Zobacz wÄ…tek - Przeglad po kupnie motocykla!
NAS Analytics TAG

Przeglad po kupnie motocykla!

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Przeglad po kupnie motocykla!

Postprzez Szylo » 20/9/2008, 10:14

Witam!!
Kupilem pare dni temu mojego pierwszego scigacza Yamaha FZR 600 91r.
Motocykl zostal sprowadzony z niemiec, mial tylko jednego wlasciciela ( starszy czlowiek) i ma oryginalny przebieg na poziomie 36tys km.
Motocykl jak to w niemczech napewno byl serwisowany, na co mam zreszta ksiazke i dokumenty.
Ale wiadomo jak czlowiek sam nie sprawdzi nie moze byc niczego pewien i tutaj moje pytanie. Jak dokonac przegladu podzespolow i plynow i w ogole stanu technicznego... do serwisu go nie daje ani nie wymieniam plynow, gdzyz mam zamiar to zrobic przed sezonem a nie na koniec.
I jeszcze jedno pytanie: czy krecenie silnika w scigaczu do czerwonej granicy na obrotomierzu, szkodzi w jakis sposob?
Avatar użytkownika
Szylo
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 14/9/2008, 20:14


Postprzez hugo2003 » 20/9/2008, 17:28

co do podzespolow np zawieszenia to sam mozesz sprawdzic:
pchajac moto naciskaj pulsacyjnie przedni hebel jesli nie bedziesz czul zadnych luzow drgan to to glowka ramy jest ok!!zobacz tez stan uszczelniaczy czy nie ciekna.... co do tylu to obejrzyj czy nie cieknie i czy gladko chodzi... sprawdz tez stan klockow hamolcowych.... co do plynow...:
alej warto zmienic po sezonie bo w zuzytym oleju wytwarzzja sie kwasy kotre nie sa dobre dla wnetrza silnika wiec wymiana ileju wskazana (oczywiscie wraz z filtrem!!)
filtr powietrze przejrzyj i ew.wymien swiece zobacz ew.wymien.... plyn hamulcowy... jesli czarny ciemny mozesz go rowniez wymienic....
no i tez wany elemnet..OPONY....ogledziny itd...
looknij tez na stan napedu jak wyglada Å‚ancuch tylna zebata do przedniej jest troszke dlubania by ja zobaczyc ale warto!! zobacz czy nie jest lancuch nierowno rozcagniety.... jak bys wymienial to pamietaj!! caly zestaw Å‚ancuch +zebatki (przod i tyl)!!!
po zakupie moto warto dac go na regulacje luzow zaworowych i synchro gaznikow...
po tych czynnosciach moto bedzie Ci sluzylo wiernie.... pozdrawiam...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez Szylo » 21/9/2008, 09:09

wiekszosc z czynnosci ktore opisales wykonalem juz wczesniej, tj. sprawdzilem plyny, filtr powietrza, olej, zebatki,amory i generlanie narazie niczego nie wymieniam ze wzgledu na koniec sezonu, na przyszly sezon planuje oddac go do serwisu na wymiane oleju, plynow i regulacje.
Chyba nic sie nie stanie jesli pojezdze jeszcze do konca sezonu bez serwisu?;)
I jeszcze jedno pytanie, mianowicie czy zamykanie obrotow scigacza do czerwonej granicy na normalnym rozgrzanym silniku( wiadomo, ze nie na zimnym) szkodzi mu w jakis sposob?
Avatar użytkownika
Szylo
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 14/9/2008, 20:14

Postprzez hugo2003 » 21/9/2008, 11:54

silniki sa do tego stworzone by je krecic ..z tgo co slyszalem zdrowsze jest krecenie od np 5k niz jezdzenie 2-3k wiesz kazdy silnik ma swoje mozliwosci i jak non stop bedziesz go krecil to w koncu go zajedziesz...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Szylo » 21/9/2008, 11:58

Wlasnie nad tym sie zastanawiam czy od krecenia( wiadomo w granicach rozsadku do czerwonej granicy na obrotomierzu) mozna zajechac silnik... wkoncu tak jak mowisz motocykl tej klasy jest wkoncu stworzony do krecenia go.. moim zdaniem logicznie myslac, dobry olej wymieniany w terminie i mozna sie bawic.. oczywiscie jest to moje zdanie i pytam z uwagi na to, ze nie jestem szpecem w tej dziedzinie;)
Motoryzacja moja pasjÄ…, na motocykle jestem nieuleczalnie chory....! | fzr 600 90r. | jawa 250 1951r. | wfm 1958r | Moje oczko w glowie | \/ | http://bikepics.com/members/Szylo/91fzr600/Default.asp
Avatar użytkownika
Szylo
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 14/9/2008, 20:14

Postprzez Mauy OCX » 21/9/2008, 21:31

każda skrajność szkodzi silnikowi, za niskie obroty obciążają panewki do tego niskie smarowanie, za wysokie podobnie :) na pewno kręcenie nieobciążonego silnika szkodzi bardziej :) wiadomo skracasz żywotność ale Japończycy nie konstruowali motocykli z założenia wiecznych - niektóre takie im się po prostu udały :) GLe FJoty etc :).
---=== Real Road Racing Fan ===---
:: I S L E O F M A N ::
t o u r i s t t r o p h y
Avatar użytkownika
Mauy OCX
Świeżak
 
Posty: 123
Dołączył(a): 13/8/2008, 21:22

Postprzez Szylo » 22/9/2008, 13:28

Co masz na mysli piszac "za wysokie"?;p ja mysle o kreceniu prawie, ze do czerwonej granicy na obrotomierzu.... wlasnie to jest zastanawiajace, skracasz zywotnosc ale wkoncu to motocykl sportowy, a wiec z zalozenia jest stworzony by go krecic?:)
Motoryzacja moja pasjÄ…, na motocykle jestem nieuleczalnie chory....! | fzr 600 90r. | jawa 250 1951r. | wfm 1958r | Moje oczko w glowie | \/ | http://bikepics.com/members/Szylo/91fzr600/Default.asp
Avatar użytkownika
Szylo
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 14/9/2008, 20:14



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê