Zobacz wątek - bład c 41 w k3 600
NAS Analytics TAG

bład c 41 w k3 600

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

bład c 41 w k3 600

Postprzez giermund » 9/1/2009, 21:44

Witam serdecznie wszystkich zgromadzonych
Panie i Panowie powstał nie bagatelny problem!! nie dawno zakupiłem gsxr 600 k 3 piękna maszyna dokupiłem akumulator i wszystko było ok palił pięknie mruczał aż do dziś!!! Wyskoczył błąd c 41 i tu zwracam się o pomoc w rozwiązaniu problemu bo słyszałem że wystarczy zresetować komputer i nie wiem czy to prawda jeśli tak to jak mam to zrobić?? Proszę o pomoc oraz ewentualne sugestie!! czy tez może od razu pakować i jechać do serwisu?? Pozdrawiam serdecznie gierek :(
giermund
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9/1/2009, 21:33
Lokalizacja: kielce


Postprzez Raczek_6 » 11/1/2009, 21:46

Sygnał przekaźnika pompy paliwa, jeśli motocykl nie chce uruchomić, nie słychać pompy paliwa po włączeniu zapłonu to polecam zacząć od przekaźnika.

Jeśli masz małe doświadczenie w mechanice motocyklowej to polecam serwis, nie koniecznie autoryzowany, chyba że masz doświadczenie w mechanice i manuala.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez giermund » 11/1/2009, 22:23

Raczek_6 napisał(a):Sygnał przekaźnika pompy paliwa, jeśli motocykl nie chce uruchomić, nie słychać pompy paliwa po włączeniu zapłonu to polecam zacząć od przekaźnika.

Jeśli masz małe doświadczenie w mechanice motocyklowej to polecam serwis, nie koniecznie autoryzowany, chyba że masz doświadczenie w mechanice i manuala.

ha miło że jeden gościu zakumał o co come on!!
Wszytko co opisałeś to święta racja dlatego podałem tylko kod błędu! i tylko teraz pytanie czy pompa jest do dupy czy tylko zalana albo co innego!! Niestety nie mam manuala choć szukam cierpliwie!! Mechanik ze mnie żaden ale głupi też nie jestem jak byś mógł bardziej nakierować szczegółowo mnie na to co mam sprawdzić za nim się podam i zawiozę suzi do serwisu to będę szanowny kolego dozgonnie wdzięczny!!
giermund
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9/1/2009, 21:33
Lokalizacja: kielce

Postprzez Raczek_6 » 11/1/2009, 22:39

Zacznij od sprawdzenia czy do kostki przy pompie paliwa dochodzi zasilanie (np.: żarówka 12V 5W),
czy słychać przekaźnik pompy paliwa ? powinien być pod fotelem kierowcy
czy dochodzi tam zasilanie ?

Czy masz jakiÅ› alarm w motocyklu ?

Pompa raczej nie powinna uszkodzić się od tak, chyba że filtr paliwa jest zapchany (jest on w zbiorniku paliwa zaraz za pompą) .
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez cycu_rsko » 12/1/2009, 21:26

Komputer zrestartujesz jak odlaczysz aku. Chodz blad moze zostac w pamieci.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez giermund » 13/1/2009, 17:11

Witam serdecznie wszystkich ponownie!! Jeśli chodzi o o problem w mojej k3 Gsxr 600 to pan mechanik stwierdził że padła pompa paliwa - bark jakiej kol wiek reakcji nawet po podłączeniu na bezpośrednio do aku!!! i teraz jest kolejne moje pytanie czy pompkę mógł zniszczyć power comander, który jest w motorze założony( moto przyjechało od makaronów) i jeszcze jedno pytanie czyktoś potrafi wytłumaczyć jak krowie na granicy zasadę działania i użytkowania w/w power comanderna
giermund
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9/1/2009, 21:33
Lokalizacja: kielce

Postprzez Raczek_6 » 13/1/2009, 21:03

Raczej brak lub zbyt niski poziom paliwa mógł ją wykończyć.
Power commander pobiera sygnały z fabrycznego sterownika silnika i zastępuje je własnymi, może zmienić czas wtrysku paliwa, kąt zapłonu (można przyspieszyć lub opóźnić) czyli można poprawić mapę wtrysku i zapłonu.
W zasadzie bez doświadczenia można tylko popsuć ustawienia.

Po za tym można do niego wgrać kilka map i przełączać między sobą.

Oprócz wymiany pompy paliwa polecam wyczyścić zbiornik i sprawdzić filtr paliwa (czy wogóle jest osiągalny w ASO Suzuki)
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez giermund » 13/1/2009, 22:02

Więc właśnie mam możliwość przełączania mam między małą średnią i wysoką i pozostaje pytanie kiedy mogę je przełączać?? A i jeszcze jedno po wizycie super mechanika który stwierdził kaput pompy osobiści uruchomiłem silniczek na krótko!!!! powtarzam jeszcze raz że kod c 41 dotyczy braku sygnału z przekaźnika pompy więc pytam się grzecznie szanownych kolegów o co ku come on :):) bo mnie krew zaleje......
giermund
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9/1/2009, 21:33
Lokalizacja: kielce

Postprzez Raczek_6 » 14/1/2009, 22:19

Może należy wyjąć ją i spróbować wyczyścić zbiornik i pompę na krótko (po za obecnością paliwa sprawdzić).
Polecam zacząć od najprostszych czynności.
Ewentualnie zmienić mechanika na lepszego (poszukaj może na forum ktoś jest z twojej okolicy kto pomoże - ma pojęcie o mechanice i elektryce motocyklowej).

Niestety tak przez komputer czasami ciężko pomóc.
Pozdrawiam.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez giermund » 24/1/2009, 09:09

Witam serdecznie to znów ja:) Więc tak jeśli chodzi o problem, który dotyczył mojego moto to został już rozwiązany!! Pisze na wypadek jak by kto kiedy miał taki sam to walić śmiało wchodzić bez pukania pytać!! Więc tak problem odnosił się do braku sygnału z przekaźnika do pompy paliwa!! i faktycznie należy zmienić przekaźnik on ma 10 A wystarczy zwyczajny przekaźnik od czego kol wiek byle był sprawny!! opisana rzecz można stosować w rocznikach 01-03 sprawdzone na własnej skórze:) pozdro dla kolego z pod Szczecina. No to tyle szerokości życzę!! :D
giermund
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 9/1/2009, 21:33
Lokalizacja: kielce



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê