Dlaczego silniki dwusuwowe są takie nie trwałe?
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Dlaczego silniki dwusuwowe są takie nie trwałe?
dlaczego te silniki wytrzymuja gora 30tys km i musi byc przeprowadzony remont silnika? a cztero suwowe spokojnie wytrzymuja 100tys km? skad to sie bierze? mimo ze sa ciagle ulepszane i stosowane ceramiczne elementy silnika ktore sa najbardziej narazone na zuzycie
PS. co sie stanie jesli bedziemy jezdzic dwusuwem do 100tys km? np aprilia 250rs
PS. co sie stanie jesli bedziemy jezdzic dwusuwem do 100tys km? np aprilia 250rs
- emzeta
- Świeżak
- Posty: 174
- Dołączył(a): 22/1/2009, 07:26
Ponieważ silniki 2t są smarowane paliwem z dodatkiem oleju, który oczywiście mniej chroni niż system smarowania w 4t
Po drugie silniki 2t są stosowane w małych pojemniściach przez co są bardziej obciążone.
Po drugie silniki 2t są stosowane w małych pojemniściach przez co są bardziej obciążone.
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
a ja siÄ™ nie zgodzÄ™:PP
Ponieważ naprawdę dobry silnik w 2t wytrzyma i nawet z 40-50tys;D Oczywiscie tłok trzeba będzie zmienić już przy ok. 30tys, ale reszta jeszcze sporo potrzyma....
Wiem po sobie.... Mam Hondę nsr i mam najechane juz 37tys. km. i silniik dziala jak nowy i nic mu nie jest.... Tłok musiałem wymieniać przy 35tys, ale itak sporo wytrzymał, bo troche ciezkie zycie mial:P
A wracajac do pytania.....
Silnik 2t wytrzymuja duzo mniej, poniewaz sa to silniki wysoko obrotowe i pracuja na bardzo duzoch obr rzedu 12-13tys. obr, a taki silnik 4t nigdy takich obr nie zrobi i przez to cala konstrukcja dostaje mniej po dupie.....
A jeżeli w 2t jezdzimy przewaznie na takich obrotach to sie nie dziw ze to musi wczesniej pasc..... A sprawa smarowania to juz swoja droga....
Ponieważ naprawdę dobry silnik w 2t wytrzyma i nawet z 40-50tys;D Oczywiscie tłok trzeba będzie zmienić już przy ok. 30tys, ale reszta jeszcze sporo potrzyma....
Wiem po sobie.... Mam Hondę nsr i mam najechane juz 37tys. km. i silniik dziala jak nowy i nic mu nie jest.... Tłok musiałem wymieniać przy 35tys, ale itak sporo wytrzymał, bo troche ciezkie zycie mial:P
A wracajac do pytania.....
Silnik 2t wytrzymuja duzo mniej, poniewaz sa to silniki wysoko obrotowe i pracuja na bardzo duzoch obr rzedu 12-13tys. obr, a taki silnik 4t nigdy takich obr nie zrobi i przez to cala konstrukcja dostaje mniej po dupie.....
A jeżeli w 2t jezdzimy przewaznie na takich obrotach to sie nie dziw ze to musi wczesniej pasc..... A sprawa smarowania to juz swoja droga....
Honda...Pasja....
- Kenio
- Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 4/12/2008, 17:28
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
No co ty, przecież Rs 125 to najlepsiejszy motór na świecie, nic nie kręci wyżej i lepiej od niej
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
Heh no właśnie przecież... Kręcisz 4t ile wyżej
Potwierdzam słowa kolegi... po to wymyślili 4t bo układ smarowania w 2t nie był wydajny. I zawsze jest jakiś błąd... smarowania a to zła mieszanka a to olej niedobry bo leją jakiś od pił spalinowych.. no i jak sie debil trafi, to i mixolu do dozownika naleje.. spotkałem się już kilka razy
Poza tym właśnie są to silniki wyżyłowane i obciążone mocno np w skuterkach naszych
Potwierdzam słowa kolegi... po to wymyślili 4t bo układ smarowania w 2t nie był wydajny. I zawsze jest jakiś błąd... smarowania a to zła mieszanka a to olej niedobry bo leją jakiś od pił spalinowych.. no i jak sie debil trafi, to i mixolu do dozownika naleje.. spotkałem się już kilka razy
Poza tym właśnie są to silniki wyżyłowane i obciążone mocno np w skuterkach naszych
Peugeot Speed 1 AC, Honda CBR 600F2, Yamaha R1 RN19
- rumian_1989
- Świeżak
- Posty: 67
- Dołączył(a): 7/6/2008, 09:41
- Lokalizacja: Raciąż/Warszawa
Nie tylko 2t wytrzymują mniej. Chodzi tu też o jednocylindrówki.
Pomyśl np. taki DR 650 (ok. 45KM) wszystko jest przekazywane na jedną panewkę, jeden korbowód i jeden sworzeń. Tam też przebiegi bez remontu rzadko kiedy dochodzą do 50tys. W 2t dochodzi jeszcze problem smarowania. Stąd taka żywotność.
Pomyśl np. taki DR 650 (ok. 45KM) wszystko jest przekazywane na jedną panewkę, jeden korbowód i jeden sworzeń. Tam też przebiegi bez remontu rzadko kiedy dochodzą do 50tys. W 2t dochodzi jeszcze problem smarowania. Stąd taka żywotność.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
dr.artur napisał(a):bimota miala fajny patent 500 2 suwa z wtryskiem
to był ich jedyny silnik jaki wymyślili...perspektywa silnika była ciekawa, szczycili się tym wtryskiem ale znaleziono dość poważne błędy i wypuścili drugie wydanie "poprawione" tego silnika, które już nie miało wtrysku, a że nie miało to nie użekal jak poprzednik i zrezygnowano z niego.
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
Grzybu napisał(a):Nie tylko 2t wytrzymują mniej. Chodzi tu też o jednocylindrówki.
Pomyśl np. taki DR 650 (ok. 45KM) wszystko jest przekazywane na jedną panewkę, jeden korbowód i jeden sworzeń. Tam też przebiegi bez remontu rzadko kiedy dochodzą do 50tys. W 2t dochodzi jeszcze problem smarowania. Stąd taka żywotność.
Te jednocylindrówki nie maja panewek tylko łożysko toczne.
Panowie muszę zmienić wasz stereotyp.
Nie jest prawdą że silniki 2T są mało żywotne.
Z historii motocyklizmu moge przytoczyć przykład motocykla ze stajni Suzuki o dumnie brzmiacej nazwie GT750.Ten motocykl potrafił wyjeździć nawet 100tyś km (na nomonalnych tłokach).
Wszystko zależy od środka smarnego jaki się używa i stylu jazdy.
Podstawowa sprawa to dać silnikowy sie rozgrzać zanim zacznie sie od niego domagać 100% mocy.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Bo sprawdzałem na dwóch skuterach.... Ja np mam swoim 70 ccm i jeździłem na Castrolu R2. Lałem w dozownik i do benzyny jeszcze bo przy 70 zwykle smarowanie nie wystarcza Po 6 tyś zrzuciłem głowicę.. nagar nie był straszny a w porównaniu u mojego kumpla ten sam cylek tylko olej Specjal wlasnie do pił i kosiarek (niby skuter tez na opakowaniu narysowany) wyglądał o wiele gorzej.. no i 2 razy świecę wymieniał. A do tego niezły kopeć za nim leciał
Zobacz sobie ile lepszą reakcje ma skuter na manetkę na lepszym oleju a jaką na zwykłym jaki się robi "młot", i zamulacz.. mój bynajmniej to odczuwał.
Zobacz sobie ile lepszą reakcje ma skuter na manetkę na lepszym oleju a jaką na zwykłym jaki się robi "młot", i zamulacz.. mój bynajmniej to odczuwał.
Peugeot Speed 1 AC, Honda CBR 600F2, Yamaha R1 RN19
- rumian_1989
- Świeżak
- Posty: 67
- Dołączył(a): 7/6/2008, 09:41
- Lokalizacja: Raciąż/Warszawa
Olej jeszcze trzeba dobrze dawkować.
Silnik 2t jest bardziej obciążony i zapłon jest co 2 suwy tłoka (w końcu nazwa 2t), a nie co 4. Czyli silniczek tłok, cylek i pierścienie dostają bardziej po dupsku niż przeciętny 4t. Rekompensatą za wytrzymałość, jest moc. Spróbujcie wyciągnąć z jakiegoś 4t 125 tyle mocy, co ma yz125.
Silnik 2t jest bardziej obciążony i zapłon jest co 2 suwy tłoka (w końcu nazwa 2t), a nie co 4. Czyli silniczek tłok, cylek i pierścienie dostają bardziej po dupsku niż przeciętny 4t. Rekompensatą za wytrzymałość, jest moc. Spróbujcie wyciągnąć z jakiegoś 4t 125 tyle mocy, co ma yz125.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto
-
wiklad - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1090
- Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
- Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin
Mój Peugeot pali ok piątki na 100 km/h Przy rżnięciu oczywiście
Peugeot Speed 1 AC, Honda CBR 600F2, Yamaha R1 RN19
- rumian_1989
- Świeżak
- Posty: 67
- Dołączył(a): 7/6/2008, 09:41
- Lokalizacja: Raciąż/Warszawa
To i ja cos dodam.
Teraz odchodzi sie juz od silnikow 2t poniewaz nie spelniaja norm emisji spalin i pochlaniaja wiecej benzyny.
Z trawaloscia to jest tak jak z 4t, jak sie dba to pochodzi dlugo. Przeciez dobrze eksplatowane MZ ETZ robily po 40 kkm do remontu, a jest gosc ktory zrobil nawet wiecej, a wcale nie jezdzil jak emeryt i predkosci przy ktorych jezdzil oscylowaly w granicach 90 - 100km/h (MZ ETZ 150).
Ja dwusowami jezdzilem na oleju od pilarek husqvarna, bo rozrabialem jedno paliwo do moto i pilarek. Smigaly bez problemu. Jak ktos kupuje nie wiadomo jaki olej przeznaczony do pilarek to juz lepiej niech leje mixol. Po za tym w starszych konstrukcjach nawet nie ma sensu lac lepszych olei, gdyz w chwili produkcji danego silnika nie bylo tak zaawansowanych olei, a pieniadze zaoszczedzone przez stosowanie tanszego oleju mozna przeznaczyc na remont i mamy "za darmo nowy silnik"
Teraz odchodzi sie juz od silnikow 2t poniewaz nie spelniaja norm emisji spalin i pochlaniaja wiecej benzyny.
Z trawaloscia to jest tak jak z 4t, jak sie dba to pochodzi dlugo. Przeciez dobrze eksplatowane MZ ETZ robily po 40 kkm do remontu, a jest gosc ktory zrobil nawet wiecej, a wcale nie jezdzil jak emeryt i predkosci przy ktorych jezdzil oscylowaly w granicach 90 - 100km/h (MZ ETZ 150).
Ja dwusowami jezdzilem na oleju od pilarek husqvarna, bo rozrabialem jedno paliwo do moto i pilarek. Smigaly bez problemu. Jak ktos kupuje nie wiadomo jaki olej przeznaczony do pilarek to juz lepiej niech leje mixol. Po za tym w starszych konstrukcjach nawet nie ma sensu lac lepszych olei, gdyz w chwili produkcji danego silnika nie bylo tak zaawansowanych olei, a pieniadze zaoszczedzone przez stosowanie tanszego oleju mozna przeznaczyc na remont i mamy "za darmo nowy silnik"
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
a ja powiem jak bylo u mnie.
miałem mz250 i zamiast lać właśnie jakieś drogie oleje robiłem remoncik kapitalny co 2 lata i wychodziło mnie to jakies 500-600zl ale to bylo z 8 lat temu:) czyli max 300zl na rok, czyli mniej niz teraz zwykly serwis. a mialem wtedy 18 lat i nie jezdzilem jak emeryt:) a kapitalki teraz w mojej kawie 4t nie chciał bym robić... wiec sa + i -
miałem mz250 i zamiast lać właśnie jakieś drogie oleje robiłem remoncik kapitalny co 2 lata i wychodziło mnie to jakies 500-600zl ale to bylo z 8 lat temu:) czyli max 300zl na rok, czyli mniej niz teraz zwykly serwis. a mialem wtedy 18 lat i nie jezdzilem jak emeryt:) a kapitalki teraz w mojej kawie 4t nie chciał bym robić... wiec sa + i -
-
wszok - Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49
dr.artur napisał(a):chinskie czesci do mz czy cz ?
to zrob generalke w powiedzmy cb 500 i cz i porownaj koszta
Wiekszosc czesci do MZ sa teraz chinskie ktorych w wieksosci przypadkow nawet sie dopasowac nie da.
porownaj sobie przebieg MZ do remontu a przebieg CB to wielka roznica Ci nie wyjdzie. Chyba ze tlok do mz kupisz za 20 zl razem z pierscieniami.
929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości