Zobacz wątek - Zapowietrzone hamulce???
NAS Analytics TAG

Zapowietrzone hamulce???

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez Raczek_6 » 24/3/2009, 22:33

Bicie tarcz można zmierzyć czujnikiem zegarowym, w motocyklach dopuszczalne bicie to 0,1mm.
Każdy tokarz posiada taki czujnik i uchwyt magnesowy.
W samochodach mierzy się tak samo.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez Maro » 26/3/2009, 19:11

Mówisz że krzywa tarcza nie ma wpływu na miękkość klamki ?

Ja też miałem miękką klamkę, w serwisie powiedzieli że mam skrzywioną tarczę - myślę wymiana.
Ale kolega podpowiedział że mogę ją obtoczyć (oczywiście nie polecam) tak i zrobiłem, było ok przez pół sezon, a pózniej znowu to samo,miękka. Przy hamowaniu dokładnie tak jak Kolega mówi było bicie w kierownicy bo była krzywa.

Pozostała mi tylko wymiana tarcz wymieniłem (nowe używana :) i problem miękkiej klamki zniknął jakby nigdy nie istniał.
Dziwne ale u mnie tak było-sam się dziwiłem że od tarczy może być miękka klamka
Maro
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 27/1/2007, 21:34
Lokalizacja: Podlaskie


Postprzez Kedar-88 » 26/3/2009, 21:25

Krzywa tarcza jak najbardziej wpływa na twardość klamki, z tego względu że za każdym razem odpycha klocki od siebie, a żeby zahamować muszą wrócić, do czego potrzebują płynu, czyli głębsze wciśnięcie klamki.

Co do blokowania koła krzywa tarcza powoduje zablokowanie koło, to oczywiste, bicia i szarpanie występują przy słabym hamowaniu, natomiast jak już dociśniesz ją mocno to koło zaczyna się blokować.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez cichykk » 30/3/2009, 02:34

skrzywiona tarcza odpycha klocki od siebie i z tego powodu może być miękka klamka. U mnie nic nie biło na kierownicy jedynie po przejechaniu kilku metrów klamka robiła się baaaardzo miękka i musiałem kilka razy pod pompować by moto zaczęło hamować :/ Ja u siebie sprawdzałem tak: na równej nawierzchni pchałem motocykl i po każdym przejechaniu 20cm wciskałem klamkę hamulca czy jest opór w tym samym momencie, no i niestety w pewnym momencie okazało się że jest sporo głębiej :/ Dla pewności i weryfikacji która tarcza ma bicie podniosłem przód motocykla i ręcznie zakręciłem koło, diagnoza : skrzywiona lewa tarcza. Wymieniłem na używkę i jak ręką odjął, klamka jest juz twarda i opór klamki jest w tym samym położeniu :-)
Avatar użytkownika
cichykk
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 8/3/2008, 22:01
Lokalizacja: Warszawa, Łasin

Poprzednia strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości




na gr