Połącznie dyfuzora z tłumikiem
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Połącznie dyfuzora z tłumikiem
Mam takie pytanie czy można połączyć dyfuzor z tłumikiem końcowym jakimś wężem gumowym czy raczej nie za bardzo? Chodzi o odcinek 10-20cm
- ooryginall
- Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 18/5/2008, 09:40
- Lokalizacja: Żagań
- ooryginall
- Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 18/5/2008, 09:40
- Lokalizacja: Żagań
Honda CRm 125 ale ja robię tłumik przelotowy własnej roboty i na styk mi raczej nie wyjdzie rura od tłumika i wyjście od dyfuzora.
- ooryginall
- Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 18/5/2008, 09:40
- Lokalizacja: Żagań
Co Wy tak siÄ™ dziwicie z tym dyfuzorem??
Rurka z przewężeniem to właśnie zwężka Venturiego a dyfuzor to kanał przepływowy z rosnącym przekrojem poprzecznym i to właśnie w dwusuwach jest montowane przed tłumikiem spalin.
Panowie proponuję poczytać trochę o układach wydechowych (szczególnie dwusuwów)
http://www.przecinak.republika.pl/dwusuw.htm chociażby tu - choć nie jest to szczyt informacji na temat ukł. wydechowych.
Ale fakt faktem - guma odpada
Rurka z przewężeniem to właśnie zwężka Venturiego a dyfuzor to kanał przepływowy z rosnącym przekrojem poprzecznym i to właśnie w dwusuwach jest montowane przed tłumikiem spalin.
Panowie proponuję poczytać trochę o układach wydechowych (szczególnie dwusuwów)
http://www.przecinak.republika.pl/dwusuw.htm chociażby tu - choć nie jest to szczyt informacji na temat ukł. wydechowych.
Ale fakt faktem - guma odpada
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
2T jest super czułe na zmianę wydechu, jak coś zbabolisz nie pojedziesz musi być odpowiednio dobrane falowanie dla silnika, jak tak nie będzie to nici z jazdy.
---=== Real Road Racing Fan ===---
:: I S L E O F M A N ::
t o u r i s t t r o p h y
:: I S L E O F M A N ::
t o u r i s t t r o p h y
-
Mauy OCX - Świeżak
- Posty: 123
- Dołączył(a): 13/8/2008, 21:22
To nie jest grucha tylko komora sprężania kolego nie usuwaj tego to bardzo ważny element układu wydechowego w silnikach o małej pojemności jeśli nie chcesz stracić mocy i elastyczności silnika to nic z tym nie rób... "grucha" hehehe
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
Niestety Senek nie mogę się z tobą zgodzić w kwesti dyfuzora. Powtarzam jeszcze raz: Dyfuzor to kanał przepływowy z rosnącym przekrojem poprzecznym - i to jest właśnie ta "grucha".
To przewężenie o którym piszesz -np. w starych dwusuwach tzw. rybki na końcówkach tłumika mają takie zadanie o jakim piszesz, ale to nie są dyfuzory tylko konfuzory.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dyfuzor
http://pl.wikipedia.org/wiki/Konfuzor
YZF R1 - kolega nie pisał nic o wywaleniu gruchy tylko o połączeniu jej z własnej roboty tłumikiem. A dla ścisłości to jest to komora ROZprężania
To, że na końcu ma przewężenie nie ma tu znaczenia ponieważ wewnątrz przeważnie i tak jest ścianka mająca na celu odbicie fali spalin i zassanie wypłukanej mieszanki z powrotem do cylindra. Cała reszta układu wydechowego służy tylko do tłumienia dźwięku i właściwie może jej nie być wcale - bez strat na mocy silnika
Pozdrawiam
To przewężenie o którym piszesz -np. w starych dwusuwach tzw. rybki na końcówkach tłumika mają takie zadanie o jakim piszesz, ale to nie są dyfuzory tylko konfuzory.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dyfuzor
http://pl.wikipedia.org/wiki/Konfuzor
YZF R1 - kolega nie pisał nic o wywaleniu gruchy tylko o połączeniu jej z własnej roboty tłumikiem. A dla ścisłości to jest to komora ROZprężania
To, że na końcu ma przewężenie nie ma tu znaczenia ponieważ wewnątrz przeważnie i tak jest ścianka mająca na celu odbicie fali spalin i zassanie wypłukanej mieszanki z powrotem do cylindra. Cała reszta układu wydechowego służy tylko do tłumienia dźwięku i właściwie może jej nie być wcale - bez strat na mocy silnika
Pozdrawiam
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Więc mogę połączyć tłumik z dyfuzorem za pomocą gumowego węża odpornego na wys. temp. ? Wiem że najlepiej połączyć to rurką metalową ale jak by coś mi nie wyszło to można tego węża zastosować na krótkim odcinku?
- ooryginall
- Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 18/5/2008, 09:40
- Lokalizacja: Żagań
- ooryginall
- Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 18/5/2008, 09:40
- Lokalizacja: Żagań
grzybu jak zwał tak zwał ja sie dawno nie bawiłem w małe pojemności więc jak wiadomo wiedza ulotną jest zaś napisałem tak umyślnie aby autorowi nie przyszło do głowy tego usuwać... co do połączenia to powinna być rura o odpowiedniej średnicy łączony nie spawem a obejmami pamiętaj układ wydechowy nie może być robiony na sztywno po będzie pękał na spawach podczas drgań...
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
Ja osobiście mam na łączeniu dyfuzora z końcowym tłumikiem uszczelnienie zrobione z kawałka węża odpornego na temperaturę i dwóch obejm. Jaki problem że wsadzi kawałek węża gumowego- dobrze uszczelni to powinno smigać. Tylko wiadaomo ze nie moze być to jakiś tam wąż ogrodowy ale najlepiej hydrauliczny itp. powinno sie sprawdzic. Tak sumą sumarum to można zawsze spróbować- koszt żaden, robocizna mała i brak ingerencji w cześci więc dlaczego by nie spróbować????
komar 2 biegi ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
Mówiłem ze tak można ;p Ale mi nikt nie wierzył. Jak na 2 cm się da to i na 12 nie zaszkodzi- ale w sumie lepiej żeby spaliny nie przelatywały przez samą gumę tylko wepchnąć do środka jakąś rurkę.
- Załączniki
-
- Ja bym to zrobił tak- dał dopasowaną rurkę do środka węża żeby sie nie załamywał. Obraz by PAINT- bez smiechów proszę ;)
- bez tytułu.JPG (33.77 KiB) Przeglądane 2667 razy
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
na upartego można i zrobić z ciasta naleśnikowego, ale guma będzie zmieniała swój przekrój od pracy co będzie wpływało wydaje mnie się na prace wydechu, może taki przegub elastyczny jak w wydechach do auta? jest usztywniony w oplocie
---=== Real Road Racing Fan ===---
:: I S L E O F M A N ::
t o u r i s t t r o p h y
:: I S L E O F M A N ::
t o u r i s t t r o p h y
-
Mauy OCX - Świeżak
- Posty: 123
- Dołączył(a): 13/8/2008, 21:22
Teorię już znasz - praktyka to zweryfikuje - próbuj ewentualnie kiedyś wrócisz z tłumikiem w plecaku
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości