bład c 41 w k3 600
Posty: 11
• Strona 1 z 1
bład c 41 w k3 600
Witam serdecznie wszystkich zgromadzonych
Panie i Panowie powstał nie bagatelny problem!! nie dawno zakupiłem gsxr 600 k 3 piękna maszyna dokupiłem akumulator i wszystko było ok palił pięknie mruczał aż do dziś!!! Wyskoczył błąd c 41 i tu zwracam się o pomoc w rozwiązaniu problemu bo słyszałem że wystarczy zresetować komputer i nie wiem czy to prawda jeśli tak to jak mam to zrobić?? Proszę o pomoc oraz ewentualne sugestie!! czy tez może od razu pakować i jechać do serwisu?? Pozdrawiam serdecznie gierek
Panie i Panowie powstał nie bagatelny problem!! nie dawno zakupiłem gsxr 600 k 3 piękna maszyna dokupiłem akumulator i wszystko było ok palił pięknie mruczał aż do dziś!!! Wyskoczył błąd c 41 i tu zwracam się o pomoc w rozwiązaniu problemu bo słyszałem że wystarczy zresetować komputer i nie wiem czy to prawda jeśli tak to jak mam to zrobić?? Proszę o pomoc oraz ewentualne sugestie!! czy tez może od razu pakować i jechać do serwisu?? Pozdrawiam serdecznie gierek
- giermund
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 9/1/2009, 21:33
- Lokalizacja: kielce
Sygnał przekaźnika pompy paliwa, jeśli motocykl nie chce uruchomić, nie słychać pompy paliwa po włączeniu zapłonu to polecam zacząć od przekaźnika.
Jeśli masz małe doświadczenie w mechanice motocyklowej to polecam serwis, nie koniecznie autoryzowany, chyba że masz doświadczenie w mechanice i manuala.
Jeśli masz małe doświadczenie w mechanice motocyklowej to polecam serwis, nie koniecznie autoryzowany, chyba że masz doświadczenie w mechanice i manuala.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Raczek_6 napisał(a):Sygnał przekaźnika pompy paliwa, jeśli motocykl nie chce uruchomić, nie słychać pompy paliwa po włączeniu zapłonu to polecam zacząć od przekaźnika.
Jeśli masz małe doświadczenie w mechanice motocyklowej to polecam serwis, nie koniecznie autoryzowany, chyba że masz doświadczenie w mechanice i manuala.
ha miło że jeden gościu zakumał o co come on!!
Wszytko co opisałeś to święta racja dlatego podałem tylko kod błędu! i tylko teraz pytanie czy pompa jest do dupy czy tylko zalana albo co innego!! Niestety nie mam manuala choć szukam cierpliwie!! Mechanik ze mnie żaden ale głupi też nie jestem jak byś mógł bardziej nakierować szczegółowo mnie na to co mam sprawdzić za nim się podam i zawiozę suzi do serwisu to będę szanowny kolego dozgonnie wdzięczny!!
- giermund
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 9/1/2009, 21:33
- Lokalizacja: kielce
Zacznij od sprawdzenia czy do kostki przy pompie paliwa dochodzi zasilanie (np.: żarówka 12V 5W),
czy słychać przekaźnik pompy paliwa ? powinien być pod fotelem kierowcy
czy dochodzi tam zasilanie ?
Czy masz jakiÅ› alarm w motocyklu ?
Pompa raczej nie powinna uszkodzić się od tak, chyba że filtr paliwa jest zapchany (jest on w zbiorniku paliwa zaraz za pompą) .
czy słychać przekaźnik pompy paliwa ? powinien być pod fotelem kierowcy
czy dochodzi tam zasilanie ?
Czy masz jakiÅ› alarm w motocyklu ?
Pompa raczej nie powinna uszkodzić się od tak, chyba że filtr paliwa jest zapchany (jest on w zbiorniku paliwa zaraz za pompą) .
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Witam serdecznie wszystkich ponownie!! Jeśli chodzi o o problem w mojej k3 Gsxr 600 to pan mechanik stwierdził że padła pompa paliwa - bark jakiej kol wiek reakcji nawet po podłączeniu na bezpośrednio do aku!!! i teraz jest kolejne moje pytanie czy pompkę mógł zniszczyć power comander, który jest w motorze założony( moto przyjechało od makaronów) i jeszcze jedno pytanie czyktoś potrafi wytłumaczyć jak krowie na granicy zasadę działania i użytkowania w/w power comanderna
- giermund
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 9/1/2009, 21:33
- Lokalizacja: kielce
Raczej brak lub zbyt niski poziom paliwa mógł ją wykończyć.
Power commander pobiera sygnały z fabrycznego sterownika silnika i zastępuje je własnymi, może zmienić czas wtrysku paliwa, kąt zapłonu (można przyspieszyć lub opóźnić) czyli można poprawić mapę wtrysku i zapłonu.
W zasadzie bez doświadczenia można tylko popsuć ustawienia.
Po za tym można do niego wgrać kilka map i przełączać między sobą.
Oprócz wymiany pompy paliwa polecam wyczyścić zbiornik i sprawdzić filtr paliwa (czy wogóle jest osiągalny w ASO Suzuki)
Power commander pobiera sygnały z fabrycznego sterownika silnika i zastępuje je własnymi, może zmienić czas wtrysku paliwa, kąt zapłonu (można przyspieszyć lub opóźnić) czyli można poprawić mapę wtrysku i zapłonu.
W zasadzie bez doświadczenia można tylko popsuć ustawienia.
Po za tym można do niego wgrać kilka map i przełączać między sobą.
Oprócz wymiany pompy paliwa polecam wyczyścić zbiornik i sprawdzić filtr paliwa (czy wogóle jest osiągalny w ASO Suzuki)
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Więc właśnie mam możliwość przełączania mam między małą średnią i wysoką i pozostaje pytanie kiedy mogę je przełączać?? A i jeszcze jedno po wizycie super mechanika który stwierdził kaput pompy osobiści uruchomiłem silniczek na krótko!!!! powtarzam jeszcze raz że kod c 41 dotyczy braku sygnału z przekaźnika pompy więc pytam się grzecznie szanownych kolegów o co ku come on :) bo mnie krew zaleje......
- giermund
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 9/1/2009, 21:33
- Lokalizacja: kielce
Może należy wyjąć ją i spróbować wyczyścić zbiornik i pompę na krótko (po za obecnością paliwa sprawdzić).
Polecam zacząć od najprostszych czynności.
Ewentualnie zmienić mechanika na lepszego (poszukaj może na forum ktoś jest z twojej okolicy kto pomoże - ma pojęcie o mechanice i elektryce motocyklowej).
Niestety tak przez komputer czasami ciężko pomóc.
Pozdrawiam.
Polecam zacząć od najprostszych czynności.
Ewentualnie zmienić mechanika na lepszego (poszukaj może na forum ktoś jest z twojej okolicy kto pomoże - ma pojęcie o mechanice i elektryce motocyklowej).
Niestety tak przez komputer czasami ciężko pomóc.
Pozdrawiam.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Witam serdecznie to znów ja:) Więc tak jeśli chodzi o problem, który dotyczył mojego moto to został już rozwiązany!! Pisze na wypadek jak by kto kiedy miał taki sam to walić śmiało wchodzić bez pukania pytać!! Więc tak problem odnosił się do braku sygnału z przekaźnika do pompy paliwa!! i faktycznie należy zmienić przekaźnik on ma 10 A wystarczy zwyczajny przekaźnik od czego kol wiek byle był sprawny!! opisana rzecz można stosować w rocznikach 01-03 sprawdzone na własnej skórze:) pozdro dla kolego z pod Szczecina. No to tyle szerokości życzę!!
- giermund
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 9/1/2009, 21:33
- Lokalizacja: kielce
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości