Po czym poznać rozpołowiany silnik?
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Po czym poznać rozpołowiany silnik?
Motocykl to intruder 1400 rocznik 98, był w nim wymieniony regulator hydrauliczny (kasowniK) luzu zaworowego, praca silnika jak marzenie.
Suza została wystawiona na sprzedaż z powodu przesiadki na enduro. Przyjeżdża klient wraz z pedałkowatym mechanikiem. Ten stwierdza że silnik by rozpoławiany i było coś robione z wałem korbowodowym.
No kuuu..wa deb..il.
Jak to stwierdził to ja nie wiem do dziś.
Chętnie bym usłyszał jak poznać czy silnik był rozpoławiany czy nie?
Piszcie konkretnie a najchętniej pogadał bym z ludźmi którzy z techniką japońską maja styczność na codzień.
Pozdrowionka
Suza została wystawiona na sprzedaż z powodu przesiadki na enduro. Przyjeżdża klient wraz z pedałkowatym mechanikiem. Ten stwierdza że silnik by rozpoławiany i było coś robione z wałem korbowodowym.
No kuuu..wa deb..il.
Jak to stwierdził to ja nie wiem do dziś.
Chętnie bym usłyszał jak poznać czy silnik był rozpoławiany czy nie?
Piszcie konkretnie a najchętniej pogadał bym z ludźmi którzy z techniką japońską maja styczność na codzień.
Pozdrowionka
- adamhornet
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 28/3/2007, 16:28
trzeba miec dosc dobre oko zeby to zobaczyc. Na fakt rozpolowiania silnika moga wskazywac poocierany lby srub, ktorych w innych celach sie nie odkreca, nieoryginalne uszczelki, slady silikonu, jakies zamienniki itp. Nie mniej jednak jezeli jest to robione przez profesjonalny serwis albo chociaz przez porzadnego mechanika to nie ma duzych szans zeby to stwierdzic. mozna jedynie przypuszczac. Ale zeby stwierdzic, ze bylo cos robione walem korbowym to trzeba byc juz czarodziejem. Mechanik tego kolesia chyba zatrzymal sie na komarach i simsonach i nalezy mu pogratulowac spostrzegawczosci
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Czy chcieli zbić cene tego?Do końca nie wiem.
Motocykl nie jest mój a koleżanki, ja go tylko naprawiłem.
Na codzień mam styczność z japońską techniką, robie to na tyle dobrz że przez 2 lata nie miałem żadnego zwrotu,że w naprawionym motocyklu jest coś nie tak.
Nie używam sylikonu a specjlna mase loctaite lub wurth, a jeśli już koniecznie silikon to "BLUE 738". Śruby dokręcane z podanym momentem przez fabryke, więc nie ma mowy o przeciągnietych śrubach.
Szkoda że mnie było przy tym całym zajściu bo chętnie bym sprzedał dla niego z liścia.
Motocykl nie jest mój a koleżanki, ja go tylko naprawiłem.
Na codzień mam styczność z japońską techniką, robie to na tyle dobrz że przez 2 lata nie miałem żadnego zwrotu,że w naprawionym motocyklu jest coś nie tak.
Nie używam sylikonu a specjlna mase loctaite lub wurth, a jeśli już koniecznie silikon to "BLUE 738". Śruby dokręcane z podanym momentem przez fabryke, więc nie ma mowy o przeciągnietych śrubach.
Szkoda że mnie było przy tym całym zajściu bo chętnie bym sprzedał dla niego z liścia.
- adamhornet
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 28/3/2007, 16:28
Na zbicie ceny kazdy argument jest dobry.
Nie mam pojecia jak to wygladalo z drugiej strony. Mechanik, ktory przyjechal z kolesiem przesadzil z tym walem, ale byc moze wlasnie dostrzegl slady loctite lub silikonu BLUE - wbrew pozorom jest dosc latwo zobaczyc. Ja tez uzywam klucza dynamomtrycznego i wszystko jest dokrecane tak jak powinno, nie mniej jednak zawsze po nakladaniu i sciaganiu klucza czy nasadki zostaja slady. Po prostu moze koledze motocykl sie nie spodobal, nie wiedzial jak to powiedziec, wiec mechanik wymyslil
Nie mam pojecia jak to wygladalo z drugiej strony. Mechanik, ktory przyjechal z kolesiem przesadzil z tym walem, ale byc moze wlasnie dostrzegl slady loctite lub silikonu BLUE - wbrew pozorom jest dosc latwo zobaczyc. Ja tez uzywam klucza dynamomtrycznego i wszystko jest dokrecane tak jak powinno, nie mniej jednak zawsze po nakladaniu i sciaganiu klucza czy nasadki zostaja slady. Po prostu moze koledze motocykl sie nie spodobal, nie wiedzial jak to powiedziec, wiec mechanik wymyslil
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
ten pedałek zapewne uwazał sie za wszech wiedzacego mechanika specjaliste od motorow usuną by kazda awarie motocykl jednym słowem niemiał przed nim zadnych tajemnic .Az złosc człowieka bieze jak czyta ze jakis gej po paru zutach oka na silnik stwierdza ze przy wale było coś robione . Gdy pokazałem 3moim kolegom swoja honde dodałem ze sprzet jest z 84 stwierdzili szyderczo ze motor pamieta czasy mad maksa ze chyba mnie poje ze dałem za niego 3200zł co jest srednia cena za ten model powiedzieli no ale w sumie leprze to niz MZ moj motor został przez nich potepiony przez rok produkcji a porownanie tych motorow to tak jak porownywac poloneza z mercem calkiem ina technologia przeciez gdy spytałem tych 3gosci czy kiedys wogule jechali motocyklem odpowiedzieli ze nie oczywiscie tak jak ten pedałowaty mechanik wiedzieli bardzo duzo na temat motorow naszczescie dobrze ze takich gnoji ktozy uwazaja sie za super specow lub znawcow 2 kolek a tak własciwie gow wiedzą niema wielu
- cbx 750fłańcut
- Świeżak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 28/7/2008, 23:15
Rozpoławiany silnik poznasz po śladzie po wbijanym śrubokręcie w szczelinę między połówkami karterów - bez urazy, przypomniały mi się czasy wuesek itp. różnego pochodzenia.
Do tematu - z tym wałem to oczywista bzdura - nie ma co się pienić - wszechwiedza to siła wyższa .
Do tematu - z tym wałem to oczywista bzdura - nie ma co się pienić - wszechwiedza to siła wyższa .
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Macie racje co do tego mechaniora, może kiedy nadarzy sie okazja do dania mu wpierdol i nie ma co sie tym wkurwiać.
Jeszcze jedno.
W większości motocykli w silnikach spod połówek może(ale nie koniecznie) wystawać masa uszczelniająca gdyż producent nie przewiduje uszczelki (np. xrv 750,vs 1400,widać delikatnie w tych silnikach).
A np. w tdm 850 producent przewiduje uszczelke pomiedzy połówkami (w tym silniku można sie już martwić masą uszczelniającą).
Przecież silnik który był rozpołowiony nie oznacza ze jest już do bani.
Jeśli wszystko jest wykonane dokładnie przy składaniu silnika, to praca tego silnika i bezawaryjność nie będzie odbiegała od fabrycznie złożonego.
Pozdrowka
Jeszcze jedno.
W większości motocykli w silnikach spod połówek może(ale nie koniecznie) wystawać masa uszczelniająca gdyż producent nie przewiduje uszczelki (np. xrv 750,vs 1400,widać delikatnie w tych silnikach).
A np. w tdm 850 producent przewiduje uszczelke pomiedzy połówkami (w tym silniku można sie już martwić masą uszczelniającą).
Przecież silnik który był rozpołowiony nie oznacza ze jest już do bani.
Jeśli wszystko jest wykonane dokładnie przy składaniu silnika, to praca tego silnika i bezawaryjność nie będzie odbiegała od fabrycznie złożonego.
Pozdrowka
- adamhornet
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 28/3/2007, 16:28
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości