nauka wheelie
Na GSF600 próbowałem z 2-ki, niestety to nie ta moc, nie ta waga.
Na 1-ce najlepiej 45-km/h i jakieś 6,5 tys,
ale obroty nie chcą strzelić wysoko.
Dla tego sprzętu to trochę męczarnia.
Na 1-ce najlepiej 45-km/h i jakieś 6,5 tys,
ale obroty nie chcą strzelić wysoko.
Dla tego sprzętu to trochę męczarnia.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Turbo - strzelasz ze sprzęgła w okolicy maksymalnego momentu obrotowego na początku.Ci,który mają wprawę strzelają już pewnie nawet od 3 tys. obrotów,ale to już inna technika.
Czy możesz się wyjebać na plecy ? Jasne,że możesz,ale pamiętaj,że do pleców jest daleko.
Czy możesz się wyjebać na plecy ? Jasne,że możesz,ale pamiętaj,że do pleców jest daleko.
kretyn jakich mało
- Labiss
- MEGA TROLL
- Posty: 1056
- Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
- Lokalizacja: Miechów
na jedynce jak strzelasz to dajesz gaz, zwiekszasz obroty, w momencie kiedy puszczasz sprzeglo puszczasz gaz i sam moment bezwładności silnika podnosi motocykl i juz sobie tylko operujesz gazem, na 2 natomiast trzeba zrobić tak że w momencie puszczenia klamy sprzegla przytrzymac jeszcze gaz... ot cały sekret... ja tak dzwigam fazke... na 600RR robilem strzal na 2 jak na 1 biegu i szedl jak trza:D w slabszych moto trzeba sobie radzic:)
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
A ja myślę, że i tak gumno ze wskazówek jeśli ktoś się boi i myśli że cała jazda na gumie to jeden wielki prosty do opanowania schemat...
po co się martwić czy ze sprzęgłem czy bez.. czy na siedząco czy nie... to samo w miarę prób przyjdzie, który sposób nam lepiej pasuje
I zamiast grzać szanowne tyłki przy PC i pisać na forum, zapieprzajcie do garażu po motóry i rura na trening!!
Jedyne o czym trzeba bezwzględnie pamiętać:
- ROZWAGA!!
-dobra miejscówka (prosty asfalt+ znikomy ruch)
-krycie tylnym hamulcem już od pierwszych prób..
-bez pośpiechu!! -stopniowo, coraz wyżej podnosić koło bo i tak w jeden dzień się nie da nauczyć!
-na próby nie zabierać zbędnych "widzów" bo to peszy jeśli coś nie wychodzi a inni (zazwyczaj one.. ) patrzą...
Gwarantuję, że jeśli ktoś podnoszący koło tylko na ułamek sekundy poświęci się i przez tydzień dzień w dzień będzie jeździł w "tę i nazat" conajmniej po godzinie to opanuje minimum kilkudziesięcio-metrową, stabilną gumę i będzie ją już umiał zrobić kiedy tylko zechce...
najważniejsze to się przełamać, że moto nie jest tak łatwo wywrotne na plecy jak to by się wydawało, a na to już trzeba czasu, wielu motogodzin na dobrej drodze i w cholerę paliwa... ;D
ps: i wierzta mi chłopy, bo wiem na pewno, że wiem co gadam
po co się martwić czy ze sprzęgłem czy bez.. czy na siedząco czy nie... to samo w miarę prób przyjdzie, który sposób nam lepiej pasuje
I zamiast grzać szanowne tyłki przy PC i pisać na forum, zapieprzajcie do garażu po motóry i rura na trening!!
Jedyne o czym trzeba bezwzględnie pamiętać:
- ROZWAGA!!
-dobra miejscówka (prosty asfalt+ znikomy ruch)
-krycie tylnym hamulcem już od pierwszych prób..
-bez pośpiechu!! -stopniowo, coraz wyżej podnosić koło bo i tak w jeden dzień się nie da nauczyć!
-na próby nie zabierać zbędnych "widzów" bo to peszy jeśli coś nie wychodzi a inni (zazwyczaj one.. ) patrzą...
Gwarantuję, że jeśli ktoś podnoszący koło tylko na ułamek sekundy poświęci się i przez tydzień dzień w dzień będzie jeździł w "tę i nazat" conajmniej po godzinie to opanuje minimum kilkudziesięcio-metrową, stabilną gumę i będzie ją już umiał zrobić kiedy tylko zechce...
najważniejsze to się przełamać, że moto nie jest tak łatwo wywrotne na plecy jak to by się wydawało, a na to już trzeba czasu, wielu motogodzin na dobrej drodze i w cholerę paliwa... ;D
ps: i wierzta mi chłopy, bo wiem na pewno, że wiem co gadam
MMMOTÓRR!!
- lysy5g1
- Świeżak
- Posty: 82
- Dołączył(a): 28/3/2008, 18:30
Motoman - wyjaśnij dokładnie o co chodzi z tą "bezwładnością silnika",bo może ja coś źle robię i dlatego mi ze sprzęgła nie idzie za dobrze ?
P.S. dziś ostro trenowałem i coraz lepiej idzie,ale fakt jest faktem,że wskazówki to tylko na początku,później porady nic już nie dają.
Każdy inaczej się układa na motocyklu,inaczej czuje swój sprzęt.Trzeba to wyjeździć po prostu.
P.S. dziś ostro trenowałem i coraz lepiej idzie,ale fakt jest faktem,że wskazówki to tylko na początku,później porady nic już nie dają.
Każdy inaczej się układa na motocyklu,inaczej czuje swój sprzęt.Trzeba to wyjeździć po prostu.
kretyn jakich mało
- Labiss
- MEGA TROLL
- Posty: 1056
- Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
- Lokalizacja: Miechów
-
Meciek - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1935
- Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
- Lokalizacja: z Wrocka
Łapie za sprzęgło dwoma palcami, w B6 jednym się nie da.
Kiera się krzywi gdy łapiemy całą ręką za klame od sprzęgła i próbujemy pojechać na gumie.
Bardzo, bardzo delikatnie przyspieszam na 1-ce 6,5 tys obr.
Potem gaz z jednoczesnym strzałem ze sprzęgła, jednak chyba za krótko je rozwieram bo obroty skaczą tylko jakieś 2tys.
Jutro sprzęgło wyreguluję by szybciej się tarcze rozwierały.
Moto staram się podnieść od 2 dni, i kilka razy strach mnie obleciał jak nie spodziewałem się że wystrzeli do góry tak wysoko, mimo że pewnie jeszcze mogłem nos sporo zadrzeć.
Kiera się krzywi gdy łapiemy całą ręką za klame od sprzęgła i próbujemy pojechać na gumie.
Bardzo, bardzo delikatnie przyspieszam na 1-ce 6,5 tys obr.
Potem gaz z jednoczesnym strzałem ze sprzęgła, jednak chyba za krótko je rozwieram bo obroty skaczą tylko jakieś 2tys.
Jutro sprzęgło wyreguluję by szybciej się tarcze rozwierały.
Moto staram się podnieść od 2 dni, i kilka razy strach mnie obleciał jak nie spodziewałem się że wystrzeli do góry tak wysoko, mimo że pewnie jeszcze mogłem nos sporo zadrzeć.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
@falconiforme, a nie łatwiej poprostu na 1 z gazu B6 postawic ? Pare razy mi sie udało.. oczywiscie metoda 1-0-1, nie za kazdym razem mi to wychodzi(ło) co prawda.
Nie wiem czym to jest spowodowane, moze przy nieodpowiednich obrotach/predkosci to robiłem ?
Moze jakies rady, jak (skutecznie!) stawiac z gazu na 1 bandziora ?
pozdr
Nie wiem czym to jest spowodowane, moze przy nieodpowiednich obrotach/predkosci to robiłem ?
Moze jakies rady, jak (skutecznie!) stawiac z gazu na 1 bandziora ?
pozdr
-
turboponczek - MEGA TROLL
- Posty: 2010
- Dołączył(a): 1/5/2007, 11:44
- Lokalizacja: masz taki fajny tornister ?!
Próbowałem i z gazu, ale strzał jet dokładniejszy.
Ma się lepszą kontrolę, i dużo lepszą gwarancję na oderwanie koła.
I będę się tej metody na razie trzymał.
Dzisiaj chcę podnosić wyżej koło, do strachu jakoś muszę się przyzwyczaić.
Ma się lepszą kontrolę, i dużo lepszą gwarancję na oderwanie koła.
I będę się tej metody na razie trzymał.
Dzisiaj chcę podnosić wyżej koło, do strachu jakoś muszę się przyzwyczaić.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Hej ja też próbuje latać na gumie, za mną parę dni treningów
F2 z gazu na 1 przy około 6-7tyś i tak do odcinki udaje mi się pojechać... z klamki jeszcze muszę poćwiczyć. Na stojąco próbowałem ale to już chyba z klamki trzeba bo z gazu jak szarpnąłem to myślałem że spadne do tyłu
F2 z gazu na 1 przy około 6-7tyś i tak do odcinki udaje mi się pojechać... z klamki jeszcze muszę poćwiczyć. Na stojąco próbowałem ale to już chyba z klamki trzeba bo z gazu jak szarpnąłem to myślałem że spadne do tyłu
Honda CBR 600 F2
- kamch
- Świeżak
- Posty: 48
- Dołączył(a): 26/11/2007, 23:56
Wczoraj próbowałem stawiać f4i mojego kolegi z gazu i powiem wam,że ciężko idzie.
Przynajmniej w porównaniu do mojej r6.
U siebie obroty wykręcam na 8 tys. 1-0-1 i momentalnie się wznosi w pion,a ta CBR przy 11 tys. i ciężko.
Przynajmniej w porównaniu do mojej r6.
U siebie obroty wykręcam na 8 tys. 1-0-1 i momentalnie się wznosi w pion,a ta CBR przy 11 tys. i ciężko.
kretyn jakich mało
- Labiss
- MEGA TROLL
- Posty: 1056
- Dołączył(a): 1/5/2007, 12:10
- Lokalizacja: Miechów
Ja na siedząco przytarłem rejestracja o ziemie, najlepsze że stelażem pod kufer nie dotknalem ziemi:D a roznica jest jakichs 2cm przy dotknieciu ziemi, no i jak uslyszalem szorowanie o glebe to hebel, gaz 0, przytulilem sie do baku, czekam czekam... jak wyjebalem przednim kolem o glebe to az mnie wyrzucilo z siedzenia na bak... i tak sie zeslizgnalem z baku na glebe, speed: 80km/h.
powinienem w pewnym momencie odpuscic hamulec i dodac gazu zeby plynnie opuscic przod na ziemie.
na stojąco nigdy gleby:P od kiedy odruchowo hamulec wszedl w nawyki nawet nie bylo groznych sytuacji:)
powinienem w pewnym momencie odpuscic hamulec i dodac gazu zeby plynnie opuscic przod na ziemie.
na stojąco nigdy gleby:P od kiedy odruchowo hamulec wszedl w nawyki nawet nie bylo groznych sytuacji:)
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
Motoman, gdzie Ty sie teraz obijasz? Bo cos malo kto Cie widuje w tym sezonie.
Never let your FEAR decide your FUTURE.
-
CalibraHunter - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1916
- Dołączył(a): 5/2/2007, 18:28
- Lokalizacja: DWL
patty_brawurka napisał(a):Motoman, gdzie Ty sie teraz obijasz? Bo cos malo kto Cie widuje w tym sezonie.
Sytuacja opisana powyżej sprawiła iż tymczasowo zostałem pozbawiony motocykla:D tzn jest już naprawiony ale starzy zrobil mały myk rachu ciach i pozbawili mnie kluczykow -> nie chcą żeby mnie przywiezli w worku kiedys ach jak oni sie martwią... sorry za OT;)
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
Labiss napisał(a):Wczoraj próbowałem stawiać f4i mojego kolegi z gazu i powiem wam,że ciężko idzie.
Przynajmniej w porównaniu do mojej r6.
U siebie obroty wykręcam na 8 tys. 1-0-1 i momentalnie się wznosi w pion,a ta CBR przy 11 tys. i ciężko.
Ja moją F4i stawiam od 6,5tys z gazu, tylko muszę troszkę szarpnąć kiere, a z 8tys bez szarpania kiery wstaje bardzo ładnie i równo..z 9tys to ona strzela do góry jak wściekła.. Dodam że zębatki mam seryjne.
cbr 600f4i - czarna kochanka | | www.ostrajazda.com
- open
- Świeżak
- Posty: 52
- Dołączył(a): 14/5/2007, 14:38
- Lokalizacja: Krk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości