przez Manhatan » 7/2/2009, 23:02
Tak jak wyżej. Z tym, że przed zmiana oleju rozgrzej najpierw nieco silnik, po czym odczekaj chwilę, aby całość spłynęła w dół. Odkręć śrubę spustową, po czym zlej stary olej do jakiegoś pojemnika.
Przy zalewaniu świeżym olejem pamiętaj, żeby nie przesadzić z jego ilością. O ile w przypadku oleju, który w 4T pełni rolę "nawilżacza" gładzi cylindra, jego ilość nawet przy zwiększonym stanie nie stanowi większego problemu dla silnika, o tyle w przypadku skrzyń biegów w 2T tak. Lepiej mieć mniej oleju niż nakazuje serwisówka, aniżeli więcej (najlepiej mieć oczywiście taką jak jest podana na deklu/bloku silnika) ponieważ zbyt duża ilość oleju będzie się musiała gdzieś podziać i pod wpływem ciśnienia powoli rozejdzie się po całym silniku, dostając się w miejsca, w których jest on w zupełności nie potrzebny. To taka ciekawostka dla tych, którym wydawać by się mogło, że większa ilość oleju w skrzyni jesta adekwatna do smarowania.
Pzdr.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"