Sonda lambda w CBR600FS
Posty: 40
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Sonda lambda w CBR600FS
Witam. Jakiś czas temu kupiłem CBR600FS. jest to w dużej mierze to samo co F4i. w każdym razie moto miało wymieniany wydech. efekt taki ze nowy nie ma miejsca na sondę lambda przez co cały czas świeci się dioda FI. kupiłem sobie taki wynalazek <url> http://www.kneedraggers.com/details/Dyn ... NO-24.html </url> który miał sprawę załatwić. okazało się ze jakiś geniusz w którymś miejscu uciął kable od sondy i nie ma możliwości ich znaleźć, przez co nie mam gdzie wpiąć tego wynalazku (właściwie jest to zwykły rezystor, choć nie wiem jakiej oporności w ładnej obudowie <url> http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... opic=20350 </url>). moje rozwiązanie byłoby dosyć proste,a mianowicie wpiąć/wlutować sam rezystor na kable przy kompie i po problemie. i tu pojawia się moje pytanie: jako ze do sondy dochodzą 4 kabelki(2 na sondę i 2 na "podgrzewacz") na które z nich mam wpiąć rezystor i najlepiej jakby mi ktoś powiedział które to są na komputerze. z góry dzięki
- Peett
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 30/11/2008, 00:17
- Lokalizacja: Krakow/Cork
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Musisz poszukać serwice manuala i poszukać schematu elektryki do twojego modelu,
oraz poszukać tej kostki pod zbiornikiem paliwa lub w okolicy przedniego fotela (z tego co pamiętam gdzieś tam powinna być 4-ro pinowa kostka kolor - w miarę przezroczysta).
Ewentualnie kolory przewodów i numer pinu.
Ewentualnie zobaczÄ™ czy u kumpla w jego F4i jest sonda.
oraz poszukać tej kostki pod zbiornikiem paliwa lub w okolicy przedniego fotela (z tego co pamiętam gdzieś tam powinna być 4-ro pinowa kostka kolor - w miarę przezroczysta).
Ewentualnie kolory przewodów i numer pinu.
Ewentualnie zobaczÄ™ czy u kumpla w jego F4i jest sonda.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
mam jedno i drugie. tzn mam manuala, tylko ze do F4i ktory teoretycznie jest tym samym. kostka wlasnie tak jak piszesz powinna byc pod bakiem przed siedziskiem tylko wlasnie o to chodzi ze jej nie ma. nawet w serwisie ludzie mi jej nie potrafili znalezc ani pomoc. jakby sie komus chcialo sciagnac i popatrzec to na stronce 460 jest schemat i nie wiem na ktore piny nalezy podpiac ten rezystor
http://rapidshare.com/files/175280180/H ... manual.pdf
http://rapidshare.com/files/175280180/H ... manual.pdf
- Peett
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 30/11/2008, 00:17
- Lokalizacja: Krakow/Cork
A czy sprawdziłeś na 100% że wyświetla błąd sondy ?
Bo nie wszystkie modele F4i mają sondę (motocykl kumpla jej nie posiada) czyli nie ma w ogóle kostki do sondy i wyprowadzeń z tzw komputera silnika.
Jak coÅ› dopatrzÄ™ dalej to dopiszÄ™.
Bo nie wszystkie modele F4i mają sondę (motocykl kumpla jej nie posiada) czyli nie ma w ogóle kostki do sondy i wyprowadzeń z tzw komputera silnika.
Jak coÅ› dopatrzÄ™ dalej to dopiszÄ™.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
wyświetla tak jak napisałem błąd "podgrzewacza sondy" 23. wiem ze nie wszystkie maja sondę, co więcej nic nie wskazuje na to żeby moto miało kiedykolwiek sondę bo nie ma ani naklejki wewnątrz zadupka informującej o emisji (str.44) ani innego śladu po sondzie. w sumie powiedziano mi to w serwisie hondy wiec na tym się bazuje, ale zawsze to oni mogli popełnić jakiś błąd tylko nie wiem dlaczego mogłoby pokazywać ten błąd w innym przypadku. jakiś pomysł?
- Peett
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 30/11/2008, 00:17
- Lokalizacja: Krakow/Cork
Tak była to zblokowana wersja i ktoś kupił używany komputer (sterownik silnika) od odblokowanej wersji tyle że z sondą.
Masz immobiliser w kluczyku ? Czyli HISS.
Masz immobiliser w kluczyku ? Czyli HISS.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
a wersja z sonda nie występowała czasem w kanadzie/usa?
bo zdaje mi się że tak było
bo zdaje mi się że tak było
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
chodzi mi o to,że moto (tak jak już ktoś wcześniej napisal) mogło być zablokowane na komputerze i został on przeszczepiony właśnie z wersji kalifornijskiej
i teraz w twojej nie ma i nie bylo sondy, a komp jej szuka
i teraz w twojej nie ma i nie bylo sondy, a komp jej szuka
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
wiem, że nie mają HISSa
chodziło mi o to, że może ma moduł sterujący z amerykańskiej wersji
co do europejskich modeli z sondą to nie słyszałem, ale oczywiście nie neguję
chodziło mi o to, że może ma moduł sterujący z amerykańskiej wersji
co do europejskich modeli z sondą to nie słyszałem, ale oczywiście nie neguję
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
oczywiście jest to możliwe co piszecie bo nie znam historii tego motocykla. kupiłem go od anglika który nie bardzo wiedział o co chodzi (oczywiście nie twierdze że ja wiem dużo). w każdym razie ponawiam moje pytanie: skoro nawet rzeczywiście był moduł przeszczepiany to tak czy inaczej jakbym wcisnął ten rezystor we właściwe miejsce to sondy przestałby szukać. ale gdzie? i czy należy wpiąć go na kabel czy też przewód przecinać?
- Peett
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 30/11/2008, 00:17
- Lokalizacja: Krakow/Cork
Wlasnie o to mi chodzi ze chce to wpiac przy sterowniku, tylko ze do calosci sondy ida 4 przewody: 2 od sondy i 2 od podgrzewacza i wszystkie zaczynaja sie przy sterowniku. probowac wpiac sie tylko na te bezposrednio od sondy?
- Peett
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 30/11/2008, 00:17
- Lokalizacja: Krakow/Cork
skwy napisał(a):Co to jest ten podgrzewacz bo nie rozumiem?
Żeby sonda lambda zaczęła poprawnie pracować, to musi osiągnąć odpowiednią temperaturę pracy. Ogrzewanie umożliwia umieszczenie sondy dalej od silnika, co chroni ją przed przegrzaniem ,a także pozwala łatwiej utrzymać stałą wartość temperatury, co też i z kolei pozwala na precyzyjniejszy pomiar.
Co do wpięcia. Obadaj na necie charakterystyki sondy lambda. Zobaczysz wtedy, że jest to charakterystyka napięcia w funkcji współczynnika nadmiaru powietrza. Dlatego musisz podać jakieś napięcie na te 2 styki (np 500mV). No ale to przecież i tak nic nie zmieni tylko to że nie będzie ci się świecić lampka. Równie dobrze mógłbyś odłączyć kabelki od lampki i efekt byłby ten sam, ale i bezpieczniejszy dla silnika, gdyż przy braku sygnału z sondy współczynnik lambda jest ustawiany na wartość bezpieczną.
- msebek
- Świeżak
- Posty: 171
- Dołączył(a): 24/8/2007, 13:48
Posty: 40
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości