Pokonywanie zakrętów
MadboY napisał(a):Nie chodzi o emocje. Luz
Ja wierze, ze lepszy efekt daje dzwignia tulowia, a Ty wierzysz w ciezar nisko obok motocykla. Dlatego nie ma sie co "klocic". Sa to 2 techniki i juz.
Natomiast zgadzam sie z tym, ze nie ma co cwiczyc samemu na podstawie wyczytanych tutaj teorii. Jak cwiczyc to tylko pod okiem profesjonalisty.
hehe, to sie dogadalismy. Moze kiedys uda sie nam spotkac na jakims torze to wtedy zobaczymy w praktyce, ktora z technik jest wkasciwa i daje lepsze rezultaty
Wazne jest aby jazda po torze sprawiala nam przyjemnosc, przeciez w koncu o to nam chodzi. W miare przejechanych kilometrow docierasz technike, zregoly dazy to jak zrezta w kazdym sporcie do tej jednej idealnej techniki ktora daje najlepsze rezultaty, a ze nie bije juz piany nie bede mowil jaka to technika hehehe
zycze inteligentnych kilometrow na torze
pozdro
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
CBR 1000 RR '08
- griso
- Świeżak
- Posty: 159
- Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15
http://www.youtube.com/watch?v=hEQucw6D ... re=related
tutaj jest pokazane jak koleś skręca nie przesuwając tyłka, wykonując przeciwskręt moto samo sie kładzie wystarczy tylko wyciągnąć kolano i kłaść się za motocyklem tylko głowa do góry tzn nad bakiem, no chyba ze nie mam racji
tutaj jest pokazane jak koleś skręca nie przesuwając tyłka, wykonując przeciwskręt moto samo sie kładzie wystarczy tylko wyciągnąć kolano i kłaść się za motocyklem tylko głowa do góry tzn nad bakiem, no chyba ze nie mam racji
-
laser - Bywalec
- Posty: 859
- Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
- Lokalizacja: KaliszCity
niestety nie ale uszy do góry - do kolana = tor - żeby to zrobić w mieście trzeba być wariatem albo mieć extremalnie długie kulasy. Kolo krakowa latają na Obidowej - jest super nawierzchnia + winkle do tego ale :
1) droga normalnego ruchu - zagrozenie
2) barierki metalowe na poboczu - wpadasz na to i Cię nie ma - szeroka barierka z profili stalowych a między nimi coś jak żyleta - cienki pręt ostro zakończony - jak szatkownica....
1) droga normalnego ruchu - zagrozenie
2) barierki metalowe na poboczu - wpadasz na to i Cię nie ma - szeroka barierka z profili stalowych a między nimi coś jak żyleta - cienki pręt ostro zakończony - jak szatkownica....
-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
laser napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=hEQucw6DVAw&feature=related
..., no chyba ze nie mam racji
no i nie masz racji... nie chce mi sie opisywac dlaczego zobacz w wczesniejszych postach....
Zadaj sobie najpierw pytanie po co te kolano w zakrecie, wierz mi ze ma to oprocz szpanu i rwania lasek na zdarte slidery tez inna fuckcje.
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
CBR 1000 RR '08
- griso
- Świeżak
- Posty: 159
- Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15
no ma zacieśnia tym sposobem zakręt i może pokonać
go z większą prędkością
przeczytałem ten temat i tu powstawały "sprzeczki" że dvpa na miejscy lub ze powinna swisać
zpbaczcie jak robią najlepsi z najlepszych np rossi tu ładnie widać ze 4 ltrety siedzą tylko połówką na siodle a reszta poza nim, i kolano wystaje minimalnie ... przy mniejszych prędkosciach pochył bedzie mniejszy a kolano bardziej wysunięte ale połowa tyłka zwisa
http://www.sportsviews.com/video/335/MOTO_GP
lub na zdjęciach:
http://www.italianliving.org/files/imag ... _rossi.png
http://images.tvnz.co.nz/tvnz_images/sp ... side_2.jpg
go z większą prędkością
przeczytałem ten temat i tu powstawały "sprzeczki" że dvpa na miejscy lub ze powinna swisać
zpbaczcie jak robią najlepsi z najlepszych np rossi tu ładnie widać ze 4 ltrety siedzą tylko połówką na siodle a reszta poza nim, i kolano wystaje minimalnie ... przy mniejszych prędkosciach pochył bedzie mniejszy a kolano bardziej wysunięte ale połowa tyłka zwisa
http://www.sportsviews.com/video/335/MOTO_GP
lub na zdjęciach:
http://www.italianliving.org/files/imag ... _rossi.png
http://images.tvnz.co.nz/tvnz_images/sp ... side_2.jpg
-
laser - Bywalec
- Posty: 859
- Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
- Lokalizacja: KaliszCity
laser napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=hEQucw6DVAw&feature=related
tutaj jest pokazane jak koleś skręca nie przesuwając tyłka, wykonując przeciwskręt moto samo sie kładzie wystarczy tylko wyciągnąć kolano i kłaść się za motocyklem tylko głowa do góry tzn nad bakiem, no chyba ze nie mam racji
Jeśli dobrze widzę, to tyłek kolo ma przesunięty na lewo.
RSV
-
kondraxk - Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 26/4/2009, 17:19
Tu kolejny artykuł na temat pokonywania zakrętów, może fachowcy sie do niego odniosą )
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... _1_zakrety
a tu to co lubimy najbardziej )
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... owym_stylu
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... _1_zakrety
a tu to co lubimy najbardziej )
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... owym_stylu
Yamaha R6
-
synjutrzenki - Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 25/5/2008, 10:03
- Lokalizacja: Wrocław
synjutrzenki napisał(a):Tu kolejny artykuł na temat pokonywania zakrętów, może fachowcy sie do niego odniosą )
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... _1_zakrety
a tu to co lubimy najbardziej )
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... owym_stylu
Na tym forum jest garstka osob ktora, jak podejrzewam wyjechala z jednego i tego samnego kursu, z jednego i tego samego toru, z pod oka jednego i tego samego "nauczyciela", ktory nie zadal sobie na tyle trudu, aby nauczyc ich prawidlowej pozycji na motocyklu w trakcie sprotowej jazdy po torze. Bo fakt, nie jest to latwe nauczyc przyslowiowego Bolka pozycji na moto , ktory od casu wf-u w szkole nigdy wiecej nie uprawial sportu. Dobra szkola jazdy duzo wczesniej organizuje meetingi gdzie omawiane sa miedzy innymi tego typu rzeczy jak przygotowanie fizyczne czy ustawienie i przygotowanie moto, ubior itp. Jeden z marshali powiedzial mi nawet kiedys, ze widzi z biegu czy ktos mial jakies przygotowanie fizyczne czy nie i czy bedzie cos z niego czy tez nie i po ukonczonym kursie i tak przesiadzie sie na HD.
Dopowiem jeszcze, ze jest zasadnicza roznica w technice jazdy na torze i na drogach publicznych, nigdy nie nalezy o tym zapominac.
hefron napisał(a):Pozycja Vale to już jest wyższa szkoła jazdy. To tak jakbyś popatrzył na reaktor jądrowy i mówił, że wiesz jak to działa.
"...to akurat nie byl najlepszy przyklad..."
Ja bym znow z Toba dyskutowal, bo jak ma sie ktos uczyc niech sie odrazu uczy odpowiedniej techniki. Zauwazylem nawet tutaj, ze nabyte bledne nawyki ciezko wybic z glowy, a co dopiero w praktyce...
Za kazdym razem zdjecia zawodowcow opisujesz tak samo, jako technika nie osiagalna. Owszem nie dla tych ktorzy maja podejscie podobne do twojego, samo to nie przyjdzie. Nie wiem czy kiedykolwiek w zyciu uprawiales jakis sport na poziomie wyczynowym, ja tak, i moge Cie zapewnic, ze od pierwszych treningow, jaki sport by to nie byl, silny nacisk kladzony jest na technike, ktora z uplywem lat doskonalasz, a nie zmieniasz.
pozdr
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
CBR 1000 RR '08
- griso
- Świeżak
- Posty: 159
- Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15
griso napisał(a):synjutrzenki napisał(a):Tu kolejny artykuł na temat pokonywania zakrętów, może fachowcy sie do niego odniosą )
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... _1_zakrety
a tu to co lubimy najbardziej )
http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... owym_stylu
Na tym forum jest garstka osob ktora, jak podejrzewam wyjechala z jednego i tego samnego kursu, z jednego i tego samego toru, z pod oka jednego i tego samego "nauczyciela", ktory nie zadal sobie na tyle trudu, aby nauczyc ich prawidlowej pozycji na motocyklu w trakcie sprotowej jazdy po torze. Bo fakt, nie jest to latwe nauczyc przyslowiowego Bolka pozycji na moto , ktory od casu wf-u w szkole nigdy wiecej nie uprawial sportu. Dobra szkola jazdy duzo wczesniej organizuje meetingi gdzie omawiane sa miedzy innymi tego typu rzeczy jak przygotowanie fizyczne czy ustawienie i przygotowanie moto, ubior itp. Jeden z marshali powiedzial mi nawet kiedys, ze widzi z biegu czy ktos mial jakies przygotowanie fizyczne czy nie i czy bedzie cos z niego czy tez nie i po ukonczonym kursie i tak przesiadzie sie na HD.
Dopowiem jeszcze, ze jest zasadnicza różnica w technice jazdy na torze i na drogach publicznych, nigdy nie należny o tym zapominać.
Najgorsze jest to że nigdy nie byłem na żadnym kursie ( być może nie upoważnia mnie to do wypowiadania się tu ?) dopiero mam zamiar się zapisać znaleźć coś ciekawego , ale dużo czytam rożnych publikacji sam analizuje i szczerze mówiąc jestem mocno zdegustowany tym co się pisze.
Brak konkretnego jedynego i słusznego stanowiska zaczyna mnie ogłupiać , nie posiadam jeszcze żadnych nawyków ale wiem że jeżeli wbije sobie coś do głowy to trudno to będzie usunąć. Jedyne do czego doszedłem to to że chcąc jeździć jak najszybciej motocykle należy jak najmniej pochylać motocykl , bo im mniej go pochylamy tym szybciej możemy jechać zgadza się ?
Yamaha R6
-
synjutrzenki - Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 25/5/2008, 10:03
- Lokalizacja: Wrocław
synjutrzenki napisał(a):Tu kolejny artykuł na temat pokonywania zakrętów, może fachowcy sie do niego odniosą )
Na tym forum nie ma fachowców w tej dziedzinie.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
cichy napisał(a):synjutrzenki napisał(a):Tu kolejny artykuł na temat pokonywania zakrętów, może fachowcy sie do niego odniosą )
Na tym forum nie ma fachowców w tej dziedzinie.
respect
edit : odkąd ktoś miły pokazał mi jak siedzieć w siodle w winklach - przestałem się obawiać winkli w lewo ( a już myślałem że wszystko wiem ) i kiedy uda się wam odciążyć łapki w winklu i nabrać pewności w ruszaniu ciałkiem po kanapie przestanie to być problemem - mnie to zajęło 2 lata - 2 lata zanim spotkałem kogoś kto mi to pokazał i od tej pory skończyły mi się problemy z lewymi winklami. pokaz trwał 5 minut - a 2 lata czekania na spotkanie właściwego człowieka, który wie o co kaman .. i tego mi się z książek wydobyc nie udało - nie wiem - moze jakaś tępota moja do słowa czytanego ? - pojęcia nie mam ..
Życzę wam wcześniej kogoś takiego na swojej drodze spotkać.
peace
-
cezare - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 682
- Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
- Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ
mi siÄ™ wydaje ,ze to tylko kwestia psychiki ;]
jeśli masz sprawną maszyne to nie wyj***** ;D
nie lepiej poszukać jakiegos zakrętu i stopniowo zwiększać prędkosc i nachylenie ??
Ja tak robiłem i jakos teraz wychodzi bez problemu xD hehe nie wiem czy moja rada sie komus przyda bo to jest banalne i oczywiste
jeśli masz sprawną maszyne to nie wyj***** ;D
nie lepiej poszukać jakiegos zakrętu i stopniowo zwiększać prędkosc i nachylenie ??
Ja tak robiłem i jakos teraz wychodzi bez problemu xD hehe nie wiem czy moja rada sie komus przyda bo to jest banalne i oczywiste
www.downloadsite.feen.pl <---ZAPRASZAM DO PISANIA I SCIAGANIA NA FORUM ...
-
szybkikoks - Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 20/6/2009, 11:11
- Lokalizacja: Jasło
szybkikoks napisał(a):mi się wydaje ,ze to tylko kwestia psychiki ;]
jeśli masz sprawną maszyne to nie wyj***** ;D
nie lepiej poszukać jakiegos zakrętu i stopniowo zwiększać prędkosc i nachylenie ??
Ja tak robiłem i jakos teraz wychodzi bez problemu xD hehe nie wiem czy moja rada sie komus przyda bo to jest banalne i oczywiste
Ja bym nie polecał samodzielnej nauki bez przygotowania z osobą, która zna się na rzeczy. Samo prawidłowe wychylenie nie jest takie proste jak się wydaje. Jeżdżę dopiero drugi sezon , a w zasadzie ten sezon to już jakieś konkrety. Zapisałem się na doszkalanie techniki. Samo ustawienie pozycji zajęło mi 2 h. I pomimo tego, że regularnie się sportuje to było dość ciężko się ustawić. Pewnie i tak to nie koniec..
Wychylać to się każdy z nas próbuje na własną rękę. Ale w większości przypadków nie robimy tego dobrze.
Ja nie zamierzam się silić i robić z siebie kozaka. Są od tego ludzie, którzy mogą nas tego bezpiecznie nauczyć.
Pozdr
Sh
-
Shaft - Świeżak
- Posty: 397
- Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości