motorem i przycisnę go tak do 10tys i odpuszczę gaz to strzela.Mechanik mi powiedział że to są strzały spowodowane przez tłumik,lecz nie za bardzo chce mi się w to wierzyć.Co o tym myślicie??
kamilo1533
Avatar użytkownika
Kamillo
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 17/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Radom

Postprzez Fikol » 27/3/2009, 13:46

A jaki jest to tłumik ? Jeśli przelotowy to nie masz się czym martwić .
Avatar użytkownika
Fikol
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 3/6/2008, 19:24
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez Kamillo » 27/3/2009, 16:58

TÅ‚umik jest oryginalny.
kamilo1533
Avatar użytkownika
Kamillo
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 17/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Radom

Postprzez Adam M. » 27/3/2009, 18:13

Masz wydmuchana uszczelke przy wejsciu rury wydechowej w glowice ( albo obie ).
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Kamillo » 28/3/2009, 02:58

Ok dzięki,jak narazie wszystko to co chciałem wiedzieć,a uszczelki jutro zamówię jeszcze raz wielkie dzięki.
kamilo1533
Avatar użytkownika
Kamillo
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 17/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Radom

Postprzez pioterjawa » 28/3/2009, 16:39

a te uszczelki nie sÄ… tam metalowe ?? tzn. mosiezne bodajrze...
Avatar użytkownika
pioterjawa
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 28/12/2007, 22:04
Lokalizacja: mam wiedziec? Piła

Postprzez Adam M. » 28/3/2009, 19:26

Azbest w mosieznej obudowie.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Kamillo » 29/3/2009, 00:55

Mam kawałek klingerytu (materiał z cieniutkimi drucikami w środku) może z tego dało by się dorobić te uszczelki??
kamilo1533
Avatar użytkownika
Kamillo
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 17/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Radom

Postprzez Raczek_6 » 29/3/2009, 01:14

A może mechanik ustawił za bogatą mieszankę, też będzie strzelać w wydech .
Z tego co pamiętam w CB500 śruba regulacji składu mieszanki powinna być wykręcona o 1/2 obrotu.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Kamillo » 29/3/2009, 10:55

Szczerze to wcale bym się nie zdziwił ale jak on to powiedział wszystko masz zajeb..wyczyszczone,ustawione no ale jakoś ciężko mi,jemu zaufać po akcji jak mi naprawiał skutera.
Kod: Zaznacz cały
Z tego co pamiętam w CB500 śruba regulacji składu mieszanki powinna być wykręcona o 1/2 obrotu.

Nic mi to zbytnio nie pomoże bo nawet nie wiem gdzie jest ta śruba do regulacji,a serwisówke mam ale mało szczegółową :(No ale nic powiedział jak by mi się coś działo to żebym przyjechał,na tygodniu się wybiore do niego niech obejrzy to jeszcze raz bo mi osobiście się nie podoba jak to jest zrobione.
kamilo1533
Avatar użytkownika
Kamillo
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 17/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Radom

Postprzez krydka » 30/3/2009, 12:13

Jeśli chodzi u ustawienie wolnych obrotów to nie musisz jechać do mechanika, bo masz od tego takie żółte pokrętło (jak stary kurek od wody) między gaźnikami. Najlepiej jest to widoczne od prawej strony motocykla. Mechanika prawdopodobnie ustawiał obroty na ciepłym silniku i dlatego dał takie małe. U mnie w CB 500 na zimnym silniku po wyłączeniu ssanie jest tak ok 1200obr a jak silnik jest mocno ciepły to trzyma coś koło 1500obr/min.
A co do tego strzelania z tłumika to może zapłon Ci odcina i dlatego wybucha Ci mieszanka która dostaje się do układu wydechowego.
PS. Gratuluje wyboru motocykla;)
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
Avatar użytkownika
krydka
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
Lokalizacja: Janowiec Wlkp

Postprzez Kamillo » 30/3/2009, 16:26

Jeśli chodzi u ustawienie wolnych obrotów to nie musisz jechać do mechanika, bo masz od tego takie żółte pokrętło (jak stary kurek od wody) między gaźnikami. Najlepiej jest to widoczne od prawej strony motocykla. Mechanika prawdopodobnie ustawiał obroty na ciepłym silniku i dlatego dał takie małe. U mnie w CB 500 na zimnym silniku po wyłączeniu ssanie jest tak ok 1200obr a jak silnik jest mocno ciepły to trzyma coś koło 1500obr/min.

Całkiem możliwe że na zimnym bo jak odbierałem to był rozgrzany (skazówka od temp na połowie) i przy nim jak odpalałem to ładnie pracował.No ale czy ciepły czy zimny to wskazówka idealnie nie stoi na obrotach tylko tak na ok 1mm lata. Czy to normalne??

A co do tego strzelania z tłumika to może zapłon Ci odcina i dlatego wybucha Ci mieszanka która dostaje się do układu wydechowego.

Myślę że nie,bo to strzela jak spada z obrotów. Tak jak powiedziałem jak ją przeciągnę do 10tys i puszcze gaz to strzela,nie mam pojęcia co to może być. Spróbuję jeszcze z tymi uszczelkami co była mowa we wcześniejszych postach.
kamilo1533
Avatar użytkownika
Kamillo
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 17/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Radom

Postprzez Adam M. » 30/3/2009, 17:47

Krydka, kurcze czytaj uwaznie bo tylko zamet wprowadzasz. Raczek slusznie pisze o mozliwosci ustawienia za bogatej MIESZANKI na wolnych, ty sie lapiesz za regulacje wolnych, a to 2 rozne sprawy.
Kamillo zacznij od uszczelek, ale klingieryt tam wytrzyma jakies 10 min.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez s_extrem* » 30/3/2009, 18:04

W moim LeoVince w CB500 takie strzelanie do normalka ;)
Avatar użytkownika
s_extrem*
Świeżak
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18/5/2008, 14:43
Lokalizacja: Leszno

Postprzez krydka » 30/3/2009, 18:23

Adam M. napisał(a):Krydka, kurcze czytaj uwaznie bo tylko zamet wprowadzasz. Raczek slusznie pisze o mozliwosci ustawienia za bogatej MIESZANKI na wolnych, ty sie lapiesz za regulacje wolnych, a to 2 rozne sprawy.

Zła regulacja wolnych obrotów może też być przyczyną i warto tą kwestie sprawdzić, więc nie rozumiem po co te obiekcje?
Nie rozumiem jak za bogata mieszanka może powodować niskie wolne obroty? powinno to raczej je podwyższać, chyba że mieszanka jest mega bogata i zalewa silnik.
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
Avatar użytkownika
krydka
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
Lokalizacja: Janowiec Wlkp

Postprzez Kamillo » 30/3/2009, 18:58

Panowie spokojnie zero stresu.
W moim LeoVince w CB500 takie strzelanie do normalka Wink

No trochę mnie to uspokoiło ale nie dokąca więc te uszczelki o których wspominał Adam wymienię dla św.spokoju bo może akurat to będzie to a myślę że koszt tych uszczelek jest niewielki.
Jeśli chodzi u ustawienie wolnych obrotów to nie musisz jechać do mechanika, bo masz od tego takie żółte pokrętło (jak stary kurek od wody) między gaźnikami.

Próbowałem kręcić tym pokrętłem i podniosłem trochę obroty i na ciepłym też mi trzyma te 1500obr tylko ciekawe jak będzie się zachowywał na zimnym no ale to już sprawdzę jutro.
A odpowiedzcie mi jeszcze na to pytanie co zadałem w poprzednim poście czy wskazówka od obrotomierza powinna idealnie stać na np. 1500obr czy takie minimalne latanie wskazówki to jest normalne??
PS.Sorry za takie banalne pytania,bo być może one mogą was śmieszyć ale to jest moje pierwsze moto i wole się was zapytać niż jeżdżąc mam coś zepsuć.
kamilo1533
Avatar użytkownika
Kamillo
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 17/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Radom

Postprzez krydka » 30/3/2009, 19:15

Tylko ten Leo Vince jest chyba przelotowy, a przelotowe to lubią strzelać:)? A ty Kamillo masz tłumik oryginalny czy jakiś akcesoryjny?
Mi obroty też trochę pływają.
Nie wiem dokładnie jak są ustawione "suwy" w tym silniku ale wybuchy na cylindrach nie są w tych samych odstępach czasu więc to może powodować lekkie skakanie obrotów. Tak przynajmniej sobie to wyobrażam;)
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
Avatar użytkownika
krydka
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
Lokalizacja: Janowiec Wlkp

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê