Zobacz wątek - WYMIANA OLEJU R1
NAS Analytics TAG

WYMIANA OLEJU R1

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez danielot » 19/12/2008, 12:17

którys z panow tu napisał ze nie dobrze zostawiac na zime olej w silniku niedotartym????


mam w erłanie przejechane tez około 300km i zastała mnie niestety zima ..do 1 tys.. brakuje troche a w serwisie yamahy jeden twierdzi tak inny siak.

nei jest na gwarancji bo to USA wiec wolałbym by sie nic nie zje...ło przez to ze stoi na tym oleju cała zime.


wiec wg was powinienem sposscic ten olej na zime a potem nalac jeszcze raz minerala i przejezdzic do 1 tys , czy wiosna odpalic na tym oleju przejezdzic do 1 tys i wymienic dopiero , czy moze raczej wiosną przed odpaleniem najpierw wymieniec(tylko wtedy na jaki jesli dopiero 300 km na dotarciu????)
ERŁAN 08
danielot
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 22/9/2007, 09:32
Lokalizacja: łodz


Postprzez YZF R1 » 19/12/2008, 20:53

TomoR1 napisał(a):Dzieki za pomoc!!!
Myslalem ze na forum mozna sie czegos dowiedziec ale widze ze tu sa sami mondrale ktorzy mysla ze sa najmądrzejsi i ktorzy NIBY wszystko wiedza ale nic nie powiedza do garazu wiesniaki.


za wieśniaka masz lanie.... :?
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez limak14 » 19/12/2008, 21:08

YZF R1 napisał(a):
TomoR1 napisał(a):Dzieki za pomoc!!!
Myslalem ze na forum mozna sie czegos dowiedziec ale widze ze tu sa sami mondrale ktorzy mysla ze sa najmądrzejsi i ktorzy NIBY wszystko wiedza ale nic nie powiedza do garazu wiesniaki.


za wieśniaka masz lanie.... :?


pomoge z chęcią
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Sureal » 20/12/2008, 00:43

przeeczytajcie panowie kolejny post TomoR1. Mało kto by przeprosił. Tym bardziej, że nie zawsze nową osobę traktuje się tu po królewsku :)

Pozdr.
Sureal
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30/6/2008, 23:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez TomoR1 » 21/12/2008, 00:16

senekkorzenna napisał(a):Dziwny typ i jeszcze dziwniejsze zadaje pytania :?
Dla mnie to troll ponieważ każdy kto kupi nowy motocykl wie co ma robić i gdzie aby nie stracić gwarancji. :?
Dziwie się się też że za tych wieśniaków nie dostał bana ale pewnie moderatorzy jeszcze śpią.



Panowie czy musicie WSZYSTKICH oceniać .
Każdy decyduje o sobie ja zbierałem bardzo długo na moje wymarzone moto poświęciłem dla niego bardzo dużo , każdy mi odradzał bo za dużo kasy i moto jest niebezpieczne można się zabić i tak dalej.
Wiec dosyć mam rad moralnych. Dlatego mnie poniosło i napisałem to co napisałem bo myślałem że tu się dowiem czegoś . A nie sądziłem że znów będzie mi ktoś morały prawił nie po to tu przychodzę Ja nie truje nikomu dupy że palenie szkodzi.
Jak możecie pomóc to pomóżcie i nie czekajcie aż napisze 1000000 postów i przejadę 100000000000000000000000000 km bo potrzebuje pomocy teraz.

Przyznam moje pytania były trochę z kosmosu ale to dlatego że jestem strasznie pedantyczny i wole 10 osób zapytać o to samo które wiedzą więcej niż ja niż opierać się tylko na swoich doświadczeniach które są mniejsze niż wasze. To normalne chyba że Chce się troszczyć o moją maszyną jak najlepiej.

Przychodzę do was po pomoc bo wiecie niemal wszystko ale ciężko się czegokolwiek od was dowiedzieć.
Mieszkam w Irl moto kupiłem nie dawno Moto jest z USA i nie ma gwaranci nie znam jeszcze tu nikogo kto mógł by mi pomóc i doradzić dlatego przychodzę na forum

A co do wyboru moto to.
R1 zawsze była moim marzeniem
Kupiłem ją bo uznałem że jestem gotowy na nią i to nie jest mój 1 moto jak napisałem w wcześniejszym poście. Co prawda 1 sportowy i 1 1000cc .
Dlatego te pytania jaki i ile oleju i kiedy wymienić.
No i to pytanie ze sprzęgłem na które nikt nic nie napisał.
POZDRAWIAM
Avatar użytkownika
TomoR1
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4/12/2008, 19:34
Lokalizacja: Nowodwór/Maynooth

Postprzez danielot » 5/1/2009, 13:24

powiem ci kolego ze ciezko tutaj uzyskac szczegołowa informacje ..najwiecej udzielalaja sie dzieci neostrady i tzw wszechwiedzacy których pewnie i ty w realu jak latasz rowniez spotykasz ...

jestem tez pedantyczny i lubie dbac o sprzet ( scig , auto , zegarek , buty , komorka itp). tez mam moto z usa z 2008 r w polsce bez gwarancji i zadałem kilka postow wyzej pytania na ktore nikt mi tak naprawde nie odpowiedział ...


ps. tez kiedys myslałem ze jest to forum dla amatorów by pomogli im fachowcy . nie mowie ze tu nie ma takich ale nawał spamu przesłania bardzo czesto ich rzeczowe wypowiedzi ...a szkoda...

troche tez pospamowałem w tym poscie ale po czesci łacze sie z tobą w bolu ...a co do mechaników motocyklowych z prawdziwego zdarzenia to ze swieca szukac ...a serwisy autoryzowane , hmm... mi spalił sie bezpiecznik to koles na serwisie jamahy z 20 min na słuchawce wiszac grzebał serwisówke by mi powiedziec po ktorej stronie są bezpieczniki ..ot serwisy
ERŁAN 08
danielot
Świeżak
 
Posty: 74
Dołączył(a): 22/9/2007, 09:32
Lokalizacja: łodz

Postprzez TomoR1 » 5/1/2009, 14:10

danielot napisał(a):powiem ci kolego ze ciezko tutaj uzyskac szczegołowa informacje ..najwiecej udzielalaja sie dzieci neostrady i tzw wszechwiedzacy których pewnie i ty w realu jak latasz rowniez spotykasz ...

jestem tez pedantyczny i lubie dbac o sprzet ( scig , auto , zegarek , buty , komorka itp). tez mam moto z usa z 2008 r w polsce bez gwarancji i zadałem kilka postow wyzej pytania na ktore nikt mi tak naprawde nie odpowiedział ...


ps. tez kiedys myslałem ze jest to forum dla amatorów by pomogli im fachowcy . nie mowie ze tu nie ma takich ale nawał spamu przesłania bardzo czesto ich rzeczowe wypowiedzi ...a szkoda...

troche tez pospamowałem w tym poscie ale po czesci łacze sie z tobą w bolu ...a co do mechaników motocyklowych z prawdziwego zdarzenia to ze swieca szukac ...a serwisy autoryzowane , hmm... mi spalił sie bezpiecznik to koles na serwisie jamahy z 20 min na słuchawce wiszac grzebał serwisówke by mi powiedziec po ktorej stronie są bezpieczniki ..ot serwisy




No niestety na tym forum nie udzielają konkretnych odp ale można zawsze czytać inne posty po przebrnięciu przez 80% przepychanek słownych można się czegoś dowiedzieć !!!!!
Ja teraz dużo czytam pytam w innych źródłach i uczę się na własnych błędach.
Przyszedłem tu żeby uniknąć tych błędów ale widać że panowie lubią tylko dawać rady od jakiego motocykla zacząć swoją Przygodę Motocyklisty. Choć nie wszyscy nie którzy są za dumni żeby odpowiadać na ,, bezsensowne ''pytania. Są też tacy którzy chcą naprawdę pomóc.
Pozdrawiam Wszystkich Motocyklistów.
Avatar użytkownika
TomoR1
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4/12/2008, 19:34
Lokalizacja: Nowodwór/Maynooth

Postprzez TomoR1 » 26/1/2009, 14:03

Co myślicie o oleju firmy FUCHS Silkonene Super 4 10w -40?
To pytanie czysto teoretyczne bo już zalałem motor tym olejem!


Pisałem wcześniej że sprzęgło mi hałasuje hałas już znikną pewnie dlatego że olej wymieniłem i motorek już otarłem.
Avatar użytkownika
TomoR1
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4/12/2008, 19:34
Lokalizacja: Nowodwór/Maynooth

Postprzez KrzyHo24 » 26/1/2009, 23:04

Coś pisałeś że w Irlandii mało motonitów, zerknij tutaj http://www.husarria.com/index.php A co do tego forum to za jakiś czas zobaczysz że nie ma sensu zbytnio szukać tu pomocy. Chcesz się dowiedzieć czegoś konkretnego na temat swojej maszyny to znajdź forum poświęcone R1 tam nikt nie będzie prawił Ci morałów tylko starał się pomóc z prostej przyczyny bo oni tez jeżdżą na tych maszynach i nie będą mieli czego Ci zazdrościć. Na ścigaczu jest dużo ludzi którzy po prostu muszą się wymądrzać jakie to głupie, że na pierwsze poważne moto ktoś wybrał R1, że na tym sprzęcie nie da się niczego nauczyć, ciekawe skąd oni to wiedzą jak sami dosiadają GS-y. Jest taki post w którym możesz zobaczyć niektórych użytkowników forum na czym jeżdżą. A patrząc na posty to tutaj każdy jest doświadczonym mechanikiem, wszyscy jeżdżą na sportach minimum 900 pojemności, każdy co najmniej 2 razy w tygodniu jest na torze poznań no i nie zapominajmy o doświadczeniu, że większość jeździ już 30 lat. Chcesz usłyszeć dobrą radę ? Jeśli szukasz pomocy to gdzie indziej bo tutaj nikt Ci nie pomoże zresztą sam widzisz. Pozdrawiam
KrzyHo24
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 15/12/2007, 01:05

Postprzez TomoR1 » 27/1/2009, 00:22

Jestem tam zarejestrowany kolego pozdro.
Avatar użytkownika
TomoR1
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4/12/2008, 19:34
Lokalizacja: Nowodwór/Maynooth

Postprzez Sureal » 27/1/2009, 01:14

KrzyHo24 napisał(a):Coś pisałeś że w Irlandii mało motonitów, zerknij tutaj http://www.husarria.com/index.php A co do tego forum to za jakiś czas zobaczysz że nie ma sensu zbytnio szukać tu pomocy. Chcesz się dowiedzieć czegoś konkretnego na temat swojej maszyny to znajdź forum poświęcone R1 tam nikt nie będzie prawił Ci morałów tylko starał się pomóc z prostej przyczyny bo oni tez jeżdżą na tych maszynach i nie będą mieli czego Ci zazdrościć. Na ścigaczu jest dużo ludzi którzy po prostu muszą się wymądrzać jakie to głupie, że na pierwsze poważne moto ktoś wybrał R1, że na tym sprzęcie nie da się niczego nauczyć, ciekawe skąd oni to wiedzą jak sami dosiadają GS-y. Jest taki post w którym możesz zobaczyć niektórych użytkowników forum na czym jeżdżą. A patrząc na posty to tutaj każdy jest doświadczonym mechanikiem, wszyscy jeżdżą na sportach minimum 900 pojemności, każdy co najmniej 2 razy w tygodniu jest na torze poznań no i nie zapominajmy o doświadczeniu, że większość jeździ już 30 lat. Chcesz usłyszeć dobrą radę ? Jeśli szukasz pomocy to gdzie indziej bo tutaj nikt Ci nie pomoże zresztą sam widzisz. Pozdrawiam


a powiedz mi, co jest do pozazdroszczenia w R1? Bo ja nie mam i nie czuje potrzeby posiadania.

Powiedz mi, czym jeździsz? Jeżeli uważasz, że nie jest głupotą kupowanie na pierwszy motocykl R1, gixera, busy itp to podziwiam Twoją ignorancję.
Wskaż mi osobę, która 2 razy w tygodniu jest na TP? Byłeś chociaż raz? Ja jeżdże, ale rzadko, bo po 2 dniach jazdy komplet opon leci do kibla, a na takie luksusy mnie nie stać.

A i owszem, można tutaj się wkur** czasami jak ludzi zaczynają leczyć swoje kompleksy i to widać. Kolega chciał się nauczyć obsługi motocykla, tylko szkoda, że na R1. Naprawiałeś coś sam?wiesz jak łatwo coś spierdzielić?Ja się od małego uczyłem dłubaniny w samochodach, ale jak miałem coś zrobić w swoim pierwszym poważnym sprzęcie, to gdzies podświadomie bałem się, że coś spierdziele, Dlatego wolałem pójść do kumpla, żeby mi pokazał. Takich rzeczy się na forum nie nauczysz od podstaw.


Co do oleju, to nie masz się o co martwić, kujawskim go nie zalałeś:).

Rozpisałem się, czas spać.

Pozdrawiam
Sureal
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30/6/2008, 23:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez KrzyHo24 » 27/1/2009, 11:40

Nie wiem co jest takiego w R1, aby można było komuś jej zazdrościć. Mi osobiście nigdy się nie podobała, ale nie mnie powinieneś pytać ja się nie przyczepiam i nie pouczam.

Nie wiem czy ma tu znaczenie czym ja jeżdżę, ale jeśli Cię to interesuje to bladym 954 i jest to mój pierwszy poważny sprzęt. Może i jestem ignorantem, ale po prostu uważam, że to nie moja sprawa kto czym jeździ i nie mam zamiaru nikogo pouczać. Za to Was podziwiam, że się tak o nas martwicie. Ciekawe ilu z Was przy sprzedaży swojej maszyny zapyta kupującego czym wcześniej jeździł i stwierdzi, że to nie dla niego sprzęt ?

Nie będę Ci wskazywał osoby która jest 2 razy w tygodniu na TP, bo to był sarkazm, po prostu czytając posty duża ilość użytkowników chwali się pobytami na TP chyba jest to swego rodzaju moda. W ten sposób chcą pokazać, że są prawdziwymi motocyklistami. A ha no i ja nigdy nie byłem i nie mam zamiaru tam być.

Co do napraw w moto to robię sam, bo jestem mechanikiem samochodowym i jakoś sobie ze swoją maszyną daję radę.

I na koniec skoro ktoś kupił R1 i na niej chce się uczyć to jest jego sprawa, a to, że ludzie będą krytykować jego wybór nic mu nie pomoże i na pewno nie spowoduje, że gość sprzeda swoje moto.
KrzyHo24
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 15/12/2007, 01:05

Postprzez <borut> » 27/1/2009, 11:59

OMG obrońca wilki się znalazł...
TomoR1 nas nazywasz wieśniakami a sam siedzisz w Irl i nie znasz Angielskiego...
Sory ale to co ty tam robisz?? Chyba tylko ogórki na polu zbierasz bo do tego nie potrzeba języka.
Więc za wieśniaka powinieneś dostać kopniaka. I skoro miałeś tyle motocykli a nei znasz takich podstaw to po Jakiego czorta kupiłeś r1 trzeba było kupić Kawasaki GPZ 500S jest prostszy w budowie silnika i byś się przez sezon lub dwa nauczył podstaw chociaż a tak zajedziesz biedną R1 i wyrobisz negatywną opinie posiadaczom tego motocykla.
Ja mam w rodzinie 2 mechaników więc już na pierwszym moto jaki miałem (z Japonii ) Suzuki GSX 600F nauczyłem się robić synchro gaźników, regulacji zaworów przy cięższych rzeczach pomagał mi tylko ojciec. A jeżeli bym był w innej sytuacji to napewno bym sobie też sam poradził z serwisami wystarczy poszukać w necie a google jest twoim przyjacielem poza tym jedziesz do serwisu przedstawiasz historię moto oni robią podstawowe czynności lub podczas awarii trudniejsze wyciagasz kase placisz i masz po robociźnie.
Wię zastanów się nad soba...
<borut>
Bywalec
 
Posty: 619
Dołączył(a): 29/12/2007, 11:51

Postprzez baktus » 27/1/2009, 16:17

Sureal napisał(a):przeeczytajcie panowie kolejny post TomoR1. Mało kto by przeprosił. Tym bardziej, że nie zawsze nową osobę traktuje się tu po królewsku :)

Pozdr.

Zgadzam sie i mysle ze powninno byc po sprawie,ale prawdziwi szcigaczowcy.pl jak zwykle musza sie adorowac bo maja 1000000 postów :lol:
baktus
Świeżak
 
Posty: 221
Dołączył(a): 5/7/2008, 21:05
Lokalizacja: wlkp

Postprzez TomoR1 » 28/1/2009, 11:14

<borut> napisał(a):OMG obrońca wilki się znalazł...
TomoR1 nas nazywasz wieśniakami a sam siedzisz w Irl i nie znasz Angielskiego...
Sory ale to co ty tam robisz?? Chyba tylko ogórki na polu zbierasz bo do tego nie potrzeba języka.
Więc za wieśniaka powinieneś dostać kopniaka. I skoro miałeś tyle motocykli a nei znasz takich podstaw to po Jakiego czorta kupiłeś r1 trzeba było kupić Kawasaki GPZ 500S jest prostszy w budowie silnika i byś się przez sezon lub dwa nauczył podstaw chociaż a tak zajedziesz biedną R1 i wyrobisz negatywną opinie posiadaczom tego motocykla.
Ja mam w rodzinie 2 mechaników więc już na pierwszym moto jaki miałem (z Japonii ) Suzuki GSX 600F nauczyłem się robić synchro gaźników, regulacji zaworów przy cięższych rzeczach pomagał mi tylko ojciec. A jeżeli bym był w innej sytuacji to napewno bym sobie też sam poradził z serwisami wystarczy poszukać w necie a google jest twoim przyjacielem poza tym jedziesz do serwisu przedstawiasz historię moto oni robią podstawowe czynności lub podczas awarii trudniejsze wyciagasz kase placisz i masz po robociźnie.
Wię zastanów się nad soba...



Ja nie napisałem ze nie znam Angielskiego tylko ze nie znam go perfekt !!!
Żeby wszystko w 100% zrozumieć

I nie zbieram ogórków tyklo jestem sprzedawcą!!!

Nie zamierzam się tłumaczyć
Daj sobie spokój i przestań oceniać innych bo to forum służy do czegoś zupełnie innego.
:twisted:
Avatar użytkownika
TomoR1
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4/12/2008, 19:34
Lokalizacja: Nowodwór/Maynooth

Postprzez TomoR1 » 28/1/2009, 11:51

A i owszem, można tutaj się wkur** czasami jak ludzi zaczynają leczyć swoje kompleksy i to widać. Kolega chciał się nauczyć obsługi motocykla, tylko szkoda, że na R1. Naprawiałeś coś sam?wiesz jak łatwo coś spierdzielić?






Wybaczy kolego ale nie mam zamiaru lecieć z moim moto do kogoś żeby mi olej i filtr wymienił i za to płacić!!!
Nie będę zabierał się za coś o czym pojęcia nie mam ,ale olej i filtr to prawie każdy potrafi wymienić sam !!!

Chodź nie którzy myślą że ja też tego nie potrafię bo przyszedłem tu z pytaniem ,,jaki olej i ile się wlewa''.
Przyznam że pytanie sformułowałem trochę śmiesznie ale nie sądziłem że każdy to WYKPI.
Pozdro!


edytuj posty, nie pisz jednego pod drugim, nastepnym, razem bedzie warn
Rosa
Avatar użytkownika
TomoR1
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4/12/2008, 19:34
Lokalizacja: Nowodwór/Maynooth

Postprzez Dominik_YZF » 28/1/2009, 12:17

Tu masz serwisówki do moto, znajdz sobie R1 i obczaj ile i jaki olej:

viewtopic.php?t=5877

Rozgrzej silnik, wylącz. Odkręc srubę spustową, poczekaj az olej wyleci, zakręc srube. Odkręc stary filtr i przykręc nowy ( posmaruj nową uszczelke starym olejem ). Nalej nowy olej i obczaj poziom ( moto musi stac w pionie ), jak wszystko ok to zapal machine i ciesz sie jazdą.

NO I JUZ SIE KUR.. NIE SPINAJ.
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez TomoR1 » 28/1/2009, 15:01

Dominik_YZF napisał(a):Tu masz serwisówki do moto, znajdz sobie R1 i obczaj ile i jaki olej:

viewtopic.php?t=5877

Rozgrzej silnik, wylącz. Odkręc srubę spustową, poczekaj az olej wyleci, zakręc srube. Odkręc stary filtr i przykręc nowy ( posmaruj nową uszczelke starym olejem ). Nalej nowy olej i obczaj poziom ( moto musi stac w pionie ), jak wszystko ok to zapal machine i ciesz sie jazdą.

NO I JUZ SIE KUR.. NIE SPINAJ.



Mam już kolego 2 serwisówki a olej i filtr już dawno wymieniłem.
Ale dzięki za pomoc.
POzdro
Avatar użytkownika
TomoR1
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4/12/2008, 19:34
Lokalizacja: Nowodwór/Maynooth

Postprzez Dominik_YZF » 28/1/2009, 17:30

Bedzie na przyszłosc dla następnych pokoleń.
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Poprzednia strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr
cron