Zobacz wątek - Pokonywanie zakrętów
NAS Analytics TAG

Pokonywanie zakrętów

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez MadboY » 4/6/2009, 23:35

griso napisał(a):polowa tylka po za siedzeniem, tulow rownolegle do motocykla, glowa tez, skierowana w zakret - to jest pozycja przeniesienia ciezkosci - i to naprawde nie powinno podlegac dyskusji !


Ja bym jednak podyskutowal na ten temat.. Czyli wedlug Ciebie, najlepiej zwiesic czesc tylka? Tulow trzymac rownolegle do linii motocykla i miec tylko glowe otworzona do zakretu? Wedlug mnie to tylko powoduje utrate jednego z trzech punktow zaczepienia o moto tj. tylka opartego o zadupek. Dodatkowo bedac rownolegle do moto niepotrzebnie trzeba skladac motocykl by jechac w miare szybko.

Chyba ze zle sie rozumiemy..

Tak to wyglada w moim wykonaniu narazie. Jest sporo do poprawek, bo mozna sie jeszcze sporo bardziej wychylic tulowiem zmniejszajac niepotrzebne zlozenie moto w zakrecie. Ale mniej wiecej o takiej pozycji pisze..
Obrazek


Tak jak Ty to opisujesz jezdzilem na samym poczatku. Tarlem podnozkami a na wewnatrzna noge brakowalo miejsca miedzy asfaltem a plastikami - co nie pozwalalo jechac szybciej. A w pozycji o jakiej mowie w tym samym zakrecie jade szybciej nie schodzac nawet do kolana, czyli majac spory zapas.

edit: Specjalnie odszukalem fote, gdy jezdzilem dokladnie tak jak Ty nakazujesz, czyli dupa zwieszona, tulow rownolegle do moto a glowa do zakretu.

Ponownie zaznaczam, ze w pozycji jak na fotce wyzej mimo duzo mniejszego zlozenie jedzie sie o wiele szybciej w porownaniu z pozycja jak ponizej!

Obrazek
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa


Postprzez griso » 5/6/2009, 00:28

MadboY napisał(a):
griso napisał(a):polowa tylka po za siedzeniem, tulow rownolegle do motocykla, glowa tez, skierowana w zakret - to jest pozycja przeniesienia ciezkosci - i to naprawde nie powinno podlegac dyskusji !


Ja bym jednak podyskutowal na ten temat.. Czyli wedlug Ciebie, najlepiej zwiesic czesc tylka? Tulow trzymac rownolegle do linii motocykla i miec tylko glowe otworzona do zakretu? Wedlug mnie to tylko powoduje utrate jednego z trzech punktow zaczepienia o moto tj. tylka opartego o zadupek. Dodatkowo bedac rownolegle do moto niepotrzebnie trzeba skladac motocykl by jechac w miare szybko.
....


Dokladnie tak jest i to nie wedlug mnie ale wedlug doswiadczonych i duzo madrzejszych ode mnie. Tylek oparty o zadupek to nie jest punkt zaczepienia. Owszem sa 3 punkty, 1. kolano/udo zewnterzne o bak, 2. zewnetrzna reka o bak i 3 podnozki.
MadboY napisał(a):...Dodatkowo bedac rownolegle do moto niepotrzebnie trzeba skladac motocykl by jechac w miare szybko....
....

i na tym to polega, czym motor bardziej w "pionie" tym mozliwa wieksza predkosc. W miare wzrostu predkosci zwiekszasz polozenie motocykla, wiec dzieki odpowiedniej pozycji na motocyklu o ktorej pisze przy takim samym polozeniu motocykla jak bys jechl w swojej pozycji, jedziesz duzo szybciej.

Patrzac na twoja fote, to :
- zewnetrzna reka nie dotyka baku - a powinna
- tulow wraz z glowa obok motoru, czestym bledem jest ze glowa pozostaje nad bakiem, nie ma wtedy rownoleglej lini ciala do motoru
- nieco nizsze pochylenie nad bak, rece ugiete w lokciach, rozluznione, mi wygladaja twoje na nieco napiete
- lewy posladek poza siedzisko, przerwa pomiedzy bakiem a jajami na wielkosc piastki, dloni
- patrzysz w zakret - prawidlowo

naprawde zalecam najpierw trening na sucho, pocwiczyc odpowiednie miesnie, a potem zaczac praktykowac.

z netu
link 1 (otwórz link)

link 2 (otwórz link)
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
griso
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15


Postprzez MadboY » 5/6/2009, 00:47

Coz.. chyba sie nie dogadamy, bo mamy roznych nauczycieli o odmiennym zdaniu. Ciekaw jestem konfrontacji na torze ;)

Opisujesz druga fote - a ja Ci mowie, ze na pierwszej jestem w stanie jechac znacznie szybciej, a mam jeszcze spory zapas zlozenia, ktory oczywiscie tez trzeba wykorzystac co da jeszcze wieksza szybkosc w zakrecie.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez hefron » 5/6/2009, 01:06

griso napisał(a):
Patrzac na twoja fote, to :
- zewnetrzna reka nie dotyka baku - a powinna
- tulow wraz z glowa obok motoru, czestym bledem jest ze glowa pozostaje nad bakiem, nie ma wtedy rownoleglej lini ciala do motoru
- nieco nizsze pochylenie nad bak, rece ugiete w lokciach, rozluznione, mi wygladaja twoje na nieco napiete
- lewy posladek poza siedzisko, przerwa pomiedzy bakiem a jajami na wielkosc piastki, dloni
- patrzysz w zakret - prawidlowo

naprawde zalecam najpierw trening na sucho, pocwiczyc odpowiednie miesnie, a potem zaczac praktykowac.


Na filmikach w necie można się jedynie błędów nauczyć. Nikt nie jeździ idealnie, więc zobaczyć można przeważnie same błędy.

griso chyba powinieneś trochę zaczerpnąć fachowej literatury zamiast łapać "na wiarę" wszystko co kaznodzieje nawciskają Ci do głowy. Keith Code "Twist of the wrist" to podstawowa publikacja. Będziesz wiedział wtedy co się dzieje jak pochylasz się tułowiem nad bakiem, albo dlaczego zwieszanie tyłka jest bez sensu. Ręka na baku to dopiero niezły wymysł :) Jak wtedy czujesz kierownicę? Jedną ręką?
Avatar użytkownika
hefron
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez cezare » 5/6/2009, 06:38

Madboy : żeby było jasne - nie namawiam do zwieszania tyłka - nigdy - dlaczego ? ano sam tak niestety się źle kiedyś nauczyłem i wychodząc z winkla kiedy tą d..ę trzeba na środek przenieść moto zaczyna wężykować od przeniesienia ciężaru spowrotem - przesunąć w stronę wewnętrzną - ale broń Boze Nie Zwieszać !!! niewykonalne bez przytrzymania się kiery - a to cholerny błąd.

btw pisałęm o sprawdzeniu ciśnienia ;) - ale nie napisałem dogrzej opony ;) dogrzej - swoim stylem jazdy - po tem skoryguj ciśnienie do właściwego.

no i uwaga z C bikers school - 0,1 bara mniej na przodzie ;)
( sam tak latam - ale tu się wolę nie wypowiadać - niech inni coś powiedzą - ja dopiero jestem na strojeniu zawiechy pod siebie ) i tu na razie dużo czasu poświęcam..

podziele się z ato czymś totalnie subiektywnym - każdy wie że w winklu uślizg przodu to nie fajne przeżycie - ale piaseczek sie zdaza czy mokrość na winklu i wtedy myślimy o najgorszym i generalnie tak się dzieje = gleba.

pracując nad pozycją i bawiąc się na 70% każdym winklem w pewnym momencie było troszkę piasku - za poźno na prostowanie moto etc - poczulem lekki uślizg i odruchowo przeniosłem cięzar na zewnętrzną - oponka odrazu chwyciła przyczepność .. powiem ze to były ułamki sekund .. i totalny odruch ..

jak to powiedzial mój mentor - nie sztuka zejść na kolano - sztuka się uratować jak na tym kolanie coś pójdzie nie tak - i dlatego o tą pozycję mnie piłuje na maxa - chwała mu za to :)
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez MadboY » 5/6/2009, 10:53

Na wszelkie uslizgi jest jedna prosta rada - trzymac gaz. Reszta to kwestia psychiki.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez griso » 5/6/2009, 11:04

MadboY napisał(a):Coz.. chyba sie nie dogadamy, bo mamy roznych nauczycieli o odmiennym zdaniu. Ciekaw jestem konfrontacji na torze ;)

Opisujesz druga fote - a ja Ci mowie, ze na pierwszej jestem w stanie jechac znacznie szybciej, a mam jeszcze spory zapas zlozenia, ktory oczywiscie tez trzeba wykorzystac co da jeszcze wieksza szybkosc w zakrecie.



tak jak wyzej pisalem, pewnie sie nie dogadamy, a to forum tez nie jest miejscem do tego zeby przekonac cie do tego czy czegos innego, proponuje ci profesjonalny trening pod okiem profesjonalisty w tych sprawach, on bedzie w odpowiedni sposob potrafil przekazac swoja wiedze.
hefron napisał(a):
griso napisał(a):Patrzac na twoja fote, to :
- zewnetrzna reka nie dotyka baku - a powinna
- tulow wraz z glowa obok motoru, czestym bledem jest ze glowa pozostaje nad bakiem, nie ma wtedy rownoleglej lini ciala do motoru
- nieco nizsze pochylenie nad bak, rece ugiete w lokciach, rozluznione, mi wygladaja twoje na nieco napiete
- lewy posladek poza siedzisko, przerwa pomiedzy bakiem a jajami na wielkosc piastki, dloni
- patrzysz w zakret - prawidlowo

naprawde zalecam najpierw trening na sucho, pocwiczyc odpowiednie miesnie, a potem zaczac praktykowac.


Na filmikach w necie można się jedynie błędów nauczyć. Nikt nie jeździ idealnie, więc zobaczyć można przeważnie same błędy.

griso chyba powinieneś trochę zaczerpnąć fachowej literatury zamiast łapać "na wiarę" wszystko co kaznodzieje nawciskają Ci do głowy. Keith Code "Twist of the wrist" to podstawowa publikacja. Będziesz wiedział wtedy co się dzieje jak pochylasz się tułowiem nad bakiem, albo dlaczego zwieszanie tyłka jest bez sensu. Ręka na baku to dopiero niezły wymysł :) Jak wtedy czujesz kierownicę? Jedną ręką?


hefron nie wiem jak dlugo jezdzisz na torze i jakie masz doswiadczenie, ale podejrzewam ze znikome. Zanim zaczniesz dawac "dobre" rady proponuje wlasnie tobie najpierw fachowa literature jazdy moto po torze, pozycji itp. Wierz mi, ze po przeczytaniu jednej knigi nie bedziesz alfa i omega w tych sprawach. Wiec potem odopwiednia sesje treningow pod okiem fachowcow. Ja mam to za soba, przeszedlem nie jeden tego typu trening w roznych krajach i to czego nauczyli cie s w Polsce nie spotkalem jeszcze nigdzie.

Zewnetrzna reka w zakrecie pozwala ci na "czucie" maszyny jest to bardzo istotne.

Zastanow sie nad przeniesieniem ciezkosci w zakrecie, kiedy wisisz obok moto przenosisz ciezkosc zarowno do srodka jak i na w dol, motocykl w trakcie "hanging off" jedzie praktycznie prosto, twoja pozycja prawie nieodczuwalnie kieruje moto w zakret poprzez kierownice i tworzy odpowiednie pochylenie a pochylenie znow odpowiada za twoja linie zakretu. Tak to wyglada !

pozdro
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
griso
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15

Postprzez griso » 5/6/2009, 11:23

MadboY napisał(a):...

Opisujesz druga fote - a ja Ci mowie, ze na pierwszej jestem w stanie jechac znacznie szybciej, a mam jeszcze spory zapas zlozenia, ktory oczywiscie tez trzeba wykorzystac co da jeszcze wieksza szybkosc w zakrecie.


To moze jakies twoje zludzenie ze tak jest, bo wygodniej cvi sie to tej pory tak jezdzi.
Chcac jechac z coraz to wieksza predkoscia w zakrecie musisz klasc motor pod coraz to wiekszym katem, z tym sie chyba zgodzisz :) Jest oczywiscie fizyczna granica kota pochylenia motoru. Ta granice osiagasz szybciej siedzac na motorze. Kiedy wisisz obok motoru oprocz tego ze przesowasz srodek ciezkosci do srodka zakretu i w dol, to trzymasz motor bardziej w pionie, a niezeli bys na nim siedzial.

pozdro


edit:

chcialem dozucic ze mowie caly czas o technice jazdy po torze, bo zauwazylem ze watek dotyczy pokonywania zakretow, zeby nie mylic tego z jazda po zwyklych i ruchliwych drogach.
Ostatnio edytowano 5/6/2009, 11:27 przez griso, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
griso
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15

Postprzez MadboY » 5/6/2009, 11:26

Tak sie sklada, ze cwiczymy pod okiem profesjonalnego trenera, szczegolnie Hefron - takze podejrzenie o to, iz tworzymy 'swoje prawdy' tylko po przeczytaniu kilku ksiazek bez praktyki na torze jest bezpodstawne.


edit:
Tak, jak motocykl jest zlozony na maxa to szybciej nie pojedzie. Pozostaje tylko kwestia tego, gdzie jest w tym momencie srodek ciezkosci i tu sie zgadzamy.

Tyle ze 'wedlug nas' o wiele efektywniej jest ten przeniesc ciezar tulowiem, bo dziala zjawisko fizyczne zwane dzwignia - ktore zwielokratnia ciezar. Podczas gdy Ty zwisajac u dolu motocykla nie wykorzystujesz dzwignie, co powoduje zbytnie pochylenie motocykla przy relatywnie niskiej szybkosci.

Dlatego wieksza szybkosc w mniejszym zlozeniu nie jest zludzeniem, a faktem :)

PS. Jakim cudem zwieszajac tylek nie trzymasz kierownicy?
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez cezare » 5/6/2009, 11:37

Madboy : wydaje mi się ze tu chodzi przekaz że dupą nie wolno siedzieć kołkiem na srodku - tylko tak jak Griso pisze - jednak delikatnie tę dupę ruszyć do wewnętrznej - zmieniając tym samym środek ciężkości. i takie latanie po szybkich winklach niestety ale wymaga pracy ostrej nóg - nie ma że siedzimy sobie kanapowo centralnie

idę szukać grafiki - gdzieś miałem to wszystko ślicznie z tym tyłkiem rozrysowane ...

k..a gadamy o męskich tyłkach hahahhaa

edit : mój mentor kzał mi zrócić uwagę na to - że jak są ostatnie winkle w moto GP często widać jak kolesie rozluźniają nogi - na prostych i dopiero przed winklami spowrotem napięcie - sugeruje mi to rzeczywiści niezły wysiłek. nogi w udach tak SE nie bolą od siedzenia na dupie i wychylania kolanem .. ale sooory Mad - nie widzę w tych winklach żebyś miał pod brodą lusterka ... moze kijowe ujęcie - wszystkie z kąta.

ale nie bierz moich textów do siebie - leszczem jestem jeszcze ... wciąż się uczę.. takie przemyślenia psa fafika w którą stronę ja zmierzam..
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez MadboY » 5/6/2009, 11:42

Ale ja nie pisze, zeby siedziec centralnie prosto na motocyklu!

Tylek na srodku, zeby miec stabilna pozycje i nie tracic czasu na przekladanie na szykanie, a srodek ciezkosci przenosimy na wewnatrzna zakretu poprzez tulow wykorzystujac dzwignie. Dzieki temu motocykl jest stabilny a srodek ciezkosci jest bardziej wyniesiony niz w przypadku zwieszenia/zsuniecia tylka.
Co w efekcie daje mniejsze zlozenia motocykla, ktore poglebiamy zwiekszajac jeszcze szybkosc.

Dzieki siedzeniu tak jak pisze mamy 3 punkty oparcia:
- tylkiem o zadupek
- zewnetrzny podnozek
- zewnetrzna noga wbita w ukos w baku

Trzymasz sie wtedy tylko nogami, a rece sa zupelnie luzne i spokojnie mozna sie koncentrowac na trzymaniu sily i dozowaniu gazu/hamulca.

Cezare - co do moich fot to tam jest wiele do poprawki, tak jak pisalem z reszta - wkleilem je tylko po to, by pokazac mniej wiecej o czym mowie. Miedzy innymi do dopracowania jest jeszcze wieksze wychylenie tulowia na wewnetrzna (jeszcze wieksza dzwignia).
Ostatnio edytowano 5/6/2009, 11:50 przez MadboY, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez cezare » 5/6/2009, 11:49

http://www.youtube.com/watch?v=mTnKkdIf ... re=related

no i proszę obu panów o komentarz = bez kitu cholernie mnie interesuje wasze zdanie na temat tego co tam się dzieje.
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez MadboY » 5/6/2009, 11:52

cezare napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=mTnKkdIfVXQ&feature=related

no i proszę obu panów o komentarz = bez kitu cholernie mnie interesuje wasze zdanie na temat tego co tam się dzieje.


tylek zwieszony, glowa nad bakiem - pozycja do niczego, bo gosc wspina sie rekoma na moto skladajac go przy malej szybkosci i zaraz zlozy sie na maxa a bedzie prawie stal w miejscu.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez cezare » 5/6/2009, 11:56

no to teraz to : - bo ja właśnie w tą stronę zmierzam ;) zwłaszcza o pracę ciałem i przerzucanie prawo lewo dupska ale BEZ zwisu..

lepiej widać

http://www.youtube.com/watch?v=uylOooG64tQ


EDIT :
tutaj to koleś fajnie pokazuje wyprowadzenie tego ruchu tułowia - coś jak DŻINGA w kapoerze ;] = żeby nie mocno - że to musi samo wychodzić .. z ciała - nie jak zwykłe kopnięcie tylko jak wyprowadzone z barku .. :)

http://www.youtube.com/watch?v=Y0sHL9I_ ... re=related


a to już powalające ;)
http://www.youtube.com/watch?v=qhVdHTSqL9s&NR=1
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez griso » 5/6/2009, 12:13

Nie wiem jaka wizje ma wasz trener i jakimi krokami, metodami chce was nauczyc jazdy po torze, nie wnikam w to, zapewne ma do tego kwalifikacje.
Kierownice trzymasz, ale nie trzymasz sie za nia to jest subtelna roznica. Trzymasz ja luzno z rozlunionymi rekoma, jak zreszta pozostala czesc ciala, oprocz nogi zewnetrznej bo na niej opierasz sie o bak. Poprzez to ze wisisz obok moto pochylony rownolegle do moto wiec nie bezposrednio nad bakiem, wewnetrzna reka ma duzo wiecej miejsca, przez co zapobiegasz wywieraniu nacisku na kierownice i ewentualnych niekontrolowanych ruchow kiery.

Zaskakujace wyda Ci sie to jak stabilnie bedziesz sie czul w tej pozycji, daje ona duzo tzw "feedback'u" poza tym wiszac blisko asfaltu daje pewne poczucie bezpieczenstwa.

Powrot do pozycji na pelny tylek opozniasz maksymalnie o ile to mozliwie, to daje ci mozliwosc wczesnego odkrecenia pelnego gazu, potem zdecydowanym i szybkim, ale kontrolowanym ruchem wracasz na tylek. Robisz to poprzez nacisku na zewnetrzny podnozek i "wciagnieciu" sie na siedzisko na zewnetrznej nodze, w taki sposob, motor zostaje idealnie stabilny. To wlasnie wymaga sporego wysilku od miesni nog, dlatego trening jest tak istotny. Najczestszym bledem jest podciaganie sie spowrotem za kierownice, to powoduje nie stabilnosc ramy, dlatego kierownica jak w kazdym innym przypadku trzymana jest mozliwie luzno.

pozdro
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
griso
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15

Postprzez griso » 5/6/2009, 12:31

cezare napisał(a):no to teraz to : - bo ja właśnie w tą stronę zmierzam ;) zwłaszcza o pracę ciałem i przerzucanie prawo lewo dupska ale BEZ zwisu..

lepiej widać

http://www.youtube.com/watch?v=uylOooG64tQ


nie wiem co masz na mysli piszac zwis, ja caly czas pisze o pozycji polowy dupska poza siedziskiem, cialo w lini rownoleglej do motocyklu, glowa nie nad bakiem, a rowniez w lini tulowia, pochylona i skierwana w strone zakretu, a nie zwisach. Dokladnie tak jak i w podanym przez ciebie filmiku.
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
griso
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15

Postprzez cezare » 5/6/2009, 13:09

griso napisał(a):
cezare napisał(a):no to teraz to : - bo ja właśnie w tą stronę zmierzam ;) zwłaszcza o pracę ciałem i przerzucanie prawo lewo dupska ale BEZ zwisu..

lepiej widać

http://www.youtube.com/watch?v=uylOooG64tQ


nie wiem co masz na mysli piszac zwis, ja caly czas pisze o pozycji polowy dupska poza siedziskiem, cialo w lini rownoleglej do motocyklu, glowa nie nad bakiem, a rowniez w lini tulowia, pochylona i skierwana w strone zakretu, a nie zwisach. Dokladnie tak jak i w podanym przez ciebie filmiku.


Griso : ni emusisz mi tego tłumaczyć z tym dupskiem bo sam robiłem ten błąd i rzeczywiście wleźć z powrotem na siedzisko bez trzymania się kiery niewykonalne - i w sumie to skłoniło mnie w stronę szukania poprawnej pozycji .. bo niestabilność jak piszesz ramy po wyjściu z winkla to znam i to mnie sporwokowało do szukania autorytetów i poprawy durnej pozycji. Dopiero prawidłowa pozycja daje mi możliwość skręcania na moto wogóle bez używania kiery i tak jak pisałeś znalazłem to poczucie totalnego komfortu które daje prawidłowy balans ciałem - w tym momencie jak na na nartach gęboko slalomowych mogę przenosząc ciężar ciała ruchem wychodzącym od braku "ten przypominający DŻINGĘ z Kapoery" bez problemu skłonić moto do głębokiego zejścia w doł bez przeciwskrętu - oczywiscie jest pewien moent bezwładnosci który trzeba w sobie przełamać kiedy bez tykania kiery zmieniamy z wyprzedzeniem pozycje DO składania się w winkiel...moto reaguje po ułamku sekundy - ale robi co chcę... lepiej - mogę znacznie bardzoej pogłębić teraz wejście w winkiel i czuję że sprzęt robi to bo chce - a nie bo mu wymusiłem przeciwskrętem... narazie to Ćwiczę jak pisałem latając po znanych mi winklach na 70% - kiedy wejdzie mi to w krew odrazu dołożę przeciwskręt przy wchodzeniu - tylko muszę się wjeździć z prawidłowym balansem Ciała - żeby to robić w ciemno nie myśląc i nie zastanwiając się - zrobic z tego odruch...

skłaniam się do twoich technik właśnie - i wiem jak te uda bolą bo zaczynam ostro pracować nad tym - gdzie wcześniej myślałem ze latanie powinno być przyjemnością a nie fizycznością - to jednak nie ma siły - prawidłowy balans będzie obciążał górę ud - i uważam że czując te mięśnie tak właśnie ma być...

respect chłopaki ;) dzięki za wskazówki i rady - właśnie siedzę nad zawiasem mojego Acka i aura w Krk zaczyna byś bardzoej sprzyjająca i lecę ćwiczyć. :)
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez MadboY » 5/6/2009, 14:54

griso napisał(a):Zaskakujace wyda Ci sie to jak stabilnie bedziesz sie czul w tej pozycji

..i vice versa :)

Do mnie przemawiaja zalety 'mojej' techniki, a do Ciebie 'Twojej'. Sa to 2 kompletnie rozne podejscia jesli chodzi o stabilnosc motocykla i przeniesienie masy. Nie mam sie co przekonywac do swoich racji skoro druga strona i tak trzyma swoja strone. Ja juz napisalem, co wedlug mnie jest poprawna technika i na tym koncze.

Pozdro
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez griso » 5/6/2009, 20:31

MadboY napisał(a):
griso napisał(a):Zaskakujace wyda Ci sie to jak stabilnie bedziesz sie czul w tej pozycji

..i vice versa :)

Do mnie przemawiaja zalety 'mojej' techniki, a do Ciebie 'Twojej'. Sa to 2 kompletnie rozne podejscia jesli chodzi o stabilnosc motocykla i przeniesienie masy. Nie mam sie co przekonywac do swoich racji skoro druga strona i tak trzyma swoja strone. Ja juz napisalem, co wedlug mnie jest poprawna technika i na tym koncze.

Pozdro


Nie traktuj tego emocjonalnie, to akurat ze sobie podyskutujemy wyjdzie wszystkim na dobre, a ze sie do tego czy innego nie zgadzamy - cuz inaczej by nie bylo o czym gadac.

Ogolnie rzecz biorac nie sadze, ze wskazowki ktore tutaj udzielam ja, Ty, czy kotokolwiek inny, powinny byc podsawa do nauki przez poczatkujacych. Jest to zbyt niebezpiecznie i moze sie skonczyc przykrym zlamaniem obojczyka jak to gdzies czytalem :)
Przekazuje to co wiem, czego doswiadczylem i czego nauczylo mnie paru madrych ludzi, ktorzy mozna powiedziec stoja na szczycie w tym sporcie.

cezare napisał(a):...
skłaniam się do twoich technik właśnie - i wiem jak te uda bolą bo zaczynam ostro pracować nad tym - gdzie wcześniej myślałem ze latanie powinno być przyjemnością a nie fizycznością - to jednak nie ma siły - prawidłowy balans będzie obciążał górę ud - i uważam że czując te mięśnie tak właśnie ma być...

respect chłopaki ;) dzięki za wskazówki i rady - właśnie siedzę nad zawiasem mojego Acka i aura w Krk zaczyna byś bardzoej sprzyjająca i lecę ćwiczyć. :)


Dokladnie, jezdzac moto ze swoja przyjaciolka za plecami po wloskich dolomitach tetno bedzie rzedu 90, przy sporcie na torze w trakcie wyscigu moze siegac 180. Tak to podobne tetno do maratonczyka ktory biegnie 40km. Zatem wyczynowa jazda wymaga wyczynowego treningu.

pozdro
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
griso
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15

Postprzez MadboY » 5/6/2009, 21:02

Nie chodzi o emocje. Luz :)

Ja wierze, ze lepszy efekt daje dzwignia tulowia, a Ty wierzysz w ciezar nisko obok motocykla. Dlatego nie ma sie co "klocic". Sa to 2 techniki i juz.

Natomiast zgadzam sie z tym, ze nie ma co cwiczyc samemu na podstawie wyczytanych tutaj teorii. Jak cwiczyc to tylko pod okiem profesjonalisty.
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê