Zobacz wątek - Zapowietrzone hamulce???
NAS Analytics TAG

Zapowietrzone hamulce???

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Zapowietrzone hamulce???

Postprzez mattR1 » 17/3/2009, 20:10

Witam wszystkich! od 5 miesiecy staram sie uporac z problemem hamulcow mojej r1 jest to bardzo dziwne zjawisko dlatego prosilbym zainteresowanych tematem o przeczytanie postu do konca a nie szybka odp w stylu zapowietrzone itp...zaczne od tego jak to wszystko wyglada...objawy niby blache miekka klamka i zbyt mocno ocierajace klocki no dobra najpierw bylo wiec odpowietrzanie przez jakis tydzien...bez poprawy pomyslalem ze wiec ze zle to robie udalem sie wiec do mechanika i dalej to samo twierdzil ze to wina przewodow odpowietrzalem uklad jeszce wielokrotnie nawet za pomocy opisywanej na forum strzykawki i zero poprawy...sprawdzona zostala moja pompa(seria)-sprawna, zmienilem nawet na inna dla porownania i przewod w stalowym oplocie klamka twarda jak skala ale po 2 hamowaniach z 200 z zaciskow zaczelo sie dymic...zaciski dalej tzrymaly zbyt mocno no wiec zostaly zaciski w serwisie powiedziano mi ze nie ma sie do czego doczepic tloczki chodza lekko...ale profilaktycznie rozbralem obydwa baaaardzo dokladnie wyczyscilem przedmuchalem i przepolerowalem tloczki i dalej gowno!!!!!co to moze byc???? prosze pomocy !!!po 5 miesiacach prob mam dosc...;/czy ktosmial podobny problem ???
mattR1
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 8/12/2008, 18:58
Lokalizacja: Nysa


Postprzez mattR1 » 17/3/2009, 21:33

no wiec tak po kupnie klamka byla twarda ale klocki tarly wiec zaczolem sie z tym bawic od kad pierwszy raz zdemontowalem wszystko(zaciski pompa przweody)zaczolem miec tez miekka klamke...i od tamtej pory szly kombinacje z odpowietrzaniem naprawde masa ludzi probowala...lacznie z tym mechanikiem motocyklowym klocki zmienialem ale tylko dlatego zeby efekt zobaczyc bo stare nie byly jeszce takie zle poza tym na nich tez tzrzymalo... podkladek nie mam pod srubami od zaciskow,i raczej ich tam nie ma orginalnie teraz jedyne co mi zostalo to sprobowac z zestawem naprawczym mimo ze tloczki nie sa zapieczone...chcialem juz w pompie sprobowac ale rozbieralem ja i ani nigdzie nie cieknie ani zadnych niepokojacych rzeczy nie zaobserwowalem pozatym gdy ja odpowietrzam to ladnie trzyma cisnienienia dopuki nie podlacze jej pod przewody...
mattR1
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 8/12/2008, 18:58
Lokalizacja: Nysa


Postprzez Kedar-88 » 17/3/2009, 21:43

może się wygłupie tym co napisze, bo nigdy nie próbowałem robić tak w japońcu, ponieważ nie miałem nigdy takiego problemu, ale gdy śmigałem na etz 150 też miałem cały czas miękką klamkę mino że była dobrze odpowietrzona i kiedyś przypadkowo zmieniłem kąt ustawienia zbiorniczka i o dziwo klamka stwardneła, powiem szczerze że nie umiem tego wyjaśnić.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Raczek_6 » 17/3/2009, 22:42

Sprawdź czy:
- tarcze hamulcowe nie są przypadkiem skrzywione
- tulejki centrujące koło są odpowiednio zamontowane
- tarcza lewa jak i prawa ma taką samą odległość od zacisku do tarczy (może jest coś przestawione), czyli odstęp między zaciskiem a tarczą jest taki sam po obu stronach.
- Czy klocki są równo zużyte (jak któryś tłoczek blokował, klocek może być zjechany pod kątem i dlatego pojawia się problem)

Wciskając hamulec zobacz który tłoczek rusza się mocniej (nie dociska klocka).

Zdemontuj zaciski włóż coś grubości tarczy i sprawdź czy jest taki sam efekt.

Wystarczy ponaciskać na przewód idący od pompy do zbiorniczka aby wyszło z niego powietrze, możesz spróbować odpowietrzyć pompę hamulcową, bezpośrednio przy niej śrubą od przewodów hamulcowych.

A czy motocykl nie był po jakimś szlifie ?
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez mattR1 » 18/3/2009, 15:45

moto nie byl po szlifie pompe odpowietrzalem tarcze sa proste zaciski demointowalem i sprawdzalem na ciekiej blasze czy dzieje sie podobnie i efekt jest ten sam, kloski sa rowno zuzyte, z tego wszystkiego nie sprawdzalem tylko tych tulejek i odleglosci zaciskow od tarcz ale mysle ze to jes ok...a jak sprawdzic te tulejki??
mattR1
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 8/12/2008, 18:58
Lokalizacja: Nysa

Postprzez pelich » 19/3/2009, 11:44

Sprawdż klocki hamulcowe.Moim zdaniem te ktore masz nie dokladnie pasują.Miałem identyczny problem w GSXR .Po wyjeciu z blisterka wygladaly prawie identycznie.Ten metalowy profil na którym siedzi klocek był troszkę inny .To powodowało "miękką klamkę".Wymieniłem klocki na inne i było OK.
pelich
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 16/3/2009, 10:18
Lokalizacja: rzeszów

Postprzez chestreR » 19/3/2009, 18:29

Też proponuje sprawdzić te klocki bo sam się przekonałem jak podróbki mogą odbiekgać kształtem od orginału.
Avatar użytkownika
chestreR
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 11/1/2008, 07:16

Postprzez hefron » 20/3/2009, 10:53

Jak dla mnie to możliwości są takie:

- masz... zapowietrzony okład :D
- przewody gumowe puchną
- płyn nieświeży?

A dlaczego demontowałeś wszystko? Przecież klocki trą o tarczę non stop zawsze.
Avatar użytkownika
hefron
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez Maro » 20/3/2009, 21:46

Ja też tak miałem w swoim moto i przyczyną były krzywe tarcze hamulcowe - w zasadzie jedna tarcza.
Po wymianie na nowe (nowe używane :) , problem miękkiej klamki znikł jakby nigdy nie istniał.
Sprawdzałeś dokładnie tarcze - obydwie
Maro
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 27/1/2007, 21:34
Lokalizacja: Podlaskie

Postprzez Pisiu » 21/3/2009, 10:47

Ja jak zakładałem HB (zacisk 4 tłoczkowy) to miałem nowe klocki.Wszystko odpowietrzyłem itp i klama była miękka.Myślałem,że źle odpowietrzyłem ale to nie to.Jak klocki sie troche dotarły to klama stwardniała,dziwne ale prawdziwe :twisted:
Pisiu
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 993
Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
Lokalizacja: Czarnobyl

Postprzez mattR1 » 23/3/2009, 12:04

sprawdzalem klocki no i nic to nie dalo ale zauwazylem cos jeszce, zalozylem przed chwila stare klocki które są prawie starte do blachy...klamka jest troch twardsza a i tarcie o tarcze zmniejszylo sie prawie do akceptowalnego stanu dodam jeszce ze to wszystko bez dokladnego odpowietrzenia wiec moze byc jeszce lepiej...o czym moze to swiadczyc???sciagnolem tez w nich te stalowe koszulki(blisterka?) nie wiem dolkadnie jak to sie nazywa nie wiem czy to mialo jakis wplyw...
mattR1
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 8/12/2008, 18:58
Lokalizacja: Nysa

Postprzez mattR1 » 24/3/2009, 00:02

wiem co to znaczy troche i wiem jak jest u mnie czy zalozenie nowych klockow powoduje kopcenie zacisków??? i tak mieeka klamke ze bez uzycie wiekszej sily dochodzi do manetki...Gdyby chodzilo o zwykle dotarcie czy odpowietrzenie nie opisywal bym na forum problem z jakim zmagam sie prawie pol roku... ;)
mattR1
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 8/12/2008, 18:58
Lokalizacja: Nysa

Postprzez floreso » 24/3/2009, 13:54

kupiłem Yamahe z hamulcami od R1 i mam podobnie.... tzn mam wrazenie ze coś ją hamuje.... klamka jest miekka.
Czy mógłby mi ktoś napisać jak stwierdzić czy tarcze są proste i w jaki sposób pomierzyć odległości tarczy od zacisków?
floreso
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2/2/2009, 12:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Raczek_6 » 24/3/2009, 22:33

Bicie tarcz można zmierzyć czujnikiem zegarowym, w motocyklach dopuszczalne bicie to 0,1mm.
Każdy tokarz posiada taki czujnik i uchwyt magnesowy.
W samochodach mierzy się tak samo.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Maro » 26/3/2009, 19:11

Mówisz że krzywa tarcza nie ma wpływu na miękkość klamki ?

Ja też miałem miękką klamkę, w serwisie powiedzieli że mam skrzywioną tarczę - myślę wymiana.
Ale kolega podpowiedział że mogę ją obtoczyć (oczywiście nie polecam) tak i zrobiłem, było ok przez pół sezon, a pózniej znowu to samo,miękka. Przy hamowaniu dokładnie tak jak Kolega mówi było bicie w kierownicy bo była krzywa.

Pozostała mi tylko wymiana tarcz wymieniłem (nowe używana :) i problem miękkiej klamki zniknął jakby nigdy nie istniał.
Dziwne ale u mnie tak było-sam się dziwiłem że od tarczy może być miękka klamka
Maro
Świeżak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 27/1/2007, 21:34
Lokalizacja: Podlaskie

Postprzez Kedar-88 » 26/3/2009, 21:25

Krzywa tarcza jak najbardziej wpływa na twardość klamki, z tego względu że za każdym razem odpycha klocki od siebie, a żeby zahamować muszą wrócić, do czego potrzebują płynu, czyli głębsze wciśnięcie klamki.

Co do blokowania koła krzywa tarcza powoduje zablokowanie koło, to oczywiste, bicia i szarpanie występują przy słabym hamowaniu, natomiast jak już dociśniesz ją mocno to koło zaczyna się blokować.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez cichykk » 30/3/2009, 02:34

skrzywiona tarcza odpycha klocki od siebie i z tego powodu może być miękka klamka. U mnie nic nie biło na kierownicy jedynie po przejechaniu kilku metrów klamka robiła się baaaardzo miękka i musiałem kilka razy pod pompować by moto zaczęło hamować :/ Ja u siebie sprawdzałem tak: na równej nawierzchni pchałem motocykl i po każdym przejechaniu 20cm wciskałem klamkę hamulca czy jest opór w tym samym momencie, no i niestety w pewnym momencie okazało się że jest sporo głębiej :/ Dla pewności i weryfikacji która tarcza ma bicie podniosłem przód motocykla i ręcznie zakręciłem koło, diagnoza : skrzywiona lewa tarcza. Wymieniłem na używkę i jak ręką odjął, klamka jest juz twarda i opór klamki jest w tym samym położeniu :-)
Avatar użytkownika
cichykk
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 8/3/2008, 22:01
Lokalizacja: Warszawa, Łasin

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na gr