Zobacz wątek - Motor w zime
NAS Analytics TAG

Motor w zime

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Postprzez Wombat » 1/12/2008, 10:20

MECHA-MOT napisał(a):
Wombat
jesli uwazasz ze nie mam racji to zrob sobie probe: zaleznie ile masz aku w motorze (lat), pozostaw motor na tydzien... Czy co odpali ??

Zagadka dla ciebie.

A potem naładuj akumulator tak jest sie nalezy prądem 1/10 objętości przez 10h i sprawdz czy co odpali po 2 tygodniach.


jesli nie masz pojecia na temate elktroniki to nie nie odzywaj bo widze ze wiesz tylko ze aku jest do rozruchu ale nie znasz jego budowy, działania i własciwości i skutków nienalezytej obsługi



ŚWIETNIE... będzie można merytorycznie podyskutować skoro masz tak zawaliste pojęcie.

1. Najczęściej w sprawnym motocyklu aku jest w 80-100% naładowane, po jednym cyklu rozruchu z reguły wystarczy, raptem 20min jazdy aby odzyskało nominalny poziom naładowania (lub ten sprzed rozruchu, zależy w jakim aku był stanie). A przeważnie odpalasz i jedziesz...
Wiesz... tak nawiasem mowiac... moje moto odpala nawet po miesiącu stania.... stawiam 3 tysie ze po miesiącu jak przeleje gaźnik to od razu odpali... moje moto, bo widze że Twoje w nie bardzo jest dobrym stanie technicznym.

2. Napisałem, że aku jest wszystko jedno przez co jest ładowane nie bez kozery. Jest przeznaczone do ładowania i pracy w tak niesprzyjających warunkach jak praca w samochodzie/motocyklu. Ładowarka z reguły jest zdrowszym rozwiązaniem - jeśli uważasz, że akumulator jest inteligentny i może wybrać to powodzenia. W normalnie użytkowanym pojeździe nie ma zresztą potrzeby ładowania akumulatora w ogóle. W samochodzie większość użytkowników do aku nie zagląda latami i nic się złego nie dzieje. Aku jest przeważnie dziś bezobsługowe (wiąże wodór w czasie gazowania, wiec nie wymaga dolewania wody), a że jest ładowane w czasie pracy silnika wiec na tym się kończy jego obsługa. Pod warunkiem że pojazd jest w normalnej eksploatacji.... nie stoi po pół roku nie używany.

3. Nie wiem jak sobie wyobrażasz ładowanie akumulatora prądem 1/10 pojemnosci jeśli np był rozładowany w 50% tylko? Nie wiem czy wiesz ..., że opór wewnetrzny ogniwa zmienia się wraz ze stopniem naładowania... wiec i SEM źródła lub jego rezystancja powinna być zmienna w czasie, tylko wtedy da się utrzymać stały prąd ładowania. Takie prostowniki są raczej drogie wiec powszechnie stosuje się źródła o stałym SEM i stałej rezystancji - Wtedy zmiany SEM i rezystancji wewnętrznej samego akumulatora mają wpływ na prąd ładowania i w praktyce wygląda to w ten sposób, że prąd początkowy maleje nam w czasie ładowania osiągając wartość minimalną w momencie gazowania akumulatora. Wiec de facto, wpływu na wartość prądu ładowania nie masz.... Oczywiście ta druga, tańsza opcja... wydłuża nam czas ładowania... Ale przypomnę ze dłuższy czas ładowania - to zdrowiej dla akumulatora. I nie będę już nawet głębiej wspominał, że w momencie gazowania aku prąd musiałbyś zmniejszyć o połowę... i ładować dalej...... aby w 100% naładować aku...

4. Nie wiem czy wiesz.... że aku jest przewidziane na okres 3-5 lat tylko i z natury rzeczy następuje spadek jego pojemności i parametrów użytkowych, choćby takich jak prąd rozruchowy... Ponieważ zakładamy do pojazdu aku z naddatkiem pojemności to zadbane aku może w praktyce służyć dłużej... Więc powiedz mi, czy np akumulator sześcioletni ładowałbyś teoretycznie wyliczonym prądem 1/10 pojemności? a jeśli tak znafco... to powiedz mi , po 6 latach używania aku ... jaka to pojemnosć?
Ja bym się na Twoim miejscu już tak bardzo nie upierał... bo może sie okazać że po 6 latach aku utracił 25% pojemności nominalnej... i będziesz go po prostu stopniowo wykańczał takim ładowaniem... zwanym już wtedy... ładowaniem szybkim....

5. proszę Cie ... nie wypowiadaj się na temat mojej znajomości elektrotechniki ... nie elektroniki bo tego nie rozróżniasz nawet jak widzę.
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin


Postprzez firef » 25/1/2009, 17:11

zatkoo kakaoo :twisted:
Suzuki GSX 750 Inazuma
firef
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 24/5/2008, 21:01
Lokalizacja: krk(okolice)


Postprzez qlik » 25/1/2009, 22:01

firef napisał(a):zatkoo kakaoo :twisted:
Nie wniosłes nic do tematu to po ... się odzywasz ex post rozumiem.

1.Szczerze mówiąc mylisz się wombat co do ladowania bo 1/10 pojemności ładowania to jest max co można spokojnie dać przy sprawnym aku, pownieważ większy prąd wykańcza plyty akumulatora i powoduje nadmierne grzanie i parowanie eltrolitu, czyli 35AH=3,5A 12AH=1,2A.
Porównanie motocykl samochód to wogóle porażka, ale jak już zacząleś ten temat to samochodem jeżdzi się częściej niż raz na kilka miechów a motocykle mają u nas taki okres i powinno się je podładowywać co 2 tyg małym prądem, nawet może być cały czas podłączony.(prąd rzędu 100 200mA)
Odstaw na 2-3mce w zimnie i wtedy porozmawaimy o twoim zakladzie mozesz nawet nóweczke sobie wstawic :twisted: z przyczyn naturalnych musi spaść jego sprawność i własności, nawet w sklepie co jakiś czas ładują.
Dając za duży prąd możesz go przeładować co też ma negatywne skutki uboczne, bo dobrze rozładowany aku potrzebuje na starcie 8A ale za 30min sam prosi się o 3,5A i na dłuższą metę następuje przeładowanie, krótko mówiąc ładowanie musi być ustawione na 13,6V a prąd sam się dostroi jeżeli nie jest ręcznie ustawiany.

Nie chce mi się wykładać Ci teori żeby pokazać jaki to mądry jestem bo coś tam wiesz ale nie do końca więc jak już pisali zajrzyj na eletrodę tam jest pełno wątków o ładowarkach aku w moto.

2.Co do odpalania moto w zimie żeby sobie pochodził to bądżmy szczerzy szkoda silnika bo pierwsza minutę silnik przechodzi rzeżnie na zgęstniałym oleju więc lepiej zabrac aku do siepła i czekać na sezon lub pogodę.
Avatar użytkownika
qlik
Świeżak
 
Posty: 130
Dołączył(a): 11/11/2008, 13:34
Lokalizacja: W-wa

Postprzez pawelkozi1 » 26/1/2009, 09:04

Avatar użytkownika
pawelkozi1
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 28/12/2008, 14:22
Lokalizacja: Wielichowo

Postprzez Wombat » 26/1/2009, 15:59

qlik napisał(a):
firef napisał(a):zatkoo kakaoo :twisted:
Nie wniosłes nic do tematu to po ... się odzywasz ex post rozumiem.

1.Szczerze mówiąc mylisz się wombat co do ladowania bo 1/10 pojemności ładowania to jest max co można spokojnie dać przy sprawnym aku, pownieważ większy prąd wykańcza plyty akumulatora i powoduje nadmierne grzanie i parowanie eltrolitu, czyli 35AH=3,5A 12AH=1,2A.
Porównanie motocykl samochód to wogóle porażka, ale jak już zacząleś ten temat to samochodem jeżdzi się częściej niż raz na kilka miechów a motocykle mają u nas taki okres i powinno się je podładowywać co 2 tyg małym prądem, nawet może być cały czas podłączony.(prąd rzędu 100 200mA)
Odstaw na 2-3mce w zimnie i wtedy porozmawaimy o twoim zakladzie mozesz nawet nóweczke sobie wstawic :twisted: z przyczyn naturalnych musi spaść jego sprawność i własności, nawet w sklepie co jakiś czas ładują.
Dając za duży prąd możesz go przeładować co też ma negatywne skutki uboczne, bo dobrze rozładowany aku potrzebuje na starcie 8A ale za 30min sam prosi się o 3,5A i na dłuższą metę następuje przeładowanie, krótko mówiąc ładowanie musi być ustawione na 13,6V a prąd sam się dostroi jeżeli nie jest ręcznie ustawiany.

Nie chce mi się wykładać Ci teori żeby pokazać jaki to mądry jestem bo coś tam wiesz ale nie do końca więc jak już pisali zajrzyj na eletrodę tam jest pełno wątków o ładowarkach aku w moto.

2.Co do odpalania moto w zimie żeby sobie pochodził to bądżmy szczerzy szkoda silnika bo pierwsza minutę silnik przechodzi rzeżnie na zgęstniałym oleju więc lepiej zabrac aku do siepła i czekać na sezon lub pogodę.


Ja zaś nie będę cie uczył czytać ze zrozumieniem... łypiesz co drugie zdanie z mojego posta, w sumie czytając Twój to nawet jestem pewien że w ogóle nie wiesz o co w nim chodziło.... Ale pisz... żenua dla mnie to jak kolesie trzęsą się na d swoimi biednymi 2oo i zapominają że to pojazd jak każdy inny, maszyna jak każda inna, silnik jak każdy inny. Aku od motocykla też nie inne... pusty smiech. Jeżdzę motocyklem wiele lat... i cały rok. samochodem również. Jedyna różnica z użytkowego punktu widzenia jaką dostrzegam to stosunek mocy do masy - diametralnie różny. A o każdy silnik i każdy pojazd dba się tak samo. wymienia płyny na czas, łąduje aku jak nie jeżdżone jest... serwisuje... Ale można sie pałować nad zabaweczką.... zamiast kręcić kilometry... nie mam nic przeciwko.
Smiech... i żenua, że niektórzy nawet czytać nie potrafią... A w moim zakładzie właśnie przegrałeś... dziś po tym jak moto po wielu tygodniach śniegu i mrozu, nie odpalania itp. odpaliło po kilku obrotach wału korbowego...
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez qlik » 26/1/2009, 16:49

tak oczywiście ty jesteś nie pierwszym najmądrzejszym a fakt może i co drugie bo napisałeś tak że nie dało się tego dogłebniej przestudiować.Widze że jesteś jednym z tych co im aku 10 lat trzyma bo jest ich, nie chce mi się kłócić idz poczytaj i przemyśl, napisz wtedy ze zrozumieniem, link masz wyżej parę razy podany.A że użyłeś parę zwrotów "fachowych" to nie zmienia faktu, że jesteś w błedzie lub nie umiałeś tego przekazać.
A jak ktoś dba o swój motocykl czy samochód to nie zenua jak to ująłeś tylko szcunek który się zwróci bezawaryjną pracą i nie ważne czy ma 50 czy 1000.
Avatar użytkownika
qlik
Świeżak
 
Posty: 130
Dołączył(a): 11/11/2008, 13:34
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Wombat » 26/1/2009, 17:56

Tu Cie boli :lol: hahaha... fachowych zwrotów.... śmieszny jesteś... albo z góry zakładasz, że każdy jest równie niedouczony i leniwy jak ty...

w poście którego jak przyznałeś w sumie - nie czytałeś - a skomentowałeś - dałem do zrozumienia że prąd 1/10 uważam za zbyt wielki. A tak sie składa że taki zalecają producenci aku. Piszesz o ustawieniu stałego napięcia i samoregulacji prądu. Wiec naprawdę proszę przeczytaj sobie mojego posta jeszcze raz z tą różnicą tym razem, że weź sobie do cholery książkę i sprawdź co to jest SEM. Mniej więcej wyjdzie podobnie... Zresztą co do teorii to jest powszechnie znana. Jeśli jednak jesteś mądrzejszy od producenta i wydawcy książek z elektrotechniki bo czytasz elektrode to gratuluje. krzyż na drogę. I proponuje rozróżnienie pojęć "dbanie o swój motocykl" i pojęcia "trzęsę się o swój motocykl"...

a na koniec; weź się za lekcje chłopcze.... bo mi już gadać się nic nie chce. nie warto. good bye.
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez qlik » 26/1/2009, 23:32

nie używany aku sie tez zuzywa a ty nie umiesz przyjąć krytyki normalnie tyko się rzucasz nie che mi się wdawać w gadki z przemądrzalym emerytem lub dzieciakiem ktory coś wie ale i tak ma być jego na wierzchu, chcesz się kłocić to idz na bazar i wejdz na tę cholerną elektrode bo teraz obracasz swoje na to co ja napisałem.
podsumowujac zal patrzeć na te twoje bazgroły których nikomu nie chce się ogarniać i czytać ja ci to delikatnie zaznaczyłem.czepiłeś się tej jednej 10 ale z tego co napisałeś to dla ciebie wogóle chore jest jakiekolwiek dbanie potem sprzedasz coś komuś pisząc dbany i serwisowany = wymieniłem jak przestało działać bo mi tak producent napisał.ja napisałem jak zadbać o aku uwazasz że to glupie kto inny skorzysta z tego albo pogłebi temat dla siebie tobie nie musi się to podobać a do moje douczenia nie pchaj sie bo *** ci do tego ale spytac się możesz, nie wiesz nie pisz piszesz możesz się mylić.A jak się producentem zaslaniasz to napisałem że i oni ładują sezonowo niesprzedane aku aby miały swoje parametry.
Avatar użytkownika
qlik
Świeżak
 
Posty: 130
Dołączył(a): 11/11/2008, 13:34
Lokalizacja: W-wa

Postprzez qlik » 27/1/2009, 08:42

Jak się duczysz z różnic akumulatorów zelowych kwasowych i bezobsugowych to wtedy pogadamy, bo wrzuciles wszystko do wora i oczekujesz oklaskow.I nikt nie mów o ladowaniu nowego aku zreszta w zimi kontrola naladowania mu nie zaszkodzi a jedn 2 sezony to sporo moim zdaniem do zyskania w uzytkowaniu przy poprawnej eksploatacji.
Nie wypisuj mi zalosnych wiadomości na prv jak nie umiesz pokazać swojej wiedzy na forum i/lub przyjąć krytyki.Bo napewno nie jest to od tego zeby sobie ublizac a ja nie zniżę się do twojego poziomu bo i tak twoj zasób slów jest jak widać maly.
Wstydzisz się swojej glupoty to się już nie udzielaj poczytaj wypowiedzi innych ludzi którzy się znają (linki juz miales)i pogódż się z tym , a nie wprowadzasz inncyh w blad.
Mówisz o czytaniu ze zrozumieniem, czytalem 5 razy ale nie chcialem pisac ze to jest stek bzdur zajmujący tylko piksele lepiej bylo napisac, dupa przynajmniej nikt by nie staral sie tego zrozumiec.
A to forum widzę naprawde przyciąga nieciekawy element = sie takich jak ty, którzy wiedzą naj i są najstarsi i mają najlepszy sprzęt jeżdzą najelpiej itd, przyjdzie co do czego to maze na priv budujac swoje szczeniacikie ego,lub jak twierdzisz mocherowe to jeszcze gorzej bo chodzi juz podobny pomiot, ponizej krytyki.
p.s. nie edytowalem zeby nie gadal ze posty zmieniam.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... +zima&sid= reanimacja bezobslugowego aku dotyczy też zwyklego po części.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... +zima&sid= wszystko o ladowaniu (nie dotyczy zelowych)

Może to rozwieje twoje wątpliwości rozpisane to co ja napisalem.Jest tam wspomniane o usunięciu zasiarczenia, naklad prac jest nieadekwatny do uzyskanych wyników i nie polecam tej techniki, jezeli nie pomaga ladowanie czas wymienic aku.
Avatar użytkownika
qlik
Świeżak
 
Posty: 130
Dołączył(a): 11/11/2008, 13:34
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Wombat » 28/1/2009, 16:06

Chyle czoła przed twą wiedzą i pokornie proszę o wybaczenie gdyż zgrzeszyłem niewiedzą i pychą... a pycha kroczy przed upadkiem. Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.... Dziś kajam się przed Tobą o 8 CUDZIE POLSKI....

http://www.youtube.com/watch?v=lYKa3yZf ... re=related
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Poprzednia strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr