tuning simson
Posty: 18
• Strona 1 z 1
tuning simson
witam wie ktoś jak można tuningować Simsona s51 mechanicznie czyli co można wymienić podkręcić żeby była większa prędkość i przyspieszenie i jaki najlepiej tłumik kopić czy tradycyjny czy coś z katalizatorem z góry dziękuje za pomoc
- sebalam
- Świeżak
- Posty: 63
- Dołączył(a): 10/1/2009, 16:46
Ehhhhh było tego tyle że hoho.
http://www.google.pl/search?as_q=tunnin ... afe=images
http://www.google.pl/search?as_q=tunnin ... afe=images
-
PajÄ…k - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 704
- Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa Gocław
w 2 suwie najważniejszy ja w moim motocyklu odkecam wydech i idzie tak samo tylko, że aż za głośno i nie da się wytrzymac takiej jazdy. Te dedykowane do simsona to robione u prywaciarzy gówno warte buble wiem bo miałem kiedyś simsona i wtedy kupiłem wydech niby dedykowany za 700zł to poza tym, że pyrkał jak skuter i pluł z niego olejem to nic nie zyskałem.
- <borut>
- Bywalec
- Posty: 619
- Dołączył(a): 29/12/2007, 11:51
Dobra to konkretnie ale w skrócie.
Wymiana cylindra i tłoka np na 60 cm najlepiej z większą liczbą kanałów płuczących.
Planowanie głowicy.
Rozwiercenie gaźnika i regulacje i to chyba tyle.
A jeszcze wypełnienia wału korbowego
Wymiana cylindra i tłoka np na 60 cm najlepiej z większą liczbą kanałów płuczących.
Planowanie głowicy.
Rozwiercenie gaźnika i regulacje i to chyba tyle.
A jeszcze wypełnienia wału korbowego
-
PajÄ…k - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 704
- Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa Gocław
Roznica tkwi w mocy silnikow.
W motocyklu o pojemnosci litra nie poczujesz spadku mocy 3-7km a w simsonie jak stracisz 1 z 3,5 to juz jest czuc.
Wydech ma za zadanie robic podcisnienie tak aby spaliny zostaly wysysane. To wszystko jest skrupulatnie obliczane. Dlatego co dobre jest drogie.
W motocyklu o pojemnosci litra nie poczujesz spadku mocy 3-7km a w simsonie jak stracisz 1 z 3,5 to juz jest czuc.
Wydech ma za zadanie robic podcisnienie tak aby spaliny zostaly wysysane. To wszystko jest skrupulatnie obliczane. Dlatego co dobre jest drogie.
Nie moc silnika a technika czyni z Ciebie zawodnika!
- vas88
- Świeżak
- Posty: 61
- Dołączył(a): 20/12/2008, 13:45
Pająk napisał(a):Dobra to konkretnie ale w skrócie.
Wymiana cylindra i tłoka np na 60 cm najlepiej z większą liczbą kanałów płuczących.
Planowanie głowicy.
Rozwiercenie gaźnika i regulacje i to chyba tyle.
A jeszcze wypełnienia wału korbowego
Ja u siebie wymienialem kiedys na sportowe 60ccm.
Zalowalem tego poniewaz ten silnik mial moc dopiero w najwyzszych partiach obrotow i to taka ktora unosila przednie kolo po strzale z klamki i palila gume:) Niestety w normalnym trybie nie dalo sie tym jezdzic.
Polecam zalozenie cylindra od 70-tki. (pamietaj tez o zmianie kosza sprzeglowego.)
Glowicy tez nie planuj bo przejedziesz 1kkm i bedziesz muaial robic silnik.
Ale owszem spoleruj wszystkie kanaly i wypelnij wał.
Nie moc silnika a technika czyni z Ciebie zawodnika!
- vas88
- Świeżak
- Posty: 61
- Dołączył(a): 20/12/2008, 13:45
wypełni wał tzn. weź korek z wina (tylko z korka nie plastikowy) rozbierz silnik i wepchnij ten korek w dziury w wale z jednej i drugiej strony, weź cylinder i papier ścierny i poleruj kanały dolotowe i wydeczowe aż będą gładziudkie, weź kolanko róry wydechowej i utnij ile się da, ale nie za dużo żeby wydech nałożyć. miałem tych patentów spisanych jeszcze trochę część sprawdzona jak znajde to napisze. Nie tykaj głowicy bo moment i wał do wymiany
- seba86
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 10/2/2009, 21:58
Nie do konca kolega widze ogarnia te patenty.
Po wlozeniu korka od wina musisz z obu stron uszczelnic wszystko dobrze zywica epoksydowa.
Kolanka nie ucinaj.. daruj sobie to bo to bez sensu.
Kanaly wypoleruj bardzo drobnym papierem na wodÄ™ najlepiej
Po wlozeniu korka od wina musisz z obu stron uszczelnic wszystko dobrze zywica epoksydowa.
Kolanka nie ucinaj.. daruj sobie to bo to bez sensu.
Kanaly wypoleruj bardzo drobnym papierem na wodÄ™ najlepiej
Nie moc silnika a technika czyni z Ciebie zawodnika!
- vas88
- Świeżak
- Posty: 61
- Dołączył(a): 20/12/2008, 13:45
jak jesteś zainteresowany to gdzieś bym miał taki wał wypełniony:P. mam od s51 i od s70. jeśli mogę ci doradzić to moim zdaniem nie opłaca sie tuningować simsona z doświadczenia wiem ze takie tuning wcześniej czy później prowadzą do generalnego remontu silnika:/
- kepa4379
- Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 5/1/2008, 21:31
- Lokalizacja: NOWY SÄ„CZ/ ÅšWIDNIK
tez własnie zrobiłem bład i orginalny cylinder szliflem do 60cm ! według mnie nie ma to za dużego sensu jakies mega mocy nie miał jedynie na niskich obratach lepeij chodził tłok jest inny i trzeba na sworzeni dopasowac podkladki bo tlok mial za duzo luzu na korbowodzie !a zeby zrobic 70 to trzeba powieksza kartery bo sie nie zmiesci jaki dobrze remont zrobiony to 50 tez jest ok
-
reeich - Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 19/2/2009, 18:45
- Lokalizacja: Bąków
najlepiej jak simsona zostawisz sobie w oryginale, co do zębatek to oryginalnie są chyba 15z, jak masz silnik mocny to możesz próbować wsadzić 16z lub 17z, do 50ccm to ja bym radził miedzy 15 a 16 kombinować pozdrawiam
- kepa4379
- Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 5/1/2008, 21:31
- Lokalizacja: NOWY SÄ„CZ/ ÅšWIDNIK
Posty: 18
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości