Zobacz wątek - Pokonywanie zakrętów
NAS Analytics TAG

Pokonywanie zakrętów

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez griso » 7/6/2009, 14:33

MadboY napisał(a):Nie chodzi o emocje. Luz :)

Ja wierze, ze lepszy efekt daje dzwignia tulowia, a Ty wierzysz w ciezar nisko obok motocykla. Dlatego nie ma sie co "klocic". Sa to 2 techniki i juz.

Natomiast zgadzam sie z tym, ze nie ma co cwiczyc samemu na podstawie wyczytanych tutaj teorii. Jak cwiczyc to tylko pod okiem profesjonalisty.


hehe, to sie dogadalismy. Moze kiedys uda sie nam spotkac na jakims torze to wtedy zobaczymy w praktyce, ktora z technik jest wkasciwa i daje lepsze rezultaty Obrazek

Wazne jest aby jazda po torze sprawiala nam przyjemnosc, przeciez w koncu o to nam chodzi. W miare przejechanych kilometrow docierasz technike, zregoly dazy to jak zrezta w kazdym sporcie do tej jednej idealnej techniki ktora daje najlepsze rezultaty, a ze nie bije juz piany nie bede mowil jaka to technika hehehe Obrazek


zycze inteligentnych kilometrow na torze Obrazek

pozdro
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
griso
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15


Postprzez laser » 7/6/2009, 18:58

http://www.youtube.com/watch?v=hEQucw6D ... re=related

tutaj jest pokazane jak koleś skręca nie przesuwając tyłka, wykonując przeciwskręt moto samo sie kładzie wystarczy tylko wyciągnąć kolano i kłaść się za motocyklem :) tylko głowa do góry tzn nad bakiem, no chyba ze nie mam racji :lol:
Avatar użytkownika
laser
Bywalec
 
Posty: 859
Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
Lokalizacja: KaliszCity


Postprzez cezare » 8/6/2009, 07:36

niestety nie ;) ale uszy do góry - do kolana = tor - żeby to zrobić w mieście trzeba być wariatem albo mieć extremalnie długie kulasy. Kolo krakowa latają na Obidowej - jest super nawierzchnia + winkle do tego ale :
1) droga normalnego ruchu - zagrozenie
2) barierki metalowe na poboczu - wpadasz na to i Cię nie ma - szeroka barierka z profili stalowych a między nimi coś jak żyleta - cienki pręt ostro zakończony - jak szatkownica....
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez laser » 8/6/2009, 20:02

cezare a to dlaczego nie mam racji :( bo focha strzele :)
Avatar użytkownika
laser
Bywalec
 
Posty: 859
Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
Lokalizacja: KaliszCity

Postprzez griso » 8/6/2009, 21:27

laser napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=hEQucw6DVAw&feature=related

..., no chyba ze nie mam racji :lol:


no i nie masz racji... nie chce mi sie opisywac dlaczego zobacz w wczesniejszych postach....

Zadaj sobie najpierw pytanie po co te kolano w zakrecie, wierz mi ze ma to oprocz szpanu i rwania lasek na zdarte slidery tez inna fuckcje.
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
griso
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15

Postprzez laser » 8/6/2009, 22:11

no ma zacieśnia tym sposobem zakręt :) i może pokonać
go z większą prędkością

przeczytałem ten temat i tu powstawały "sprzeczki" że dvpa na miejscy lub ze powinna swisać

zpbaczcie jak robią najlepsi z najlepszych np rossi tu ładnie widać ze 4 ltrety siedzą tylko połówką na siodle a reszta poza nim, i kolano wystaje minimalnie ... przy mniejszych prędkosciach pochył bedzie mniejszy a kolano bardziej wysunięte ale połowa tyłka zwisa :)

http://www.sportsviews.com/video/335/MOTO_GP
lub na zdjęciach:

http://www.italianliving.org/files/imag ... _rossi.png

http://images.tvnz.co.nz/tvnz_images/sp ... side_2.jpg
Avatar użytkownika
laser
Bywalec
 
Posty: 859
Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
Lokalizacja: KaliszCity

Postprzez hefron » 10/6/2009, 00:55

Pozycja Vale to już jest wyższa szkoła jazdy. To tak jakbyś popatrzył na reaktor jądrowy i mówił, że wiesz jak to działa.
Avatar użytkownika
hefron
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1394
Dołączył(a): 11/5/2006, 13:53
Lokalizacja: Suchowola

Postprzez laser » 10/6/2009, 07:08

ale tu mi chodziło o przesówanie tyłka :) nie koniecznmie o zamo złożenie
Avatar użytkownika
laser
Bywalec
 
Posty: 859
Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
Lokalizacja: KaliszCity

Postprzez kondraxk » 10/6/2009, 07:45

laser napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=hEQucw6DVAw&feature=related

tutaj jest pokazane jak koleś skręca nie przesuwając tyłka, wykonując przeciwskręt moto samo sie kładzie wystarczy tylko wyciągnąć kolano i kłaść się za motocyklem :) tylko głowa do góry tzn nad bakiem, no chyba ze nie mam racji :lol:


Jeśli dobrze widzę, to tyłek kolo ma przesunięty na lewo.
RSV
Avatar użytkownika
kondraxk
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 26/4/2009, 17:19

Postprzez laser » 10/6/2009, 12:03

kondraxk mi się wydawało ze ma w tym samym msc ale może mi się wydawało :)
ogólnie najlepsi kierowcy przesuwają tyłek :):) (filmik i zdjecia wyżej)
Avatar użytkownika
laser
Bywalec
 
Posty: 859
Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
Lokalizacja: KaliszCity

Postprzez synjutrzenki » 10/6/2009, 18:20

Tu kolejny artykuł na temat pokonywania zakrętów, może fachowcy sie do niego odniosą :))

http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... _1_zakrety

a tu to co lubimy najbardziej :))

http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... owym_stylu
Yamaha R6
Avatar użytkownika
synjutrzenki
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 25/5/2008, 10:03
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez laser » 10/6/2009, 22:32

wiem ze to głupie pytanie ale o co chodzi z tym zamykaniem opony ?? kiedy i gdzie jest widoczne ile mi jej jeszcze do zamknięcia zostało
bo podczas jazdy nikt nie patrzy na koło tylko na winkiel
Avatar użytkownika
laser
Bywalec
 
Posty: 859
Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
Lokalizacja: KaliszCity

Postprzez griso » 10/6/2009, 23:18

synjutrzenki napisał(a):Tu kolejny artykuł na temat pokonywania zakrętów, może fachowcy sie do niego odniosą :))

http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... _1_zakrety

a tu to co lubimy najbardziej :))

http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... owym_stylu


Na tym forum jest garstka osob ktora, jak podejrzewam wyjechala z jednego i tego samnego kursu, z jednego i tego samego toru, z pod oka jednego i tego samego "nauczyciela", ktory nie zadal sobie na tyle trudu, aby nauczyc ich prawidlowej pozycji na motocyklu w trakcie sprotowej jazdy po torze. Bo fakt, nie jest to latwe nauczyc przyslowiowego Bolka pozycji na moto , ktory od casu wf-u w szkole nigdy wiecej nie uprawial sportu. Dobra szkola jazdy duzo wczesniej organizuje meetingi gdzie omawiane sa miedzy innymi tego typu rzeczy jak przygotowanie fizyczne czy ustawienie i przygotowanie moto, ubior itp. Jeden z marshali powiedzial mi nawet kiedys, ze widzi z biegu czy ktos mial jakies przygotowanie fizyczne czy nie i czy bedzie cos z niego czy tez nie i po ukonczonym kursie i tak przesiadzie sie na HD.


Dopowiem jeszcze, ze jest zasadnicza roznica w technice jazdy na torze i na drogach publicznych, nigdy nie nalezy o tym zapominac.

hefron napisał(a):Pozycja Vale to już jest wyższa szkoła jazdy. To tak jakbyś popatrzył na reaktor jądrowy i mówił, że wiesz jak to działa.

"...to akurat nie byl najlepszy przyklad..."

Ja bym znow z Toba dyskutowal, bo jak ma sie ktos uczyc niech sie odrazu uczy odpowiedniej techniki. Zauwazylem nawet tutaj, ze nabyte bledne nawyki ciezko wybic z glowy, a co dopiero w praktyce...
Za kazdym razem zdjecia zawodowcow opisujesz tak samo, jako technika nie osiagalna. Owszem nie dla tych ktorzy maja podejscie podobne do twojego, samo to nie przyjdzie. Nie wiem czy kiedykolwiek w zyciu uprawiales jakis sport na poziomie wyczynowym, ja tak, i moge Cie zapewnic, ze od pierwszych treningow, jaki sport by to nie byl, silny nacisk kladzony jest na technike, ktora z uplywem lat doskonalasz, a nie zmieniasz.


pozdr
gixxer 750 K7
CBR 1000 RR '08
griso
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15

Postprzez synjutrzenki » 11/6/2009, 08:16

griso napisał(a):
synjutrzenki napisał(a):Tu kolejny artykuł na temat pokonywania zakrętów, może fachowcy sie do niego odniosą :))

http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... _1_zakrety

a tu to co lubimy najbardziej :))

http://www.motocykl-online.pl/artykuly/ ... owym_stylu


Na tym forum jest garstka osob ktora, jak podejrzewam wyjechala z jednego i tego samnego kursu, z jednego i tego samego toru, z pod oka jednego i tego samego "nauczyciela", ktory nie zadal sobie na tyle trudu, aby nauczyc ich prawidlowej pozycji na motocyklu w trakcie sprotowej jazdy po torze. Bo fakt, nie jest to latwe nauczyc przyslowiowego Bolka pozycji na moto , ktory od casu wf-u w szkole nigdy wiecej nie uprawial sportu. Dobra szkola jazdy duzo wczesniej organizuje meetingi gdzie omawiane sa miedzy innymi tego typu rzeczy jak przygotowanie fizyczne czy ustawienie i przygotowanie moto, ubior itp. Jeden z marshali powiedzial mi nawet kiedys, ze widzi z biegu czy ktos mial jakies przygotowanie fizyczne czy nie i czy bedzie cos z niego czy tez nie i po ukonczonym kursie i tak przesiadzie sie na HD.


Dopowiem jeszcze, ze jest zasadnicza różnica w technice jazdy na torze i na drogach publicznych, nigdy nie należny o tym zapominać.





Najgorsze jest to że nigdy nie byłem na żadnym kursie ( być może nie upoważnia mnie to do wypowiadania się tu :) ?) dopiero mam zamiar się zapisać znaleźć coś ciekawego , ale dużo czytam rożnych publikacji sam analizuje i szczerze mówiąc jestem mocno zdegustowany tym co się pisze.
Brak konkretnego jedynego i słusznego stanowiska zaczyna mnie ogłupiać , nie posiadam jeszcze żadnych nawyków ale wiem że jeżeli wbije sobie coś do głowy to trudno to będzie usunąć. Jedyne do czego doszedłem to to że chcąc jeździć jak najszybciej motocykle należy jak najmniej pochylać motocykl , bo im mniej go pochylamy tym szybciej możemy jechać zgadza się ? :)
Yamaha R6
Avatar użytkownika
synjutrzenki
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 25/5/2008, 10:03
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez cichy » 11/6/2009, 14:07

synjutrzenki napisał(a):Tu kolejny artykuł na temat pokonywania zakrętów, może fachowcy sie do niego odniosą :))


Na tym forum nie ma fachowców w tej dziedzinie.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Taser » 11/6/2009, 20:39

tez macie taka opcje, ze w ktora strone wam sie latwiej polozyc ?
Nie ma nic piekniejszego niz dwa kola i jeden slad...

Yamaha YZF 600 Thundercat :D
Avatar użytkownika
Taser
Bywalec
 
Posty: 577
Dołączył(a): 8/4/2007, 15:53
Lokalizacja: Nadarzyn

Postprzez laser » 11/6/2009, 20:56

mi w prawo
Avatar użytkownika
laser
Bywalec
 
Posty: 859
Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
Lokalizacja: KaliszCity

Postprzez cezare » 11/6/2009, 21:38

cichy napisał(a):
synjutrzenki napisał(a):Tu kolejny artykuł na temat pokonywania zakrętów, może fachowcy sie do niego odniosą :))


Na tym forum nie ma fachowców w tej dziedzinie.

;) respect ;)

edit : odkąd ktoś miły pokazał mi jak siedzieć w siodle w winklach - przestałem się obawiać winkli w lewo ( a już myślałem że wszystko wiem ) i kiedy uda się wam odciążyć łapki w winklu i nabrać pewności w ruszaniu ciałkiem po kanapie przestanie to być problemem - mnie to zajęło 2 lata - 2 lata zanim spotkałem kogoś kto mi to pokazał i od tej pory skończyły mi się problemy z lewymi winklami. pokaz trwał 5 minut ;) - a 2 lata czekania na spotkanie właściwego człowieka, który wie o co kaman .. i tego mi się z książek wydobyc nie udało - nie wiem - moze jakaś tępota moja do słowa czytanego ? - pojęcia nie mam ..

Życzę wam wcześniej kogoś takiego na swojej drodze spotkać.

peace
Avatar użytkownika
cezare
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 682
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez szybkikoks » 20/6/2009, 11:45

mi siÄ™ wydaje ,ze to tylko kwestia psychiki ;]
jeśli masz sprawną maszyne to nie wyj***** ;D
nie lepiej poszukać jakiegos zakrętu i stopniowo zwiększać prędkosc i nachylenie ??
Ja tak robiłem i jakos teraz wychodzi bez problemu xD hehe nie wiem czy moja rada sie komus przyda bo to jest banalne i oczywiste
www.downloadsite.feen.pl <---ZAPRASZAM DO PISANIA I SCIAGANIA NA FORUM ...
Avatar użytkownika
szybkikoks
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 20/6/2009, 11:11
Lokalizacja: Jasło

Postprzez Shaft » 20/6/2009, 13:46

szybkikoks napisał(a):mi się wydaje ,ze to tylko kwestia psychiki ;]
jeśli masz sprawną maszyne to nie wyj***** ;D
nie lepiej poszukać jakiegos zakrętu i stopniowo zwiększać prędkosc i nachylenie ??
Ja tak robiłem i jakos teraz wychodzi bez problemu xD hehe nie wiem czy moja rada sie komus przyda bo to jest banalne i oczywiste


Ja bym nie polecał samodzielnej nauki bez przygotowania z osobą, która zna się na rzeczy. Samo prawidłowe wychylenie nie jest takie proste jak się wydaje. Jeżdżę dopiero drugi sezon , a w zasadzie ten sezon to już jakieś konkrety. Zapisałem się na doszkalanie techniki. Samo ustawienie pozycji zajęło mi 2 h. I pomimo tego, że regularnie się sportuje to było dość ciężko się ustawić. Pewnie i tak to nie koniec..:)
Wychylać to się każdy z nas próbuje na własną rękę. Ale w większości przypadków nie robimy tego dobrze.

Ja nie zamierzam się silić i robić z siebie kozaka. Są od tego ludzie, którzy mogą nas tego bezpiecznie nauczyć.

Pozdr
Sh
Avatar użytkownika
Shaft
Świeżak
 
Posty: 397
Dołączył(a): 23/6/2008, 10:49

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê