Zobacz wÄ…tek - Turystyk dla kobiety
 
NAS Analytics TAG

Turystyk dla kobiety

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Turystyk dla kobiety

Postprzez misman » 5/1/2009, 19:02

Witam

Stoję przed wyborem motocykla dla żony, i pomijając chwilowo względy estetyczne (mnie się podoba BMW F650, jej Africa lub Transalp).
Oczekiwania od moto:
- użytkowe jak r1150gs (pozycja, komfort, prowadzenie)
- lżejsze od tego mastodonta
- ale podobnie duże, gdyż jesteśmy słusznego wzrostu (dla mnie 1150 jest "na miarę szyty", ona jest tylko parę cm niższa. )
- endurowaty turystyk - czyli na szosę, ale i w leśną drogę ma wjechać bez stresu
- powinno dotrzymać kroku r1150gs (wspólne wyprawy krótsze lub dalsze na dwa motongi)
- używalne w ruchu miejskim, manewrowe
- mile widziany niskoobrotowy, z nisko położonym momentem silnik z zasilaniem wtryskowym
- łatwa dostępność części
- sprzęgło hydrauliczne i hamulec tylni też
- ... i żeby kardana miało...

Wiem, że punkty są wzajemnie przeciwstawne, i nawet w Erze nie dobiorą.

Rozpatruję wśród (zalety i wady wyczytane/zasłyszane):

Africa:
- trąca myszką, jestem jednak zwolennikiem jakiegoś postępu technicznego
- gaźnik
- cena jak za takie starocie
- łańcuch
+ ponoć nie_do_zdarcia
+ młotkonaprawialny

Transalp:
- wady i zalety chyba jak w Africe

Pegaso 650 (czy to ma silnik widlasty ? I czy jest tam wtrysk ? )
- Å‚ancuch

TDM 850
- gaźnik
- silnik rzędowy
- łańcuch
+ nie znam

F650 (jaki tam jest silnik ? rzędowy czy V ? I czy jest tam wtrysk ?
- łańcuch

Zrozpaczony brakiem kompromisów zacząłem rozpatrywać:

R1100GS:
- ciężar i gabaryt
- brak szóstego biegu i brzydka morda (ale "szóstki" i ładniejsze kosztują parę tys. wiecej , jedną już mam )
+ poza tym same zalety

K1200RS
- ciężar i gabaryt (poręczniejszy od GS'a, ale na miasto trochę ciężkawy)
- trochę bardziej pochylona pozycja niż w GS'ie
+ poza tym same zalety

Oczywiście dwie ostatnie pozycje są trochę... emmm... mocne jakby, no i nietanie - szukam jakiegoś kompromisu pomiędzy jakością, używalnością a ceną... Jakiekolwiek sugestie i propozycje mile bedą widziane. Na drugiego 1150 mnie chwilowo nie stać
misman
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 18/5/2006, 23:17


Postprzez YZF R1 » 5/1/2009, 19:11

Zdecydowanie TDM niskie siedzenie i chyba waga z nich wszystkich jest najmniejsza po zatym gaźniki, łańcuch oraz silnik w rzędzie to nie są minusy!!!! plusem jest niezawodność tego motocykla bardzo twarda yamaha....
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez Koval135 » 5/1/2009, 19:58

A F650 nie bylo wersji z pasem zamiast łańcucha?Bo kumpela ma i cos mi sie zdaje ze tam jest pas...
A przecież pas napędowy tez jest bardzo dobrym rozwiązaniem :wink:
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez misman » 5/1/2009, 20:33

YZF R1 napisał(a):Zdecydowanie TDM niskie siedzenie i chyba waga z nich wszystkich jest najmniejsza po zatym gaźniki, łańcuch oraz silnik w rzędzie to nie są minusy!!!! plusem jest niezawodność tego motocykla bardzo twarda yamaha....


Ale ja nie mam nic przeciwko elektronice, trochę ;) się na tym znam, i wszak to ja będę naprawiał jej padło... :P
Co do łańcucha - kardan w moim GS'ie jednak trochę mnie rozpieścił. A dwucylindrową rzędówkę to jak dotąd w kaszlaku miałem, i trochę źle mi się kojarzy... :D
Przyznaję wszak, że TDM jest przyjemnie dla oka wyglądającym motorcyklem, i w cenach przystępnych... Tyle, że nie znam, i nie znam nikogo, kto miałby i szczerze parę słów powiedział na jej temat.
misman
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 18/5/2006, 23:17

Postprzez misman » 5/1/2009, 20:39

Koval135 napisał(a):A F650 nie bylo wersji z pasem zamiast łańcucha?Bo kumpela ma i cos mi sie zdaje ze tam jest pas...
A przecież pas napędowy tez jest bardzo dobrym rozwiązaniem :wink:


Zdaje się, że jakieś nieco nowsze roczniki, bodaj po 2000. Ale w cenach nieprzytomnych - wolałbym za te pieniądze GS'a, nawet 1100.
Z jednej strony nie chcę zbyt nowej maszyny, z drugiej zaś - oczekuję wtrysku (jakoś mam uprzedzenia do gaźników :roll: nigdy to u mnie nie działało jak trzeba :roll: , czy to w aucie, czy w motorze).
Dlatego też popełniłem ten rozpaczliwy post - nie umiem się zdecydować.
misman
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 18/5/2006, 23:17

Postprzez icid » 5/1/2009, 22:11

Edytuj posty bo będzie warn.
Avatar użytkownika
icid
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez YZF R1 » 5/1/2009, 22:40

Jutro Ci powiem co i jak z TDM mój ojciec ją miał jeździłem nią czasem...
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez falconiforme » 6/1/2009, 08:57

A może inaczej. Nie jeździłem ale sporo testów porównawczych wygrał:
Kawasaki ER-6F

Lekki 2-cylindrowiec o nowatorskiej technice.
Na trasie i w mieście będzie rewelacyjny a poza asfaltem nie będzie krową.

A na łańcuch można poradzić olejarkę. Własnej roboty za 80 zł albo Scotojler za 600zł. Wtedy wcale nie trzeba być więźniem łańcucha.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez spazz » 6/1/2009, 09:48

ale jednak naciagac go trzeba nadl i brudu tez wiecej. lancuch to najbardziej plugawe rozwiazanie
Avatar użytkownika
spazz
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2691
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien

Postprzez falconiforme » 6/1/2009, 11:33

Czy więcej brudu bym polemizował. Przy dobrej konfiguracji jest mniej brudu.

Jeszcze jest NTV 650.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez misman » 6/1/2009, 18:13

Chyba po przemyśleniach wyjdzie z tego dl-650.

Dziękuję wszystkim za opinie wniesione w tym temacie :)
misman
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 18/5/2006, 23:17

Postprzez kargul » 6/1/2009, 20:05

Ja polecam transalpa bo nim jeżdze.
Zamiast kardana,scootoiler na łańcuch.
Sprzęgło hydraulichne niestety odpada.
Wydaje mi się że to najlepszy motor z turystychnych enduraków niższej klasy(600).
Miałem ten sam problem i szukałem dla siebie idealnej maszyny prawie rok.W innych maszynach zawsze coś mi nie pasowało.
Teraz śmiało moge powiedzieć,że jestem w 100% zadowolony i jakbym miał drugi raz wybierać padło by na niego.
ps.następny będzie gs1200
www.kiteclub.pl | transalp xl650v | | ALOHA
Avatar użytkownika
kargul
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 6/12/2007, 19:52
Lokalizacja: z kontenera

Postprzez SQ » 7/1/2009, 16:14

miałem tdm 850 z ... chyba 1998. rozbiłem się nim :)

obiektywnie elastyczny i żwawy silnik. wygodna pozycja. komfortowe zawieszenia, jednak pozwalają na szaleństwa.

mniej obiektywnie... za owiewką (miałem akcesoryjną, wyższą szybkę MRA) szaleją turbulencje, spore spalanie. plytkowa regulacja zaworów w serwisie chyba przyspożyła sporo kłopotów (do tego trzeba było sporo na części czekać)
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez Raczek_6 » 7/1/2009, 21:51

W TDM 850 i 900 jest po pięć zaworów na cylinder, silnik z TDM 850 był wykorzystany m.in w TRX, nie wiem jak 850 ale 900 znajomego bez większego problemu przejechała 60kkm w 6lat. Co 24kkm zalecana kontrola i ewentualna regulacja, żadnego problemu z płytkami w dobrych serwisach i w dobrym ASO Yamaha.
Oryginalny napęd wytrzymał do 36kkm, kolejny ma jeszcze sporo życia przed sobą.

W Africa i Transalp i BMW mają regulację śrubkową,

Aprillę odradzam ze względu na :
- problem z dostępnością części
- w silniku napęd na wałek przekazuje pasek zębaty (kolega miał Pegaso 650 był gaźnik i 1-den cylinder 4-ry zawory, oraz problem z zakupem owego paska rozrządu)

Z kardanem chyba tylko BMW, pozostałe Enduro mają raczej łańcuch.

TDM 900 pomimo elektroniki jest bez awaryjnym motocyklem (znajomy posiada od nowości)
Spokojnie mogę polecić ten model, po za tym wtrysk to wtrysk odpalasz czekasz kilkanaście sekund i jedziesz, nic się nie ksztusi jak to czasem przy gaźnikach na zimnym silniku bywa.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez bast » 9/1/2009, 11:49

Honda NX650R Dominator

Silnik singiel i lancuch choc mowisz ze wolabys wal. Mimo to ciekawy sprzet, sporo lzejszy od "mastodontow" i chyba zwinny do miasta
SPIDER DIARIES (otwórz link)

Yamaha YX 600 Radian ---> Suzuki DR-Z 400 SM
Avatar użytkownika
bast
Bywalec
 
Posty: 849
Dołączył(a): 7/7/2008, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez gelo400 » 9/1/2009, 16:51

Jesli masz wysokÄ… zone to Africa twin jest super.
ER 5 :]
gelo400
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20/10/2007, 20:47
Lokalizacja: białystok

Postprzez skwy » 10/1/2009, 18:05

Ale kolo juz zdecydował więc czas zamknąć temat.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez matrixclan » 16/1/2009, 07:06

dlaczego nie suzuki vstrom??
matrixclan
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 1/7/2008, 21:15

Postprzez Fikol » 16/1/2009, 07:24

skwy napisał(a):Ale kolo juz zdecydował więc czas zamknąć temat.

matrixclan napisał(a):dlaczego nie suzuki vstrom??


CZYTAJ ! :evil:
Avatar użytkownika
Fikol
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 3/6/2008, 19:24
Lokalizacja: Węgrów



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê