Zobacz wątek - Kawasaki ZX10 '90 - strzela w gaźniki - Potrzebny fachowiec
 
NAS Analytics TAG

Kawasaki ZX10 '90 - strzela w gaźniki - Potrzebny fachowiec

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Kawasaki ZX10 '90 - strzela w gaźniki - Potrzebny fachowiec

Postprzez Robalneo » 17/8/2008, 17:21

Witam,
Otóż mam problemy z tytułowym motocyklem. Jest to Kawasaki ZX 10 Tomcat z 1990r. Moto strzela w gaźniki (wszystkie) podczas pracy na wolnych obrotach, a szczególnie jak się utrzymuje obroty w okolicach 2tyś.
Dodam, że problem się nasilał na przestrzeni 1000km. Na początku zdarzało się to sporadycznie.
Wkręca się bez problemu pod czerwone pole.

Wymienione świece, przewody WN
Robiona była głowica pod kontem szczelności zaworów, regulacja luzów zaworowych, wymieniony łańcuszek rozrządu - 100% dobrze ustawiony,
Ciśnienie na cylindrach po ok. 11 kg/cm2,
Czyszczone i zsynchronizowane gaźniki + regulowane na różne sposoby,
Podmieniony został impulsator (odpowiednia oporność wg manuala) i moduł zapłonowy - bez skutku
Napięcie zasilania w normie ok. 14V

Potrzebuję fachowej porady lub kogoś z doświadczeniem w okolicach Łodzi, żeby nie wymyślał herezji... żeby pół motocylka nie wymienił.

Pozdrawiam i z góry dziękuję.
Robalneo
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17/8/2008, 16:56
Lokalizacja: Zgierz


Postprzez Robalneo » 21/8/2008, 16:40

Widzę, że nie macie pomysłów... cóż... ja też już nie mam.

W takim razie dajcie mi kogoś godnego polecenia kto odnajdzie się z nietypowym problemem w Łodzi lub okolicach.
Robalneo
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17/8/2008, 16:56
Lokalizacja: Zgierz


Postprzez Grzybu » 21/8/2008, 17:36

Prawdę mówiąc to Ty sam już pół motocykla wymieniłeś, więc niewiele tak naprawdę zostało ;)

Najbardziej by mi to wyglądało na moduł - że gdzieś się myli przy danej wartości obrotowej, ale niekoniecznie.
Jest w tym sprzęcie jakiś exup albo coś w tym stylu? Może czujnik położenia przepustnic.

Ten problem występuje od wolnych do 2000 obr. czy tylko w zakresie 2tys? I co to znaczy, że strzela we wszystkie gaźniki. Strzela nieustannie na tym zakresie obrotów czy sporadycznie ale z różnych cylindrów.

Strzał w gaźnik = zbyt wczesny zapłon.

Mogą to być również zużyte krućce ssące i lewe powietrze w układzie.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Robalneo » 23/8/2008, 14:24

A co to jest exup? Nie ma czujnika położenia przepustnic.
Ten problem występuje od wolnych do powiedzmy 3000 obr (dalej już nie słychać z uwagi na dużą prędkość obrotową) z nasileniem w okolicach 2000obr. Strzela z różnych cylindrów w sposób przypadkowy raz na kilka sekund, w okolicach 1500-2000 częściej... także z różną siłą. Raz delikatnie co jakiś czas jak pier.. to aż się boje że rozsadzi króćce.

Stawiałbym na zbyt wczesny zapłon, dlatego że czasem jak porządniej strzeli, to aż słychać odźwięk w korbowodzie połączony z nagłym przychamowaniem obrotów silnika, np. utrzymuję obroty na poziomie 1500 i po strzale dynamicznie spadają do 1000, gdzie wydaje mi się gdyby wypadła poprostu praca jednego cylindra to nie miało by to tak dużego odzwierciedlenia w obrotach.

Króćce ssące odpadają, gdyż były demontowane i oglądane, a podczas pracy silnika sprawdzane samostartem - spryskane z każdej strony któćce i gaźniki - bez efektu w obrotach.
Robalneo
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17/8/2008, 16:56
Lokalizacja: Zgierz

Postprzez SUMO » 26/8/2008, 08:13

sprawdź dokładnie instalacje od impulsatora do modułu masa moze byc slaba na impulsatorze, albo zlamane przewody
SUMO
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3/4/2007, 22:29



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na gr