Zobacz wÄ…tek - tuning simson
NAS Analytics TAG

tuning simson

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

tuning simson

Postprzez sebalam » 14/2/2009, 19:57

witam wie ktoś jak można tuningować Simsona s51 mechanicznie czyli co można wymienić podkręcić żeby była większa prędkość i przyspieszenie i jaki najlepiej tłumik kopić czy tradycyjny czy coś z katalizatorem z góry dziękuje za pomoc
sebalam
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 10/1/2009, 16:46


Postprzez PajÄ…k » 14/2/2009, 20:29

Ehhhhh było tego tyle że hoho.
http://www.google.pl/search?as_q=tunnin ... afe=images
Avatar użytkownika
PajÄ…k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław


Postprzez sebalam » 14/2/2009, 20:57

ok może jest tam napisane trochę ale nic nie jest napisane o tłumiku itd jest tylko wymian cześć a nic nie znalazłem o przeróbkach w silniku itd.
sebalam
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 10/1/2009, 16:46

Postprzez <borut> » 15/2/2009, 12:02

Zostaw standardowy tłumik innego go tylko zamulają. W 2 suwach tłumik jest bardzo ważną rzeczą jeżeli chodzi o poprawne działanie motocykla.
<borut>
Bywalec
 
Posty: 619
Dołączył(a): 29/12/2007, 11:51

Postprzez vas88 » 16/2/2009, 03:45

Sa dedykowane 'sportowe' tlumiki do simsona.

Wydech jest wazny w kazdym silniku spalinowym a nie tylko w 2suwach.
Nie moc silnika a technika czyni z Ciebie zawodnika!
vas88
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 20/12/2008, 13:45

Postprzez <borut> » 16/2/2009, 09:50

w 2 suwie najważniejszy ja w moim motocyklu odkecam wydech i idzie tak samo tylko, że aż za głośno i nie da się wytrzymac takiej jazdy. Te dedykowane do simsona to robione u prywaciarzy gówno warte buble wiem bo miałem kiedyś simsona i wtedy kupiłem wydech niby dedykowany za 700zł to poza tym, że pyrkał jak skuter i pluł z niego olejem to nic nie zyskałem.
<borut>
Bywalec
 
Posty: 619
Dołączył(a): 29/12/2007, 11:51

Postprzez PajÄ…k » 16/2/2009, 14:04

Dobra to konkretnie ale w skrócie.
Wymiana cylindra i tłoka np na 60 cm najlepiej z większą liczbą kanałów płuczących.
Planowanie głowicy.
Rozwiercenie gaźnika i regulacje i to chyba tyle.
A jeszcze wypełnienia wału korbowego ;)
Avatar użytkownika
PajÄ…k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław

Postprzez vas88 » 16/2/2009, 14:05

Roznica tkwi w mocy silnikow.
W motocyklu o pojemnosci litra nie poczujesz spadku mocy 3-7km a w simsonie jak stracisz 1 z 3,5 to juz jest czuc.
Wydech ma za zadanie robic podcisnienie tak aby spaliny zostaly wysysane. To wszystko jest skrupulatnie obliczane. Dlatego co dobre jest drogie.
Nie moc silnika a technika czyni z Ciebie zawodnika!
vas88
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 20/12/2008, 13:45

Postprzez vas88 » 16/2/2009, 14:10

Pająk napisał(a):Dobra to konkretnie ale w skrócie.
Wymiana cylindra i tłoka np na 60 cm najlepiej z większą liczbą kanałów płuczących.
Planowanie głowicy.
Rozwiercenie gaźnika i regulacje i to chyba tyle.
A jeszcze wypełnienia wału korbowego ;)


Ja u siebie wymienialem kiedys na sportowe 60ccm.
Zalowalem tego poniewaz ten silnik mial moc dopiero w najwyzszych partiach obrotow i to taka ktora unosila przednie kolo po strzale z klamki i palila gume:) Niestety w normalnym trybie nie dalo sie tym jezdzic.
Polecam zalozenie cylindra od 70-tki. (pamietaj tez o zmianie kosza sprzeglowego.)
Glowicy tez nie planuj bo przejedziesz 1kkm i bedziesz muaial robic silnik.
Ale owszem spoleruj wszystkie kanaly i wypelnij wał.
Nie moc silnika a technika czyni z Ciebie zawodnika!
vas88
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 20/12/2008, 13:45

Postprzez sebalam » 16/2/2009, 14:31

Ale owszem spoleruj wszystkie kanaly i wypelnij wał ok ale jak co trzeba zrobić możecie tak skrócie opisać to
sebalam
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 10/1/2009, 16:46

Postprzez seba86 » 18/2/2009, 19:02

wypełni wał tzn. weź korek z wina (tylko z korka nie plastikowy) rozbierz silnik i wepchnij ten korek w dziury w wale z jednej i drugiej strony, weź cylinder i papier ścierny i poleruj kanały dolotowe i wydeczowe aż będą gładziudkie, weź kolanko róry wydechowej i utnij ile się da, ale nie za dużo żeby wydech nałożyć. miałem tych patentów spisanych jeszcze trochę część sprawdzona jak znajde to napisze. Nie tykaj głowicy bo moment i wał do wymiany
seba86
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10/2/2009, 21:58

Postprzez vas88 » 19/2/2009, 02:51

Nie do konca kolega widze ogarnia te patenty.
Po wlozeniu korka od wina musisz z obu stron uszczelnic wszystko dobrze zywica epoksydowa.
Kolanka nie ucinaj.. daruj sobie to bo to bez sensu.
Kanaly wypoleruj bardzo drobnym papierem na wodÄ™ najlepiej
Nie moc silnika a technika czyni z Ciebie zawodnika!
vas88
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 20/12/2008, 13:45

Postprzez kepa4379 » 19/2/2009, 22:24

jak jesteś zainteresowany to gdzieś bym miał taki wał wypełniony:P. mam od s51 i od s70. jeśli mogę ci doradzić to moim zdaniem nie opłaca sie tuningować simsona z doświadczenia wiem ze takie tuning wcześniej czy później prowadzą do generalnego remontu silnika:/
kepa4379
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 5/1/2008, 21:31
Lokalizacja: NOWY SÄ„CZ/ ÅšWIDNIK

Postprzez PajÄ…k » 20/2/2009, 00:42

Ot właśnie się nie opłaca...
Moim zdaniem lepiej trzymać dla potomności;)
Avatar użytkownika
PajÄ…k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław

Postprzez sebalam » 26/2/2009, 13:21

acha dziękuję za info czyli mechanicznie się nie opyla tuningować Simsona jedynie wizualnie a i jeszcze jedno pytanko jak jest najlepsze zębatka do simsona s51
sebalam
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 10/1/2009, 16:46

Postprzez reeich » 26/2/2009, 19:54

tez własnie zrobiłem bład i orginalny cylinder szliflem do 60cm ! według mnie nie ma to za dużego sensu jakies mega mocy nie miał jedynie na niskich obratach lepeij chodził :)tłok jest inny i trzeba na sworzeni dopasowac podkladki bo tlok mial za duzo luzu na korbowodzie !a zeby zrobic 70 to trzeba powieksza kartery bo sie nie zmiesci :( jaki dobrze remont zrobiony to 50 tez jest ok
Avatar użytkownika
reeich
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 19/2/2009, 18:45
Lokalizacja: Bąków

Postprzez kepa4379 » 27/2/2009, 17:30

najlepiej jak simsona zostawisz sobie w oryginale, co do zębatek to oryginalnie są chyba 15z, jak masz silnik mocny to możesz próbować wsadzić 16z lub 17z, do 50ccm to ja bym radził miedzy 15 a 16 kombinować pozdrawiam
kepa4379
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 5/1/2008, 21:31
Lokalizacja: NOWY SÄ„CZ/ ÅšWIDNIK

Postprzez sebalam » 28/2/2009, 00:23

acha dzięki
sebalam
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 10/1/2009, 16:46



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê